Wersja próbna

Telefon VoIP

Czym jest telefon VoIP?   

Telefon VoIP to urządzenie cyfrowe, które wykorzystuje technologię protokołu internetowego (IP) do przesyłania i odbierania połączeń telefonicznych. Telefon VoIP konwertuje głos rozmówcy na informacje cyfrowe, które są następnie przekazywane do odbiorcy na drugim końcu linii.

Telefon VoIP może łączyć się z każdym innym telefonem, niezależnie od tego, czy chcesz zadzwonić na telefon tradycyjny (tj. telefon analogowy), telefon wirtualny czy telefon komórkowy. W przeciwieństwie do telefonu analogowego telefon VoIP wymaga połączenia szerokopasmowego do prawidłowego działania. Na szczęście telefon VoIP może korzystać z Wi-Fi, połączenia komórkowego i innych rodzajów połączeń internetowych.

Jak działa telefon VoIP?

Czy zastanawiałeś się kiedyś, co dzieje się za kulisami, gdy korzystasz z usług operatora VoIP do wykonywania połączeń VoIP? Istnieje kilka sposobów wykonywania połączeń VoIP.

1) Używasz telefonu VoIP do wprowadzania numeru telefonu do klawiatury, a następnie rozpoczynasz połączenie. Jako rozmówca końcowy nie ma specjalnych wymagań sprzętowych do wykonywania połączeń VoIP. Na przykład możesz dzwonić za pomocą laptopa, korzystać z aplikacji na smartfonie lub kupować dedykowany telefon VoIP.

2) Dostawca usług VoIP odbiera żądanie połączenia i łączy Cię ze światową siecią telefoniczną za pomocą technologii internetowej. Dostawca usług VoIP może połączyć Cię z prawie każdą inną usługą telefoniczną (np. telefonem analogowym, telefonem służbowym lub telefonem VoIP).

3) Gdy połączenia VoIP są połączone, generowane fale dźwiękowe są konwertowane na sygnały cyfrowe, szybko przesyłane przez Internet i konwertowane z powrotem na dźwięk. Proces jest podobny w przypadku osoby po drugiej stronie połączenia.

Pamiętaj, że do prawidłowego działania usługi telefonicznej VoIP potrzebne jest niezawodne połączenie internetowe. Jeśli mieszkasz w okolicy bez niezawodnego połączenia z Internetem, możesz chcieć mieć telefon komórkowy lub zwykły telefon jako kopię zapasową.

A software for streamlined VoIP calling

LiveAgent's virtual call center solution includes VoIP phone support as part of our call center services.

Jakie typy telefonów VoIP są dostępne?

Istnieje wiele rodzajów telefonów VoIP, z których możesz korzystać w zależności od budżetu i preferencji. Możesz mieć możliwość korzystania z wielu typów telefonów VoIP (np. telefonu służbowego do biura i urządzenia mobilnego podczas podróży).

Oto najpopularniejsze typy telefonów VoIP.

  • Sprzęt

Twardy telefon, znany również jako telefon fizyczny, to fizyczne urządzenie, które można umieścić na biurku, aby wykonywać połączenia telefoniczne VoIP. Prawdopodobnie będzie miał fizyczną klawiaturę do wybierania numerów i dodatkowe funkcje, które pomogą Ci zarządzać połączeniami przychodzącymi przez szerokopasmowy Internet połączenie.

  • Softfony

Softphonesto doskonały wybór dla właściciela firmy, który chce zminimalizować bałagan i zmaksymalizować elastyczność. Zamiast fizycznego urządzenia z klawiaturą numeryczną, softphone to aplikacja, którą można uruchomić na laptopie lub urządzeniu mobilnym. Ponieważ nie ma specjalnego sprzętu do kupienia, najlepsze telefony programowe mogą zapewnić dodatkowe oszczędności.

  • Oprogramowanie VoIP

Ten typ telefonu VoIP to aplikacja uruchamiana na urządzeniu mobilnym lub komputerze. Na przykład możesz pobrać aplikację Skype na komputer lub smartfon, aby wykonywać połączenia. Możesz zdecydować się na zakup zestawu słuchawkowego, który łączy się z portem USB komputera, aby zwiększyć wygodę.

  • Urządzenie mobilne

Do wykonywania połączeń VoIP można używać kilku rodzajów urządzeń mobilnych. Na przykład prawie wszystkie nowoczesne modele telefonów komórkowych z Androidem i Apple mogą obsługiwać oprogramowanie VoIP. Dzięki temu możesz dzwonić z tabletu lub smartfona.

  • Telefon biznesowy

Telefon biznesowy VoIP jest zwykle przymocowany do określonej lokalizacji, na przykład do biura kierownika (nazywanego również telefonem stacjonarnym). Może oferować zaawansowane funkcje, takie jak połączenia konferencyjne, poczta głosowa i wirtualna recepcjonistka, które nie są powszechne w zwykłym telefonie. Jeśli wybierzesz kompleksowy system telefonii biznesowej, możesz uzyskać dostęp do zaawansowanych funkcji, takich jak dźwięk HD, plany połączeń międzynarodowych i niezawodne wideokonferencje.

  • Zwykły telefon

Kiedy większość ludzi szuka zwykłego telefonu, mają na myśli tradycyjną linię stacjonarną, używaną głównie do wykonywania połączeń analogowych. Każda rozmowa telefoniczna jest następnie transmitowana przy użyciu technologii niecyfrowej (tj. sygnałów analogowych). Zwykły telefon nie ma dodatkowych funkcji często spotykanych w nowoczesnych telefonach, jest to jednak dobry wybór, jeśli brak niezawodnego połączenia sieciowego. Jednak możesz nie wiedzieć, że możesz użyć adaptera VoIP do połączenia telefonu analogowego z dostawcą usług VoIP. Sprzedawca lub producent może w takim przypadku zweryfikować możliwości Twojego zwykłego telefonu.

Maximize the efficiency of your business

LiveAgent offers over 50 integrations with leading VoIP service providers.

Jakie są cechy telefonu VoIP?

Specyficzne funkcje oferowane przez każdego dostawcę usług VoIP znacznie się różnią. Dla uproszczenia można wyróżnić podstawowe funkcje (tj. standardowe funkcje wspólne dla prawie każdego telefonu VoIP) i funkcje zaawansowane, które dają więcej możliwości komunikacyjnych.

  • Podstawowe funkcje. Najbardziej podstawowa technologia VoIP umożliwia wykonywanie połączeń i odbieranie połączeń przychodzących . Ogólnie rzecz biorąc, można dzwonić na tradycyjne telefony stacjonarne, komórkowe i inne telefony VoIP. Za pomocą klawiatury numerycznej możesz wprowadzić numer telefonu i szybko rozpocząć połączenie.
  • Zaawansowane funkcje. Znana również jako dodatkowe funkcje, biznesowa usługa VoIP może obejmować jakość głosu HD. Inne popularne zaawansowane funkcje obejmują rozwiązanie do wideokonferencji, funkcje bezpieczeństwa (np. 256-bitowy zaawansowany standard szyfrowania ) oraz możliwość obsługi centrum telefonicznego.

Jeśli potrzebujesz dodatkowych funkcji, poświęć kilka minut, aby skontaktować się z działem sprzedaży operatora VoIP. W wielu przypadkach za dodatkową opłatą można wykupić dostęp do szerokiej gamy funkcji. W szczególności mogą obowiązywać dodatkowe opłaty, jeśli potrzebujesz zaawansowanych funkcji (np. ujednoliconego systemu komunikacji dla dużej firmy).

Fully stacked customer service software

Discover all the features that make LiveAgent a powerful multi-channel help desk solution.

Jakie są zalety korzystania z systemu telefonicznego VoIP?

Zakładając, że masz niezawodne połączenie internetowe, telefony VoIP mają zalety, które musisz zrozumieć, zanim pożegnasz się z tradycyjnymi telefonami stacjonarnymi.

  • Oszczędź miejsce

Właściciele firm wiedzą, że wielu pracowników chce mieć możliwość pracy zdalnej. Wyeliminowanie konwencjonalnych telefonów i przejście na system telefoniczny oparty na chmurze to doskonały sposób na zaoszczędzenie miejsca. Zamiast mieć fizyczne telefony na każdym biurku, pracownicy mogą wykonywać połączenia telefoniczne VoIP za pomocą swoich laptopów lub urządzeń mobilnych .

  • Oszczędności kosztów

Dla wielu osób możliwość oszczędzania pieniędzy poprzez przejście na VoIP jest atrakcyjna. W szczególności właściciele firm płacący za wiele linii telefonicznych i usługi międzymiastowe mogą zauważyć znaczną przewagę w zakresie oszczędności kosztów.

  • Jakość usług

Jako właściciel firmy potrzebujesz szybkiego wsparcia. Niestety firmy dostarczające telefony stacjonarne często zmuszają klientów do długiego oczekiwania na usługę. Klienci rzadziej doświadczają rozczarowujących usług, gdy firmy korzystają z usług VoIP. Tym bardziej, gdy w połączeniu z innymi kanałami komunikacji.

  • Komunikacja biznesowa

Właściciele firm, których pracownicy znajdują się w wielu lokalizacjach (np. call center, terenowy zespół sprzedaży itp.) potrzebują elastycznej usługi telefonicznej. Zaawansowany system call center hostowany w chmurze zazwyczaj obejmuje IVR (interaktywna odpowiedź głosowa), automatyczne oddzwonienie, rozmowy wideo, nieograniczone nagrywanie rozmów i integracja VoIP.

A single interface for managing customer queries

Sign up for a free 14-day trial and start improving your customer service today.

Frequently asked questions

Czym jest telefon VoIP?

Telefon VoIP wykorzystuje sieci IP i sygnały cyfrowe do przesyłania i odbierania połączeń telefonicznych do każdego, niezależnie od tego, czy ma tradycyjny telefon, telefon komórkowy, czy telefon wirtualny.

Jak działa telefon VoIP?

Rozmowa telefoniczna VoIP obejmuje kilka elementów obsługiwanych przez dostawcę usług VoIP. Wprowadzasz numer telefonu do klawiatury. Systemy telefoniczne VoIP automatycznie łączą Cię z osobą, do której dzwonisz. Twoja rozmowa jest następnie przesyłana tam iz powrotem za pomocą sygnałów cyfrowych.

Jakie typy telefonów VoIP są dostępne?

Istnieje kilka rodzajów telefonów VoIP. Softphones umożliwiają wykonywanie połączeń telefonicznych VoIP za pośrednictwem laptopa lub urządzenia mobilnego. Telefony stacjonarne to rodzaj fizycznego urządzenia, które można postawić na biurku. Każdy dostawca VoIP oferuje różne rodzaje telefonów VoIP.

Jakie są cechy telefonu VoIP?

Funkcje telefonu VoIP różnią się w zależności od modelu i usługi VoIP. Ogólnie rzecz biorąc, możesz spodziewać się odbierania połączeń przychodzących i wykonywania połączeń. W niektórych przypadkach możesz korzystać z ogólnokrajowych połączeń, wideokonferencji i innych funkcji.

Jakie są zalety korzystania z systemu telefonicznego VoIP?

Należy pamiętać o kilku zaletach telefonów VoIP. Zwykle możesz osiągnąć oszczędności w porównaniu z tradycyjnymi telefonami. Ponadto możesz zaoszczędzić miejsce, eliminując telefony stacjonarne, jeśli chcesz. Wreszcie, telefony VoIP są szybkie i elastyczne – w razie potrzeby możesz łatwo dodać więcej linii telefonicznych.

Wróć do słownika Utwórz BEZPŁATNE konto

Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privacy and cookies policy.