Wersja próbna

Language switcher

–Hidden comment

Use attributes in format region_from and region_to= to change the languages showing in language switcher.
Available regions are:
europe_from europe_to
asia_from asia_to
mideast_from mideast_to
america_from america_to

Example:
europe_from=0 europe_to=22 will put all languages (ordered in language switcher settings) from 1 to 21 to Europe region:
asia_from=22 asia_to=25 will put all languages from 23 to 24 (so only 2) into Asia region.

  • Akademia
  • Korzyści z oprogramowania do czatu na żywo

Korzyści z oprogramowania do czatu na żywo

W dzisiejszych czasach klienci doskonale zdają sobie sprawę z tego, czego mogą się spodziewać w zakresie obsługi klienta.

  • Klienci mają dostęp do wszystkich kanałów wsparcia, aby wygodnie uzyskać odpowiedzi na swoje pytania.
  • Nie spodziewają się czekać w długich kolejkach połączeń.
  • Chcą szczegółowych odpowiedzi i chcą ich natychmiast.

Co więcej, oczekują od marki spójnego wsparcia!

Czy marka może konsekwentnie oferować tak nienaganną obsługę klienta?

Tak i dlatego widzimy, że właściciele firm wdrażają narzędzia, takie jak oprogramowanie do czatu na żywo – LiveAgent, aby ułatwić proces wsparcia.

Na pewno zauważyłeś małą ikonę czatu w prawym dolnym rogu strony internetowej. Używając tego oprogramowania jako narzędzia serwisowego, Twoja firma może:

  • Zapewnij wsparcie w czasie rzeczywistym
  • Monitoruj działania odwiedzających
  • Śledź opinie klientów
  • Oblicz wskaźnik zadowolenia klienta

Oprócz tych korzyści związanych z czatem na żywo organizacja może osiągnąć znacznie więcej. Krótko mówiąc, narzędzie do czatu na żywo stało się wygodną opcją nie tylko dla klientów, ale także dla właścicieli witryn.

Rzućmy okiem na niektóre z kluczowych korzyści czatu na żywo, które właściciele witryn mogą osiągnąć, korzystając z oprogramowania do czatu na żywo.

oprogramowanie-czatu-na-zywo-LiveAgent

Najważniejsze korzyści z czatu na żywo

Bez wątpienia czat na żywo może zapewnić markom szybsze rozwiązywanie zapytań klientów. Jednak korzystanie z tego oprogramowania nie ogranicza się do natychmiastowego wsparcia. Istnieje o wiele więcej korzyści, jakie marka może osiągnąć z jego użytkowania.

#1: Zmniejsz wydatki na wsparcie

Według badania przeprowadzonego przez Forrester, obsługa klienta przez czat na żywo jest o 17-30% tańsza niż rozmowa telefoniczna. To dlatego, że telefon nie pozwala na zarządzanie wieloma klientami jednocześnie. Natomiast zarządzanie wieloma klientami za pomocą czatu na żywo jest znacznie łatwiejsze. Pozwala to firmom zaoszczędzić czas i zasoby.

Wniosek: niewielu operatorów czatu na żywo może zarządzać większą liczbą klientów w porównaniu z dużym zespołem pracowników wsparcia telefonicznego. Skutkuje to mniejszymi kosztami wsparcia.

#2: Wzrost sprzedaży

Chcesz zwiększyć sprzedaż? Skorzystaj z zalet czatu na żywo!

Badanie Amerykańskiego Stowarzyszenia Marketingu że korzystanie z czatu na żywo może zwiększyć konwersje o 20%, a typowy wskaźnik ROI (z płatnego narzędzia do czatu na żywo dla zespołu sprzedaży) przekracza 300%. Co więcej, badanie pokazuje również, że osoby korzystające z narzędzia są trzykrotnie bardziej skłonne do zakupu w porównaniu z tymi, które tego nie robią.

Wniosek: czat na żywo pomaga generować więcej potencjalnych klientów, a następnie przekształcanie ich w sprzedaż staje się wydajnym procesem. Twój zespół pomocy zyskuje więcej miejsca, aby przekształcić odwiedzających w lojalnych klientów.

#3: Popraw lojalność klientów

Czy wiesz, że czat na żywo może zwiększyć poziom zadowolenia nawet o 73% w porównaniu z pocztą e-mail (61%) i wsparciem telefonicznym (44%)? Cóż, zostało to ustalone na podstawie badania przeprowadzonego przez Cyfrowy test porównawczy obsługi klienta.

Ogólnie rzecz biorąc, czat na żywo to najlepsza konwersja sprzedaży, jaką mamy dzisiaj. Od pozyskiwania klientów po konwersję, narzędzie pomaga marce nawiązać kontakt z użytkownikami w czasie rzeczywistym i szybciej rozwiązać ich pytania.

Najwyraźniej klienci czują się pewniej, gdy znajdą w witrynie oprogramowanie do czatu na żywo. To dlatego, że wiedzą, że ich pytania zostaną rozwiązane w mgnieniu oka!

Wniosek: Czat na żywo pomaga zapewnić natychmiastowe rozwiązanie i odnieść sukces, dając taką samą pewność klientom. To doskonały przepis na poprawę obsługi klienta i lojalności.

#4: Odkryj problemy, z którymi borykają się klienci

Był czas, kiedy klienci musieli cierpliwie czekać, aż ich połączenie zostanie zawieszone. Ale wraz z rozwojem technologii rósł ich poziom cierpliwości. Brak natychmiastowych odpowiedzi na ich pytania był najistotniejszym problemem, z jakim borykali się klienci. Jednak czat na żywo rozwiązał ten problem śpiewająco.

Co więcej, dodanie osobistego akcentu do rozmowy jest o wiele prostsze, ponieważ operatorzy mogą monitorować aktywność odwiedzających w czasie rzeczywistym.

To daje im przewagę;

  • możliwe problemy, które mogą napotkać na stronie
  • co powstrzymuje ich przed dalszym przeglądaniem strony
  • czego się spodziewać w przypadku, gdy odwiedzający zainicjuje czat

Aby lepiej zrozumieć różne problemy klientów, operatorzy mogą uzyskać łatwy dostęp do transkrypcji czatu i zanotować, czego nie robić, udzielając wsparcia temu samemu klientowi następnym razem.

Wniosek: szybciej odkrywaj problemy klientów, ulepszaj usługi w tym zakresie i dbaj o zadowolenie klientów.

#5: Zdobądź przewagę nad konkurencją

Ktoś może zapytać: „w jaki sposób korzystanie z oprogramowania do czatu na żywo daje firmie przewagę konkurencyjną?”

Telus International stwierdza, że duże firmy nadal nie używają narzędzia do czatu na żywo na swojej stronie internetowej. Oznacza to, że tracą wiele korzyści, jakie to narzędzie ma do zaoferowania. Jednak inne badanie twierdzi, że tylko 9% witryn korzystało z usług czatu na żywo, aby oferować swoim klientom wsparcie w czasie rzeczywistym.

Te statystyki wskazują, że Twoja firma może zyskać przewagę konkurencyjną nad znanymi markami na rynku, które nie korzystają z czatu na żywo w swoich witrynach. To świetny sposób, aby Twoje wsparcie było dostępne i natychmiastowe. Twój zespół obsługi klienta ma również możliwość stania się bardziej proaktywnym, czego klienci oczekują dziś od marki.

Na wynos: czat na żywo pozwala Twojej firmie wyróżnić się na tle konkurencji i szybciej dotrzeć do większej liczby osób w porównaniu z innymi.

Benefits of Live Chat and How to Use It

Inne zalety

Poza tym Twoja firma może również osiągnąć takie korzyści, jak:

  • Zwiększenie zasięgu rynkowego
  • Stań się proaktywny
  • Uzyskaj dostęp do raportów, aby zrozumieć, czego brakuje Twojej firmie jako dostawcy usług
  • Monitoruj opinie klientów, aby ulepszyć swoje usługi

Jednak aby osiągnąć te korzyści czatu na żywo, ważne jest, aby wiedzieć, jakie wskazówki i triki można zastosować. Pomoże to Twojej firmie bezproblemowo zwiększyć poziom zadowolenia klientów. Przejrzyjmy tę obszerną listę wskazówek i sztuczek, które mogą pomóc Twojej marce zadowolić klientów przez cały czas.

Obowiązkowe wskazówki i porady dotyczące czatu na żywo

Ciągłe śledzenie czatu na żywo i zachowanie odwiedzających w Twojej witrynie to tylko jedna strona medalu. Aby doświadczyć pozytywnego wpływu korzystania z czatu na żywo w swojej witrynie, należy wziąć pod uwagę pewne czynniki, które nadają procesowi wsparcia całościowy obraz. Niektórzy nazywają je kluczowymi czynnikami, podczas gdy niektórzy z nas uważają je za skuteczne wskazówki i triki.

Dodaj ludzki dotyk

Przedstaw się swoim klientom po imieniu. Zamiast przedstawiać obraz interakcji elektronicznej, Twoi klienci poczują ludzki dotyk, ponieważ wiedzieliby, że po drugiej stronie siedzi prawdziwa osoba, która odpowiada na ich pytania.

Użyj wskaźników pisania

Wskaźnik pisania da odwiedzającym wyobrażenie, że operatorzy są aktywnie zaangażowani w rozmowę.

Unikaj używania elips

Unikaj używania tych trzech małych kropek podczas rozmowy na czacie na żywo, ponieważ sprawia to wrażenie, że operatorzy rozmawiają z klientami pośrednio.

NIE używaj caps locka

Nie pisz całego zdania wielkimi literami, aby nie dać klientom wrażenia, że operatorzy na nich krzyczą.

Użyj emotikonów

Możesz skorzystać z emotikonów, aby nadać rozmowom ludzki charakter i pomóc operatorom pokazać ich przyjazną stronę.

Utilize canned responses

Zaimplementuj stosowanie gotowych odpowiedzi, aby skrócić czas odpowiedzi i zachować spójność wśród wszystkich operatorów.

Zawsze bądź proaktywny

Zanim Twoi klienci zwrócą się do Ciebie ze swoimi problemami, najpierw naucz się do nich podchodzić. Możesz wysyłać spersonalizowane, proaktywne wiadomości za pośrednictwem czatu na żywo, które nie tylko wskazują, że dbasz o nich, ale także poprawiają wydajność operatorów.

Kieruj czaty do odpowiednich działów

Czat na żywo pomoże Ci wysłać właściwe zapytanie klienta do odpowiedniego działu. Wystarczy, że przekierujesz je do operatorów należących do odpowiednich działów.

Live-chat-korzyści-Trasa-czaty-do-poprawnych-działów-LiveAgent
Działy

Włącz korzystanie z transferu plików

Oprócz używania emotikonów lub unikania używania wielkich liter, innym sposobem na pokazanie klientom, że Ci na nich zależy, jest umożliwienie korzystania z transferu plików. Wysyłając im odpowiednie pliki, uzyskają wrażenie, że Twoi operatorzy są aktywnie zaangażowani w rozmowę i wolą wysyłać prawidłowe informacje na czas.

Naucz się korzystać z formularzy ankiet po czacie na swoją korzyść

Zamiast wysyłać oddzielny formularz NPS do każdego z klientów po określonym czasie, możesz również użyć formularzy po czacie, aby zebrać opinie gości i klientów na temat swoich usług. Dzięki temu dowiesz się, na jakim etapie znajdują się Twoje usługi i jak można je dalej ulepszać.

Zapewnij pomoc krok po kroku przy wspólnym przeglądaniu

Korzystaj ze wspólnego przeglądania, jeśli nie masz artykułów samopomocy, które stanowią przewodnik dla Twoich klientów. Dzięki praktycznemu podejściu podczas sesji czatu operatorzy mogą zapewnić klientom dogłębne wsparcie.

Użyj historii czatu, aby poznać problemy klientów

Musi istnieć powód, dla którego niektórzy klienci nie zwracają się do Twojej marki po otrzymaniu wsparcia po raz pierwszy. Czas dowiedzieć się, dlaczego tak się dzieje. Użyj historii czatów, aby przeanalizować, co poszło nie tak podczas tych sesji czatu i jak nie można tego powtórzyć w przyszłych rozmowach.

Pozyskuj potencjalnych klientów i pielęgnuj ich dzięki potężnej integracji z CRM

Dodanie czatu na żywo zdecydowanie pomaga Twojej firmie generować więcej potencjalnych klientów. Jednak uchwycenie ich nie jest jedynym rezultatem, na którym chcesz się skupić. Zintegruj czat na żywo z potężnymi platformami CRM, takimi jak; Salesforce, MSDynamics lub SugarCRM do krótkiej listy kwalifikujących się potencjalnych klientów i zachęcania ich do zakupu kupujących.

Włącz sesje czatu wewnętrznego, aby skrócić czas odpowiedzi

Pozwól swoim operatorom lepiej zarządzać trudnymi sesjami czatu, umożliwiając korzystanie z wiadomości „szeptanych”.

Bądź dostępny dla swoich klientów zawsze i wszędzie

Bez wątpienia klienci oczekują, że będziesz terminowy. Ale czy naprawdę jest to możliwe o każdej porze? Tak to jest. Dzięki aplikacji mobilnej czat na żywo operatorzy mogą swobodnie odpowiadać na zapytania klientów bez względu na to, gdzie się znajdują. Pamiętaj, natychmiastowe wsparcie jest kluczem do zdobycia klientów.

Korzyści z czatu na żywo; ogólny rozwój Twojej firmy

Dzięki oprogramowaniu do czatu na żywo jest tak wiele do odkrycia i zrozumienia. Jednak korzyści z czatu na żywo można osiągnąć tylko wtedy, gdy wiesz, jakie strategie wdrożyć podczas korzystania z oprogramowania. W tym artykule staramy się omówić:

  • korzyści, jakie firma może osiągnąć dzięki zastosowaniu narzędzia
  • porady i wskazówki, które usprawniają jego użytkowanie

Odkrywaj na własną rękę

Sprawdź swoją wiedzę bezpośrednio w LiveAgent.

LiveAgent 2021 | Better Customer Service Starts Today

Try out LiveAgent for FREE

Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!

FREE TRIAL
{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Dlaczego czat na żywo jest ważny?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Bez wątpienia czat na żywo może wyposażyć marki w szybsze rozwiązywanie zapytań klientów. Jednak korzystanie z tego oprogramowania nie ogranicza się do natychmiastowego wsparcia. Poza tym Twoja firma może również osiągnąć takie korzyści, jak: zwiększyć zasięg rynkowy, stać się proaktywnym, uzyskać dostęp do raportów, aby zrozumieć, czego brakuje Twojej firmie jako dostawcy usług, oraz monitorować opinie klientów, aby ulepszyć swoje usługi.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Jak Twoja marka może obniżyć koszty wsparcia?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Według firmy Forrester obsługa klienta przez czat na żywo jest o 17-30% tańsza niż rozmowa telefoniczna. To dlatego, że telefon nie pozwala na zarządzanie wieloma klientami jednocześnie. Natomiast zarządzanie wieloma klientami za pomocą czatu na żywo jest znacznie łatwiejsze. Pozwala to firmom zaoszczędzić czas i zasoby.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Jak bardzo czat na żywo zwiększa Twoje konwersje?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “An American Marketing Association Study claims that using live chat can boost conversions by 20% and the typical ROI rate (from a paid live chat tool for the sales team) crosses 300%. What’s more, the study also reveals that people who use the tool are three times more likely to make the purchase in comparison to those who don’t.” } }] }
Wróć do Akademii Utwórz BEZPŁATNE konto

Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privacy and cookies policy.