Personalizacja vs. dostosowywanie

Jaka jest różnica między personalizacją a dostosowywaniem?

Różnica polega na metodzie indywidualizacji obsługi klienta. Obaj pomagają świadczyć usługi w wyjątkowy sposób, ale podchodzą do tego inaczej.

Obie drogi…

…wydają się oznaczać to samo. Personalizacja i dostosowywanie są często używane zamiennie, ponieważ ich znaczenia się pokrywają. I z pewnością, na podstawowym poziomie definicji, obie indywidualizują doświadczenie klienta i jako takie są strategiami zaangażowania klienta. Oboje opierają swoją indywidualizację na preferencjach konsumentów, a ich wspólnym celem jest tworzenie szytych na miarę komunikatów.

Jednak…

… różnią się technologią. Wykorzystują różne mechanizmy technologiczne, aby osiągnąć ten sam cel. Dlatego w technologii cyfrowej personalizacja i dostosowywanie nie są wymienne.

Różnią się one wymaganym działaniem. Personalizacja jest wykonywana za użytkownika, a dostosowanie jest wykonywane przez użytkownika. Innymi słowy, różnią się stopniem zaangażowania poszczególnych użytkowników. W pierwszym przypadku (personalizacja) bez żadnego wysiłku otrzymasz pyszną kanapkę. W drugim (dostosowanie) możesz zrobić to tak, jak chcesz.

Nie kontra, personalizacja i dostosowywanie

Te strategie zaangażowania klientów nie są ze sobą sprzeczne jako wybór, którego należy dokonać, ponieważ mają ten sam cel w kampaniach marketingowych. Tyle tylko, że osiągają to różnymi narzędziami. Zasadniczo z mniej lub bardziej skomplikowaną automatyzacją.

Podczas personalizacji zebrane dane są filtrowane przez algorytmy, aby przypuszczać i zasadniczo zgadywać. Natomiast proces dostosowywania wykorzystuje specjalnie wprowadzone dane wprowadzone przez użytkownika, co wymaga dokonania wyboru. Paradoksalnie ten ostatni jest procesem bardziej „osobistym”, powodującym zamieszanie w terminach.

Personalizacja

Skuteczna personalizacja wykorzystuje metodycznie agregowane dane klientów, aby znacząco wpłynąć na wrażenia użytkownika. Wpływ jest uderzający, ponieważ użytkownik nie jest świadomie zaangażowany w proces.

Inteligentne algorytmy analizują cechy użytkowników i nasze zachowanie w Internecie. Na podstawie tych danych oferują nam odpowiednie produkty, usługi lub odpowiednie treści. Przykładem personalizacji jest otrzymanie wiadomości reklamowych, które wydają się dziwnie wskazujące lub są całkowicie błędne. Na przykład, jeśli dostaniesz pyszną kanapkę, której nigdy nie wiedziałeś, że chcesz, albo wegański burger, mimo że jesteś wszystkożerny. Algorytmy mogą to pomylić.

Technologiczny krok od dostosowania do personalizacji to w rzeczywistości przepaść. Aby dobrze przeprowadzić personalizację, potrzebujesz potężnych algorytmów. W końcu nie chcesz skończyć na oferowaniu swoim klientom obsługi słabej jakości.

Indywidualne usługi

Chcesz się zaprezentować i cieszyć indywidualnym podejściem? Dostosuj. Popraw wrażenia użytkownika, dokonując wyborów i oferując zindywidualizowane usługi.

Przyszłość personalizacji i dostosowywania jest tutaj, oferując wyjątkową opiekę i niezapomniane wrażenia, dostosowując wrażenia użytkownika do indywidualnych potrzeb.

Na przykład: Wyobraźmy sobie, że pracujesz w zespole obsługi klienta i przydzielono Ci zadanie, o którym nie masz pojęcia. Spędzasz całe wieki szukając optymalnego rozwiązania, podczas gdy Twój kolega, siedzący obok Ciebie, mógł wykonać zadanie w kilka minut lub Ci o nim opowiedzieć.

Przypisanie spersonalizowanych zadań byłoby wspaniałe w pracy. Właściwie nie potrzebujesz do tego potężnych algorytmów i oddzielnych zespołów programistycznych. Aby dokonać wyboru, możesz skonfigurować reguły automatyzacji. W ten sposób otrzymujesz niestandardowe zadania, aby każdy mógł robić to, co potrafi najlepiej.

Dostosowane doświadczenie

W dobie nadmiaru informacji i przepracowania wszyscy cieszymy się z skoncentrowanej komunikacji. Każdy klient, czy to z Twojej bazy klientów, czy z anonimowych użytkowników, chce mieć pozytywne wrażenia z użytkowania. A firmy chcą to zapewnić. Chcesz korzystać z różnych kanałów marketingowych, aby oferować odpowiednie produkty wraz ze wsparciem dla klientów, kiedy tego chcą i na preferowanej platformie.

Dostosowywanie teraz

Z technicznego punktu widzenia, chociaż personalizację można wykonać tylko za pomocą zaawansowanych algorytmów, możesz rozpocząć indywidualizację, dostosowując ją już teraz za pomocą Spersonalizowany marketing w czasie rzeczywistym.

Stand out from your competitors with a strong
customer service culture​
Personalizacja bazy wiedzy w oprogramowaniu portalu klienta - LiveAgent

Możesz korzystać ze spersonalizowanych usług w czasie rzeczywistym za pośrednictwem czatu na żywo lub marketingu e-mailowego. Niezależnie od tego, czy informujesz w biuletynach, promujesz nowe treści dla klientów, czy wysyłasz ukierunkowane wiadomości e-mail z ankietami, chcesz, aby były one zindywidualizowane. Podobnie jak Twoja firma dostosowuje obrazy, aby utrzymać wyrazistą obecność w Internecie, dzięki czemu może indywidualizować teksty pisane, e-maile i wiadomości w aplikacji do segmentowanych odbiorców.


Aby zwiększyć szybkość i zmniejszyć obciążenie pracą, możesz użyć szablony e-maili, kompletne wstępnie napisane wiadomości lub wiadomości z aplikacji. Jeśli kierujesz reklamy do odbiorców za pomocą infografik, możesz również skorzystać ze wsparcia wielokanałowego i e-maili.
Sposób wykorzystania personalizacji zależy od Twojego doświadczenia marketingowego, budżetu, wizerunku marki, wizji i kierunku, w jakim zamierzasz obrać firmę.

Funkcja opinii i sugestii w oprogramowaniu pomocy technicznej — LiveAgent

Design your own templates

LiveAgent gives you the power to design your own customer email templates, thus helping you to improve the customer service. Curious about all the opportunities?

Frequently asked questions

W jaki sposób personalizacja i dostosowywanie pomagają firmom poprawić obsługę klienta?

Poprawiają obsługę klienta, zapewniając bardziej wydajną, skoncentrowaną i szybszą pomoc. Indywidualizacja obsługi klienta poprawia doświadczenie klienta, a tym samym udoskonala podróż klienta. Jakościowa poprawa obsługi klienta zwiększa szanse na przekształcenie potencjalnych klientów w klientów i utrzymanie klientów.

Jaka jest różnica między personalizacją a dostosowywaniem w zastosowaniu do technologii e-commerce?

Technicznie personalizacja w e-commerce obejmuje algorytmy z zaprogramowanymi instrukcjami do określonych zadań. Muszą być bardzo potężne, aby dobrze celować i indywidualizować. Dostosowanie umożliwia firmom i klientom konfigurowanie automatyzacji, czyli zindywidualizowane wsparcie klienta dla innych firm i/lub klientów.

Dlaczego personalizacja zastępuje dostosowywanie?

Ponieważ gromadzenie i analiza danych stają się coraz bardziej wyrafinowane i dostępne dla firm. Użytkownicy również mogą mieć trudności z podejmowaniem świadomych decyzji dotyczących tego, co wybrać, a nawet tego, czego chcą, więc mogą z zadowoleniem przyjąć wyrafinowaną indywidualizację.

Wróć do słownika Utwórz BEZPŁATNE konto

    Nasza strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z niej, zakładamy, że wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookie zgodnie z naszą polityką prywatności. polityka prywatności i plików cookies.