Co to są komplementy?
Skargi i komplementy to świetny sposób na wyjaśnienie uczuć dotyczących firmy, produktów lub usług. Komplementy są przeciwieństwem narzekań. Komplementy od klientów motywują pracowników obsługi klienta, menedżerów i mówią, że klient był naprawdę zadowolony. Konieczne jest jednak ciągłe aktualizowanie umiejętności, technologii, wiedzy.

Frequently Asked Questions
Co to są komplementy?
Komplementy to pochwały klientów, które firma może otrzymać, gdy klient jest zadowolony, na przykład z obsługi klienta. Jeśli Twoja usługa jest na najwyższym poziomie, istnieje szansa, że klienci zostawią pochwałę. To najlepsza opinia od Twoich klientów.
Jak klienci mogą prawić komplementy?
Klienci mogą wyrażać komplementy na kilka sposobów. W zależności od kanałów komunikacji, którymi operuje firma, klient może na przykład zostawić opinię w Google lub na Facebooku, napisać e-mail bezpośrednio do obsługi klienta, napisać na czacie lub telefonicznie.
Jak agent obsługi klienta powinien reagować na komplementy?
Dobre reakcje na komplementy to przede wszystkim zasługa klienta. To pierwszy krok do jeszcze większego docenienia klienta. Możesz też zastanowić się, czy takiemu klientowi chcemy zaoferować rabat, upominek czy stałą wartość.
Uwaga eksperta
Komplementy są pochwałami klientów mogącymi motywować pracowników i przyciągać nowych klientów. Oferowanie rabatów czy upominków to dobry sposób na docenienie klienta.

Satysfakcja klienta to stopień zadowolenia z produktów, usług lub obsługi klienta. Podnoszenie satysfakcji może przyczynić się do obniżenia kosztów i zwiększenia sprzedaży. Można ją mierzyć przez wyniki satysfakcji klienta i inicjowane przez klienta wysiłki. Poprawa obejmuje dbanie o obsługę klienta i uproszczenie procesu zakupowego.