Oprogramowanie do zarządzania komunikacją z klientami

Komunikacja odgrywa fundamentalną rolę we wszystkich aspektach biznesu. Odpowiednio zarządzana i innowacyjna komunikacja z klientem kształtuje tożsamość marki i znacząco przyczynia się do budowania znaczących i trwałych relacji z klientami.

Forbes logo
airbus logo
Nascar logo
USC logo
Slido green logo
analyze - illustration

Co warto wiedzieć?

Firmy muszą komunikować się ze swoimi klientami z różnych powodów. Aby informować i angażować odbiorców, organizacje wykorzystują szeroką gamę kanałów i metod komunikacji, takich jak e-maile, wiadomości tekstowe, czat na żywo, rozmowy głosowe, media społecznościowe i nie tylko.

Innowacyjne rozwiązania komunikacyjne to platformy oparte na chmurze, oferujące ściśle zintegrowane możliwości, które z kolei umożliwiają zapewnienie silnych, spójnych i pozytywnych doświadczeń klientów. Zapewnienie tego typu doświadczeń jest wyzwaniem dla większości firm, ponieważ klienci są bardziej obeznani z technologią, i surowi w przypadku słabych interakcji z marką.

Dlaczego warto używać narzędzia do zarządzania komunikacją z klientami?

W dzisiejszych czasach klienci oczekują spersonalizowanej, szybkiej i fachowej obsługi. Przyjrzyjmy się kluczowym  statystykom i trendom dotyczącym e-commerce od 2019:

koło zębate

Spersonalizowana treść

43% konsumentów preferuje te firmy, które personalizują ich doświadczenia.

bad feedback - icon

Odchodzenie klientów

41% konsumentów zmieniło firmę z powodu słabej personalizacji.

business and finance - icon

Większe wydatki

48% klientów wydaje więcej, gdy ich doświadczenie jest spersonalizowane.

no social media-icon

Nieistotne treści

74% ludzi nienawidzi wyświetlania nieistotnych treści.

feeling proud - illustration

Dlaczego warto wybrać oprogramowanie CCM?

Podsumowując, efektywne zarządzanie komunikacją z klientami oznacza dostarczanie ściśle dostosowanej do potrzeb klienta, odpowiedniej komunikacji kanałami preferowanymi przez klientów. Aby zapewnić takie spersonalizowane, scentralizowane i usprawnione doświadczenia, zespoły zaangażowane w komunikację z klientami potrzebują zaawansowanych narzędzi.

Narzędzie do zarządzania komunikacją z klientami to aplikacja do komunikacji, która umożliwia firmom zarządzanie dużą liczbą wychodzących i przychodzących komunikacji z klientami w wielu różnych kanałach i wspiera współpracę w zespole. Dzięki takiej aplikacji, komunikacja skierowana do klienta jest istotna, responsywna, spójna i oparta na danych, zebranych z wcześniejszych doświadczeń.

Zaawansowane oprogramowanie CCM

W pełni funkcjonalne narzędzie do zarządzania komunikacją z klientami LiveAgent zostało zaprojektowane w celu ujednolicenia wielu kanałów kontaktu i zapewnienia między nimi spójności. All-in-one rozwiązanie help desk od LiveAgent zapewnia firmom pojedynczy widok interakcji z klientami, zapewnia przejrzysty rejestr wszystkich istotnych danych i bezproblemowo integruje się z istniejącymi aplikacjami i systemami przedsiębiorstwa, aby zapewnić wysoce spersonalizowaną obsługę klienta.

data analysis - illustration
add color to design - illustration

Kto używa oprogramowania CCM?

Zgodnie z najnowszym Przewodnikiem rynkowym dla CCM autorstwa Gartner, rozwiązania CCM są używane głównie w branżach takich jak ubezpieczenia, bankowość, opieka zdrowotna i usługi komunalne, ale znajduje zastosowania także do generowania komunikatów, takich jak faktury, wyciągi, korespondencja lub alerty/powiadomienia.

Zarządzanie komunikacją z klientami jest szeroko stosowane przez organizacje do celów marketingowych i rozliczeniowych. Zazwyczaj narzędzie do zarządzania komunikacją z klientami jest wykorzystywane przez zespoły ds. marketingu produktów, sprzedaży i wsparcia.

Najważniejsze cechy najlepszego oprogramowania CCM

Wybierając oprogramowanie do zarządzania komunikacją z klientami, należy zwrócić uwagę na jego kluczowe funkcje. Oprogramowanie powinno umożliwiać spersonalizowanie nawiązania kontaktu z klientem i dostarczać właściwy komunikat we właściwym kanale i czasie.

Połącz ulubionego dostawcę VoIP i kontakty

Wielokanałowa i krzyżowa konsolidacja

Poszukując najlepszego rozwiązania do zarządzania komunikacją z klientami, upewnij się, że zapewni ono przejrzyste, bezbłędne i spójne doświadczenia klientów we wszystkich kanałach (przez telefon, czat na żywo, e-mail i media społecznościowe).

koło zębate

Automatyzacja i personalizacja

Inteligentna automatyzacja i jej zasady
umożliwiają dostarczanie treści ściśle dostosowanych do klienta, gdy spełnione są określone kryteria. Na przykład, jeśli klient wielokrotnie kupił określony produkt, może otrzymać promocyjną wiadomość e-mail, gdy artykuł zostanie uzupełniony w sklepie lub jest przeceniony.

cloud - icon

Przejście na usługi w chmurze

Kolejnym ważnym wymaganiem współczesnego biznesu jest funkcjonalność zaprojektowana z myślą o optymalizacji procesów. Platformy oparte na chmurze lub rozwiązaniach hybrydowych rozwiązują to wyzwanie i zmniejszają wysokie koszty utrzymania starszych i własnych systemów CCM.

Handle missed calls icon

Dwukierunkowa komunikacja

Nowoczesne oprogramowanie CCM powinno obsługiwać komunikację przychodzącą i wychodzącą, a wszystkie rekordy klientów przechowywane powinny być w jednym miejscu. Firmy oczekują możliwości przeglądania wszystkich danych klientów i zarządzania nimi z poziomu jednego, łatwo dostępnego panelu.

Zaawansowane rozwiązanie CCM od LiveAgent

LiveAgent zapewnia w pełni funkcjonalne rozwiązanie przeznaczone do zarządzania komunikacją z klientami. Korzystając z LiveAgent, Twój zespół będzie dobrze przygotowany do generowania, dystrybuowania i śledzenia komunikacji. Zaawansowaną technologicznie platformę do zarządzania komunikacją z klientamimożna dostosowywać oraz bezproblemowo integrować z istniejącymi aplikacjami i systemami w organizacji. Jeśli szukasz najlepszego oprogramowania do zarządzania komunikacją z klientami, które poprawi rozpoznawalność marki i zwiększy retencję klientów, wypróbuj LiveAgent. Dzięki potężnemu pakietowi funkcji zaprojektowanym w celu zmaksymalizowania wydajności operacyjnej call center, LiveAgent jest najczęściej i najwyżej recenzowanym i ocenianym oprogramowaniem pomocy technicznej dla małych i średnich firm w 2020 roku.

support illustration

Sprawdź więcej kluczowych funkcji

Oprócz powyższych funkcji, dobre oprogramowanie do zarządzania komunikacją z klientami powinno również zawierać zaawansowane narzędzia do tworzenia treści i analizy zaangażowania klientów. Sprawdź więcej kluczowych funkcji, które powinno zawierać dobre oprogramowanie CCM, klikając przycisk poniżej.

help desk no clue about team performance - icon

Potężne narzędzia autorskie

Coraz więcej firm decyduje się na korzystanie z dedykowanego rozwiązania CCM z wbudowaną funkcjonalnością do tworzenia i zarządzania treścią i komunikacją. Najbardziej zaawansowane rozwiązania CCM zapewniają obecnie bardzo wydajne możliwości tworzenia lub edycji i umożliwiają nawet mniej zaawansowanym technicznie użytkownikom biznesowym aktualizowanie komunikacji bez utraty jakości i czasu.

live chat increases sales

Analiza zaangażowania klientów

Analiza danych jest podstawową funkcją oprogramowania do zarządzania komunikacją z klientami, ponieważ pozwala firmom gromadzić dane dotyczące kluczowych funkcji biznesowych (najbardziej responsywne kanały, liczba zgłoszeń, wskaźniki rozwiązania, koszt dotknięcia). Informacje te dostarczają firmom inteligentne, oparte na danych analizy, które wspierają wzrost przychodów i rentowność.

Related Articles to Oprogramowanie do zarządzania komunikacją z klientem
Dowiedz się, jak prawidłowo obsługiwać komunikację z klientem; za pośrednictwem e-maili, czatów lub połączeń. Dowiedz się więcej w tym artykule.

Komunikacja z konsumentem

The article discusses various tactics for improving customer service through live chat. Suggestions include paying attention to grammar, utilizing automatic translation, sending dynamic chat invitations, analyzing website activity, directing chats to appropriate agents, placing chat buttons prominently, customizing chat windows, and ensuring prompt resolution of issues. The article emphasizes the importance of fast and effective communication with customers, and highlights LiveAgent as a software solution that consolidates multiple communication channels into one interface.

Na czym dokładnie polega codzienna obsługa klienta? Poznaj 10 głównych obowiązków i odpowiedzialności agenta klienta.

Obowiązki obsługi klienta

Obsługa klienta to kluczowa kwestia dla wielu pracowników pierwszej linii, którzy muszą posiadać umiejętności miękkie, takie jak empatia i jasna komunikacja. Agenci obsługi muszą wiedzieć, jak skutecznie rozwiązywać reklamacje i zbierać opinie klientów. Odpowiadanie na negatywne recenzje i tworzenie treści przydatnych dla klientów to kolejne ważne zadania. Pracownicy powinni również śledzić wskaźniki KPI i wskaźniki obsługi klienta.

Relacje z klientami to relacje, które każda firma ma z klientami. Bez względu na to, jak duża jest firma, znaczenie relacji z klientami jest ogromne.

Relacje z klientem

Tekst opisuje znaczenie relacji z klientami i sposoby ich budowania. Wskazuje na konieczność oceny wymagań klientów oraz zapewnienia doskonałej obsługi. CRM to strategia zarządzania relacjami biznesowymi. Budowanie i utrzymywanie dobrych relacji z klientami jest kluczowe dla sukcesu firmy. Szczególnie ważna jest obsługa klienta na najwyższym poziomie oraz transparentność działań. Sprzedaż powinna być efektem ubocznym, a nie głównym celem.

Filozofia obsługi klienta to strategia, której powinni przestrzegać agenci zajmujący się obsługą klienta.

Filozofia obsługi klienta

A strong customer service strategy is essential for serving customers well. This begins with defining the company's mission, vision, and values, which should guide the training of customer-facing representatives. Providing a self-help option, such as a knowledge-base or FAQ section, can improve customer satisfaction and retention. Honesty is crucial when creating a customer service philosophy, and companies should not make promises they cannot keep. Utilizing customer service software, like LiveAgent, can simplify the process of handling inquiries. Following the principles of good customer service is necessary for building credibility, fostering customer relationships, and gaining their trust.

Budowanie dobrych relacji z klientami poprzez interakcje z klientami może odgrywać kluczową rolę w określaniu pozycji Twojej marki na rynku.

Wprowadzenie do interakcji z klientem

LiveAgent to firma oferująca rozwiązania dla biznesu, takie jak centrum wsparcia i przenoszenie danych. Firma ma program lojalnościowy i partnerów VoIP. Zajrzyj na blog i subskrybuj newsletter, by być na bieżąco. Quality Unit, LLC jest właścicielem LiveAgent. W trakcie rejestracji dostaniesz dane do logowania.

Konsultanci obsługi klienta są podobni do konsultantów ds. Zarządzania i sugerują poprawę efektywności obsługi klienta.

Konsultant ds. obsługi klienta

Opisano rolę kluczowych członków zespołu obsługi klienta w firmie, takich jak rzecznik marki, opiekun obsługi klienta, kierownik obsługi klienta oraz zgłaszający. Zaznaczono, że konsultanci ds. obsługi klienta odpowiadają za kontakt z klientami i są ważnym elementem obsługi klienta. Podano również, że ich praca wymaga umiejętności komunikacyjnych, interpersonalnych oraz znajomości oprogramowania komputerowego. W końcu, zamieszczono kilka pytań, w tym o obowiązki konsultanta, a także instrukcję, jak dodać jednego do systemu.

Nasza strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z niej, zakładamy, że wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookie zgodnie z naszą polityką prywatności. polityka prywatności i plików cookies.

×
Umów się na indywidualną rozmowę i zobacz, jakie korzyści LiveAgent może przynieść Twojej firmie.

Jesteśmy dostępni w wielu terminach

Umów się na demo