Whether you are a business owner, sales or marketing person, or you work in customer service, there is never too much you can learn. You probably already know how important it is for you to truly know your customer base, but you might be unsure of which tools can help.
Co to są insighty klientów?
When a company studies and interprets customer behavior to gain a deeper understanding of its audience’s needs, we talk about customer insights. They are used by organizations to make informed decisions based on customer behavior.
Gathering insights and understanding customer intent can help you solve many issues that on the surface may look unsolvable and create personalized customer experiences.
How to gather customer insights
There are many collection methods to choose from. Remember, it all depends on your audience, their needs, and preferences. Some good ways to obtain insights from customers include:
- Online reviews
- Website data
- Customer surveys
- Visitors tracking tools
- Testimonials (customer stories)
- Customer buying history
- Social media
- Analytics tools
- Case studies

Don’t forget that gathering customer insights is not the end of the road. You need to have a dedicated analyst team with proper analytical tools who will study and work with them, as well as a database – e.g. Customer relationship management (CRM) tool, where you can store them. Never underestimate security and keep customer information safe at all times.
Benefits of customer insights
You will find that working with actionable insights can bring huge success to your company. Let’s look at ways they can help you achieve your business goals.
- Identify reasons behind customer churn – they allow you to see from the customer’s point of view the issues they face.
- Maximize customer lifetime values – when you understand your target customers’ behaviors, you can improve their customer journeys, maximize value, and generate more revenue.
- Aids in customer segmentation – you can create accurate customer profiles, group them, and deliver personalized experiences.
- Improve customer experience – in a customer-centric company, consumer insights are the key to customer satisfaction.
- Builds customer loyalty – when you deliver amazing customer service and experiences, your clients will want to stick around and become members of your loyal customer base. Having a loyal clientele is essential to business growth.
- Help develop effective marketing strategies – when you understand the customer behavior of your target audience, you can develop highly-targeted effective marketing strategies.
- Help deliver better customer service – your customer support team can deliver personalized service to each customer when they have valuable data.
- Predict customer trends – identifying customer purchasing patterns and predicting future trends are much easier when you can base them on reliable data.
Find out what your customers prefer
Gather customer insights and find out the best approach for communication with your customers. Start your free LiveAgent trial and improve your customer communication today.
Frequently asked questions
Co oznacza termin „insight klientów”?
Insight klienta oznacza dokładne zrozumienie klientów, ich zachowań, preferencji, potrzeb i oczekiwań. Możesz to uzyskać analizując dane klientów, np. dane demograficzne, historia przeglądania, zakupy, zwroty, reakcje kampanii. Ma to na celu lepsze zrozumienie klienta.
Czy spostrzeżenia klientów są ważne?
Informacje konsumenckie są ważne, ponieważ mają znaczący wpływ na wydajność i skuteczność kampanii marketingowych i sprzedażowych. Informacje konsumenckie pozwalają lepiej zrozumieć i poznać swoich klientów. Dzięki temu firmie łatwiej zaplanować działania, które będą skierowane do określonej grupy docelowej.
Jak zbierać informacje o klientach?
Zbieranie informacji konsumenckich jest niezwykle ważne w prowadzeniu firmy. Uzyskanie spostrzeżeń nie jest łatwym zadaniem, więc musisz wziąć pod uwagę kilka czynników. Przede wszystkim należy zbierać i analizować opinie klientów na temat produktów, usług, usług i kampanii. Niezwykle ważna jest również analiza nie tylko opinii, ale także nastrojów klientów, które odzwierciedlają emocje klienta. Jednak zbieranie informacji nie musi ograniczać się tylko do klientów. Możesz również zbadać potencjalnych klientów, którzy mogą udzielić Ci dodatkowych informacji o tym, dlaczego jeszcze nie wybrali Twojego produktu. Dodatkowo oczywiście warto dokładnie przeanalizować dane w raportach generowanych przez programy, z których korzystasz na co dzień.
Wprowadzenie do interakcji z klientem
LiveAgent to firma oferująca rozwiązania dla biznesu, takie jak centrum wsparcia i przenoszenie danych. Firma ma program lojalnościowy i partnerów VoIP. Zajrzyj na blog i subskrybuj newsletter, by być na bieżąco. Quality Unit, LLC jest właścicielem LiveAgent. W trakcie rejestracji dostaniesz dane do logowania.
20 najważniejszych wskaźników klientów do zmierzenia
Poniżej znajduje się przegląd wskaźników obsługi klienta i wsparcia, które można śledzić w organizacji. Zapoznaj się z przeglądem i dowiedz się więcej.
Opinie klientów to niezbędny element biznesu, ponieważ pozytywne opinie wpływają na rozpoznawalność marki, a negatywne mogą zniszczyć biznes. Firma powinna skupić się na całościowym doświadczeniu klienta, a nie tylko na rozwoju produktu/usługi. Istnieje wiele sposobów na zbieranie opinii klientów, w tym wywiady osobiste i skorzystanie z oprogramowania do obsługi klienta. Wszystkie te informacje pomagają w ewoluowaniu i doskonaleniu się firmy. LiveAgent to kompleksowe rozwiązanie pomocy technicznej z ponad 180 funkcjami, które może pomóc w szybszej i bardziej skutecznej obsłudze klienta.
Tekst opisuje znaczenie relacji z klientami i sposoby ich budowania. Wskazuje na konieczność oceny wymagań klientów oraz zapewnienia doskonałej obsługi. CRM to strategia zarządzania relacjami biznesowymi. Budowanie i utrzymywanie dobrych relacji z klientami jest kluczowe dla sukcesu firmy. Szczególnie ważna jest obsługa klienta na najwyższym poziomie oraz transparentność działań. Sprzedaż powinna być efektem ubocznym, a nie głównym celem.