Wartość dożywotnia

Co to jest wartość dożywotnia?

W kategoriach biznesowych wartość życiowa (LTV) to wartość pieniężna lub wartość, którą możesz uzyskać od klienta w związku z jego relacją z Twoją firmą.

Lifetime Value jest bardzo silnym wskaźnikiem zasobów ludzkich i finansowania. Wprawdzie w dużej mierze opiera się na szacowaniu, ale daje jasny obraz liczby klientów, których możesz osiągnąć w nadchodzących latach i jak korzystne jest dla Ciebie pozyskanie klienteli. Ponadto zapewnia analizę kosztów i korzyści (CBA) dotyczącą tego, czy należy pozyskać klientów, oraz kosztów pozyskania klienta.

Frequently asked questions

Co to jest wartość dożywotnia?

Czas życia klienta, tj. CLV lub LTV, to jedna z kluczowych statystyk, które pozwalają śledzić klienta w ramach obsługi klienta. Pozwala określić, jak cenny jest klient dla Twojej firmy na podstawie całej relacji klient-firma. Ten wskaźnik pomaga firmom opracowywać strategie pozyskiwania nowych klientów i zatrzymywania tych, którzy już coś kupili.

 

Jak obliczyć dożywotnią wartość?

Aby obliczyć długoterminową wartość klienta, musisz najpierw obliczyć średnią wartość dokonanych przez niego zakupów, a następnie pomnożyć tę liczbę przez średnią częstotliwość zakupów. W ten sposób określasz wartość klienta. W następnym kroku musisz go pomnożyć przez oczekiwaną długość życia klienta.

 

Jak poprawić wartość dożywtonią?

Istnieje kilka kwestii dotyczących zwiększenia długookresowej wartości klienta. Po pierwsze, możesz dostarczać wartościowe treści, które angażują Twoich klientów. Po drugie sprawna obsługa klienta będzie tutaj kluczowa. Niezwykle ważne jest również słuchanie klientów, a także oferowanie im spersonalizowanych doświadczeń.

 

Wróć do słownika Utwórz BEZPŁATNE konto

Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privacy and cookies policy.