Wersja próbna
  • Szablony
  • Szablony wiadomości email o podwyżce

Szablony wiadomości email o podwyżce

Podwyżki cen są nieuniknioną częścią rozwoju każdej firmy, zarówno w sektorach B2C, jak i B2B. Przejście przez proces zwiększenia cen bez utraty obecnych klientów jest szczególnie wyzwaniem dla większości firm B2B. Sposób, w jaki informujesz użytkowników o wzroście ceny produktu lub usługi może mieć wpływ na to, czy zdecydują się pozostać lojalni wobec Twojej marki, czy też zaczną szukać tańszych alternatyw. Poniżej znajduje się kilka najlepszych praktyk, a także 7 szablonów wiadomości e-mail dotyczących podwyżek cen, których możesz użyć, informując swoich klientów o zwiększeniu ceny.

netflix szablon email o podwyzce ceny
Ogłoszenie Netflixa o podwyżce cen

Jak powiadamiać klientów o podwyżkach cen

  1. Komunikuj zwiększenie ceny z wyprzedzeniem: poinformuj o podwyżce, gdy tylko podejmiesz decyzję i zanim nowe ceny wejdą w życie. Zapewnij klientom trochę czasu na dostosowanie się do nowej oferty, ponowną ocenę budżetu lub zbadanie rynku pod kątem alternatyw.
  1. Podaj powody wzrostu ceny: nieważne, czy są to wyższe koszty operacyjne, czy potrzeba ulepszenia produktu lub usługi – wyjaśnij klientom, że nie gonisz za zyskami, a jedynie reagujesz na zmieniające się otoczenie rynkowe.
  1. Wyjaśnij, jaką wartość uzyskają Twoi klienci: skoncentruj się na wartości, jaką Twoi klienci otrzymają po wzroście ceny – na przykład nowe funkcje produktu, o które prosili, poprawę wydajności usługi czy lepszą obsługę klienta.
  1. Pozwól klientom skorzystać z obecnych cen: zamień negatywne wiadomości we wzrost przychodów przed faktycznym wzrostem cen, oferując dodatkowe korzyści swoim obecnym klientom – np. dając im możliwość przejścia na plan roczny w starej cenie przez określony czas.
  1. Unikaj przepraszania: jako firma masz pełne prawo do podnoszenia cen od czasu do czasu, jeśli stoi za tym dobry powód. Jeżeli ogłaszając podwyżkę ceny brzmisz zbyt przepraszająco, podważasz wartość swojego produktu.
Szablony wiadomości email o podwyżce
Ogłoszenie podwyżki przez Adobe

7 szablonów email dla komunikacji podwyżek w B2B

Szablon #1: Szybkie ogłoszenie

Szablon #2: Skupienie na korzyściach

Szablon #3: Lojalni klienci

Szablon #4: Zapowiedź przed ogłoszeniem

Szablon #5: Specjalna oferta

Szablon #6: Darmowi użytkownicy

Szablon #7: Dobre wieści, złe wieści

Discover all that LiveAgent has to offer with our free trial!

Enjoy the fastest chat widget on the market, advanced automation, robust ticketing, and free call center capabilities
with our free 14-day trial. No credit card required.

Free Trial

Wróć do szablonów

Nasza strona używa ciasteczek. Kontynuując korzystanie z naszej strony wyrażasz zgodę na używanie tych plików zgodnie z naszą polityką prywatności.