Jak widać, zaangażowani obecni klienci mogą przyciągnąć nowych klientów, pomóc Ci zwiększyć lojalność wobec marki i ostatecznie generować większe przychody. Na poparcie tego stwierdzenia Rosetta stwierdza, że zaangażowani klienci wydają w ciągu roku o 300% więcej niż klienci niezaangażowani. Co więcej, zwiększenie wskaźników utrzymania klientów o zaledwie 5% może doprowadzić do wzrostu rentowności od 25% do 95%. Dla porównania, wzrost retencji klientów o 2% wpływa na zyski tak samo, jak obniżenie kosztów o 10%.
Ale zaangażowanie klientów nie wystarczy. Twoi pracownicy również muszą być zaangażowani, aby mogli tworzyć niezapomniane doświadczenia i zwiększać sprzedaż. Poprzez zwiększenie zaangażowania pracowników o zaledwie 10%, organizacje mogą zwiększyć zyski o 2400 USD na przedstawiciela obsługi klienta rocznie.
Aby jeszcze bardziej pokazać siłę zaangażowania i pozytywnych doświadczeń, rozważmy ten przykład; firma z rocznym przychodem w wysokości 1 miliarda USD może zwiększyć przychody o 823 miliony USD w ciągu 3 lat przy umiarkowanym wzroście doświadczenia klientów. Aby jednak czerpać korzyści z doskonałej obsługi, najpierw musisz stać się najlepszym wskaźnikiem NPS, spełniając testy porównawcze obsługi klienta i zwiększając swój NPS do 41% lub więcej.