Co to jest bufor jittera?
Bufor jitter to sposób zarządzania pakietami głosowymi w połączeniu VoIP. Gdy proces działa płynnie, ruch VoIP jest płynny. Większość rozmówców VoIP nigdy nie zauważy buforów jitter. Czasami bufor jitter ma problemy z powodu przeciążenia sieci. Korzystanie z bufora jitter to doskonały sposób na poprawę jakości połączeń głosowych podczas połączeń VoIP. Wykonywanie połączeń z buforem jitter VoIP oznacza wyższą jakość dźwięku.
Co robi bufor jittera?
Najlepszym sposobem wyjaśnienia roli funkcji bufora jitter jest użycie przykładu. Kiedy masz połączenie VoIP, Twoja rozmowa jest przekształcana w serię małych porcji danych zwanych „pakietami”. Kiedy te pakiety docierają na drugi koniec połączenia, są ponownie składane we właściwej kolejności.
Teraz wyobraź sobie, że twoje połączenie obejmowało 100 pakietów danych. Gdyby pakiet 90 dotarł przed pakietem 10, rozmowa byłaby niesprawna i zagmatwana. Wyobraź sobie trudność konwersacyjną w zrozumieniu kogoś, jeśli jego słowa pojawiły się nie w porządku! Właściwa komunikacja w czasie rzeczywistym z klientami jest niemożliwa, gdy występuje nadmierny jitter.
Aby zapobiec tego typu problemom, funkcja bufora jittera wykorzystuje czas opóźnienia. Ten czas opóźnienia pozwala na dotarcie i odpowiednią organizację wszystkich pakietów VoIP, zanim cokolwiek usłyszysz. W szczególności system tymczasowo przechowuje pakiety, aby można je było zorganizować. Zacznij od domyślnego ustawienia bufora jittera i sprawdź, czy to rozwiąże twoje problemy z jitterem. Jeśli problem nie ustąpi, poproś administratora sieci o wskazówki.
Ponieważ przeciążenie sieci różni się bardzo w ciągu dnia, pomocne jest użycie adaptacyjnego bufora jittera. Adaptacyjny bufor jittera może organizować dane na różne sposoby, aby uniknąć szczegółów buforowania.
All-in-one communication platform
LiveAgent offers virtual call center that works with VoIP phone system.
Gdzie jest potrzebny bufor jittera?
Bufor jitter jest powszechnie używany do poprawy jakości dźwięku w systemach VoIP. Jest kilka konkretnych sytuacji, w których sensowne jest użycie bufora jitter. Zanim zmienisz dostawcę usług VoIP w celu poprawy jakości komunikacji, najpierw skorzystaj z tych wskazówek.
- Przeciążenie sieci
Gdy wielu użytkowników i urządzeń korzysta z tego samego połączenia sieciowego, sieć może mieć trudności z nadążaniem. W takiej sytuacji bufor jittera może poprawić jakość dźwięku. Jeśli z biegiem czasu masz słabe połączenie internetowe, możesz chcieć uaktualnić swoją usługę internetową. Możesz monitorować aktualne warunki sieciowe za pomocą bezpłatnego narzędzia, takiego jak speedtest.net. To bezpłatne narzędzie zmierzy prędkość pobierania, prędkość wysyłania i inne czynniki.
Po stronie LiveAgenta przepustowość agenta jest wykorzystywana dopiero po nawiązaniu przez wybranego operatora VoIP połączenia z naszymi serwerami. Kliknij ten link, aby uzyskać więcej informacji.
- Opóźnienie sieci
Opóźnienie sieci, określane również jako opóźnienie, może powodować utratę pakietów i fluktuacje. Twoje maksymalne opóźnienie powinno wynosić 150 milisekund, aby uzyskać najlepszą wydajność, ale niższe, tym lepsze, jeśli chodzi o opóźnienia VoIP.
- Konferencje wideo
Sesja wideokonferencji zajmuje znaczną przepustowość. W rezultacie nawet niewielkie przeciążenie sieci może zakłócić odtwarzanie wideo. Zapytaj swojego dostawcę usług wideokonferencyjnych, czy ma rozwiązanie buforujące jitter zaprojektowane na potrzeby wideo. Nawet najbardziej niesamowite rozwiązanie do wideokonferencji HD może ucierpieć, jeśli prędkość Internetu jest przeciążona.
- Problemy z jakością głosu
Jeśli podczas testów przepustowości zauważysz, że prędkość pobierania jest niska, użycie bufora jittera może pomóc w rozwiązaniu problemów z niską jakością głosu. Pomocne jest również unikanie niepotrzebnego wykorzystywania przepustowości (np. przesyłania strumieniowego wideo) podczas wykonywania połączeń głosowych lub połączeń konferencyjnych.
Należy również zauważyć, że istnieją inne przyczyny niskiej jakości połączeń. Na przykład jakość dźwięku może ulec pogorszeniu, jeśli korzystasz z połączenia bezprzewodowego. W takim przypadku użycie kabla Ethernet może znacznie poprawić rozmowy wideo i ogólną jakość głosu.
Completely browser-based video calling
Benefit from both chats and calls with LiveAgent's video call feature
Jak skonfigurować bufor jittera?
Umieszczenie bufora jitter na miejscu jest zwykle stosunkowo proste. Zacznij od skontaktowania się z dostawcą VoIP i poproś go o włączenie bufora jitter. W wielu przypadkach operator VoIP może zająć się szczegółami technicznymi.
W niektórych przypadkach mogą być potrzebne dodatkowe kroki, aby włączyć funkcję bufora jittera. Na przykład Twoja firma może wymagać dostępu do sieci VoIP. Jeśli wiele osób w Twojej firmie korzysta z usługi VoIP do wykonywania połączeń, złożenie formalnego wniosku do administratora sieci jest dobrym pomysłem. Skonfigurowanie bufora jitter po raz pierwszy może na krótko spowodować słabe połączenie z Internetem dla innych użytkowników.
Provide a fantastic call center experience using VoIP services
LiveAgent offers over 50 integrations with a leading VoIP providers.
Frequently asked questions
Co to jest bufor jittera?
Jitter to sposób na zapobieganie przerywaniu dźwięku i poprawę jakości dźwięku w połączeniach VoIP. Technologia jitter działa poprzez dodanie minimalnego opóźnienia do przychodzących i wychodzących pakietów głosowych. Korzystając z tej technologii, unikasz problemów z utratą pakietów. Zauważ, że jitter występuje w kilku formach, takich jak statyczne jitter i dynamiczne jitter . Aby uniknąć problemów, utrzymuj jitter na akceptowalnym poziomie (tj. 30 milisekund). Mieszkaniowi użytkownicy VoIP mogą chcieć tolerować dopuszczalne fluktuacje powyżej 30 milisekund, jeśli mają niedrogie połączenie internetowe.
Co robi bufor jittera?
Bufor jittera zapobiega utracie pakietów w połączeniach audio. Każda część strumienia audio rozmowy jest krótko przechowywana w buforze. W rezultacie określone czasy nadejścia pakietów nie wpływają na jakość dźwięku. Dzięki tej technologii utrata pakietów może zakłócić rozmowę. Możesz przeprowadzić analizę danych o fluktuacjach, aby poprawić wydajność połączeń VoIP.
Gdzie jest potrzebny bufor jittera?
Administrator sieci może zasugerować użycie bufora jitter na kilku poziomach. Na przykład możesz nie mieć możliwości użycia kabla Ethernet. W takim przypadku jakość dźwięku może ulec pogorszeniu, jeśli sygnał Wi-Fi jest słaby. Używając bufora jitter, możesz uniknąć problemów z degradacją jakości. Jeśli inne osoby korzystają ze strumieniowego przesyłania wideo podczas Twojej komunikacji w czasie rzeczywistym, pomocne może być użycie bufora jitter. Bufor jittera może również pomóc w utrzymaniu wysokiej jakości połączenia, jeśli wydajność sieci zmienia się w czasie.
Jak zrobić bufor jittera?
Istnieje kilka sposobów wykorzystania mechanizmu bufora jittera, aby uniknąć problemów. Jeśli pracujesz w firmie, możesz poprosić współpracowników, aby unikali korzystania z najczęstszych źródeł fluktuacji, takich jak gry online, przesyłanie strumieniowe wideo i inne duże pobieranie danych w ciągu dnia pracy. Następnie skontaktuj się z administratorem sieci i poinformuj go o problemach z jakością głosu podczas połączeń. Gdy administrator sieci zrozumie Twoją sytuację, możesz zasugerować użycie funkcji bufora jitter.
Expert note
Bufor jittera to sposób zarządzania pakietami w połączeniach VoIP, który poprawia jakość dźwięku. W przypadku przeciążenia sieci, adaptacyjny bufor jittera dostosowuje się do potrzeb.

Widok pisania w czasie rzeczywistym
Funkcja "widok pisania w czasie rzeczywistym" to narzędzie umożliwiające agentom podgląd tekstu wpisywanego przez klientów w danej chwili. Ta opcja może przyspieszyć czas reakcji i zwiększyć wydajność pracowników, co z kolei przekłada się na zadowolenie klientów. Funkcję można aktywować poprzez ustawienia czatu w konfiguracji i włączyć opcję "Pokaż tekst wpisywany przez klienta". Ostatecznie, wykorzystanie "widoku pisania w czasie rzeczywistym" może pozyskać nowych klientów, zwiększyć ich lojalność i poprawić jakość obsługi.
Porównaj LiveAgent z innymi platformami
LiveAgent to narzędzie, które zdobyło pozytywne opinie klientów, oferujące szybsze i dokładniejsze wsparcie dla agentów. Użytkownicy doceniają łatwy w użyciu interfejs, funkcjonalność raportowania oraz oszczędność czasu dzięki uporządkowanej obsłudze klienta. LiveAgent jest opłacalnym rozwiązaniem, które może pomóc w obsłudze dużej liczby zgłoszeń serwisowych za pośrednictwem różnych kanałów.
LiveAgent to firma oferująca rozwiązania dla przemysłu i biznesu, w tym wsparcie, przenoszenie danych, status systemu i zapytania ofertowe. Firma posiada centrum wsparcia oraz program lojalnościowy, a także akademię, blog i możliwość uzyskania najnowszych informacji o aktualizacjach i zniżkach przez subskrypcję newslettera. LiveAgent posiada również integracje z innymi narzędziami i oferuje bezpłatną wersję próbną. Firma została nagrodzona i posiada certyfikaty, a jej regulamin, polityka prywatności i bezpieczeństwa są zgodne z GDPR. Tworzenie konta w LiveAgent jest prostym procesem.
Szablony powiadomień pozwalają na przygotowanie szablonów, które można później wykorzystać bez konieczności przechodzenia za każdym razem przez cały proces tworzenia powiadomienia. Szablony są używane do wielokrotnego wysyłania tego samego typu powiadomień, co ułatwia pracę zespołu obsługi klienta i pozwala zaoszczędzić czas. LiveAgent udostępnia szablony powiadomień, które można dostosować do potrzeb zespołu.