Co to jest wartość dożywotnia?
W kategoriach biznesowych wartość życiowa (LTV) to wartość pieniężna lub wartość, którą możesz uzyskać od klienta w związku z jego relacją z Twoją firmą.
Lifetime Value jest bardzo silnym wskaźnikiem zasobów ludzkich i finansowania. Wprawdzie w dużej mierze opiera się na szacowaniu, ale daje jasny obraz liczby klientów, których możesz osiągnąć w nadchodzących latach i jak korzystne jest dla Ciebie pozyskanie klienteli. Ponadto zapewnia analizę kosztów i korzyści (CBA) dotyczącą tego, czy należy pozyskać klientów, oraz kosztów pozyskania klienta.
Frequently Asked Questions
Co to jest wartość dożywotnia?
Czas życia klienta, tj. CLV lub LTV, to jedna z kluczowych statystyk, które pozwalają śledzić klienta w ramach obsługi klienta. Pozwala określić, jak cenny jest klient dla Twojej firmy na podstawie całej relacji klient-firma. Ten wskaźnik pomaga firmom opracowywać strategie pozyskiwania nowych klientów i zatrzymywania tych, którzy już coś kupili.
Jak obliczyć dożywotnią wartość?
Aby obliczyć długoterminową wartość klienta, musisz najpierw obliczyć średnią wartość dokonanych przez niego zakupów, a następnie pomnożyć tę liczbę przez średnią częstotliwość zakupów. W ten sposób określasz wartość klienta. W następnym kroku musisz go pomnożyć przez oczekiwaną długość życia klienta.
Jak poprawić wartość dożywtonią?
Istnieje kilka kwestii dotyczących zwiększenia długookresowej wartości klienta. Po pierwsze, możesz dostarczać wartościowe treści, które angażują Twoich klientów. Po drugie sprawna obsługa klienta będzie tutaj kluczowa. Niezwykle ważne jest również słuchanie klientów, a także oferowanie im spersonalizowanych doświadczeń.
Akademia LiveAgent to źródło informacji o obsłudze klienta, w tym automatyzacji, działu obsługi klienta, komunikacji i raportowaniu. Artykuły poruszają tematy takie jak rozwój umiejętności miękkich, psychologii klienta, segmentacji i zarządzania reklamacjami. Radzenie sobie z reklamacjami w sposób profesjonalny i grzeczny oraz komunikacja z klientami to kluczowe elementy sukcesu firmy. Oprogramowanie do czatu na żywo oferuje wiele korzyści dla firm, w tym zwiększenie satysfakcji klientów, obsługa 24/7 i możliwość analizy w dowolnym momencie. Obsługa klienta przez człowieka jest bardziej preferowanym rozwiązaniem niż chatboty, a 54% konsumentów oczekuje interakcji z ludzkimi przedstawicielami. Magazyn Refresher skupia się na millenialsach i młodych dorosłych i porusza tematy takie jak moda, technologia, sztuka i sport.
LiveAgent to kompleksowe rozwiązanie dla biznesu, które oferuje wiele funkcji oraz integracji. Firma posiada centrum wsparcia oraz możliwość przenoszenia danych. Na stronie można znaleźć też blog, słowniczek i szablony. LiveAgent ma zadowolonych klientów i oferuje program lojalnościowy. Firma prowadzi newsletter z aktualizacjami i zniżkami. LiveAgent zapewnia bezpieczeństwo danych i przestrzega regulaminu oraz polityki prywatności. Firma oferuje darmową wersję testową.
LiveAgent to narzędzie oferujące wiele funkcjonalności, takich jak zarządzanie zgłoszeniami, przypisywanie, zmiana przypisania, szablony odpowiedzi agenta oraz cykl życia zgłoszenia. System oferuje również wsparcie techniczne, centrum wsparcia, przenoszenie danych oraz program partnerski. Istnieje możliwość uzyskania informacji o aktualizacjach i zniżkach poprzez subskrypcję newslettera i skontaktowania się z numerem telefonu lub umówienia się na demo. Przycisk "Rozwiąż" to funkcja LiveAgent, która pomaga firmom w spełnieniu umów SLA i poprawie zarządzania czasem. Algorytm nadaje priorytet zgłoszeniom zgodnie z umowami SLA i ostatnim agentem, a przycisk może być skonfigurowany według preferencji użytkownika. Outsourcing jest opłacalnym rozwiązaniem z setkami opcji na całym świecie. Funkcja podzielonego zgłoszenia umożliwia łatwiejsze zarządzanie danymi i zmniejszenie liczby zgłoszeń o połowę.