Masz problemy z zapewnieniem dobrej obsługi podczas COVID?

Skonfiguruj oprogramowanie do pracy zdalnej i od razu zacznij widzieć wyniki.

  • ✓ Brak opłaty instalacyjnej    
  • ✓ Obsługa klienta 24/7    
  • ✓ Karta kredytowa nie jest wymagana    
  • ✓ Anuluj w dowolnym momencie
Używane przez
Forbes logo
airbus logo
Nascar logo
USC logo
Play Wow button
Tour

Jednoczesne zapewnienie doskonałej obsługi klienta i bezpieczeństwa pracowników w trakcie epidemii koronawirusa może być prawdziwym wyzwaniem. Najważniejsze to zachować spokój, zorganizować się i myśleć kreatywnie. Jeśli szukasz wskazówek co do prowadzenia firmy w tych ciężkich czasach, czytaj dalej.

Forbes logo
airbus logo
Nascar logo
USC logo
eSky logo
Slido green logo

Obsługa klienta w trakcie epidemii koronawirusa

man swiping on tablet standing

Czym jest koronawirus?

COVID-19 to nowy koronawirus, który pojawił się w Chinach w grudniu 2019. COVID-19 przenoszony jest w powietrzu. Do objawów należą kaszel, gorączka i płytki oddech. W niektórych przypadkach wirus może być śmiertelny, jednak dotyczy to przede wszystkim osób, które mają problemy z układem krążenia i układem oddechowym.

Najlepszym sposobem na chronienie się przed wirusem jest unikanie kontaktu z innymi ludźmi, częste mycie rąk, zakrywanie ust chusteczką przy kichaniu i kaszleniu oraz niedotykanie oczu, nosa i ust.

Jak pandemia wpływa na biznes?

Koronawirus już wpłynął na ekonomię całego świata. Giełda zaliczyła poważne spadki, wprowadzono restrykcje dotyczące podróży i obowiązek kwarantanny, a w niektórych regionach z powodu paniki sklepy wyprzedały cały asortyment.

Wiele europejskich rządów prewencyjnie zarządziło tymczasowe zamknięcie wszystkich firm i organizacji poza niezbędnymi (takimi jak apteki, sklepy spożywcze, poczta, gabinety lekarskie).

affect on business

Jak przygotować swój biznes na koronawirusa

Rozumiemy, że nie każdą pracę można wykonywać zdalnie. Jednak jeśli prowadzisz biznes e-commerce lub SaaS, najprawdopodobniej część pracy możesz wykonać z domu. Twoi pracownicy obsługi klienta, deweloperzy, sprzedawcy i marketingowcy mogą zabrać komputery do domu i kontynuować pracę zdalnie. Tak naprawdę nie musisz nic zmieniać – jeśli Twoi pracownicy mają dobrą etykę pracy i motywację.

offer compensations

Zaoferuj rekompensatę i kompromis

Jeśli nie możesz wysłać produktów czy świadczyć usług (np. linie lotnicze, które dotknął zakaz podróży), zaoferuj klientom kompromis za rekompensatę. Na przykład, jeśli nie jesteś w stanie dokonać zwrotów, zaoferuj klientom punkty lojalnościowe. Punkty, do wykorzystania później, powinny mieć taką samą wartość jak dokonany zakup.

Jeśli w ten sposób rozwiążesz sytuację, Twoi klienci powinni być bardziej wyrozumiali, mniej sfrustrowani i lepiej nastawieni do przyszłych zakupów.

mitigate losses

Zmniejsz straty

W tak ciężkim czasie warto zastanowić się, jak zmniejszyć straty. Skup się na tym, co teraz przynosi zyski. Zaproponuj urlopy, bądź otwarty na nowe propozycje, zmniejsz przychód firmy, żeby zapewnić pracownikom poczucie stabilności i bezpieczeństwa, lub zaoferuj pakiety i subskrypcje, które przynoszą mniej zysku, ale zapewniają przepływ pieniędzy. Czas działać mądrze i ze spokojem.

man with beard holding pencil

Zajmij się rzeczami, na które nigdy nie było czasu

Skup się na rzeczach, na które zawsze brakuje czasu. Może to dobra pora, żeby dokończyć odkładaną przebudowę strony albo reaktywować blog firmowy. Nie przestawaj kreatywnie ulepszać swojego biznesu.

Wpływ na rynek obsługi klienta

Wszechobecne zwroty

W przypadku anulowań i zwrotów warto mieć na uwadze ludzki czynnik w biznesie, dostosować się do sytuacji i okazać swoim klientom wyrozumiałość.

Natłok wiadomości/telefonów

Przebrnij przez długie połączenia i kolejki chatów z inteligentnym przekierowaniem połączeń, wiadomościami głosowymi i formularzem wstępnym chatu. Daj pracownikom czas i przestrzeń, żeby mogli efektywnie odpowiedzieć na wszystkie zapytania klientów.

Smiley face icon

Mniejsza satysfakcja klientów

Nie trać motywacji i pamiętaj, że aktualny spadek zadowolenia klientów jest tymczasowy. Spróbuj zastanowić się nad nowymi sposobami na zawiązanie bliższych relacji z klientami, dzięki którym zamienisz negatywne doświadczenia na pozytywne.

get inspired

Zainspiruj się

Weź przykład z Martinus, słowackiej księgarni, która dalej zapewnia klientom obsługę online. Doradcy klienta pomagają kupującym w wyborze książek podczas wideo-rozmów. To urocze, efektywne i zapada w pamięć.

Dostosuj zasoby

Jeśli liczba zgłoszeń jest wysoka i dalej rośnie, warto według potrzeb przenieść pracowników do obsługi klienta. Nawet jeśli przeniesieni pracownicy nie posiadają dużej wiedzy na temat produktu czy dotyczących go zapytań, możesz przydzielić im zgłoszenia “dla początkujących” z łatwymi pytaniami, takimi jak “Jak zresetować hasło?” lub “Jak przejść na wyższą subskrypcję?”

Tym sposobem Twoi bardziej doświadczeni pracownicy będą mogli skupić się na bardziej skomplikowanych i pilnych ticketach. Wszyscy wygrywają – Twoi klienci nie muszą czekać, a Ty wykorzystasz pomoc obecnych pracowników, unikając zwolnień czy zatrudniania nowych pracowników.

adjust resources
adjust shifts

Dostosuj zmiany pracowników

Jeśli liczba zgłoszeń jest wyjątkowo duża, warto dostosować zmiany pracowników tak, żeby wsparcie klienta było dostępne 24/7. Jeśli nie możesz dostosować zmian, zastanów się, jak zapewnić klientom wsparcie nawet wtedy, kiedy nie jesteś dostępny. Rozważ bazy danych, fora, artykuły, chaty offline, treści YouTube – i wszystko inne, co może być przydatne dla Twoich klientów.

Peter Komornik

LiveAgent to połączenie wyjątkowego chatu na żywo, systemu obsługi zgłoszeń i automatyzacji, dzięki którym zapewniamy doskonałe wsparcie naszych klientów.

black Slido logo

Zwiększ liczbę dostępnych pracowników

Jeśli masz możliwość zatrudnienia tymczasowych, zdalnych pracowników, warto się na nią zdecydować. Najprawdopodobniej wielu ludzi straciło pracę i znajduje się w ciężkiej sytuacji finansowej. Dla niektórych może być to dobra szansa na zarobienie pieniędzy.

increase availability
canned messages

Przygotuj szablony wiadomości

Przygotowanie szablonów wiadomości i automatyzacja niektórych odpowiedzi to świetny sposób na szybkie rozwiązanie zgłoszeń. Na przykład, możesz wysłać ten sam szablon do wszystkich osób, które zażądały zwrotu. Wiadomość powinna zawierać tekst, który wytłumaczy dalsze kroki klientowi i odpowie na najczęściej zadawane pytania na temat zwrotów.

Najlepszy klient to zadowolony klient

Oferujemy wsparcie w przenoszeniu się z większości popularnych systemów obsługi klienta.

Zyskaj na podglądzie chatu na żywo

Kiedy uzbiera się dużo zgłoszeń, każda pomoc się liczy. Skorzystaj z zaawansowanych narzędzi obsługi klienta, takich jak podgląd pisania na żywo, dzięki któremu zobaczysz, co pisze klient, zanim nawet wyśle wiadomość. Tym sposobem zyskasz czas, żeby sprawdzić ich zamówienia, zgłoszenia i inne informacje, które mogą pomóc Ci w obsłudze.

Real-time typing feature in Customer service software - LiveAgent
liveagent tools

Zachowaj spokój

Jeśli potrzebujesz rozwiązania dla obsługi klienta, które w pełni umożliwi Ci pracę zdalną, wypróbuj LiveAgent. Oferujemy wbudowane call center, system obsługi zgłoszeń i chat na żywo.

Powody, dla których firmy przenoszą się do LiveAgent

Artykuły powiązane zObsługa klienta podczas epidemii koronawirusa
Skorzystaj z notatek w LiveAgent. Zostaw notatkę w zgłoszeniach dla swoich agentów, którą tylko oni mogą zobaczyć. Dziel się postępami i aktualizacjami.

Notatki

LiveAgent to narzędzie do obsługi klienta, które umożliwia przekierowanie połączeń i przydzielanie ich do wolnego agenta o najwyższym priorytecie. Platforma oferuje różne opcje dystrybucji czatu, funkcje automatyzacji i integracji oraz możliwość zakupu za uczciwą cenę. LiveAgent oferuje wiele rozwiązań biznesowych, przenoście danych, wsparcie i dziennik zmian. System zapewnia możliwość testowania przez 7 lub 30 dni oraz prowadzi blog z poradnikami i testami pisania. Pola zgłoszeń LiveAgent to kompleksowe oprogramowanie oferujące wiele narzędzi z obsługi klienta, w tym przekierowywanie połączeń, niestandardowe pola kontaktowe oraz wykrywanie kolizji agentów. Platforma oferuje możliwość wypróbowania za darmo przez 14 dni.

Zgłoszenia można ponownie przypisać (przenieść) od jednego agenta do drugiego w trakcie ich cyklu życia. Przyczyny tego mogą być różne.

Zmiana przypisania

LiveAgent to narzędzie do zarządzania relacjami z klientami i wsparcia technicznego, oferujące wiele funkcji i integracji. Firma oferuje blog, szablony, webinary oraz program lojalnościowy dla partnerów. Obsługuje wiele branż i zapewnia wsparcie techniczne. Zmiana przypisania to proces przeniesienia zgłoszenia od jednego agenta do drugiego w trakcie cyklu życia zgłoszenia.

Chcesz przenieść się z Olark do LiveAgent? Dołącz do firm takich jak Huawei, BMW, Yamaha i O2 w zapewnianiu światowej klasy wsparcia.

Przenosisz się z Olark?

Importuj kontakty, agentów i profile administratorów, przyspiesz komunikację z klientami i popraw relacje dzięki LiveAgent. Bezpłatna migracja z Olark dostępna.

Szablony powiadomień umożliwiają przygotowanie szablonów, z których możesz później skorzystać. W ten sposób Ty i członkowie Twojego zespołu zaoszczędzicie dużo czasu.

Szablony powiadomień

Artykuły poruszają tematy rozwój umiejętności miękkich, psychologii klienta, obsługi reklamacji. Szablony powiadomień ułatwiają pracę zespołu obsługi klienta, oszczędzając czas i zautomatyzowując pracę. LiveAgent udostępnia szablony powiadomień, ułatwiając wielokanałową obsługę klienta.

Nasza strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z niej, zakładamy, że wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookie zgodnie z naszą polityką prywatności. polityka prywatności i plików cookies.

Start Free Trial x