Co to jest obsługa klienta?
Doświadczenie obsługi klienta jest wynikiem obsługi klienta – interakcji między firmą a jej klientami, kiedy przedstawiciele klienta starają się rozwiązać jego problemy. Doskonała obsługa klienta to najlepszy marketing dla każdej firmy. Zadowoleni klienci zawsze dzielą się swoimi osobistymi doświadczeniami z obsługi klienta z innymi ludźmi. Doświadczenie można również udostępnić w Internecie jako świetną historię obsługi klienta.
Firma może zwiększyć liczbę wspaniałych doświadczeń związanych z obsługą klienta poprzez poprawę obsługi klienta, budowanie silnych relacji i docenianie biznesu klienta.
Frequently asked questions
Jak zdefiniować doświadczenie obsługi klienta?
Doświadczenie obsługi klienta to doświadczenie klienta z marką. Doświadczenie może obejmować takie obszary, jak projektowanie stron internetowych, łatwość przejścia przez ścieżkę zakupową, przebieg dostawy, czy po prostu obsługa klienta. W tym szczególnym sensie chodzi przede wszystkim o opinię klienta na temat wsparcia, jakie otrzymał od firmy.
Jakie są zasady obsługi klienta?
Główną zasadą obsługi klienta jest koncentracja na kliencie. Jego problem powinien być najważniejszy dla zespołu obsługi klienta, którego zadaniem jest szybkie rozwiązywanie trudności. W realizacji głównego założenia pomocne są inne zasady, takie jak: traktowanie każdego klienta jako osobnej jednostki, posługiwanie się przyjaznym, jasnym językiem komunikacji, oferowanie klientowi różnych możliwości łatwego kontaktu, a także jak najszybszej reakcji.
Jak poprawić jakość obsługi klienta?
Aby rozwijać obsługę klienta, należy zwrócić uwagę na kilka zasad. Przede wszystkim musisz stworzyć wizję tego, jak chcemy, aby wyglądała nasza obsługa klienta. Aby to osiągnąć, musimy zrozumieć klienta, zbudować z nim więź emocjonalną oraz zebrać informacje zwrotne zarówno od klientów, jak i pracowników. w obsłudze klienta zadbaj także o rozwój swoich pracowników, a także automatyzację ich zadań, dzięki czemu będą mogli skupić się na zadaniach naprawdę ważnych.
Aby poprawić obsługę klienta, warto skupić się na kilku rzeczach, takich jak rozwijanie umiejętności komunikacyjnych zespołu, umożliwienie kontaktu klientom za pośrednictwem różnych kanałów oraz skorzystanie z systemu obsługi klienta. Wysoka jakość obsługi jest kluczowa dla uzyskania zadowolenia klientów i lojalności. LiveAgent to narzędzie oferujące wsparcie i przesyłanie danych, a także centrum wsparcia, dziennik zmian oraz program lojalnościowy.
Istnieją cztery główne typy ankiet dotyczących obsługi klienta: Indeks Satysfakcji Klienta, Net Promotor Score, Customer Effort Index oraz ankietę wysyłaną w kluczowych momentach podróży klienta. Ankietę można rozpowszechniać na różne sposoby, takie jak e-maile, biuletyny, czaty lub media społecznościowe i wymaga szczegółowej analizy.
LiveAgent to platforma do zarządzania klientami, która oferuje wiele funkcji i integracji. Firma posiada centrum wsparcia, dziennik zmian, zapytania ofertowe, a także oferuje program lojalnościowy dla swoich partnerów. LiveAgent obsługuje różne branże, a wśród ich klientów są zarówno zadowoleni konsumenci, jak i wielkie przedsiębiorstwa. Firma oferuje również szablony, webinary i blog z informacjami na temat branży. Wszelkie prawa zastrzeżone.
LiveAgent to narzędzie do obsługi klienta, które oferuje wiele opcji, takich jak czat na żywo, czat wideo, rozmowy telefoniczne, e-maile, komunikacja za pomocą Slacka i forum. Jest to kompletny zestaw narzędzi potrzebnych do codziennej obsługi klienta w firmie, który zapewnia natychmiastową odpowiedź. Najważniejsze narzędzia obsługi klienta to fora dyskusyjne, społeczności internetowe, czat na żywo i media społecznościowe. Istotne jest również, aby zapewnić klientowi odpowiednie formy komunikacji. LiveAgent zapewnia wszystkie potrzebne narzędzia w codziennej obsłudze klienta 24/7.