Retencja

Co to jest retencja?

Retencja w kategoriach biznesowych oznacza dokładnie to samo, co w języku angielskim. Utrzymanie oznacza, że gdy zapewniasz swojemu dotychczasowemu klientowi więcej usług i wsparcia, a dodatkowo zapewniasz mu specjalne oferty, zazwyczaj pozostają oni Twoimi klientami przez długi czas. To właśnie marketerzy określają jako lojalnych klientów.

Lojalni klienci nie tylko powiększają zysk Twojej firmy i zwiększają przychody. Poprzez pocztę pantoflową reklamują Twoją firmę. Jak wynika z badań, wydawanie więcej na zatrzymanych klientów kosztuje prawie 5%-25% mniej niż polowanie na nowych klientów.

Frequently asked questions

Jak definiujesz retencję?

Retencja przejawia się w tym, że jeśli zaoferujesz konkretnej osobie satysfakcjonujące rozwiązania, produkty, usługi, wsparcie, zostaną one z Tobą na długo. Retencja zwiększa zyski i przychody firmy.

 

Jakie są rodzaje retencji (pracownik/klient)?

W firmach istnieją dwa rodzaje retencji. Pierwsza dotyczy klientów, tj. klientów, którzy są zadowoleni z produktu lub usługi, mają dobrą obsługę klienta, wrócą i kupią ponownie od firmy. Drugą z tej retencji jest retencja wśród pracowników, co w tym sensie oznacza zmianę. Im mniejsza zmiana pracowników, tym lepiej świadczy to o firmie.

 

Czy retencja jest ważna dla firm?

Utrzymanie jest bardzo ważne, ponieważ ma ogromny wpływ na wyniki finansowe firmy, a także jej wizerunek. Dlatego każda firma powinna zapewnić, że utrzymanie zarówno klientów, jak i pracowników jest na odpowiednim poziomie.

 

Wróć do słownika Utwórz BEZPŁATNE konto

Nasza strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z niej, zakładamy, że wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookie zgodnie z naszą polityką prywatności. polityka prywatności i plików cookies.