Key takeaways
Pros
- Świetne działanie bez błędów
- Łatwa nawigacja
- Dobre funkcje zarządzania pocztą e-mail
- Szybka konfiguracja
Cons
- Niektórzy użytkownicy mogą potrzebować bardziej zaawansowanych funkcji
- Może być kosztowne
Pierwsze kroki z oprogramowaniem do zarządzania pocztą e-mail Zendesk
Zendesk oferuje bezpłatną wersję próbną, która zapewnia dostęp do wszystkich niezbędnych funkcji oprogramowania do zarządzania pocztą e-mail. Proces rejestracji do okresu próbnego wymaga potwierdzenia adresu e-mail. Następnie możesz podać więcej szczegółów na temat planowanego użycia i wybrać, ilu użytkowników potrzebujesz, a także to, na jakich narzędziach chcesz się skupić. Możesz pominąć tę sekcję, ale zalecam ją wypełnić, ponieważ może mieć to duże znaczenie na początku użytkowania.
![Pierwsze kroki z Zendesk](https://www.live-agent.pl/wp/urlslab-download/603e3c1dce7ddafecbb24e0f020f4a23/zerndesk-getting-started-1024x644.png)
Kiedy zakończysz tę konfigurację, możesz zacząć poznawać interfejs Zendesk. Po otwarciu Zendesk po raz pierwszy ekran główny oferuje kilka przewodników, które mogą pomóc ci zapoznać się z bogatym zestawem funkcji. Przewodniki pokazują, jak korzystać z każdej funkcji i jak ją skonfigurować. Możesz uruchomić samouczek dotyczący konfigurowania systemu obsługi zgłoszeń, który jest istotną częścią funkcji zarządzania pocztą e-mail Zendesk. Jestem już trochę zaznajomiony z Zendesk, więc postanowiłem na razie go pominąć i odkrywać narzędzia na własną rękę.
![System zgłoszeń Zendesk](https://www.live-agent.pl/wp/urlslab-download/0a978c63e1f0165a3a6f4f29e8356719/zendesk-ticketing-system-1024x493.png)
Chociaż Zendesk tworzy dla ciebie dedykowany adres e-mail, zawsze możesz dodać więcej kont e-mail do systemu. Dostęp do centrum administracyjnego (Admin Center) można uzyskać, klikając ikonę koła zębatego w lewym menu, co spowoduje przejście do ustawień. Przejdź do sekcji Channels (Kanały), gdzie znajdziesz ustawienia poczty e-mail.
Możesz utworzyć więcej adresów Zendesk lub podłączyć zewnętrzne konta e-mail. Należy pamiętać, że Zendesk dodaje również adres e-mail użyty podczas rejestracji. Ta sekcja umożliwia również dostosowanie ustawień poczty e-mail w celu poprawy doświadczenia użytkownika.
![Zendesk – podłącz adres e-mail](https://www.live-agent.pl/wp/urlslab-download/8864395b8d85b1e543445bee0a264a24/zendesk-connect-email-address-1024x483.png)
Zendesk wymaga skonfigurowania przekierowywania poczty e-mail z istniejącego konta e-mail, jeśli nie korzystasz z Gmaila. Ta sekcja konfiguracji oferuje instrukcje krok po kroku, jak to zrobić, ale informacje są bardzo ogólne i najlepiej poszukać konkretnego przewodnika dla swojego konta e-mail w innym miejscu. W większości przypadków proces nie powinien być jednak trudny i z pewnością szybko go ukończysz, chyba że korzystasz z przestarzałej poczty e-mail.
![Zendesk – skonfiguruj przekazywanie e-maili](https://www.live-agent.pl/wp/urlslab-download/10e0c97597abdb5483249cee5fa20103/zendesk-set-up-email-forwarding-1024x480.png)
Po dodaniu adresów e-mail i skonfigurowaniu przekierowywania wszystko powinno być gotowe. Nie zmieniałem ustawień zgłoszeń ani poczty e-mail, ponieważ nie wydało mi się to konieczne, ale możesz to zrobić w dowolnym momencie. Zanim przejdziemy do testów, przyjrzyjmy się temu, jakich funkcji zarządzania pocztą e-mail możesz oczekiwać od Zendesk.
Funkcje zarządzania pocztą e-mail Zendesk
Zendesk oferuje oszałamiającą liczbę funkcji dla różnych przypadków użycia; wiele z nich dotyczy również zarządzania pocztą e-mail. Możesz zarządzać wiadomościami e-mail z nieograniczoną liczbą adresów i korzystać z formularzy kontaktowych w każdym z planów subskrypcji. Wszystkie limity rozmiaru załączników do zgłoszeń są ustawione na 50 MB. Jeden z planów zapewnia funkcje automatycznej archiwizacji wiadomości e-mail. Co więcej, możesz wykorzystać boty do obsługi określonych zadań i tworzyć nowe przepływy pracy.
![Zendesk – przegląd proaktywnych wiadomości](https://www.live-agent.pl/wp/urlslab-download/959339c1e05d72e878f6b7c33f941b74/zendesk-proactive-messages-1024x474.png)
Zendesk oferuje również w pełni przetłumaczony interfejs i zaawansowane funkcje zarządzania kontaktami. Możesz korzystać z ocen satysfakcji klientów i ankiet kontrolnych. Funkcje zarządzania wiadomościami e-mail obejmują również udostępnianie i przekazywanie zgłoszeń między wieloma kontami, warunkowe pola zgłoszeń i wiele formularzy zgłoszeń. Skrzynka odbiorcza jest hybrydowa, co oznacza, że korzystając z innych kanałów poza pocztą e-mail, zobaczysz wszystkie wiadomości w jednym miejscu. Zendesk obsługuje wstępnie zdefiniowane odpowiedzi, a także niestandardowe reguły biznesowe i raportowanie.
Praca z funkcjami zarządzania pocztą e-mail Zendesk
Praca z Zendesk jest intuicyjna i łatwa. Wysłałem do siebie kilka testowych wiadomości e-mail, aby sprawdzić działanie systemu. Wszystkie e-maile dotarły dość szybko. Zendesk natychmiast wysyła również automatyczną odpowiedź do nadawcy, informując go, że wiadomość e-mail została odebrana. Wydaje się jednak, że Zendesk nie wysyła żadnych powiadomień, które informowałyby o nowych wiadomościach. Jedynym sposobem, by dowiedzieć się o nowym e-mailu, było odwiedzenie systemu zgłoszeń.
![Zendesk – przegląd nierozwiązanych zgłoszeń](https://www.live-agent.pl/wp/urlslab-download/26c674cad1ac1e2d8f8377911f02dee2/zendesk-unsolved-tickets-overview-1024x470.jpg)
Zendesk oferuje funkcję zakładki zgłoszenia, dzięki której można szybko przełączać między otwartymi konwersacjami bez konieczności przeszukiwania skrzynki odbiorczej. To całkiem przydatna funkcja i choć może wydawać się standardowa, nie zawsze jest obecna w programach do zarządzania pocztą e-mail. Po otwarciu zgłoszenia interfejs jest dość standardowy – i dla mnie to plus. Przyzwyczailiśmy się do określonego układu poczty e-mail, więc zmienianie go tylko po to, by dodać coś nowego, może przynieść efekt przeciwny do zamierzonego. Zandesk oferuje dobrze zaprojektowany interfejs.
![Zendesk – e-mail otwarty jako zgłoszenie](https://www.live-agent.pl/wp/urlslab-download/f665be23e9412bfed79ae318f8f84420/zendesk-opened-ticket-1024x490.png)
Pole odpowiedzi może być zbyt małe dla dłuższych wiadomości e-mail, ale rozciąga się, gdy tekst osiągnie określoną długość, co rozwiązuje problem. Zendesk oferuje różne funkcje w całym interfejsie i łatwo można zmienić status wiadomości e-mail oraz zgłoszeń, zapisać dane klientów lub pozostawić notatki dla innych użytkowników, dodać załączniki do wiadomości e-mail lub używać wstępnie zdefiniowanych odpowiedzi do komunikacji mailowej.
![Zendesk – notatka do kontaktu](https://www.live-agent.pl/wp/urlslab-download/a804ff46e2107061b547c97c6d732ceb/zendesk-contact-note-1024x573.jpg)
Sekcja skrzynki odbiorczej umożliwia wykonywanie działań zbiorczych. Możesz scalić wybrane wiadomości e-mail w jedno zgłoszenie, co jest bardzo przydatne, jeśli masz wiele wiadomości o tym samym temacie od jednego kontaktu. Możesz także zbiorczo aktualizować zgłoszenia za pomocą opcji edycji. Ta funkcja umożliwia zbiorcze dodawanie tagów, zmianę priorytetów, typów wiadomości e-mail i nie tylko. Pozostałe dwie opcje obejmują usuwanie wiadomości e-mail i oznaczanie ich jako wiadomości SPAM. Inną wartą wspomnienia funkcją jest filtrowanie, które ułatwia sortowanie skrzynki odbiorczej na podstawie wstępnie zdefiniowanych kryteriów.
![Zendesk – funkcja działań zbiorczych](https://www.live-agent.pl/wp/urlslab-download/9a2d39392a5004bcfb98b21669d0adb7/zendesk-bulk-action-1024x489.png)
Ogólnie rzecz biorąc, Zendesk oferuje całkiem dobre funkcje zarządzania pocztą e-mail i może służyć jako świetne oprogramowanie do obsługi e-maila. Funkcje nie są przytłaczające i łatwo się z nimi zapoznać, niezależnie od tego, czy jesteś początkującym, czy doświadczonym użytkownikiem. Odbieranie wiadomości e-mail i odpowiadanie na nie działa bez żadnych błędów lub innych trudności, które mogłyby zakłócić przepływ pracy.
Cennik funkcji zarządzania pocztą e-mail Zendesk
Zendesk jest jednym z rozwiązań, które oferuje wiele opcji cenowych. Różnią się zestawami funkcji, a każdy z nich jest odpowiedni dla innego przypadku użycia. W tej recenzji przyjrzymy się tylko funkcjom zarządzania pocztą e-mail Zendesk, więc przedstawię plany, które zawierają tę opcję.
Support Team
Ten plan kosztuje 19$ miesięcznie za agenta. Oferuje system zgłoszeń, którego można użyć do zarządzania pocztą e-mail, a także można podłączyć inne kanały komunikacji, takie jak media społecznościowe. Otrzymujesz wszystkie funkcje zarządzania pocztą e-mail wspomniane wcześniej w tej recenzji, a także dostęp do reguł biznesowych, danych klientów i historii, przekierowywania opartego na statusie i dostępności oraz dostęp do integracji i aplikacji.
Support Professional
Plan Support Professional kosztuje 49$ miesięcznie za agenta. Otrzymujesz wszystkie funkcje z poprzedniego planu, a także dodatki, takie jak przekierowywanie oparte na umiejętnościach, godziny pracy, ankiety satysfakcji klientów i inne.
Support Enterprise
Ten plan jest najdroższą z opcji planów Support. Kosztuje 99$ miesięcznie za agenta. Zapewnia dostęp do wszystkich funkcji z poprzednich dwóch planów i dodaje niestandardowe role i uprawnienia zespołu, konfigurowalne obszary robocze, przechowywanie danych firm zewnętrznych, środowisko testowe piaskownicy i wiele innych.
Wniosek
Zendesk to świetna opcja do zarządzania pocztą e-mail, która bardzo dobrze sprawdza się jako oprogramowanie do obsługi poczty e-mail. Funkcje są wystarczające i łatwe w użyciu dla każdego przypadku użycia. Poruszanie się po interfejsie nie sprawia większych trudności. Zendesk może być jednak dość drogi, jeśli zdecydujesz się na zakup jednego z bardziej rozbudowanych planów. Jeśli więc szukasz bardziej opłacalnego rozwiązania do zarządzania pocztą e-mail bez kompromisów w zakresie funkcji i użyteczności, warto zapoznać się z inną alternatywą dla Zendesk.