Wersja próbna

Czat na żywo dla start-upów i małych firm

Oczekiwania od firm dowolnej wielkości to natychmiastowe spełnienie wymagań klientów, w niektórych przypadkach nawet zanim klienci będą mogli pomyśleć o ich prośbach.

Długi czas oczekiwania, czy to w kolejce do tradycyjnego sklepu, czy na dostawę paczek, a potem brak błyskawicznej pomocy, to częsta niedogodność dla wielu klientów i przyczyna reklamacji.

Jako start-up lub mała firma Twój biznesplan najprawdopodobniej koncentruje się na zapewnieniu najlepszej obsługi klienta i zdobyciu przewagi konkurencyjnej w Twojej niszy.

Znaczenie podania doskonała obsługa klienta online nie jest już pochodną zainteresowania firmy, ale główną motywacją do odniesienia sukcesu.

Kluczem do osiągnięcia wysokiego wyniku satysfakcji klienta jest efektywna komunikacja, dla której czatem na żywo jest idealnym rozwiązaniem cyfrowym.

Jednak oprogramowanie do czatu na żywo może być czymś więcej niż tylko prostym narzędziem do czatowania.

Interesuje Cię więcej?

Zanurzmy się w tym!

Co to jest oprogramowanie do czatu na żywo?

W przypadku firm dowolnej wielkości witryna internetowa jest reprezentacją marki online. W końcu to właśnie tam większość klientów przejdzie w następnej kolejności, gdy natkną się na produkty i usługi firmy – z tego powodu nabycie narzędzia, z którego konsumenci będą mogli wygodnie korzystać do kontaktowania się z przedstawicielami serwisu podczas przeglądania, jest istotnym atutem.

Czat na żywo zmienia sposób komunikacji z męczącego odbierania telefonu lub pisania e-maili na platformę komunikatora. Dlatego wymaga od klientów najmniejszego wysiłku, aby otrzymać odpowiedzi na pytania za pomocą jednego kliknięcia przycisku.

Sposób i miejsce pojawienia się małego przycisku czatu w witrynie zależy od preferencji użytkownika. Zwykle jest osadzony na stronach, które generują największy ruch. Strona kasy to świetna opcja, ponieważ często występuje tam współczynnik odrzuceń.

Opcje projektowania przycisku są obszerne – od animacji po typ i styl. Wszystkie wstępnie zaprojektowane szablony można dostosować do własnych potrzeb w galerii . Jeśli nie możesz znaleźć stylu, który Ci odpowiada, możesz utworzyć własny , przesyłając obraz lub napisanie kodu HTML.

Niektóre firmy porzucają ludzki element swoich platform komunikacyjnych ze względu na automatyzację . I chociaż czat na żywo obsługuje wiele rodzajów automatyzacji, możesz mieć pewność, że na tej drugiej linii jest prawdziwy ludzki agent. I czy to nie sprawia, że całe doświadczenie jest bardziej osobiste?

W tym momencie myślisz prawdopodobnie o czymś takim: „To wszystko jest w porządku, ale po co mi to potrzebne?”.

Cóż, czytaj dalej, aby się dowiedzieć.

Jakie zalety ma czat na żywo przez telefon lub e-mail?

Wygoda i łatwość obsługi to dwa elementy, które decydują o wyobrażeniu klientów o solidnej firmie.

Niewielu klientów zachowałoby zainteresowanie zakupem produktu lub zamówieniem usługi, gdyby zła obsługa klienta zakłóciła ich zakupy. Nie wspominając o prawdopodobieństwie negatywnej opinii, która może zagrozić reputacji firmy.

Wsparcie telefoniczne i e-mailowe nie są przestarzałymi kanałami komunikacji. Wręcz przeciwnie. Jednak liczby pokazują, że 79% klientów woli czatować z agentami ze względu na ich bezpośredniość w porównaniu z innymi kanałami.

Strategiczne planowanie budżetowe ma kluczowe znaczenie dla każdej firmy, ale w przypadku małych firm i start-upów jest podwójne. Wdrożenie czatu na żywo w obsłudze klienta stanowi jeden z najlepszych zwrotów z inwestycji, ponieważ jest znacznie tańszy i powoduje mniejsze wydatki.

Nawet dysponując niewielkim budżetem, możesz uzyskać ograniczone, ale nadal bardzo skuteczne bezpłatne narzędzie do czatu . Operatorzy obsługi klienta będą mogli koordynować wiele rozmów na czacie w czasie rzeczywistym, oszczędzając cenny czas i zasoby dla firmy. Dzięki temu możesz skupić się na optymalizacji i opracowaniu zrównoważonej strategii sprzedaży i marketingu.

Jakie korzyści mogą odnieść startupy i małe firmy, korzystając z czatu na żywo?

Every contact we have with a customer influences whether or not they’ll come back. We have to be great every time or we’ll lose them.

Kevin Stirtz – Author of More Loyal Customers

Firma, która stawia klientów na pierwszym miejscu, to firma, która uznaje, jak cenni są klienci.

Marketing relacji przyznaje, że budowanie trwałej więzi z klientami jest tańsze i generuje większe przychody. Ale dla firm, które dopiero zaczynają, bardziej krytycznym momentem jest przyciąganie i przekształcanie potencjalnych klientów w stałych klientów.

Chociaż startupy i małe firmy często łączą się w jedną grupę, ich cele nie są takie same.

Czat na żywo może być wykorzystywany na trzech różnych etapach podróży klienta, co wzmacnia zespoły wsparcia zarówno start-upów, jak i małych i średnich firm, a także spełnia ich określone cele :

  • Wsparcie serwisowe
  • Sprzedaż i lojalność
  • Marketing i promocja

W ramach złożonego oprogramowania pomocy technicznej czat na żywo zapewnia istotne korzyści dzięki przyjaznym funkcjom.

Uniwersalna skrzynka odbiroca: Podstawowym celem obsługi klienta jest zapewnienie pozytywnej obsługi klienta przy każdej interakcji między klientem a marką.

Czat na żywo dla start-upów i małych firm
Przykład uniwersalnej skrzynki odbiorczej (kliknij, aby powiększyć)

Uniwersalna skrzynka odbiorcza umożliwia agentom przeglądanie i odpowiadanie na konwersacje otrzymane z dowolnego kanału. Wbudowany CRM rejestruje i przechowuje wszystkie dane klientów w celu usprawnienia organizacji, a jego możliwości można dodatkowo zwiększyć poprzez integrację z dodatkowym oprogramowaniem CRM.

Proaktywne zaproszenia do czatu : niezależnie od tego, czy są używane samodzielnie, czy w połączeniu z innymi funkcjami, mogą tworzyć niezwykłe ROI. Kiedy użytkownik trafia do Twojej witryny, możesz ustawić regułę czasową dla wyskakującego zaproszenia lub umieścić go na określonej stronie. To jak wejście do sklepu i powitanie przez uśmiechniętego pracownika, gotowego do pomocy.

Możesz nawet utworzyć wiele zaproszeń na czat i kierować reklamy do różnych rodzajów klientów.

Galeria zaproszeń czatu
Przykładowa galeria zaproszeń na czat (kliknij, aby powiększyć)

Jeśli prowadzisz międzynarodową firmę , możesz dostosować widżet do wyświetlania w preferowanym języku . Podobnie jak przycisk czatu, projekt, wiadomość i styl proaktywnego zaproszenia do czatu można dostosować, a wszystkie szablony można znaleźć w galerii .

Widok pisania w czasie rzeczywistym : proaktywność ze strony agentów jest tym, co doceniają klienci. Podczas sesji czatu agenci mogą zobaczyć, co klienci piszą w oknie czatu w czasie rzeczywistym i przygotować się do rozpatrzenia każdego żądania, zanim jeszcze będą mogli nacisnąć przycisk wysyłania.

Pisanie w czasie rzeczywistym

Dystrybucja czatu : możesz poprawić wydajność swoich agentów i upewnić się, że właściwi agenci rozmawiają z wybranymi klientami. Wybierz trzy predefiniowane opcje trasy zgłoszenia – losowe przypisanie, dzwonienie do wszystkich, maksymalne wykorzystanie . Jeśli obciążenie pracą stanie się zbyt przytłaczające, możesz ustawić maksymalny limit kolejki i dać swoim agentom chwilę wytchnienia.

Dystrybucja czatu
Przykład dystrybucji czatu (kliknij, aby powiększyć)

Formularz wysyłany przed czatem i formularz offline : jednym z głównych celów start-upu lub małej firmy jest budowanie listy kontaktów klientów i generowaniu większej liczby potencjalnych klientów.

Możesz aktywować formularz przedczatu w ustawieniach, dzięki czemu automatycznie zażąda danych kontaktowych od klienta na początku sesji czatu.

Formularz offline zapewnia, że klienci skontaktują się z Twoim zespołem serwisowym, nawet poza godzinami pracy, zapewniając wsparcie 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.

Ankieta po czacie : opinie odwiedzających są niezbędne dla start-upów i małych firm, ponieważ pomagają budować markę i dają szansę na refleksję nad taktyką i strategią. Pozwól kupującym wyrazić opinię na temat sesji czatu, recenzji produktu lub wydajności agenta.

Ranking Agentów
Przykład rankingu agentów (kliknij, aby powiększyć)

Pozytywne recenzje klientów można następnie wykorzystać jako dowód społeczny i opublikować w witrynie internetowej w celu pozyskania skierowań. Alternatywnie zebrane dane można wykorzystać do tworzenia treści, w sekcji często zadawanych pytań lub na blogu. Może również ujawnić wcześniej niezgłoszone problemy z witryną nawigacyjną, które pomagają zoptymalizować witrynę. Możesz również użyć tej funkcji, aby zbudować lojalność i zaufanie.

Jeśli klient o to poprosi, możesz wysłać transkrypcję czatu i zachować jak największą przejrzystość.

Przegąd czatów: Przegląd czatu umożliwia obserwowanie i zbieranie informacji o lokalizacji odwiedzającego, adresie URL lub czasie spędzonym na przeglądaniu witryny w celu dalszego wykorzystania w strategii marketingowej.

Omówienie monitorowania czatu witryny
Przykładowy przegląd czatów (kliknij, aby powiększyć)

Wbudowane śledzenie czatu : jeśli chcesz zobaczyć dowody swoich starań o pozyskanie nowych klientów, śledź konwersje z czatu na żywo w Google Analytics.

Wbudowane śledzenie czatu
Przykład wbudowanego śledzenia czatu (kliknij, aby powiększyć)

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, możesz albo udać się na naszą stronę funkcji czatu na żywo , albo zapoznać się z naszą portal pomocy .

W jaki sposób operatorzy czatu na żywo mogą skuteczniej prowadzić sesje czatu?

Agenci powinni skupić się na tym, jak radzić sobie z różnymi punktami rozmowy i przestrzegać zasad etykiety online .

  • Rozpoczynanie czatu
  • Zawieszanie
  • Przenoszenie czatu
  • Rozpatrywanie skarg
  • Kończenie rozmowy

Komunikacja online pozwala w pewnym stopniu na elastyczność i kreatywność. Jest to szczególnie widoczne w przypadku gotowych odpowiedzi i wstępnie zdefiniowanych odpowiedzi .

Te krótkie teksty są częścią jednego większego scenariusza, ale można je dostosować do każdej innej sytuacji i rozmowy. Ogranicza potrzebę ręcznego wpisywania każdej odpowiedzi, zwłaszcza w przypadku często zadawanych pytań.

Gotowe wiadomości
Przykład gotowych wiadomości (kliknij, aby powiększyć)

Agenci mogą opracować kilka odpowiedzi, które można przechowywać, udostępniać i wykorzystywać jako szablony we wszystkich działach. Dlatego bez względu na to, z którym działem lub członkiem zespołu klient będzie rozmawiał, właściwy ton i język będą spójne we wszystkich obszarach.

Czy czat na żywo może być również używany do celów wewnętrznych?

Niekonwencjonalny sposób korzystania z czatu na żywo służy do celów szkoleniowych. Oprogramowanie do czatu służy głównie do komunikacji z klientami zewnętrznymi, ale może też służyć jako narzędzie komunikacji dla klientów wewnętrznych – pracowników.

Poszukiwanie nowych pracowników może być trudnym zadaniem. Ale to działa w obie strony. Potencjalni kandydaci będą mieli pytania, których nie można udzielić w prostym opisie stanowiska. Właściciele firm i zespoły rekrutacyjne mogą korzystać z czatu na żywo, aby ułatwić proces wdrażania.

Czat na żywo to doskonałe narzędzie do komunikacji i zaangażowania między działami. Dlatego może odegrać zasadniczą rolę w szkoleniu personelu. Każdy dział może mieć jeden lub kilka wewnętrzny czat , aby zapewnić szybkie wsparcie osobom lub zespołom.

Wewnętrzny czat
Przykład czatu wewnętrznego (kliknij, aby powiększyć)

Jak zintegrować oprogramowanie do czatu na żywo ze swoją witryną?

Kiedy rejestrujesz się i otrzymujesz dostęp do swojego konta, integracja widżetu czatu na żywo z Twoją witryną odbywa się poprzez proste skopiowanie i wklejenie krótkiego kod HTML – nie ma potrzeby pobierania żadnego dodatkowego oprogramowania. Jeśli chcesz integracja z oprogramowaniem innych firm lub aplikacją, jest w pełni obsługiwana.

Czy czat na żywo jest bezpiecznym rozwiązaniem?

Otrzymywanie wielu zapytań z różnych platform może stanowić poważny problem w zakresie bezpieczeństwa. Każdy, kto chce zaistnieć w Internecie, musi podjąć niezbędne kroki w celu ochrony siebie i swoich klientów.

Z tego powodu możesz sprawdzić stronę funkcji zabezpieczeń lub dowiedzieć się więcej, czytając Politykę prywatności dotyczącą zabezpieczeń LiveAgent .

Nadal nie jesteś pewien, czy czat na żywo jest odpowiednim narzędziem dla Twojej firmy?

Uruchom 14-dniowy bezpłatny okres próbny , bez karty kredytowej i dołącz do 35 000 firm, które już używają LiveAgent.

logo klientow forbes
logo klientow airbus
logo klientow nascar
logo klientow usc
logo esky color
slido zielone

Jeśli chcesz zobaczyć nasze wszystkie przystępne plany, które oferują dodatkowe funkcje, przejdź do naszego strona z cenami .

Baza wiedzy

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, przejdź do naszegj bazy wiedzy , aby uzyskać dodatkowe informacje.

Business Solution for Startups and SMBs

Learn how multi-channel help desk software benefits Startups and SMBs.

Try LiveAgent

FAQ

What is live chat software?

Live chat is a digital communication channel activated by clicking on a small chat widget embedded strategically on the website. The design of the button is based on the user's or company's preferences.

What advantages does live chat have over the phone or email?

Live chat provides customers convenient access to support agents without the need to leave the website. Companies can use a free chat tool with limited features even on a small budget but still deliver instant online support.

How can Startups and SMbs benefit from using live chat?

Utilizing live chat and its features during the three distinct stages of the customers' journey can empower both Startups and SMBs to grow their business, modify their strategies and reach their individual goals.

How can live chat operatives conduct chat sessions?

Agents should focus on handling different conversation points and following online etiquette rules while keeping their professionalism and human touch.

Can live chat be used for internal purposes as well?

Not only can live chat be a highly useful communication tool for external purposes, but recruiters and employers can utilize it internally for onboarding and training processes.

How to integrate live chat software into your website?

No need to download any additional software, live chat is immediately accessible after signing up. Integration is done by copying and pasting a short HTML code.

Is live chat a secure solution?

Anyone with a goal of a strong online presence has to take the necessary steps to ensure the protection of its business and customers. For that reason, LiveAgent has implemented various security features: BAN IPs, 2-step verification, HTTPS Encryption, Multiple Data Centers, GDPR.

  • Roman Bosch

    Roman Bosch

    Partly

    To przyjemność korzystać ze świetnego narzędzia, które usprawnia naszą obsługę klienta.

  • christine preusler

    Christine Preusler

    HostingAdvice

    LiveAgent umożliwia naszym agentom zapewnienie lepszego, szybszego i dokładniejszego wsparcia.

Nasza strona używa ciasteczek. Kontynuując korzystanie z naszej strony wyrażasz zgodę na używanie tych plików zgodnie z naszą polityką prywatności.

×

Umów się na indywidualną rozmowę i zobacz, jakie korzyści LiveAgent może przynieść Twojej firmie.

Jesteśmy dostępni w wielu terminach

Umów się na demo