Co to jest retencja?
Retencja w kategoriach biznesowych oznacza dokładnie to samo, co w języku angielskim. Utrzymanie oznacza, że gdy zapewniasz swojemu dotychczasowemu klientowi więcej usług i wsparcia, a dodatkowo zapewniasz mu specjalne oferty, zazwyczaj pozostają oni Twoimi klientami przez długi czas. To właśnie marketerzy określają jako lojalnych klientów.
Lojalni klienci nie tylko powiększają zysk Twojej firmy i zwiększają przychody. Poprzez pocztę pantoflową reklamują Twoją firmę. Jak wynika z badań, wydawanie więcej na zatrzymanych klientów kosztuje prawie 5%-25% mniej niż polowanie na nowych klientów.
Frequently asked questions
Jak definiujesz retencję?
Retencja przejawia się w tym, że jeśli zaoferujesz konkretnej osobie satysfakcjonujące rozwiązania, produkty, usługi, wsparcie, zostaną one z Tobą na długo. Retencja zwiększa zyski i przychody firmy.
Jakie są rodzaje retencji (pracownik/klient)?
W firmach istnieją dwa rodzaje retencji. Pierwsza dotyczy klientów, tj. klientów, którzy są zadowoleni z produktu lub usługi, mają dobrą obsługę klienta, wrócą i kupią ponownie od firmy. Drugą z tej retencji jest retencja wśród pracowników, co w tym sensie oznacza zmianę. Im mniejsza zmiana pracowników, tym lepiej świadczy to o firmie.
Czy retencja jest ważna dla firm?
Utrzymanie jest bardzo ważne, ponieważ ma ogromny wpływ na wyniki finansowe firmy, a także jej wizerunek. Dlatego każda firma powinna zapewnić, że utrzymanie zarówno klientów, jak i pracowników jest na odpowiednim poziomie.
- Doświadczenie obsługi klienta (wyjaśnienie)
- Zorientowanie na klienta [wyjaśnienie]
- Wewnętrzna a zewnętrzna obsługa klienta (zalety i wady)
- Zgłoszenie zamknięte [wyjaśnienie]
- Rezygnacja [wyjaśnienie]
- Wspieranie klientów [Wyjaśnienie]
- Obsługa klienta [wyjaśnienie]
- Maksymalna długość kolejki (funkcja czatu na żywo) | LiveAgent