Wersja próbna

Retencja

Co to jest retencja?

Retencja w kategoriach biznesowych oznacza dokładnie to samo, co w języku angielskim. Utrzymanie oznacza, że gdy zapewniasz swojemu dotychczasowemu klientowi więcej usług i wsparcia, a dodatkowo zapewniasz mu specjalne oferty, zazwyczaj pozostają oni Twoimi klientami przez długi czas. To właśnie marketerzy określają jako lojalnych klientów.

Lojalni klienci nie tylko powiększają zysk Twojej firmy i zwiększają przychody. Poprzez pocztę pantoflową reklamują Twoją firmę. Jak wynika z badań, wydawanie więcej na zatrzymanych klientów kosztuje prawie 5%-25% mniej niż polowanie na nowych klientów.

Frequently asked questions

Jak definiujesz retencję?

Retencja przejawia się w tym, że jeśli zaoferujesz konkretnej osobie satysfakcjonujące rozwiązania, produkty, usługi, wsparcie, zostaną one z Tobą na długo. Retencja zwiększa zyski i przychody firmy.

 

Jakie są rodzaje retencji (pracownik/klient)?

W firmach istnieją dwa rodzaje retencji. Pierwsza dotyczy klientów, tj. klientów, którzy są zadowoleni z produktu lub usługi, mają dobrą obsługę klienta, wrócą i kupią ponownie od firmy. Drugą z tej retencji jest retencja wśród pracowników, co w tym sensie oznacza zmianę. Im mniejsza zmiana pracowników, tym lepiej świadczy to o firmie.

 

Czy retencja jest ważna dla firm?

Utrzymanie jest bardzo ważne, ponieważ ma ogromny wpływ na wyniki finansowe firmy, a także jej wizerunek. Dlatego każda firma powinna zapewnić, że utrzymanie zarówno klientów, jak i pracowników jest na odpowiednim poziomie.

 

Wróć do słownika Utwórz BEZPŁATNE konto

Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privacy and cookies policy.