Wersja próbna

Language switcher

–Hidden comment

Use attributes in format region_from and region_to= to change the languages showing in language switcher.
Available regions are:
europe_from europe_to
asia_from asia_to
mideast_from mideast_to
america_from america_to

Example:
europe_from=0 europe_to=22 will put all languages (ordered in language switcher settings) from 1 to 21 to Europe region:
asia_from=22 asia_to=25 will put all languages from 23 to 24 (so only 2) into Asia region.

  • Akademia
  • Co to jest oprogramowanie/wsparcie czatu na żywo?

Co to jest oprogramowanie/wsparcie czatu na żywo?

Co to jest oprogramowanie do czatu na żywo?

Oprogramowanie do czatu na żywo to usługa umożliwiająca natychmiastową obsługę klienta. Działa jako komunikator internetowy, którego konsumenci online mogą używać do komunikowania się z firmami w czasie rzeczywistym. W jaki sposób? Cóż, klikając przycisk czatu na żywo lub widżet czatu; który zwykle znajduje się w prawym dolnym rogu strony. Firmy wykorzystują to narzędzie do; wspieraj obecnych klientów, wchodź w interakcję z potencjalnymi klientami i inicjuj rozmowy z odwiedzającymi witrynę po raz pierwszy, proaktywnie zapraszając ich do czatu.

Live-czat-dla-firm-LiveAgent
Czat na żywo dla firm – LiveAgent

Historia obsługi czatu na żywo

Wraz z rozwojem Internetu; firmy przeszły szereg istotnych zmian, aby dogonić technologię i rosnące wymagania konsumentów. Ponieważ obsługa klienta musiała odpowiednio ewoluować, czat online dla biznesu pojawił się jako nowy kanał wsparcia. W ten sposób umożliwienie konsumentom bezpośredniego kontaktu z firmami i uniknięcie niedogodności związanych z telefonem (oczekiwanie, przerwane połączenia itp.). Niektórzy z pierwszych dostawców oprogramowania do czatów pojawili się na początku XXI wieku.

Wcześni dostawcy czatów po prostu oferowali podstawową platformę dla jednej platformy czatu na żywo. Jednak koncepcja ta powoli przyciągała uwagę firm. Powszechnie uważano to za niepotrzebne i niewarte inwestycji. Większość konsumentów była nadal bardziej przyzwyczajona do podnoszenia telefonu, aby uzyskać odpowiedzi na swoje pytania i rozwiązać problemy. Nowoczesne systemy oprogramowania do czatów stały się bardziej wyrafinowane i zawierają znacznie bardziej zaawansowaną funkcjonalność.

W ostatnich latach popularność oprogramowania do obsługi czatu na żywo gwałtownie wzrosła. W ten sposób nie było już opcji; ponieważ coraz więcej konsumentów woli kupować produkty i usługi online i żądać wsparcia w podróży. Globalny rynek oprogramowania do czatów na żywo został wyceniony na 590 mln USD w 2016 r. Przewiduje się, że do 2023 r. osiągnie 997 mln USD, co oznacza wzrost o 7,5% CAGR od 2017 do 2023 r.; zgodnie z raportem opublikowanym przez Allied Market Research .

Główne branże korzystające obecnie z oprogramowania do czatu na żywo to;

  • handel detaliczny i e-commerce
  • podróże i gościnność
  • IT i konsulting
  • telekomunikacyjne i farmaceutyczne

Pierwsze trzy sektory są postrzegane jako trzej najwięksi użytkownicy rozwiązań czatowych. Handel detaliczny i e-commerce to najszybciej rozwijające się segmenty oprogramowania do czatu na żywo.

oprogramowanie-do-czatu-na-zywo

Kluczowe statystyki wsparcia czatu na żywo

  • 44% konsumentów online twierdzi, że posiadanie odpowiedzi na pytania przez żywą osobę podczas zakupu online; to jedna z najważniejszych funkcji, jakie może zaoferować strona internetowa. (Badania leśników)
  • 63% klientów jest bardziej skłonnych do powrotu do witryny, która oferuje czat na żywo, w przeciwieństwie do tej, która go nie oferuje. (Badania leśników)
  • 60% konsumentów w wieku od 18 do 34 lat regularnie korzysta z czatu na żywo do obsługi klienta. Jest to w porównaniu do 45% we wszystkich grupach wiekowych i 32% konsumentów w wieku 55+. (Microsoft’s State of Global Customer Service Report)
  • 53% klientów wolałoby skorzystać z czatu online przed skontaktowaniem się z firmą w celu uzyskania pomocy. (arris Research)
  • 63% millenialsów woli otrzymywać odpowiedzi na podstawowe pytania dotyczące obsługi klienta za pośrednictwem czatu w porównaniu z tradycyjnymi kanałami. (Software Advice)
  • Czat na żywo ma najwyższy poziom satysfakcji dla każdego kanału obsługi klienta z 73%; w porównaniu z 61% na e-mail i 44% na telefon. (eConsultancy)

Jakie są główne cechy oprogramowania do czatu na żywo?

Niektóre z podstawowych oprogramowania do czatu na żywo oferują dostawcy;

Omówienie witryny monitorowania czatu
  • Dystrybucja czatu: do przesyłania czatów do bezpłatnych operatorów lub automatycznego kierowania klientów do agentów, z którymi wcześniej się komunikowali.
  • Szczegóły odpowiedzi: aby umożliwić agentom pomocy technicznej przyspieszenie czasu odpowiedzi; za pomocą predefiniowanych fragmentów tekstu, które są często używane w czatach.
  • Przesyłanie plików: w celu udostępniania plików między operatorami czatu a osobami odwiedzającymi witrynę.
  • Formularze offline: umożliwia odwiedzającym wysyłanie wiadomości przez formularz kontaktowy, nawet jeśli operatorzy czatu nie są online.
  • Opublikuj ankietę na czacie:, aby otrzymywać opinie od klientów i mierzyć satysfakcję klientów, umożliwiając im ocenianie rozmów na czacie.
LiveAgent Live Chat Demo

Główne czynniki, które należy wziąć pod uwagę przy wyborze dostawcy oprogramowania do czatu

Przy wielu dostępnych na rynku dostawcach czatu na żywo wybór jednego z nich może być trudny. Dlatego opisaliśmy najważniejsze czynniki, które należy wziąć pod uwagę przy wyborze dostawcy czatu;

  • Oparta na chmurze a samodzielna. Oprogramowanie hostowane na własnym serwerze jest hostowane we własnej infrastrukturze technicznej organizacji. Oprogramowanie hostowane w chmurze znajduje się na serwerze innej firmy i ma; regularne aktualizacje, dostępność zawsze i wszędzie, bezpieczeństwo, tworzenie kopii zapasowych i odzyskiwanie danych, wsparcie 24/7. Niektórzy dostawcy oferują obie opcje.
  • Integracje oprogramowania innych firm. Możesz zintegrować większość nowoczesnych rozwiązań czatu na żywo z aplikacjami innych firm. Na przykład media społecznościowe, platformy handlu elektronicznego, marketing e-mailowy, CRM oraz narzędzia CMS, które mogą mieć kluczowe znaczenie dla firmy.
  • Łatwe wdrażanie i dostosowywanie. Łatwość instalacji i przyjazny interfejs użytkownika, a także szereg dostępnych opcji dostosowywania; są ważnymi czynnikami, które należy wziąć pod uwagę. Takie jak personalizowanie języków, stylów, czcionek i kolorów widżetu czatu itp.
  • Bezpieczeństwo. Posiadanie bezpiecznego czatu na żywo jest niezbędne. Szyfrowane połączenie, zapora sieciowa dostawcy, plan tworzenia kopii zapasowych danych i polityka prywatności; to niektóre z podstawowych kwestii dotyczących bezpieczeństwa, o które należy zapytać podczas wyszukiwania dostawców czatu.
  • Wsparcie dla telefonów komórkowych. Z ogromną liczbą konsumentów uzyskujących dostęp do stron internetowych ze swoich smartfonów; posiadanie narzędzia do czatu zoptymalizowanego pod kątem urządzeń mobilnych dostępnego dla wszystkich platform i urządzeń mobilnych może być koniecznością, szczególnie dla firm e-commerce.
  • Zaawansowane funkcje. Chociaż posiadanie podstawowych funkcji czatu na żywo jest zwykle wystarczające dla małych firm, duże organizacje potrzebują bardziej zaawansowanego zestawu funkcji oprogramowania do czatu na żywo. Większość dostawców oferuje bezpłatne wersje próbne umożliwiające testowanie wszystkich lub tylko podstawowych funkcji czatu na żywo.

Odkrywaj na własną rękę

Wiedza jest ważna, ale tylko wtedy, gdy jest stosowana w praktyce. Przetestuj najlepszy czat na żywo w LiveAgent. silny>

LiveAgent 2021 | Better Customer Service Starts Today

Try out LiveAgent for FREE

Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!

FREE TRIAL
{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Jakie branże najczęściej korzystają z czatu na żywo?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Oprogramowanie do czatu na żywo jest obecnie używane w wielu różnych branżach. Jest jednak najczęściej używany w handlu detalicznym, eCommerce, podróżach i hotelarstwie, IT i telekomunikacji.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Jakie są główne cechy oprogramowania do czatu na żywo?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Główne funkcje oprogramowania do czatu na żywo obejmują proaktywny czat, dystrybucję czatu, odpowiedzi w puszkach, przesyłanie plików, formularze offline, ankietę po czacie i monitorowanie ruchu w czasie rzeczywistym.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Dlaczego Twoja firma powinna zainwestować w odpowiednie oprogramowanie do czatu na żywo?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Według Forrester Research, 44% konsumentów online twierdzi, że posiadanie odpowiedzi na pytania przez żywą osobę podczas zakupu online; to jedna z najważniejszych funkcji, jakie może zaoferować strona internetowa.” } }] }
Wróć do Akademii Utwórz BEZPŁATNE konto

Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privacy and cookies policy.