Wersja próbna

Obsługa klienta w trakcie epidemii koronawirusa

Jednoczesne zapewnienie doskonałej obsługi klienta i bezpieczeństwa pracowników w trakcie epidemii koronawirusa może być prawdziwym wyzwaniem. Najważniejsze to zachować spokój, zorganizować się i myśleć kreatywnie. Jeśli szukasz wskazówek co do prowadzenia firmy w tych ciężkich czasach, czytaj dalej.

logo klientow forbes
logo klientow airbus
logo klientow nascar
logo klientow usc
logo esky color
slido zielone
COVID-19 definition

Czym jest koronawirus?

COVID-19 to nowy koronawirus, który pojawił się w Chinach w grudniu 2019. COVID-19 przenoszony jest w powietrzu. Do objawów należą kaszel, gorączka i płytki oddech. W niektórych przypadkach wirus może być śmiertelny, jednak dotyczy to przede wszystkim osób, które mają problemy z układem krążenia i układem oddechowym.

Najlepszym sposobem na chronienie się przed wirusem jest unikanie kontaktu z innymi ludźmi, częste mycie rąk, zakrywanie ust chusteczką przy kichaniu i kaszleniu oraz niedotykanie oczu, nosa i ust.

Jak pandemia wpływa na biznes?

Koronawirus już wpłynął na ekonomię całego świata. Giełda zaliczyła poważne spadki, wprowadzono restrykcje dotyczące podróży i obowiązek kwarantanny, a w niektórych regionach z powodu paniki sklepy wyprzedały cały asortyment.

Wiele europejskich rządów prewencyjnie zarządziło tymczasowe zamknięcie wszystkich firm i organizacji poza niezbędnymi (takimi jak apteki, sklepy spożywcze, poczta, gabinety lekarskie).

affect on business

Jak przygotować swój biznes na koronawirusa

Rozumiemy, że nie każdą pracę można wykonywać zdalnie. Jednak jeśli prowadzisz biznes e-commerce lub SaaS, najprawdopodobniej część pracy możesz wykonać z domu. Twoi pracownicy obsługi klienta, deweloperzy, sprzedawcy i marketingowcy mogą zabrać komputery do domu i kontynuować pracę zdalnie. Tak naprawdę nie musisz nic zmieniać – jeśli Twoi pracownicy mają dobrą etykę pracy i motywację.

offer compensations

Zaoferuj rekompensatę i kompromis

Jeśli nie możesz wysłać produktów czy świadczyć usług (np. linie lotnicze, które dotknął zakaz podróży), zaoferuj klientom kompromis za rekompensatę. Na przykład, jeśli nie jesteś w stanie dokonać zwrotów, zaoferuj klientom punkty lojalnościowe. Punkty, do wykorzystania później, powinny mieć taką samą wartość jak dokonany zakup.

Jeśli w ten sposób rozwiążesz sytuację, Twoi klienci powinni być bardziej wyrozumiali, mniej sfrustrowani i lepiej nastawieni do przyszłych zakupów.

mitigate losses

Zmniejsz straty

W tak ciężkim czasie warto zastanowić się, jak zmniejszyć straty. Skup się na tym, co teraz przynosi zyski. Zaproponuj urlopy, bądź otwarty na nowe propozycje, zmniejsz przychód firmy, żeby zapewnić pracownikom poczucie stabilności i bezpieczeństwa, lub zaoferuj pakiety i subskrypcje, które przynoszą mniej zysku, ale zapewniają przepływ pieniędzy. Czas działać mądrze i ze spokojem.

work

Zajmij się rzeczami, na które nigdy nie było czasu

Skup się na rzeczach, na które zawsze brakuje czasu. Może to dobra pora, żeby dokończyć odkładaną przebudowę strony albo reaktywować blog firmowy. Nie przestawaj kreatywnie ulepszać swojego biznesu.

Wpływ na rynek obsługi klienta

customer care refunds

Wszechobecne zwroty

W przypadku anulowań i zwrotów warto mieć na uwadze ludzki czynnik w biznesie, dostosować się do sytuacji i okazać swoim klientom wyrozumiałość.

ticket load

Przytłaczająca liczba zgłoszeń

Liczna zgłoszeń zacznie rosnąć. Warto spróbować rozwiązać jak najwięcej pojawiających się problemów – na dłuższą metę sprawy rozwiązane przy pierwszym kontakcie zmniejszają obciążenie zgłoszeniami.

overloaded calls

Natłok wiadomości/telefonów

Przebrnij przez długie połączenia i kolejki chatów z inteligentnym przekierowaniem połączeń, wiadomościami głosowymi i formularzem wstępnym chatu. Daj pracownikom czas i przestrzeń, żeby mogli efektywnie odpowiedzieć na wszystkie zapytania klientów.

decreased satisfaction

Mniejsza satysfakcja klientów

Nie trać motywacji i pamiętaj, że aktualny spadek zadowolenia klientów jest tymczasowy. Spróbuj zastanowić się nad nowymi sposobami na zawiązanie bliższych relacji z klientami, dzięki którym zamienisz negatywne doświadczenia na pozytywne.

get inspired

Zainspiruj się

Weź przykład z Martinus, słowackiej księgarni, która dalej zapewnia klientom obsługę online. Doradcy klienta pomagają kupującym w wyborze książek podczas wideo-rozmów. To urocze, efektywne i zapada w pamięć.

Dostosuj zasoby

Jeśli liczba zgłoszeń jest wysoka i dalej rośnie, warto według potrzeb przenieść pracowników do obsługi klienta. Nawet jeśli przeniesieni pracownicy nie posiadają dużej wiedzy na temat produktu czy dotyczących go zapytań, możesz przydzielić im zgłoszenia “dla początkujących” z łatwymi pytaniami, takimi jak “Jak zresetować hasło?” lub “Jak przejść na wyższą subskrypcję?”

Tym sposobem Twoi bardziej doświadczeni pracownicy będą mogli skupić się na bardziej skomplikowanych i pilnych ticketach. Wszyscy wygrywają – Twoi klienci nie muszą czekać, a Ty wykorzystasz pomoc obecnych pracowników, unikając zwolnień czy zatrudniania nowych pracowników.

adjust resources
adjust shifts

Dostosuj zmiany pracowników

Jeśli liczba zgłoszeń jest wyjątkowo duża, warto dostosować zmiany pracowników tak, żeby wsparcie klienta było dostępne 24/7. Jeśli nie możesz dostosować zmian, zastanów się, jak zapewnić klientom wsparcie nawet wtedy, kiedy nie jesteś dostępny. Rozważ bazy danych, fora, artykuły, chaty offline, treści YouTube – i wszystko inne, co może być przydatne dla Twoich klientów.

Peter Komornik

LiveAgent to połączenie wyjątkowego chatu na żywo, systemu obsługi zgłoszeń i automatyzacji, dzięki którym zapewniamy doskonałe wsparcie naszych klientów.

Peter Komornik, CEO
logo slido black

Zwiększ liczbę dostępnych pracowników

Jeśli masz możliwość zatrudnienia tymczasowych, zdalnych pracowników, warto się na nią zdecydować. Najprawdopodobniej wielu ludzi straciło pracę i znajduje się w ciężkiej sytuacji finansowej. Dla niektórych może być to dobra szansa na zarobienie pieniędzy.

increase availability
canned messages

Przygotuj szablony wiadomości

Przygotowanie szablonów wiadomości i automatyzacja niektórych odpowiedzi to świetny sposób na szybkie rozwiązanie zgłoszeń. Na przykład, możesz wysłać ten sam szablon do wszystkich osób, które zażądały zwrotu. Wiadomość powinna zawierać tekst, który wytłumaczy dalsze kroki klientowi i odpowie na najczęściej zadawane pytania na temat zwrotów.

Najlepszy klient to zadowolony klient

Oferujemy wsparcie w przenoszeniu się z większości popularnych systemów obsługi klienta.

badges

Zyskaj na podglądzie chatu na żywo

Kiedy uzbiera się dużo zgłoszeń, każda pomoc się liczy. Skorzystaj z zaawansowanych narzędzi obsługi klienta, takich jak podgląd pisania na żywo, dzięki któremu zobaczysz, co pisze klient, zanim nawet wyśle wiadomość. Tym sposobem zyskasz czas, żeby sprawdzić ich zamówienia, zgłoszenia i inne informacje, które mogą pomóc Ci w obsłudze.

Real time typing
liveagent tools

Zachowaj spokój

Jeśli potrzebujesz rozwiązania dla obsługi klienta, które w pełni umożliwi Ci pracę zdalną, wypróbuj LiveAgent. Oferujemy wbudowane call center, system obsługi zgłoszeń i chat na żywo.

Powody, dla których firmy przenoszą się do LiveAgent

Będziesz w dobrych rękach!

Czy wiesz, co łączy Huawei, BMW, Yamahę, O2 i Uniwersytet Oksfordzki? LiveAgent – bingo!

Wypróbuj za darmo już teraz! Nie wymagamy karty kredytowej

Nasza strona używa ciasteczek. Kontynuując korzystanie z naszej strony wyrażasz zgodę na używanie tych plików zgodnie z naszą polityką prywatności.

×

Umów się na indywidualną rozmowę i zobacz, jakie korzyści LiveAgent może przynieść Twojej firmie.

Jesteśmy dostępni w wielu terminach

Umów się na demo