Co to jest automatyzacja?
Automatyzacje, czyli reguły automatyzacji, to funkcje i procesy, które z biegiem lat zyskały na popularności dzięki swojej efektywności i oszczędności czasu. W świecie obsługi klienta automatyzacja jest częścią codziennych działań większości agentów. Powszechną praktyką stało się automatyzowanie przyziemnych zadań, dzięki czemu przedstawiciele obsługi klienta mogą skupić się na bardziej wymagających zadaniach oraz zapewnić szybkie i skuteczne wsparcie Twojej bazy klientów.
Jeśli chodzi o automatyzację, można śmiało powiedzieć, że niebo jest granicą, jeśli myślisz o tym, co można zautomatyzować. Prawie wszystko, co można napisać w skrypcie, może stać się procesem automatycznym.
Większość nowoczesnych firm automatyzuje sprzedaż, aby usprawnić swoje procesy i maksymalnie wykorzystać dostępne zasoby.
Jeśli nie stosujesz tego innowacyjnego podejścia w obszarze obsługi klienta, wiele tracisz. Oto niektóre z kluczowych korzyści, jakie automatyzacja może przynieść Twojej firmie zorientowanej na klienta.
- Większa satysfakcja klienta — automatyzacja pozwala agentom zapewniać szybką i wydajną obsługę klienta, co bezpośrednio poprawia ogólne doświadczenie klienta i wskaźniki zadowolenia .
- Większa produktywność agentów — gdy agenci nie muszą przez cały czas zajmować się drobnymi zadaniami, mogą lepiej przeznaczyć swój czas na pracę nad bardziej wymagającymi zadaniami.
- Większe współczynniki odpowiedzi – szablony odpowiedzi, odpowiedzi automatyczne i inne narzędzia pomagają zapewnić szybką pomoc.
- Większa spójność – zautomatyzowane procesy nie są przytłoczone liczbą przychodzących zgłoszeń w wielu kanałach ani ich złożonością. Dlatego zapewniają spójność usług niezależnie od obciążenia pracą.
- Mniejsza liczba błędów ludzkich — chociaż automatyzacja nie jest doskonała, znacznie zmniejsza liczbę błędów zwykle powodowanych przez ludzi.
- Wzmocnienie pozycji klienta – opcje takie jak samoobsługa sprawiają, że klienci czują się bardziej zaangażowani i mają władzę w zakresie rozwiązywania własnych zapytań.
- Zwiększa sprzedaż — nawet funkcje uważane za podstawy automatyzacji mogą zmniejszyć liczbę porzuceń koszyków, wypełniając dane kontaktowe, wykorzystując wiedzę odbiorców i pomagając klientom na całej ich ścieżce zakupowej.
Różne rozwiązania oprogramowania dla pomocy dotyczącej różnych opcji automatyzacji. Do najważniejszych funkcji automatyzacji zaliczających się samoobsługa, IVR, chatboty, automatyczne systemy stosowane, wynikające z dyskusji, szablony odpowiedzi, oprogramowanie do automatycznego wybierania numerów, automatycznie przy zgłaszaniu zgłoszenia, zbieranie danych e-commerce, raportowanie, pojawienie się podróży klienta, automatyzacja przepływów pracy i różnych funkcji sztucznej inteligencji.
Impress customers with quick & knowledgeable responses
Give your team the right tool to increase their productivity with LiveAgent's automations feature.
Obejrzyj film o automatyzacji
LiveAgent to pomocne oprogramowanie pomocy technicznej zaprojektowane w celu automatyzacji procesów obsługi klienta oraz oszczędzania czasu i zasobów firm. Zapewnia narzędzia takie jak system sprzedaży biletów, czat na żywo i narzędzia call center, które mogą zautomatyzować zaangażowanie klientów. Automatyzacja jest kluczem do zapewnienia efektywnej obsługi klienta, ponieważ pozwala przedstawicielom obsługi klienta skupić się na bardziej złożonych kwestiach, a nie na tak przyziemnych zadaniach, jak sortowanie e-maili. Można także skonfigurować automatyzację tak, aby odpowiadała na typowe zapytania klientów, umożliwiając im uzyskanie informacji zwrotnej w czasie krótszym niż minuta. LiveAgent to świetne oprogramowanie pomocy technicznej, które pomaga firmom automatyzować procesy obsługi klienta i zapewniać skuteczne rozwiązania w przypadku zapytań klientów.
Expert’s note
Automatyzacja to kluczowy element w dzisiejszej usługowej gospodarce. Oszczędza czas i poprawia obsługę klienta, ale ważne jest zachowanie równowagi między automatyzacją a interakcją z człowiekiem.
Ogłoszenie integracji Twittera
LiveAgent oferuje przystępne cenowo rozwiązanie dla integracji Twittera. Wprowadź swoje API Twittera, zachowaj swoje połączenie i uniknij wysokich kosztów.
Nie słuchaj swoich klientów – zamiast tego zrób to | Kristen Berman | TEDxBerlin
Badanie zachowań ludzi pozwala firmom projektować produkty, eliminujące rozdźwięk między mówieniem a działaniem. Technika projektowania behawioralnego to potężne narzędzie poprawiające skuteczność produktów i usług w różnych branżach.