Jednoczesne zapewnienie doskonałej obsługi klienta i bezpieczeństwa pracowników w trakcie epidemii koronawirusa może być prawdziwym wyzwaniem. Najważniejsze to zachować spokój, zorganizować się i myśleć kreatywnie. Jeśli szukasz wskazówek co do prowadzenia firmy w tych ciężkich czasach, czytaj dalej.
Automatyczne przekazywanie danych
Zapisując się, akceptuję Regulamin i warunki i Polityka prywatności.
COVID-19 to nowy koronawirus, który pojawił się w Chinach w grudniu 2019. COVID-19 przenoszony jest w powietrzu. Do objawów należą kaszel, gorączka i płytki oddech. W niektórych przypadkach wirus może być śmiertelny, jednak dotyczy to przede wszystkim osób, które mają problemy z układem krążenia i układem oddechowym.
Najlepszym sposobem na chronienie się przed wirusem jest unikanie kontaktu z innymi ludźmi, częste mycie rąk, zakrywanie ust chusteczką przy kichaniu i kaszleniu oraz niedotykanie oczu, nosa i ust.
Koronawirus już wpłynął na ekonomię całego świata. Giełda zaliczyła poważne spadki, wprowadzono restrykcje dotyczące podróży i obowiązek kwarantanny, a w niektórych regionach z powodu paniki sklepy wyprzedały cały asortyment.
Wiele europejskich rządów prewencyjnie zarządziło tymczasowe zamknięcie wszystkich firm i organizacji poza niezbędnymi (takimi jak apteki, sklepy spożywcze, poczta, gabinety lekarskie).
Rozumiemy, że nie każdą pracę można wykonywać zdalnie. Jednak jeśli prowadzisz biznes e-commerce lub SaaS, najprawdopodobniej część pracy możesz wykonać z domu. Twoi pracownicy obsługi klienta, deweloperzy, sprzedawcy i marketingowcy mogą zabrać komputery do domu i kontynuować pracę zdalnie. Tak naprawdę nie musisz nic zmieniać – jeśli Twoi pracownicy mają dobrą etykę pracy i motywację.
Jeśli nie możesz wysłać produktów czy świadczyć usług (np. linie lotnicze, które dotknął zakaz podróży), zaoferuj klientom kompromis za rekompensatę. Na przykład, jeśli nie jesteś w stanie dokonać zwrotów, zaoferuj klientom punkty lojalnościowe. Punkty, do wykorzystania później, powinny mieć taką samą wartość jak dokonany zakup.
Jeśli w ten sposób rozwiążesz sytuację, Twoi klienci powinni być bardziej wyrozumiali, mniej sfrustrowani i lepiej nastawieni do przyszłych zakupów.
W tak ciężkim czasie warto zastanowić się, jak zmniejszyć straty. Skup się na tym, co teraz przynosi zyski. Zaproponuj urlopy, bądź otwarty na nowe propozycje, zmniejsz przychód firmy, żeby zapewnić pracownikom poczucie stabilności i bezpieczeństwa, lub zaoferuj pakiety i subskrypcje, które przynoszą mniej zysku, ale zapewniają przepływ pieniędzy. Czas działać mądrze i ze spokojem.
Skup się na rzeczach, na które zawsze brakuje czasu. Może to dobra pora, żeby dokończyć odkładaną przebudowę strony albo reaktywować blog firmowy. Nie przestawaj kreatywnie ulepszać swojego biznesu.
W przypadku anulowań i zwrotów warto mieć na uwadze ludzki czynnik w biznesie, dostosować się do sytuacji i okazać swoim klientom wyrozumiałość.
Przebrnij przez długie połączenia i kolejki chatów z inteligentnym przekierowaniem połączeń, wiadomościami głosowymi i formularzem wstępnym chatu. Daj pracownikom czas i przestrzeń, żeby mogli efektywnie odpowiedzieć na wszystkie zapytania klientów.
Nie trać motywacji i pamiętaj, że aktualny spadek zadowolenia klientów jest tymczasowy. Spróbuj zastanowić się nad nowymi sposobami na zawiązanie bliższych relacji z klientami, dzięki którym zamienisz negatywne doświadczenia na pozytywne.
Weź przykład z Martinus, słowackiej księgarni, która dalej zapewnia klientom obsługę online. Doradcy klienta pomagają kupującym w wyborze książek podczas wideo-rozmów. To urocze, efektywne i zapada w pamięć.
Jeśli liczba zgłoszeń jest wysoka i dalej rośnie, warto według potrzeb przenieść pracowników do obsługi klienta. Nawet jeśli przeniesieni pracownicy nie posiadają dużej wiedzy na temat produktu czy dotyczących go zapytań, możesz przydzielić im zgłoszenia “dla początkujących” z łatwymi pytaniami, takimi jak “Jak zresetować hasło?” lub “Jak przejść na wyższą subskrypcję?”
Tym sposobem Twoi bardziej doświadczeni pracownicy będą mogli skupić się na bardziej skomplikowanych i pilnych ticketach. Wszyscy wygrywają – Twoi klienci nie muszą czekać, a Ty wykorzystasz pomoc obecnych pracowników, unikając zwolnień czy zatrudniania nowych pracowników.
Jeśli liczba zgłoszeń jest wyjątkowo duża, warto dostosować zmiany pracowników tak, żeby wsparcie klienta było dostępne 24/7. Jeśli nie możesz dostosować zmian, zastanów się, jak zapewnić klientom wsparcie nawet wtedy, kiedy nie jesteś dostępny. Rozważ bazy danych, fora, artykuły, chaty offline, treści YouTube – i wszystko inne, co może być przydatne dla Twoich klientów.
LiveAgent to połączenie wyjątkowego chatu na żywo, systemu obsługi zgłoszeń i automatyzacji, dzięki którym zapewniamy doskonałe wsparcie naszych klientów.
Peter Komornik, CEO
Jeśli masz możliwość zatrudnienia tymczasowych, zdalnych pracowników, warto się na nią zdecydować. Najprawdopodobniej wielu ludzi straciło pracę i znajduje się w ciężkiej sytuacji finansowej. Dla niektórych może być to dobra szansa na zarobienie pieniędzy.
Przygotowanie szablonów wiadomości i automatyzacja niektórych odpowiedzi to świetny sposób na szybkie rozwiązanie zgłoszeń. Na przykład, możesz wysłać ten sam szablon do wszystkich osób, które zażądały zwrotu. Wiadomość powinna zawierać tekst, który wytłumaczy dalsze kroki klientowi i odpowie na najczęściej zadawane pytania na temat zwrotów.
Oferujemy wsparcie w przenoszeniu się z większości popularnych systemów obsługi klienta.
Kiedy uzbiera się dużo zgłoszeń, każda pomoc się liczy. Skorzystaj z zaawansowanych narzędzi obsługi klienta, takich jak podgląd pisania na żywo, dzięki któremu zobaczysz, co pisze klient, zanim nawet wyśle wiadomość. Tym sposobem zyskasz czas, żeby sprawdzić ich zamówienia, zgłoszenia i inne informacje, które mogą pomóc Ci w obsłudze.
Jeśli potrzebujesz rozwiązania dla obsługi klienta, które w pełni umożliwi Ci pracę zdalną, wypróbuj LiveAgent. Oferujemy wbudowane call center, system obsługi zgłoszeń i chat na żywo.
„Jest tak bogaty w funkcje i pobił moją 5-letnią subskrypcję Zendesk. To bardzo duża wartość dla mnie jako właściciela małej firmy”. Albert
Po raz pierwszy wypróbowałem Zendesk, ale po godzinach konfiguracji i zrozumienia modelu cenowego zdałem sobie sprawę, że to nie dla mnie. Zamiast tego zacząłem używać LiveAgent i muszę powiedzieć, że do tej pory jestem bardzo zadowolony. System dostał dokładnie taką ilość konfiguracji jaką chcę i nie znalazłem jeszcze czegoś, czego nie da się zrobić. Samo wsparcie jest świetne i zwykle odpowiada na pytania w ciągu kilku minut”. Erik
„Przenieśliśmy się do LiveAgent z ZenDesk… i nie wrócimy… To niesamowicie przystępna cena i zawsze pomocny zespół wsparcia, który pomaga nam 24×7. Po drugie, zaawansowany poziom automatyzacji, który dosłownie zastąpił naszą potrzebę Zapier, ponieważ istnieje duża liczba integracji. Dodatkowo udostępniają tak wiele aliasów e-mail, aby zbyt łatwo się z nimi połączyć”. Aaron
„My i nasi klienci ciągle mieliśmy problemy z ZenDesk, ale po zapoznaniu się z różnymi opcjami, wybraliśmy LiveAgent na podstawie opinii użytkowników i jego ceny”. Adam
„Korzystałem z ZenDesk przez lata i byłem zmęczony tymi „zgłoszeniowymi” e-mailami i że nie mogę załączać plików do moich e-maili, tylko wysyłać linki. Co lubię w LiveAgent: wysyła e-maile (nie zgłoszenia), mogę dołączać pliki, organizuje przepływ wiadomości e-mail łatwiej niż w ZenDesk, mogę czatować i zarządzać wiadomościami e-mail z tego samego okna. Ponadto LiveAgent obsługuje arkusze kalkulacyjne w swoich wiadomościach e-mail i ma świetny zespół wsparcia.” Vlad
„Przeszliśmy na ten system po wielu latach korzystania z ZenDesk. Funkcjonalność jest niesamowita: formularze kontaktowe, czat na żywo, bazy danych, integracja z sieciami społecznościowymi – wszystko w jednej usłudze, a wszystkie te moduły są dobrze przemyślane i kompetentnie ze sobą współdziałają. Podobało mi się, że usługa działa stabilnie nawet na platformach mobilnych (po ZenDesku to dla nas ogromny plus).” Olga
„Próbowałem różnych rozwiązań, w tym Zendesk, Freshdesk i innych. Potem znalazłem LiveAgent. Świetne narzędzie, dobry stosunek jakości do ceny, łatwość obsługi, świetne wsparcie i pomoc we wdrożeniu. A teraz, po kilku latach użytkowania, wciąż jest to najlepszy wybór dla narzędzie wsparcia, które mogliśmy zrobić.” Michal
„Korzystałem z wielu innych systemów pomocy technicznej, takich jak LiveZilla, Zopim, Zendesk, Freshdesk, Desk.com itp. LiveAgent pokonał je pod każdym względem ze względu na ceny, funkcje, obsługę klienta i funkcje mobilne”. Harrison
Wiesz, co łączy Huawei, BMW, Yamahę i O2? LiveAgent - bingo!
Aby zapewnić znakomitą obsługę klienta podczas radzenia sobie z epidemią koronawirusa, możesz użyć widżetu czatu on-the-go LiveAgent, który zapewnia wygodny interfejs do czatowania z klientami. Co więcej, funkcje takie jak wiadomości w puszkach, szablony e-maili lub wstępnie zdefiniowane odpowiedzi umożliwiają agentom natychmiastowe profesjonalne reagowanie na powtarzające się zadania.
Cieszymy się, z Twojej niedawnej rejestracji w LiveAgent.
Zaraz po zainstalowaniu konta, wyślemy na Twój adres e-mail wiadomość z danymi do logowania.
Aby uzyskać dostęp do swojego konta bezpośrednio stąd, nie zamykaj tego okna.
Po zakończeniu procesu, wyślemy Ci e-mailem dane do logowania.
Nasza strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z niej, zakładamy, że wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookie zgodnie z naszą polityką prywatności. polityka prywatności i plików cookies.
Jesteśmy dostępni w wielu terminach