Key takeaways
Pros
- Intuicyjny, przejrzysty interfejs
- Świetne doświadczenie użytkownika
- Nietypowe, ale skuteczne wywoływanie funkcji
Cons
- Baza wiedzy nie jest dostępna w darmowym planie
- Cena może być wysoka, jeśli nie wykorzystujesz pozostałych aplikacji
Odoo to świetna baza wiedzy z ciekawym podejściem do formatowania i edycji artykułów. Oferuje przejrzysty interfejs, który jest łatwy w nawigacji, oraz niesamowity edytor artykułów, który oferuje wszystkie standardowe funkcje edycji dostępne za pomocą prostego skrótu klawiaturowego. Cena jest również przystępna, ale zależy od liczby innych aplikacji, z których chcesz korzystać. Przeczytaj pełną recenzję i dowiedz się, co sprawia, że Odoo jest doskonałym wyborem dla stworzenia bazy wiedzy.
Rozpoczynanie pracy z Odoo
Odoo to rozbudowane i konfigurowalne oprogramowanie typu open source, przeznaczone do wielu obszarów związanych z zarządzaniem firmą, w tym do tworzenia bazy wiedzy. Integruje dużą liczbę aplikacji do sprzedaży, marketingu, zarządzania relacjami z klientami, zarządzania projektami, obsługi klienta i wielu innych. Odoo zawiera wtyczkę bazy wiedzy jako część swojej oferty, więc przyjrzyjmy się jej i zobaczmy, jak działa.
![Aplikacje Odoo](https://www.live-agent.pl/wp/urlslab-download/b4c29367b4aa496663458dc214ad5734/odoo-apps-1024x541.png)
Odoo oferuje bezpłatną wersję próbną dla każdego ze swoich planów, a także bezpłatną wersję swojego rozwiązania. Może obsługiwać nieograniczoną liczbę użytkowników, ale pozwala na korzystanie tylko z jednej aplikacji z ich obszernej listy. Korzystanie z Odoo można rozpocząć w mniej niż dwie minuty. Wystarczy zarejestrować się na ich stronie internetowej i potwierdzić swój adres e-mail. Musisz jednak zdecydować, z której aplikacji chcesz korzystać. Baza wiedzy Odoo nie jest widoczna w początkowym sklepie z aplikacjami, więc trzeba będzie dodać ją później w aplikacji internetowej.
![Sklep z aplikacjami Odoo](https://www.live-agent.pl/wp/urlslab-download/427c0a8f2413c8f889065ad1bf231adc/odoo-apps-store-knowledge-1024x529.png)
Zawsze możesz dodać więcej aplikacji do swojego konta Odoo, niezależnie od tego, którą funkcję wybrano na początku. Rozpoczęcie pracy z bazą wiedzy Odoo jest niezwykle szybkie. Napisanie pierwszego artykułu zajęło mi mniej niż 5 minut. Możesz też zapoznać się z przykładowym dokumentem wyjaśniającym wszystkie funkcje edytora bazy wiedzy. Zanim jednak zagłębię się w działanie edytora bazy wiedzy, przyjrzyjmy się bliżej jego interfejsowi.
Interfejs użytkownika Odoo jest minimalistyczny i wydajny. Naprawdę trudno się w nim zgubić, a nawigacja nie sprawiła mi żadnych większych problemów. Chociaż nie korzystałam z innych aplikacji poza helpdeskiem, obsługą zgłoszeń i bazą wiedzy, nie wydaje mi się, że używanie większej ilości aplikacji byłoby przytłaczające dla użytkowników. Wynika to z faktu, że każda aplikacja ma oddzielny interfejs i nigdy nie współdzieli żadnych mylących menu na ekranach głównych.
Doświadczenie użytkownika i funkcje
Przyjrzyjmy się teraz edytorowi bazy wiedzy. Interfejs użytkownika tu również jest tak samo prosty i skuteczny, jak w pozostałej części aplikacji. Nic nie odwraca uwagi od pisania, a edytor bazy wiedzy oferuje wszystkie standardowe funkcje potrzebne do pisania rozbudowanych artykułów z mediami i odpowiednim formatowaniem. Jednak doświadczenie użytkownika oferuje nietypowy sposób na uzyskanie dostępu do wszystkich tych funkcji. Jest to wciśnięcie „/”.
![Baza wiedzy Odoo – rozpoczynanie pracy](https://www.live-agent.pl/wp/urlslab-download/fc485978f41db43e652fa586a103f1b2/odoo-knowledge-getting-started-1024x584.png)
Za każdym razem, gdy piszesz w edytorze bazy wiedzy, możesz po prostu nacisnąć przycisk „/” i wyświetlić listę wszystkich możliwych funkcji. Chociaż na początku nie wydawało mi się to najbardziej intuicyjnym sposobem pracy, muszę przyznać, że bardzo szybko się do tego przyzwyczaiłam, a nawet śmiem twierdzić, że w niektórych przypadkach przyspieszyło to pisanie. Nigdy nie musiałam szukać danej funkcji w paskach menu – wszystkie funkcje można wywołać jednym naciśnięciem przycisku i w każdej chwili mogłam wpisać nazwę funkcji, której potrzebowałam, co również pomogło mi skupić się na pisaniu.
![Odoo – pisanie nowego artykułu](https://www.live-agent.pl/wp/urlslab-download/e9d41adc4ae0fc0536233d1afb42f212/odoo-write-article-1024x559.png)
Wystarczy wcisnąć wspomniany przycisk, aby uzyskać dostęp do różnych nagłówków, wypunktowań, dodawania multimediów lub kodu, kolumn, opcji akapitów, linków i przycisków, list kontrolnych, a nawet dodać swój podpis. Zestaw funkcji jest po prostu bogaty i nie brakuje mu niczego, co powinien zawierać dobry edytor artykułów. Jest po prostu świetny i łatwy w użyciu. Myślę, że korzystanie z niego będzie satysfakcjonujące niezależnie od typu użytkownika, jakim jesteś.
Organizacja artykułów w bazie wiedzy Odoo jest również całkiem dobra. Chociaż nie ma żadnych opcji folderów ani kategorii, można tworzyć poziomy artykułów lub „drzewka”. W ten sposób można napisać główny artykuł na dowolny temat i dodać przypisane do niego podartykuły, skutecznie tworząc kompleksową i uporządkowaną hierarchię. Znajdowanie artykułów będzie dość łatwe, ale musisz zadbać o nazwy na wczesnym etapie, aby nie wprowadzać zamieszania, gdy liczba artykułów w bazie wiedzy znacznie wzrośnie.
![Widok artykułów bazy wiedzy Odoo](https://www.live-agent.pl/wp/urlslab-download/76a166048f7af8b30c31ac269ff0d2aa/odoo-knowledge-articles-overview-1024x732.png)
Cennik
Odoo oferuje dwa płatne plany, a także plan darmowy. W ramach darmowego planu można uzyskać tylko jedną aplikację z obszernej listy aplikacji, więc uzyskanie bezpłatnej bazy wiedzy jest niemożliwe, ponieważ nie jest ona dostępna jako osobna opcja aplikacji podczas rejestracji konta. Przyjrzyjmy się, co otrzymujemy w ramach każdego z planów.
One App (Jedna aplikacja)
Plan One App jest bezpłatny i zapewnia nieograniczony dostęp dla użytkowników. Możesz jednak pracować tylko z jedną aplikacją na raz i musisz podnieść standard planu, gdy pobierzesz inną aplikację ze sklepu z aplikacjami. Jeśli tego nie zrobisz, automatycznie rozpoczniesz bezpłatny okres próbny.
Standard
Plan Standard zapewnia dostęp do wszystkich aplikacji za 14,89$ miesięcznie na użytkownika. Z roczną subskrypcją zapłacisz mniej. Aplikacje obejmują wszystkie aplikacje oferowane przez Odoo, w tym help desk, finanse, zasoby ludzkie, produktywność i inne rodzaje aplikacji.
Custom
Plan Custom zapewnia dodatkową elastyczność za 22,38$ miesięcznie na użytkownika. Otrzymujesz dostęp do wszystkich aplikacji, a także Odoo Studio, funkcji wielu firm, zewnętrznego API, a także Odoo Online, Odoo.sh i wersji On-Premise.
Wniosek
Baza wiedzy Odoo to kompleksowe, dobrze wyważone rozwiązanie, które nie zawiedzie żadnego użytkownika. Niezależnie od tego, czy baza wiedzy ma być prosta, czy bogata w artykuły – funkcja organizacji artykułów jest wystarczająco dobra, aby zapewnić przejrzystość. Nietypowe uzyskiwanie dostępu do funkcji za pomocą prostego polecenia ukośnika (/) jest początkowo mylące, ale okazało się niezwykle dobrym rozwiązaniem dla pisania. Ogólnie rzecz biorąc, baza wiedzy Odoo jest po prostu świetna i trudno znaleźć w tym przystępnym cenowo rozwiązaniu jakiekolwiek niedociągnięcia.