Troska o klienta

Co to jest obsługa klienta?

Klienci to bardzo ważni ludzie dla każdej firmy. Sposób, w jaki firma dba o swoich klientów, ma duże znaczenie dla budowania dobrego wizerunku i nazwy firmy.

Troska o klienta to praca polegająca na opiece nad klientem i spełnianiu jego oczekiwań. Klienci dzielą się swoimi problemami, pytaniami i zapytaniami z przedstawicielami klientów i są odpowiedzialni za ich rozwiązanie. Jest to również proces dawania im więcej, niż żądają i może znacznie podnieść satysfakcję klienta.

Frequently asked questions

Co oznacza termin „obsługa klienta”?

Troska o klienta to praca polegająca na zaspokajaniu potrzeb i oczekiwań klienta, a także dawaniu więcej, niż się spodziewają. Odpowiedzialny za to jest przede wszystkim zespół obsługi klienta.

Dlaczego obsługa klienta jest ważna?

Obsługa klienta to jeden z najważniejszych obszarów w procesie sprzedaży. Dzięki temu marka buduje trwałe relacje z klientem, może szczegółowo poznać jego problemy i oczekiwania. Obsługa klienta to także pierwszy punkt kontaktu z klientem, dzięki czemu ma szansę szybko odpowiedzieć na jego potrzeby.

Jakie są 3 zasady obsługi klienta?

Pierwszą i najważniejszą zasadą jest to, że obsługa klienta musi słuchać klienta. Dzięki temu firma może być na bieżąco z tym, czy spełnia potrzeby klientów i otrzymuje informację zwrotną, co może poprawić w funkcjonowaniu całej marki.

Druga zasada to indywidualne podejście do klienta. Klient musi czuć, że jest traktowany jako konkretny byt, a nie jako jeden z wielu.

Trzecią zasadą jest empatia. Obsługa klienta powinna spróbować zrozumieć, dlaczego klient zachowuje się tak, jak on.

 

Wróć do słownika Utwórz BEZPŁATNE konto

Nasza strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z niej, zakładamy, że wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookie zgodnie z naszą polityką prywatności. polityka prywatności i plików cookies.