Key takeaways
Pros
- Łatwa nawigacja
- Przystępna cena
- Możliwość personalizacji przycisku czatu na żywo
Cons
- Brak podglądu pisania na żywo
- Mało responsywny
- Darmowa wersja próbna nie umożliwia agentom wysyłania załączników
- Błędy podczas wyświetlania czatu
Rozpoczynanie pracy z HelpOnClick
Pierwszą rzeczą, którą zauważysz podczas rejestracji w HelpOnClick, jest to, że możesz utworzyć konto tylko w ich oprogramowaniu czatu na żywo lub w całym rozwiązaniu help desk.
![HelpOnClick – zaloguj się](https://www.live-agent.pl/wp/urlslab-download/64899b6907559bcc6d1c6217be1196e9/HelpOnClick-log-in.png)
Po potwierdzeniu adresu e-mail moje konto było gotowe w ciągu kilku sekund. Po zalogowaniu przywitał mnie czysty, choć nieco minimalistyczny interfejs.
![Panel czatu na żywo HelpOnClick](https://www.live-agent.pl/wp/urlslab-download/c43c8b9ad4f85e6b6110260e9f7177e4/HelpOnClick-dashboard-1024x362.png)
Jednak spodobało mi się to, że wyskakujące okno od razu zaoferowało mi prezentację aplikacji. Szybko się rozejrzałam, a potem od razu przystąpiłam do konfiguracji czatu na żywo dla mojej testowej strony internetowej.
![Konfiguracja czatu na żywo HelpOnClick](https://www.live-agent.pl/wp/urlslab-download/22991f3ac4af5fab33cd82482854ee55/HelpOnClick-setting-up-live-chat-1024x353.png)
Spodobało mi się to, jak wiele można dostosować od samego początku. Można spersonalizować prawie wszystkie wizualne aspekty przycisku czatu na żywo, który będzie wyświetlany na twojej stronie internetowej.
![HelpOnClick – dostosowywanie czatu na żywo](https://www.live-agent.pl/wp/urlslab-download/65979aa7edb6da1d2262cce10282ebe0/HelpOnClick-live-chat-customization-1024x460.png)
Kiedy skończyłam dostosowywać przycisk, HelpOnClick podał mi krótki kod, który dodałam do mojej strony internetowej i voilà – czat na żywo HelpOnClick pojawił się na mojej witrynie.
![HelpOnClick – podgląd czatu na stronie internetowej](https://www.live-agent.pl/wp/urlslab-download/aa40ccd5cdf4b4f9c1fb74608185cbae/HelpOnClick-live-chat-preview-1024x570.png)
Zdecydowałam, że nie podoba mi się domyślny obrazek przycisku czatu na żywo, więc zmieniłam go i zaczęłam czatowanie.
Spodziewałam się bezproblemowego doświadczenia, jednak coś poszło nie tak podczas rozpoczynania rozmowy. Nie byłam w stanie wysłać pierwszej wiadomości. Jedyne, co dostałam, to komunikat „Waiting for the operator” (Oczekiwanie na operatora) po stronie odwiedzającego i „Waiting for incoming chat” (Oczekiwanie na przychodzący czat) po stronie agenta. Przez chwilę szukałam rozwiązania, ale problem nie ustępował, więc skontaktowałam się z pomocą techniczną HelpOnClick.
Muszę powiedzieć, że ten sam obrazek, który został mi zaproponowany domyślnie, nie dał mi wiele nadziei. Jednak mile zaskoczyło mnie to, że rozmawiałam z prawdziwym przedstawicielem, a nie botem. Wyjaśniłam moją sytuację, a oni zaproponowali otworzenie zgłoszenia dla deweloperów i czekanie.
Oczywiście, byłam zbyt niecierpliwa, aby czekać 24 do 48 godzin na odpowiedź, więc przejrzałam więcej dokumentacji, kilka razy się zalogowałam i wylogowałam, odświeżyłam wszystko, wyczyściłam pamięć podręczną i za piątym lub szóstym podejściem, ku mojemu zdumieniu, oprogramowanie jakimś cudem zaczęło działać.
Funkcje i interfejs użytkownika
Używałam HelpOnClick przez Chrome, ale możesz również uruchomić narzędzie w Safari, Edge, Operze i Firefoksie. Działa także jako aplikacja systemowa na Windows i macOS. Możesz też korzystać z HelpOnClick na urządzeniach mobilnych, ponieważ jest kompatybilny z Androidem oraz iOS.
W czacie na żywo HelpOnClick spodobała mi się możliwość dostosowania go do swoich potrzeb. Możesz spersonalizować praktycznie wszystko, aby przycisk czatu idealnie pasował do twojej marki.
![HelpOnClick – personalizacja przycisku czatu](https://www.live-agent.pl/wp/urlslab-download/7027328e4005db35ad70ad7330302c58/HelpOnClick-chat-button-customization-1024x476.jpg)
Inną pomocną funkcją jest automatyczne zbieranie danych dotyczących odwiedzającego, z którym prowadzisz rozmowę. Te dane obejmują lokalizację odwiedzającego, przeglądarkę, adres IP i wiele więcej. Po zakończeniu rozmowy możesz wrócić do tych informacji i przeczytać całą rozmowę w archiwum.
![HelpOnClick – archiwum czatu na żywo](https://www.live-agent.pl/wp/urlslab-download/d615906815c88a5d89be2134841d7a05/HelpOnClick-live-chat-archive.png)
Rzeczą, której zabrakło mi w tym oprogramowaniu, jest podgląd pisania w czasie rzeczywistym. Inną rzeczą, która moim zdaniem pasuje doświadczenie, jest to, że podczas korzystania z darmowego okresu próbnego operator nie może wysyłać załączników bez przejścia na płatny plan.
Wydajność czatu na żywo i doświadczenie użytkownika
Doświadczenie użytkownika HelpOnClick nie jest zbyt imponujące. Nie zrozumcie mnie źle – da się z nim pracować, ale gdy zaczęłam testować czat, okazał się dość niewygodny. Po rozpoczęciu sesji czatowej i wymianie kilku wiadomości okno czatu na żywo po prostu przestało działać.
![HelpOnClick – otwarty czat na żywo](https://www.live-agent.pl/wp/urlslab-download/681725e7ced84ef4713fab0a35f5c962/HelpOnClick-open-live-chat.png)
Nie mogłam zobaczyć wszystkich wiadomości, które wysłałam, a pasek wpisywania nie zawsze reagował na wprowadzanie danych. Zamykanie i odświeżenie nie działały, więc musiałam się z tym pogodzić.
Napotkałam kolejny problem, kiedy próbowałam użyć podzielonego ekranu, aby w tym samym czasie widzieć stronę odwiedzającego i operatora. Choć teoretycznie jest to możliwe, interfejs HelpOnClick nie zadziałał tak, jak powinien.
![Interfejs HelpOnClick](https://www.live-agent.pl/wp/urlslab-download/55df10d346df2a6599cd5e4e3d282def/HelpOnClick-interface.png)
Cennik
Free
Ten poziom jest bezpłatny i umożliwia pracę jednego operatora. Możesz prowadzić do 100 rozmów miesięcznie, a historia czatu sięga 30 dni wstecz.
Silver
Za 12,99$ za agenta/miesiąc można mieć nieograniczoną liczbę operatorów, do 300 czatów miesięcznie i 90-dniową historię czatów.
Gold
Ten pakiet kosztuje 19,99$ za agenta/miesiąc i pozwala mieć nieograniczoną liczbę operatorów, działów i historię rozmów.
Platinum
Najdroższy, a zarazem najbardziej rozbudowany pakiet cenowy pozwala korzystać ze wszystkich funkcji z poprzednich pakietów na maksymalnie 10 stronach internetowych za 49,99$ za agenta/miesiąc.
Wniosek
Moje doświadczenie z oprogramowaniem czatu na żywo HelpOnClick można podsumować jako mieszane. Umieszczenie czatu na żywo na mojej stronie internetowej było bardzo proste i byłam mile zaskoczona tym, jak można go spersonalizować. Jeśli ta część sprawi ci kłopot, HelpOnClick oferuje wygodną i informacyjną prezentację, która obejmuje poradniki dotyczące konfiguracji.
Jednak, jeśli chodzi o moje doświadczenie z samym korzystaniem z czatu na żywo, byłam trochę rozczarowana. Od problemów z rozpoczęciem rozmowy po niezgrabne, nieprawidłowe widoki zarówno okna czatu, jak i aplikacji operatora – HelpOnClick nie przekonał mnie swoją wydajnością.
Frequently Asked Questions
Nie wiem, jak skonfigurować protokół bezpieczeństwa szyfrowania
Jeśli korzystasz z dowolnego planu innego niż podstawowy, HelpOnClick pozwala na skonfigurowanie protokołu Secure Sockets Layer (SSL). Aby to zrobić, przejdź do zakładki Admin i kliknij Settings (Ustawienia). Zaznacz pole Force SSL security (Wymuś zabezpieczenia SSL). Spowoduje to włączenie bezpieczeństwa SSL dla operatorów i odwiedzających witrynę.
Nie otrzymuję powiadomień o czacie na żywo, gdy jestem offline
Najłatwiejszym sposobem na rozwiązanie tego problemu jest skonfigurowanie mobilnego czatu za pomocą SMS. Będziesz otrzymywać wiadomości z czatu na żywo jako SMS. Aby to zrobić, przejdź do karty Admin i kliknij opcję Setup (Konfiguracja). Następnie wybierz operatora i kliknij. Zaznacz pole SMS, a następnie kliknij Save (Zapisz).
Automatycznie wylogowuje mnie z konta
Aby skonfigurować lub dostosować automatyczne wylogowanie, przejdź do zakładki Settings (Ustawienia). Znajdź „Auto logoff time” (Czas automatycznego wylogowania) i dostosuj go według swoich preferencji. Możesz również całkowicie wyłączyć tę funkcję.