Firma ma wiele sposobów na zbieranie opinii od swoich klientów, ale nie wszystkie z nich można łatwo zastosować na każdą okazję. Oto kilka sposobów, które pomogą Ci poprosić klientów o opinie i dowiedzieć się więcej o doskonaleniu produktów i usług droga.
1. Miej na swojej stronie sekcję recenzji reviews
Pierwszą rzeczą, którą powinieneś zrobić, aby móc zebrać recenzje, które chcesz, to mieć sekcję lub formularz na swojej stronie internetowej, w którym ludzie będą mogli łatwo przesyłać swoje recenzje. Oprócz wyświetlania opinii użytkowników pod Twoimi produktami i usługami, powinieneś również upewnić się, że Twoi klienci mogą również zostawić bardziej ogólne recenzje dotyczące Twojej marki i ogólnych usług.
Właśnie dlatego pomocne będzie posiadanie specjalnego miejsca na swojej stronie, ponieważ z łatwością będziesz mieć wszystkie recenzje użytkowników w jednym miejscu. Co więcej, recenzje użytkowników, które mówią głównie o Twojej marce i usługach dla klientów, a nie o konkretnych produktach/usługach, które dostarczasz, pomogą Ci uzyskać lepszy wgląd w to, jak myślą Twoi klienci.
2. Upublicznij swoje aktualne recenzje
Kolejną rzeczą, którą powinieneś rozważyć, jest upewnienie się, że wszelkie opinie, które otrzymasz, są zawsze dostępne dla klientów, aby mogli je znaleźć i przeczytać. Oznacza to, że wszystkie recenzje obsługi klienta, które otrzymujesz, powinny być automatycznie przesyłane do sekcji recenzji pod Twoimi produktami / usługami w Twojej witrynie, prawdopodobnie w sekcji opinii użytkowników.
Może to zmotywować innych klientów do pozostawienia opinii, zwłaszcza jeśli widzą, że poświęcasz czas na udzielenie odpowiedzi i pomagasz innym w dowolny sposób. Niezależnie od tego, czy opinia jest pozytywna, czy negatywna, nadal może pomóc Ci ulepszyć i ulepszyć Twoje usługi, więc nie bój się publikować jej online.
3. Korzystaj z ankiet opinii klientów
Stworzenie dobrej ankiety dla klientów może nie być najłatwiejsze, ponieważ istnieje wiele czynników, które należy wziąć pod uwagę. Przede wszystkim jest tak wiele różnych pytań, które możesz zadać swoim klientom, i odpowiedzi, których możesz się spodziewać. Ale w każdym razie będziesz musiał dokładnie przemyśleć, o co powinieneś zapytać.
Twoje ankiety powinny być również dłuższe, a nie tylko kilka wyskakujących okienek w Twojej witrynie. W ten sposób możesz zadawać bardziej specjalistyczne pytania i uzyskiwać lepsze i bardziej jednolite wyniki.
W zależności od tego, czy prowadzisz działalność na całym świecie, czy nie, powinieneś również zawsze śledzić takie dane od wszystkich swoich klientów. Nie tylko powinieneś utworzyć zlokalizowaną ankietę dla każdego kraju, z którym pracujesz, ale także przetłumaczyć recenzje, które otrzymujesz z całego świata, na wybrany język. Najlepszym sposobem na rozwiązanie obu tych kwestii jest praca z profesjonalnym tłumaczem lub profesjonalną usługą tłumaczeniową, taką jak PickWriters , który pomoże Ci zlokalizować treść ankiety bez błędów i innych problemów.
4. Czy follow-upy e-mail
Po zrealizowaniu zamówienia przez klienta należy zawsze kontaktować się z nim przez e-mail; dziękując im za zakup i informując, że jesteś tam, aby pomóc im we wszystkim, czego mogą potrzebować po drodze. Automatyzacja Twoich e-maili w tym przypadku to świetny sposób na zbieranie opinii po zakończeniu sprzedaży. Pomoże Ci na czas śledzić wszystkie działania Twoich klientów.
Ten e-mail nie tylko zweryfikuje ich zakup w ich oczach, ale także sprawi, że będą bardziej ufać Twojej marce i będą bardziej otwarci na przekazywanie Ci informacji zwrotnych po otrzymaniu swoich towarów.
Aby pomóc Ci lepiej zrozumieć, w jaki sposób możesz sformułować wiadomość e-mail z opinią, aby była uprzejma, przyjazna i pomocna; oto przykład szablonu:
Hi {Name},
Thanks for shopping at our {store name} online store. You have got a terrific flair for beauty, and your choice of products reflects that. The products in your shopping cart impressed us. We would love to know your opinion about the products you picked from our store as we are trying to learn from our customer’s experience.
Would you be willing to share your advice? Here is a link to share your thoughts as a quick review.
Appreciate your honesty!
{Customer agent’s name}
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, przeczytaj Szablony opinii e-mail.
Opinie wysyłane pocztą e-mail są bardzo przydatną taktyką, a ta prośba o sprawdzenie jest świetną kontynuacją. Taki, który naprawdę może pomóc Ci śledzić potrzeby klientów, a także pokazać im, że jesteś do dyspozycji w każdej części ich doświadczenia z Twoją marką. Takie interakcje sprawią, że Twoi klienci poczują się o wiele lepiej, gdy będą wracać do Ciebie z przydatnymi informacjami zwrotnymi.
5. Twórz ankiety na swoich kontach w mediach społecznościowych
Platformy mediów społecznościowych mają ogromną moc i mogą naprawdę pomóc w znacznym uproszczeniu procesu otrzymywania informacji zwrotnych. . Platformy takie jak; Facebook i Twitter dają swoim użytkownikom możliwość organizowania ankiet czasowych, w których mogą bardzo łatwo zadawać pytania i otrzymywać odpowiedzi.
Ankiety mogą pomóc w zebraniu opinii na temat pytań lub problemów, które możesz napotkać w dowolnym temacie swojej działalności biznesowej. Na przykład możesz zapytać o cokolwiek z „Jak oceniasz nasz proces wysyłki?” na „Jakie inne produkty chciałbyś, abyśmy stworzyli w przyszłości?” Na oba te pytania łatwo będzie odpowiedzieć za pośrednictwem stron w mediach społecznościowych i może pomóc ulepszyć usługi, które świadczysz swoim klientom.
6. Wykorzystaj testy użyteczności
Testy użyteczności mogą wydawać się skomplikowane i trudne do wykonania, ale w rzeczywistości stanowią bardzo prostą metodę zbierania informacji zwrotnych na temat usług/produktów, które oferujesz. Aby ułatwić zrozumienie, testy użyteczności to zasadniczo bezpłatne wersje próbne produktów i usług, które rozdasz potencjalnym klientom i ogólnej grupie docelowej.
Korzystając z Twoich produktów/usług za darmo (przez określony czas), ludzie będą bardziej świadomi tego, czy im się podobały, czy nie. Jedyne, czego będziesz od nich w końcu oczekiwać, to uczciwa recenzja produktu przez klienta. W ten sposób możesz łatwo i szybko zbierać opinie o swojej firmie.
W większości przypadków ludzie będą zadowoleni z tych bezpłatnych wersji próbnych i najprawdopodobniej będą chcieli nadal korzystać z Twoich produktów i usług w dłuższej perspektywie. Wraz z tym będą bardziej skłonni do dzielenia się swoimi doświadczeniami na swoich kontach w mediach społecznościowych, co przyciągnie więcej zainteresowanych osób na swój sposób.
Nie przekupuj ludzi za pozytywną recenzję
Zbieranie dobrych recenzji od obserwujących powinno być uczciwe, a nie wymuszone. Celem uzyskania informacji zwrotnej jest otwartość na krytykę i zaakceptowanie faktu, że nie wszyscy będą zadowoleni z tego, co im oferujesz. Przekupywanie ludzi za pozytywną recenzję nigdy nie pomoże Ci rozwiązać prawdziwych problemów, które mogą mieć Twoje produkty/usługi. W ten sposób będziesz mieć mniejszą sprzedaż i wiele bezużytecznych, ale pozytywnych recenzji.
Dobre recenzje obsługi klienta powinny przyjść naturalnie i nigdy nie powinieneś wychodzić z drogi, aby uzyskać recenzje online, zwłaszcza jeśli są one płatne. Nawet jeśli okaże się, że masz negatywne recenzje na Yelpie lub nawet na swojej stronie, powinieneś używać ich w pozytywny sposób.
Odkrywaj na własną rękę
Wiedza jest ważna, ale tylko w praktyce. Przetestuj wszystko w naszej akademii bezpośrednio w LiveAgent.
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!
Odwiedź Akademię LiveAgent, najlepsze źródło wiedzy o obsłudze klienta! Odkryj tajniki automatyzacji, poprawy doświadczeń klientów, segmentacji oraz kluczowych umiejętności miękkich. Zdobądź cenne wskazówki, jak unikać słabej obsługi i przekształcać niezadowolonych klientów w rzeczników marki. Dołącz do nas i podnieś jakość swojej obsługi klienta!
Poznaj korzyści z raportów obsługi klienta z LiveAgent! Zoptymalizuj swoje działania dzięki zaawansowanym narzędziom i funkcjom wielokanałowej platformy. Od integracji z WhatsApp po wsparcie w mediach społecznościowych – LiveAgent podnosi jakość obsługi klienta na nowy poziom. Zacznij darmowy okres próbny i doświadcz doskonałej obsługi bez kart kredytowych.
Jak przeprowadzić wywiad z klientem
Znasz wywiady z klientami? Dowiedz się, jaki jest sens przeprowadzania wywiadu z klientem i jak go stworzyć w 7 pojedynczych krokach.
Jak odpowiedzieć na prośbę klienta
Komunikacja z klientami może zaowocować lub zerwać biznes. Dowiedz się więcej o tym, jak prawidłowo odpowiadać na prośby klientów.