Co to jest churn?
Rezygnacja ma miejsce, gdy klient przerywa subskrypcję w Twojej firmie i korzysta z Twoich produktów lub usług. Rezygnacja jest również nazywana utratą klientów. Istnieje wiele problemów, które podnoszą wskaźnik rotacji klientów. Jednym z nich jest zła obsługa klienta.
Weź wszystkich klientów, których straciłeś w określonym czasie i podziel tę liczbę przez sumę klientów, których miałeś na początku wybranego okresu. W ten sposób możesz obliczyć współczynnik rezygnacji klientów.
Lepiej jest trzymać i dbać o klientów. Jednym ze sposobów jest zapewnienie doskonałej obsługi klienta za pomocą LiveAgent.
Frequently asked questions
Co to jest rezygnacja?
Współczynnik rezygnacji to indeks, który pokazuje, ilu klientów opuściło nas w danym okresie. Pokazuje nam, jak cenny jest oferowany przez Ciebie produkt i jak możesz zatrzymać klientów ze swoją marką.
Jak obliczyć wskaźnik rezygnacji?
Aby obliczyć współczynnik rezygnacji, odejmij liczbę użytkowników, którzy są z Tobą pod koniec miesiąca, od liczby użytkowników w danym dniu (np. na początku miesiąca). Następnie uzyskaną liczbę należy podzielić przez pierwszą liczbę użytkowników, a otrzymamy procent, który jest wskaźnikiem rezygnacji. Na przykład: (1000-200) / 1000 = wskaźnik rezygnacji 80%
Co firma może zrobić, aby zmniejszyć wskaźnik rezygnacji?
Aby ograniczyć rezygnację, firma powinna analizować przyczyny rezygnacji. Na przykład może pomóc skontaktowanie się z klientami, którzy chcą odejść od marki. Zyskujemy wtedy dwie rzeczy - szansę na zatrzymanie klienta oraz wiedzę na temat powodu odejścia. Niezwykle ważna jest również edukacja klienta. Jest to związane np. Z tym, że klient wie, z kim się skontaktować w razie problemu. Co jeszcze możesz poprawić? Z pewnością obsługa klienta, której poziom ma ogromny wpływ na podejście do klienta, a także oferowanie zysków klientom, którzy są z Twoją marką i są jej wierni.