Wersja próbna

Language switcher

–Hidden comment

Use attributes in format region_from and region_to= to change the languages showing in language switcher.
Available regions are:
europe_from europe_to
asia_from asia_to
mideast_from mideast_to
america_from america_to

Example:
europe_from=0 europe_to=22 will put all languages (ordered in language switcher settings) from 1 to 21 to Europe region:
asia_from=22 asia_to=25 will put all languages from 23 to 24 (so only 2) into Asia region.

Wybieranie tonowe

Co to jest wybieranie tonowe?

Wybieranie tonowe (znane również jako DTMF) to technologia telekomunikacyjna służąca do przesyłania informacji między urządzeniami telefonicznymi i centralami telefonicznymi za pomocą wewnątrzpasmowych tonów audio przesyłanych na częstotliwościach głosowych. Mówiąc najprościej, sygnalizacja DTMF przekształca słyszalne dźwięki z naciskania klawiszy na klawiaturach telefonu na czytelne informacje, które firmy telekomunikacyjne wykorzystują do przetwarzania przychodzących połączeń telefonicznych.

Sieć firm telekomunikacyjnych o nazwie The Bell System wprowadziła DTMF w 1963 roku. Następnie został on oznaczony jako „Touch-Tone” do użytku w telefonach z przyciskami. Był używany głównie do sygnalizacji telefonicznej do iz lokalnej centrali, chociaż DTMF umożliwił wykonywanie połączeń międzymiastowych, a dziś jest szeroko stosowany w telekomunikacji i call center.

Wybieranie tonowe wykorzystuje kombinację ośmiu częstotliwości audio przesyłanych parami w celu reprezentowania szesnastu sygnałów, reprezentowanych przez dziesięć cyfr, litery od A do D oraz symbole # i *. Klucze A, B, C, D zostały usunięte z telefonów stacjonarnych i są używane głównie w sprzęcie radiowym i kontroli sieci wewnętrznej firm telefonicznych.

Do czego może być używane wybieranie tonowe?

DTMF działa poprzez przypisanie ośmiu różnych częstotliwości audio do rzędów i kolumn klawiatury. Każdy wiersz wybierania jest zdefiniowany przez częstotliwość niskiego tonu, a każda kolumna przez częstotliwość wysokiego tonu. Po naciśnięciu klawisza odpowiadającego numerowi lub symbolowi telefon generuje dźwięk, który jednocześnie łączy sygnały o wysokiej i niskiej częstotliwości. Ta unikalna para sygnałów jest następnie przesyłana do lokalnej centrali i dekodowana w celu określenia, który numer został wybrany i jak odpowiednio przekierować połączenie. DTMF może być transmitowany przez aktywne linie telefoniczne, internet i radio.

Podstawową funkcją wybierania tonowego jest identyfikacja wybieranego numeru i przetwarzanie informacji od klientów. DTMF jest zatrudniony w różnych branżach, od telekomunikacji (wewnętrznej/ call center wychodzące) i instytucje finansowe (banki i firmy obsługujące karty kredytowe) do organizacji ubezpieczeniowych i opieki zdrowotnej. W call-center-overview/”>centrach telefonicznych, sygnalizacja DTMF służy głównie do przetwarzania żądań użytkowników, uzyskiwania informacji identyfikacyjnych i kierowania połączeń telefonicznych na podstawie wpisy na klawiaturze dokonane przez dzwoniącego. Ponadto technologia DTMF jest używana w połączeniu z IVR (Interaktywna odpowiedź głosowa) i ACD (Automatyczna dystrybucja połączeń), czyli systemach do nawigacji w menu połączeń i zbierania poufnych danych klientów.

Call center features for better customer experience

Try out all LiveAgent's features today.

Give it a go

Korzystanie z sygnalizacji DTMF ma szereg zalet, takich jak:

  • Większe bezpieczeństwo

Jeśli chodzi o uzyskiwanie danych wejściowych użytkownika, wybieranie tonowe zapewnia wyższy poziom bezpieczeństwa. Zapewnia dzwoniących, że ich poufne dane (takie jak informacje o karcie kredytowej, numery ubezpieczenia społecznego itp.) są chronione i zabezpieczone przed złośliwymi zamiarami. Ponieważ ludzkie ucho nie potrafi interpretować tonów DTMF, poufne informacje o klientach pozostają odizolowane od agentów i systemów nagrywania rozmów.

  • Mniejsze prawdopodobieństwo błędów

Dzięki technologii wybierania tonowego istnieje tylko jeden punkt wprowadzania danych. Bez DTMF dzwoniący musiałby odczytać dane, ponieważ agent musiałby je wpisywać do swojej aplikacji desktopowej, zwiększając prawdopodobieństwo wystąpienia błędów po obu stronach.

  • Poprawione dane centrum obsługi telefonicznej

Uzyskanie danych wejściowych od użytkownika za pomocą wybierania tonowego może również poprawić kilka wskaźnik call center, na przykład Średni czas obsługi (AHT). Ponieważ agenci nie muszą powtarzać szczegółów użytkownika dzwoniącemu, aby potwierdzić dokładność danych wejściowych, średni czas trwania interakcji z dzwoniącym jest skrócony. Ponadto zwiększone bezpieczeństwo zapewniane przez DTMF może przyczynić się do poprawy poziomu zadowolenia klientów.

Jaka jest różnica między wybieraniem impulsowym a wybieraniem DTMF?

Wybieranie impulsowe i wybieranie tonowe (DTMF) to dwa systemy używane w sygnalizacji telefonicznej do identyfikacji numeru telefonu, który wybiera dzwoniący. W wybieraniu impulsowym impulsy są generowane przez szybkie łączenie i rozłączanie połączenia telefonicznego. Wybieranie impulsowe wskazuje każdą cyfrę numeru telefonu serią kliknięć, która odpowiada tylko tej cyfrze. Tak więc 1 jest reprezentowane przez jedno kliknięcie, 2 przez dwa kliknięcia i tak dalej. Numery są wybierane z krótką przerwą między impulsami w celu odróżnienia jednej cyfry od następnej.

Wybieranie DTMF wykorzystuje różne tony do wskazania innego numeru. Dlatego zamiast wysyłać wiele sygnałów dla każdej cyfry, wystarczyłoby wysłać tylko jeden dla każdej cyfry. Przed wprowadzeniem wybierania DTMF, sieci łączności telefonicznej opierały się na wybieraniu impulsowym. Miała jednak tę wadę, że ograniczała się do lokalnych połączeń centralnych i wymagała operatora pośredniczącego do łączenia połączeń międzystrefowych. Od czasu uruchomienia DTMF wybieranie tonowe stało się podstawową metodą wybierania numeru, która stopniowo zastępowała wybieranie impulsowe (wraz z powiązanymi telefonami z tarczą obrotową). Mimo to większość systemów telefonicznych wykorzystujących wybieranie tonowe może również rozpoznawać i pracować z wybieraniem impulsowym.

Efficient call center software just one click away

Start your 14-day free trial, no credit card required.

Try it today

FAQ

Co to jest wybieranie tonowe?

Wybieranie tonowe (DTMF), to system używany do sygnalizacji telekomunikacyjnej przez aktywną linię telefoniczną w paśmie częstotliwości głosowej między urządzeniami komunikacyjnymi. Za każdym razem, gdy wybierany jest numer, DTMF jest dekodowany przez lokalną centralę w celu przekierowania połączenia. Systemy DTMF wykorzystują osiem różnych sygnałów częstotliwości przesyłanych parami (jeden o wysokiej częstotliwości i jeden o niskiej częstotliwości), aby reprezentować 16 różnych cyfr, liter i symboli.

Do czego może być używane wybieranie tonowe?

Obecnie technologia sygnalizacji DTMF jest szeroko stosowana w branży call center do kierowania połączeń przychodzących za pomocą wpisów na klawiaturze wprowadzanych przez dzwoniącego i przetwarzania żądań użytkowników. W połączeniu z interaktywną odpowiedzią głosową (IVR), DTMF zapewnia automatyczny wybór menu samoobsługowego i gromadzi poufne dane klientów. W rezultacie ma szereg zalet, takich jak mniejsze prawdopodobieństwo błędów, większe bezpieczeństwo i ulepszone metryki (skrócony średni czas obsługi połączeń).

Jaka jest różnica między wybieraniem impulsowym a wybieraniem DTMF?

Wybieranie impulsowe i tonowe to dwie metody wykorzystywane w sygnalizacji telefonicznej do rozpoznawania wybieranego numeru. Wybieranie impulsowe wykorzystuje różne impulsy sygnałowe do wskazania numeru telefonu wybieranego przez dzwoniącego, podczas gdy wybieranie DTMF wykorzystuje określone tony do wskazania numeru. Od czasu wprowadzenia DTMF wybieranie impulsowe straciło na znaczeniu. Wybieranie tonowe stało się obecnie standardem dla firm telefonicznych na całym świecie.

Wróć do słownika Utwórz BEZPŁATNE konto

Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privacy and cookies policy.