Partner
Co to jest Google Forms?
Google Forms to internetowe oprogramowanie do administrowania ankietami. Jest częścią pakietu Google Docs Editors. Służy do zbierania danych, informacji i prowadzenia badań za pomocą ankiet. Każdy może bezpłatnie korzystać z Formularzy Google.
Jak możesz tego użyć?
Po zintegrowaniu go z LiveAgent możesz wyszukiwać i tworzyć odpowiedzi, śledzić powiadomienia i zarządzać swoimi formularzami. Wiele z tych funkcji można wykonać bezpośrednio z pulpitu nawigacyjnego, dzięki czemu nie ma potrzeby przełączania się między aplikacjami.
Korzyści
- Zarządzaj swoimi formularzami z jednego oprogramowania
- Dodaj lub zmień odpowiedzi
- Koniec z przełączaniem się między oprogramowaniem
Jak zintegrować Google Forms z LiveAgent przez Zapier?
Możesz zintegrować Google Forms za pośrednictwem usługi Zapier. Zapier umożliwia bezproblemowe połączenie dwóch aplikacji i tworzenie integracji między nimi. Musisz utworzyć konto Zapier pod tym linkiem . Jeśli masz takie, przejdź na stronę integracji Formularzy Google + LiveAgent w Zapier .

Przewiń stronę w dół, aż zobaczysz wyzwalacz i wybór akcji. Pierwszym krokiem do integracji LiveAgent z innymi aplikacjami jest wybranie tego, co ma robić Twoja integracja. Można to zrobić, wybierając odpowiednie wyzwalacze i akcje.
W zależności od konfiguracji integracji oraz kombinacji wyzwalacz i opcja konfiguracji akcji mogą się różnić. Jednak proces integracji na ogół pozostaje łatwy i można go zakończyć w ciągu kilku minut.
Do wyboru jest sporo kombinacji. Jako przykład pokazujemy przewodnik dotyczący wyzwalania przez formularze nowej lub zaktualizowanej odpowiedzi w arkuszu kalkulacyjnym i akcji LiveAgent Utwórz konwersację. Po dokonaniu wyboru kliknij niebieski przycisk Połącz poniżej, aby przejść do następnego kroku.

Ten krok wymaga od nas podania danych logowania i zapewnienia dostępu do Zapier. Możemy też wybrać, który arkusz kalkulacyjny, arkusz roboczy czy kolumna wraz z zawartością, staną się częścią integracji.

Po podaniu tych danych, Zapier poprosi o test wyzwalacza. Możesz go pominąć, ale zalecamy wykonanie tego kroku, aby sprawdzić, czy wszystko działa poprawnie.

Czas na akcję w LiveAgent. Ponieważ chcemy, aby nasza integracja tworzyła konwersację w naszym systemie biletowym, musimy skonfigurować jego nadawcę, odbiorcę i treść wiadomości. Istnieje również sekcja działu, w której można określić, do którego działu zostanie wysłany bilet.
Ta część konfiguracji obejmuje również pola niewymagane, takie jak nazwa odbiorcy, adres e-mail DW, identyfikator wiadomości i inne. Możesz wypełnić te pola, jeśli chcesz, aby Twoja wiadomość była bardziej szczegółowa.

Ostatnią częścią procesu integracji jest test.

Sukces! Twoja integracja jest gotowa. Kliknij włącz Zap, aby go aktywować i zacząć go używać. Otrzymasz wiadomość w swoim systemie biletowym za każdym razem, gdy w arkuszach kalkulacyjnych pojawi się nowa lub zaktualizowana odpowiedź.

Jeśli chcesz stworzyć więcej różnych integracji, wróć do strony Zapier z początku tego artykułu i wykonaj ten sam proces.
LiveAgent, narzędzie do obsługi klienta, oferuje wiele korzyści, w tym jednokrotne logowanie, umożliwiające logowanie do wielu aplikacji za pomocą jednego zestawu poświadczeń. Rozwiązanie to redukuje ryzyko ataków hakerskich, a LiveAgent ma możliwość korzystania z SSO z innymi aplikacjami. Dodatkowo, LiveAgent umożliwia wygodne korzystania z kontaków Google na pulpicie nawigacyjnym. Istnieje też możliwość uzyskania indywidualnej rozmowy po demo.
LiveAgent oferuje rozbudowaną analizę danych oraz funkcje przeglądu statystyk. Dzięki wbudowanemu narzędziu do śledzenia czatu biznesy mogą monitorować wpływ czatu na konwersje na ich stronach internetowych oraz wydajność sprzedaży agentów. LiveAgent zapewnia szybki przegląd danych analitycznych. Funkcje te pozwalają na filtrowanie danych według czasu, działu, agenta, tagów oraz kanałów. Najważniejsze dane raportowane to między innymi czas reakcji na zgłoszenie, średni czas odpowiedzi na czacie, oceny klientów oraz połączenia. Dodatkowe funkcje czatu to historia czatu, maksymalna długość kolejki dla efektywnego obsługi klienta oraz śledzenie URL odwiedzającego w czasie rzeczywistym. LiveAgent pozwala również na integrację z Google Analytics.
Metryki pomagają w sprawdzaniu sytuacji firmy, a najczęściej mierzy się wskaźniki dotyczące obsługi klienta, takie jak liczba zgłoszeń, czas rozwiązywania problemów, wynik zadowolenia klienta i średni czas obsługi. W LiveAgent można mierzyć klientów i pracę agentów. Firma oferuje także możliwość dema i wsparcia dla klientów.
Uchylenie zgłoszenia to termin używany w przypadku korzystania przez firmę z portalu klienta lub bazy wiedzy do udzielania odpowiedzi klientom, nawet gdy agenci są offline. Baza wiedzy to doskonały sposób na zmniejszenie obciążenia zgłoszeń. Aby uchylić zgłoszenie, firma musi utrzymywać portal klienta lub bazę wiedzy, co przynosi wiele korzyści, w tym ograniczenie liczby zgłoszeń i zwiększenie samodzielności klientów w rozwiązywaniu problemów. Warto dążyć do wyższego współczynnika odchylenia zgłoszeń, co odzwierciedla wysoką wiedzę merytoryczną bazy wiedzy lub portalu klienta.