Wersja próbna

Oddzwonienie w obsłudze klienta

Czym jest oddzwonienie w obsłudze klienta?

Oddzwanianie w obsłudze klienta to funkcja oprogramowania call center IVR (interaktywna odpowiedź głosowa). To automatyczne wywołanie zwrotne, które jest w całości realizowane przez oprogramowanie call center.

Dlaczego klienci żądają oddzwonienia?

Klienci żądają oddzwonienia z trzech głównych powodów:

  • Nie chcą czekać w zawieszeniu
  • Linia jest zajęta lub kolejka oczekiwania jest za długa
  • Brak dostępnych agentów do odebrania połączenia (na przykład poza godzinami pracy)
automatyzacja oddzwonienia w obsłudze klienta

Jak przebiega automatyczne oddzwonienie?

Zazwyczaj, gdy klient zażąda oddzwonienia, połączenie jest natychmiast przerywane, jednak system zachowuje numer telefonu dzwoniącego i umieszcza go w kolejce połączeń. Gdy numer telefonu osiągnie początek linii, system automatycznie wybiera zachowany numer telefonu i łączy dzwoniącego z wyznaczonym agentem contact center.

Dlaczego oddzwonienie to pożyteczna funkcja?

Funkcja oddzwonienia jest pomocna, ponieważ:

  • Zwiększa satysfakcję klientów
  • Zmniejsza wysiłek klientów
  • Zmniejsza liczbę porzuconych połączeń
  • Skraca kolejki połączeń
  • Otwiera więcej szans sprzedażowych
  • Zwiększa wydajność agentów
  • Dostarcza więcej danych o Twoim call center

Jak wdrożyć funkcję oddzwonienia w LiveAgent?

Aby rozpocząć korzystanie z funkcji oddzwaniania IVR, musisz połączyć numer telefonu VoIP z kontem LiveAgent. Po nawiązaniu połączenia musisz utworzyć skrypt IVR i przesłać wiadomości IVR. Aby zobaczyć pełny przewodnik po konfiguracji IVR, zapoznaj się z tym artykułem.

Następnie musisz dodać skrypt oddzwonienia do swojego skryptu IVR, postępując zgodnie z tym przewodnikiem. Kiedy skończysz, kliknij zapisz i przetestuj funkcję, dzwoniąc pod numer telefonu zintegrowany z kontem LiveAgent.

Posłuchaj podpowiedzi menu IVR i naciśnij żądany numer klawiatury (na przykład „Naciśnij 4, aby zażądać oddzwonienia”). Twoje połączenie powinno zostać natychmiast zakończone i powinno być widoczne w panelu LiveAgent, dopóki agent nie odbierze połączenia. Po odebraniu LiveAgent automatycznie oddzwoni na Twój numer, tworząc automatyczne oddzwonienie.

Chcesz wiedzieć więcej o funkcji oddzwonienia w obsłudze klienta?

Przeczytaj nasz blog post.

Wróć do słownika

Nasza strona używa ciasteczek. Kontynuując korzystanie z naszej strony wyrażasz zgodę na używanie tych plików zgodnie z naszą polityką prywatności.