Czym jest automatyzacja sprzedaży?
Automatyzacja sprzedaży wykorzystuje system, który pozwala zredukować powtarzalne zadania/procesy sprzedażowe. W rezultacie Twój zespół ma więcej czasu na skupienie się na zamknięciu większej sprzedaży.
Jakie zadania/procesy sprzedażowe możesz zautomatyzować?
- E-mailowe wiadomości uzupełniające
- Wprowadzenie do sprzedaży
- Przypomnienia o płatnościach/fakturach
Jakie są korzyści z automatyzacji sprzedaży?
Korzyści z automatyzacji sprzedaży obejmują:
Większa produktywność
Aby odnieść sukces w biznesie, musisz efektywnie i wydajnie zarządzać swoim czasem. Sprowadza się to do codziennych zadań i przepływów pracy Twoich pracowników. Automatyzacja sprzedaży pozwala osiągnąć więcej w ciągu dnia, ponieważ powtarzalne zadania są zautomatyzowane.
Kontrolowane przepływy pracy
Kontrolowane przepływy pracy pozwalają Twojej firmie stworzyć skuteczny proces lead nurturing. Ponadto zapewniają, że każdy potencjalny potencjalny klient/klient przechodzi przez odpowiedni proces lejka sprzedażowego. Automatyzacja określonych przepływów pracy pozwala zapewnić wysoką jakość sprzedaży produktu/usługi dla każdego potencjalnego klienta, co pomaga Twojej firmie osiągnąć ustalone KPI.
Spójność marki
Powtarzające się zadania sprzedażowe, takie jak kolejne e-maile, mogą być nużące i męczące. Często zdarza się, że z biegiem czasu możemy nie dostarczać wiadomości o takiej samej jakości. Jak wszyscy wiemy, monotonne wiadomości mogą na dłuższą metę zaszkodzić Twojej firmie. Powinieneś jednak zapewnić spójny przekaz o wizerunku swojej marki. Jeśli przedstawisz każdemu klientowi inny wizerunek marki, może to być mylące i zaszkodzić Twojej marce. Dlatego automatyzacja sprzedaży e-mail może być świetnym sposobem na spójną prezentację Twojej marki, aby klienci Cię postrzegali i pamiętali pod kątem, jaki Twoja marka stara się zobrazować.
Efektywne wykorzystanie zasobów
Wsparcie automatyzacji sprzedaży poprawia produktywność bez konieczności zatrudniania dodatkowych pracowników. W ten sposób możesz efektywnie wykorzystać dodatkowe zasoby, aby dodatkowo ulepszyć swój produkt/usługę. Niestety wiele firm nie wykorzystuje wydajnie swoich zasobów, zwłaszcza gdy radzą sobie świetnie. Pamiętaj, że Twoja firma zawsze może korzystać z tych zasobów w gorszych czasach lub możesz je wykorzystać, aby jeszcze bardziej pielęgnować swoją markę.
Łatwy proces wdrażania
Zautomatyzowane procesy sprzedaży mogą skutecznie przyspieszyć rozwój Twoich nowych pracowników. Zautomatyzowane i kontrolowane przepływy pracy/zadania, takie jak wstępnie napisane e-maile/wiadomości, pozwalają nowym pracownikom zrozumieć jakość portretów marki.
Zwiększone przychody
Ostateczną korzyścią jest to, że usprawnione przepływy pracy i zautomatyzowane zadania oznaczają wyższe przychody, ponieważ Twój zespół jest bardziej wydajny i masz zautomatyzowany lejek sprzedaży.
Wskazówka bonusowa
Automatyzacja to świetny sposób na poprawę codziennego przepływu pracy i produktywności działu sprzedaży. Jednak zbyt duża automatyzacja może być nieproduktywna. Jeśli Twoja firma próbuje zautomatyzować większość zadań, wiadomości mogą stać się zautomatyzowane i bezosobowe, co klienci mogą zauważyć niemal od razu. W rezultacie może obniżyć współczynniki konwersji, a nawet zaszkodzić reputacji Twojej marki. Jeśli jednak potrafisz inteligentnie zintegrować automatyzację z procesem lejka sprzedaży, możesz wznieść swój biznes na wyższy poziom. Najważniejsze jest, aby dodać drobne osobiste akcenty, takie jak imię i nazwisko klienta.
Jak LiveAgent może zautomatyzować niektóre procesy sprzedażowe?
Szablony wiadomości e-mail
Szablony e-mail to funkcja w LiveAgent, która pozwala tworzyć uniwersalne e-maile odpowiednie dla wszystkich Twoich kontaktów, np. mail o zapomnianym haśle lub e-mail potwierdzający sprzedaż. Co więcej, LiveAgent pozwala zautomatyzować te wiadomości e-mail w oparciu o Twoje reguły i spersonalizować je zgodnie z informacjami z CRM. Co więcej, agenci mogą łatwo edytować e-maile, ponieważ ma wbudowany edytor WYSIWYG, lub mogą także formatować e-maile w HTML.
Potrzebujesz pomocy przy tworzeniu szablonu wiadomości e-mail? Zapoznaj się z naszymi bezpłatnymi pomysłami na szablony e-maili sprzedażowych.
Reguły
Reguły automatyzują przepływ pracy poprzez SLA, czas i reguły akcji. LiveAgent udostępnia tę funkcję, aby umożliwić agentom skupienie się na bardziej pilnych zadaniach w ciągu dnia.
Przykład automatyzacji sprzedaży
Reguły pozwalają zautomatyzować utworzone szablony wiadomości e-mail. Na przykład, jeśli chcesz wysłać e-maile z informacjami o sprzedaży w określonym czasie, robisz to, ustawiając regułę czasową w LiveAgent.
CRM
CRM to skrót oznaczający zarządzanie relacjami z klientami. LiveAgent oferuje integracje CRM w celu ulepszonej obsługi klienta i komunikacji sprzedażowej. Ponieważ wszystkie dane klientów znajdują się w jednym miejscu, łatwo jest się komunikować i automatyzować żmudne procesy. Na przykład podczas tworzenia szablonów e-maili do śledzenia sprzedaży możesz łatwo spersonalizować wiadomości, dodając nazwa klienta.
Nie znasz LiveAgent?
LiveAgent to bogate w funkcje rozwiązanie pomocy technicznej, które śledzi, automatyzuje i raportuje. System gromadzi całą przychodzącą komunikację w jednym interfejsie, dzięki czemu pracownicy nie muszą przełączać się między platformami medialnymi, aby odpowiedzieć na wszystkie zapytania. Przenosi zapytania klientów z mediów, takich jak poczta e-mail, Instagram, Facebook, Viber, forum i inne. Ponadto zapewnia funkcje automatyzacji obsługi klienta, takie jak automatyczna dystrybucja zgłoszeń, IVR lub automatyczne wywołanie zwrotne.
Ready to try LiveAgent?
Try out LiveAgent for free and take your customer service and sales to the next level.
Oprogramowanie do obsługi klienta jest kluczowe dla efektywnej obsługi klienta, wymaga odpowiedniego przeszkolenia pracowników oraz znajomości produktów. Aby poprawić obsługę klienta, należy skupić się na rozwoju umiejętności komunikacyjnych zespołu, zapewnieniu wielokanałowej obsługi i wykorzystaniu systemu obsługi klienta. Istnieją cztery główne typy ankiet dotyczących obsługi klienta i ważne jest, aby stosować poprawną gramatykę i osobiste podejście do klienta. LiveAgent to platforma do zarządzania klientami, która oferuje wiele funkcji i integracji, centrów wsparcia, a także program lojalnościowy dla swoich partnerów. Dostępność widgetu czatu na stronach internetowych jest kluczowa, aby umożliwić klientom szybki kontakt z obsługą klienta.
Zautomatyzowana obsługa klienta
W artykule omówiono różne sposoby usprawnienia obsługi klienta. Zaleca się stosowanie szablonów wiadomości e-mail, aby zautomatyzować pewne procesy. Ważne jest również rzetelne zarządzanie kolejkami klientów, by uniknąć frustracji. Portal samoobsługowy i baza wiedzy to opcje dla odwiedzających, którzy mogą zdobyć niezbędne informacje o produkcie bez konieczności interakcji z agentem. Automatyzacja przepływu pracy przy użyciu odpowiedniego oprogramowania pomaga w osiągnięciu najlepszej produktywności zespołu. Funkcje takie jak wyzwalacze, warunki i akcje, pozwalają na ustawienie reguł i zautomatyzowanie procesów.
Tekst mówi o obsłudze klienta i komunikacji za pośrednictwem różnych kanałów. LiveAgent to platforma oferująca obsługę klienta i wsparcie biznesowe przez Internet. Jest dostępna w wielu wariantach, w tym aplikacji mobilnej. Wspiera różne branże i oferuje klienci narzędzia pomocne w rozwiązywaniu problemów. Oferuje też integracje z innymi systemami i alternatywy dla swojej platformy.