Wersja próbna

Language switcher

–Hidden comment

Use attributes in format region_from and region_to= to change the languages showing in language switcher.
Available regions are:
europe_from europe_to
asia_from asia_to
mideast_from mideast_to
america_from america_to

Example:
europe_from=0 europe_to=22 will put all languages (ordered in language switcher settings) from 1 to 21 to Europe region:
asia_from=22 asia_to=25 will put all languages from 23 to 24 (so only 2) into Asia region.

Jak stworzyć Bazę Wiedzy

Czy wiesz, że 70% osób woli korzystać z witryny firmy, aby znaleźć odpowiedź, zamiast wysyłać e-maile lub telefony?

Podczas gdy 51 % klientów woli pomoc techniczną za pośrednictwem bazy wiedzy. Jeśli nie masz bazy wiedzy, prawdopodobnie tracisz wielu potencjalnych klientów i możliwości zmniejszenia rezygnacji.

Nie wspominając o tym, że dobrze zaprojektowana baza wiedzy zmniejszy liczbę zgłoszeń do pomocy technicznej i pomoże klientom znaleźć samoobsługową pomoc. Czasami ludzie, którzy czują się pogrążeni w morzu zgłoszeń do obsługi klienta, myślą o skalowaniu swoich zasobów obsługi klienta – na przykład o zatrudnianiu nowych przedstawicieli obsługi klienta.

Ale bardzo często nie jest to konieczne. Wszystko, co musisz zrobić, to stworzyć dobrze zaprojektowaną i dogłębną bazę wiedzy.

Zanim zobaczymy najlepsze porady i wskazówki dotyczące tworzenia bazy wiedzy, zobaczmy, jakie są jej zalety.

Korzyści z posiadania dogłębnej Bazy Wiedzy

Baza wiedzy ma wiele różnych korzyści i wpływa na Twoją firmę. Zobaczymy tylko kilka najważniejszych.

Baza wiedzy zmniejszy liczbę zgłoszeń do pomocy technicznej

Jeśli czujesz się przeciążony zgłoszeniami do obsługi klienta, zatrudnianie dodatkowych przedstawicieli obsługi klienta czasami nie jest najlepszym rozwiązaniem. Ale powinieneś zainwestować w dobre oprogramowanie bazy wiedzy.

Jak wspomnieliśmy w statystykach na początku, wielu klientów woli najpierw szukać pomocy na własną rękę. Dopiero potem, jeśli nie będą zadowoleni z rozwiązania, będą gotowi do skontaktowania się z Tobą przez e-mail.

W takim przypadku zbudowanie dogłębnej bazy wiedzy, która odpowie na wszystkie problemy Twoich klientów, może pomóc w wielokrotnym zmniejszeniu liczby zgłoszeń do pomocy technicznej.

Może pomóc w konwersji większej liczby odwiedzających witrynę

Baza wiedzy może być dobrym kanałem generowania leadów i konwersji leadów.

Umieszczenie swojej bazy wiedzy w witrynie publicznie widocznej dla wszystkich pomoże potencjalnym klientom samodzielnie znaleźć odpowiedzi.

Pomyśl o stronie z cennikiem. Kiedy potencjalni klienci odwiedzają stronę z cenami, w wielu sytuacjach będą mieli mnóstwo pytań.

W ten sposób pokazanie tutaj części swojej bazy wiedzy odpowie na ich pytania i sprawi, że przekształcą się w klientów próbnych – tak jak zrobił to lemlist:

Jak stworzyć Bazę Wiedzy

Będziesz mógł efektywniej wdrażać swoich użytkowników

Baza wiedzy dosłownie odgrywa swoją rolę w każdej części cyklu kupującego i lejka sprzedaży.

Umożliwienie łatwego dostępu do bazy wiedzy z pulpitu użytkownika z pewnością pomoże Ci skuteczniej wdrożyć użytkowników próbnych i zwiększyć liczbę konwersji z wersji próbnej na płatne.

Co się stanie, jeśli na przykład użytkownicy wersji próbnej utkną gdzieś? Jeśli nie masz bazy wiedzy w aplikacji, prawdopodobnie skontaktują się z Tobą przez e-mail lub czat na żywo. Ale jeśli masz dużą liczbę zgłoszeń do obsługi klienta, prawdopodobnie otrzymają odpowiedź w ciągu dnia lub dwóch.

To jest wielki okres. Użytkownicy wersji próbnej bardzo szybko tracą motywację i zapewniają natychmiastową pomoc podczas podróży na pokład a> jest niezbędne.

Z tego powodu dołączanie bazy wiedzy do procesu wdrażania jest koniecznością.

Istnieje wiele sposobów na umieszczenie bazy wiedzy w produkcie. Możesz na przykład utworzyć w tym celu dedykowane strony w aplikacji lub przekierować użytkowników na inną stronę w swojej witrynie.

Albacross, na przykład, postanowił umieścić szybki „pasek wyszukiwania” na czacie na żywo w aplikacji:

Jak stworzyć Bazę Wiedzy

Baza wiedzy może zmniejszyć rezygnacji i poprawić retencję

Ostatnia, ale nie najmniej ważna korzyść z bazy wiedzy.

Podobnie jak w podróży na pokład, ważne jest, aby dalej wspierać płacących klientów.

Bardzo często, nawet jeśli są zadowoleni z Twojego produktu i są Twoimi klientami premium, mogą czuć się sfrustrowani i mieć problemy z Twoim produktem.

Umożliwienie im samodzielnego znalezienia pomocy z pewnością pomoże Ci zmniejszyć odejście i poprawić retencję.

Jak szybko stworzyć swoją Bazę wiedzy w 4 krokach

Tworzenie bazy wiedzy za pomocą LiveAgent jest szybkie i łatwe.

1. Krok – utwórz próbne konto LiveAgent

Po prostu przejdź do witryny LiveAgent i utwórz konto próbne. Cały proces rejestracji trwa niecałą minutę.

2. Krok – znajdź bazę wiedzy na swoim pulpicie nawigacyjnym

Jak tylko utworzysz konto w LiveAgent, zapoznaj się z bazą wiedzy na swoim pulpicie nawigacyjnym. Aby to zrobić, po prostu przejdź do obrazu „panteonu” po lewej stronie i wybierz bazę wiedzy. Aby utworzyć pierwszy artykuł i kategorię, kliknij „ Stwórz”.

3. Krok – utwórz swoją pierwszą kategorię

Aby ułatwić nawigację po bazie wiedzy i zapewnić lepszą dostępność odpowiedzi, używamy kategorii do organizowania naszej bazy wiedzy. Po kliknięciu „utwórz”, wybierz „kategorię” i wypełnij tytuł, słowa kluczowe oraz czy chcesz wyświetlać swoją kategorię publicznie czy wewnętrznie.

Na przykład pierwszą kategorią może być „cena”.

4. Krok – Utwórz artykuł

Teraz, gdy stworzyłeś swoją pierwszą kategorię, nadszedł czas, aby utworzyć w niej artykuł. Aby to zrobić, po prostu kliknij swoją kategorię, ponownie przejdź do przycisku „Utwórz” i wybierz „artykuł”.

Nadaj artykułowi tytuł, napisz kopię i wypełnij wszystkie inne niezbędne pola. Następnie po prostu kliknij „Utwórz”.

Gratulacje!

Gdy to zrobisz, po prostu utwórz wszystkie inne kategorie i artykuły z bazy wiedzy, które chcesz, a będziesz gotowy do wspierania swoich klientów za pośrednictwem bazy wiedzy.

Knowledge Base / Customer Portal Demo | LiveAgent

Wskazówki i porady, jak najlepiej wykorzystać Bazę wiedzy

Aby uzyskać najlepsze wyniki, konieczne jest nie tylko stworzenie bazy wiedzy. Istnieje kilka najlepszych praktyk, których musisz przestrzegać, jeśli chcesz zmniejszyć liczbę zgłoszeń do pomocy technicznej, wprowadzić więcej użytkowników, przekonwertować więcej klientów i zmniejszyć rezygnacji.

Zobaczmy je.

1. Spraw, aby Twoja baza wiedzy była łatwo dostępna

Nie ma sensu posiadanie bazy wiedzy, jeśli nikt nie może jej znaleźć. Dlatego ważne jest, aby ułatwić dostęp do bazy wiedzy osobom odwiedzającym witrynę/klientom. Oto kilka przyciągających wzrok pozycji, w których możesz umieścić swoją bazę wiedzy:

  • Na stronie z cennikiem tuż pod cenami i pakietami (idealne w przypadku pytań związanych z cenami).
  • W menu nawigacyjnym w swojej witrynie możesz umieścić menu rozwijane z zasobami (tutaj możesz umieścić swojego bloga, bazę wiedzy i inne rzeczy, które mogą być istotne dla odbiorców).
  • Wewnątrz produktu możesz utworzyć stronę „centrum pomocy” – gdzie możesz połączyć się ze swoją bazą wiedzy
  • Wewnątrz produktu możesz utworzyć stronę „centrum pomocy” – gdzie możesz połączyć się ze swoją bazą wiedzy

2. Zorganizuj swoją bazę wiedzy najlepiej jak potrafisz

Dobra organizacja bazy wiedzy jest niezbędna do samoobsługowej pomocy klientom. Jeśli Twoi użytkownicy nie mogą znaleźć odpowiedzi, której szukają, nie ma sensu posiadanie bazy wiedzy. Dlatego, aby zapewnić użytkownikom jak najlepsze wrażenia, zwracaj uwagę na strukturę swojej bazy wiedzy.

Podział artykułów na różne kategorie to zawsze dobry wybór.

3. Upewnij się, że wszystko omówiłeś

Niezbędne jest posiadanie jak największej liczby odpowiedzi i pytań w swojej bazie wiedzy. Solidne strony wiedzy zawsze zapewniają najlepsze wyniki. Jednym ze sposobów znajdowania pytań jest zdrowy rozsądek. Możesz przeprowadzić burzę mózgów z kolegami z zespołu na temat rzeczy, które Twoi użytkownicy powinni wiedzieć lub prawdopodobnie będą potrzebować pomocy. To najlepsze podejście, gdy piszesz swoją bazę wiedzy po raz pierwszy. Upewnij się, że podałeś jak najwięcej odpowiednich pytań i odpowiedzi. Po pewnym czasie pozwól swojemu zespołowi wsparcia zapisywać najczęściej zadawane pytania, które otrzymują. Jeśli niektóre pytania są zadawane wielokrotnie, napisz na nie odpowiedzi i udostępnij je publicznie w swojej bazie wiedzy.

4. Nie zapomnij o jakości odpowiedzi

Jak wszystko inne, jakość twoich odpowiedzi ma kluczowe znaczenie. Postaw się na miejscu swoich użytkowników. Jakich odpowiedzi i rozwiązań szukają? Upewnij się, że wszystkie Twoje odpowiedzi i artykuły są dogłębne i od razu do rzeczy. Zawsze dobrze jest czytać na głos odpowiedzi i zadać sobie pytanie: „Czy jest coś jeszcze, czego mogą potrzebować nasi użytkownicy, o czym nie wspomniałem?”

W ten sposób będziesz mieć pewność, że podałeś wszystkie niezbędne informacje.

5. Rozpowszechniaj artykuły z bazy wiedzy

Jednym z największych błędów popełnianych przez firmy jest po prostu łączenie się z ich stronami bazy wiedzy z nagłówka, stopki lub dowolnego innego miejsca w witrynie. Dobrą praktyką jest pokazywanie użytkownikom swojej bazy wiedzy dokładnie wtedy, gdy jej potrzebują.

To moment, w którym baza wiedzy i przepływy onboardingu użytkowników muszą ze sobą płynnie współgrać. Podczas procesu wprowadzania użytkownika warto wyświetlać linki do odpowiednich artykułów z bazy wiedzy w różnych monitach i etykietkach interfejsu użytkownika/UX.

W ten sposób dostarczasz swoją bazę wiedzy użytkownikom w kontekście i zgodnie z ich bieżącym zachowaniem w aplikacji.

Najważniejsze!

Jak widać, bardzo ważne jest, aby mieć dobrze zaprojektowaną, przyciągającą wzrok, dogłębną i łatwą do przeszukiwania bazę wiedzy w swojej witrynie i w produkt. Nie wspominając o różnych korzyściach związanych z posiadaniem tego rodzaju bazy wiedzy:

  • Otrzymasz mniej zgłoszeń do obsługi klienta.
  • Będziesz mógł skuteczniej wdrażać swoich użytkowników i zwiększać liczbę konwersji z wersji próbnej na płatne.
  • Twoja rezygnacja zostanie zmniejszona, a utrzymywanie się poprawi się.
  • Przekonwertujesz więcej osób na swoją stronę.

Na szczęście dla Ciebie stworzenie świetnej bazy wiedzy nie musi być problemem. Jest to stosunkowo łatwe dzięki LiveAgent. Na co więc czekasz? Utwórz już teraz konto próbne w LiveAgent i zbuduj swoją bazę wiedzy od podstaw w ciągu kilku minut.

Discover on your own

LiveAgent 2021 | Better Customer Service Starts Today

Discover on your own!

Knowledge is important, but only when put into practice. Test everything in our academy right inside the LiveAgent.

Free Trial
{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Jakie są zalety bazy wiedzy?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Korzyści z posiadania dogłębnej bazy wiedzy obejmują mniejszą liczbę biletów, większą liczbę konwersji odwiedzających witrynę, lepsze wdrażanie i zmniejszony wskaźnik rezygnacji.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Dlaczego powinieneś mieć dobrze zaprojektowaną bazę wiedzy? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Dobrze zaprojektowana baza wiedzy zmniejszy liczbę zgłoszeń do pomocy technicznej i pomoże klientom znaleźć samoobsługową pomoc.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Jak najlepiej wykorzystać swoją bazę wiedzy?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Dobra organizacja bazy wiedzy jest niezbędna do samoobsługowej pomocy swoim klientom. Jeśli Twoi użytkownicy nie mogą znaleźć odpowiedzi, której szukają, nie ma sensu posiadanie bazy wiedzy. Tak więc, aby zapewnić użytkownikom jak najlepsze wrażenia, zwróć uwagę na strukturę swojej bazy wiedzy. Podział artykułów na różne kategorie to zawsze dobry wybór.” } }] }
Wróć do Akademii Utwórz BEZPŁATNE konto

Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privacy and cookies policy.