Co to jest ITIL
ITIL, znana również jako Biblioteka Infrastruktury Technologii Informatycznych, to zbiór wytycznych i najlepszych praktyk w zakresie planowania, dostarczania usług zarządzania usługami IT (ITSM). Zawiera procesy, zadania, informacje, które można wykorzystać do stworzenia integracji ze strategią firmy i dostarczenia dużej wartości. Pomaga firmom i przedsiębiorstwom zarządzać ryzykiem, budować silne relacje z klientami, poprawiać wydajność, poprawiać przewagę konkurencyjną, zmniejszać koszty i wiele więcej. Służy również do pomiaru poprawy.
Frequently Asked Questions
Co oznacza ITIL?
ITIL, czyli Information Technology Infrastructure Library, to zestaw szczegółowych praktyk zarządzania usługami IT, który koncentruje się na dostosowaniu usług IT do potrzeb biznesowych. ITIL opisuje procesy i procedury, które nie są specyficzne dla organizacji lub technologii, ale mogą być wykorzystywane przez organizację w celu wdrożenia jej strategii, zapewnienia wartości i utrzymania minimalnego poziomu kompetencji.
Jakie są 5 etapów ITIL?
Pięć etapów ITIL to strategia usług, projektowanie usług, zmiana usług, eksploatacja usług i ciągłe doskonalenie usług. Strategia ma na celu podjęcie decyzji o strategii obsługi klienta. Projekt ma na celu zaprojektowanie nowych usług informatycznych. Zmiana to tworzenie i wdrażanie usług IT. Działanie polega na zapewnieniu efektywnego i wydajnego świadczenia usług IT. Z drugiej strony ciągłe doskonalenie usług to stosowanie metod zarządzania jakością, aby uczyć się na wcześniejszych sukcesach i porażkach.
Do czego służy ITIL?
ITIL może przynieść korzyści każdej organizacji, która zapewnia użytkownikom usługę lub produkt IT. Wykorzystywany jest przede wszystkim w różnego rodzaju firmach, przez władze, uczelnie i organizacje pozarządowe. ITIL nie jest standardem, ale zestawem najlepszych praktyk, które mogą pomóc obniżyć koszty poprzez optymalizację wykorzystania zasobów, lepsze świadczenie usług i satysfakcję klientów, a także silniejsze dopasowanie między IT a grupami biznesowymi.
Uwaga eksperta
ITIL to zestaw wytycznych i najlepszych praktyk w zakresie zarządzania usługami IT. Pomaga firmom zarządzać ryzykiem, poprawiać wydajność i przewagę konkurencyjną.

LiveAgent jest kompletnym narzędziem do obsługi klienta, oferującym wsparcie w postaci mediów społecznościowych, czatu na żywo, czatu wideo, rozmów telefonicznych, e-maili, komunikacji za pomocą Slacka oraz możliwością stworzenia forum. System obsługi zgłoszeń LiveAgent zapewnia automatyzację przepływu pracy, personalizację oraz możliwość budowania bazy wiedzy. Aby poprawić jakość obsługi klienta, ważne jest skupienie się na rozwoju umiejętności komunikacyjnych zespołu, umożliwienie kontaktu klientom za pośrednictwem różnych kanałów oraz wykorzystanie systemu obsługi klienta. Standardowa procedura operacyjna (SOP) jest potrzebna w pracy, by standaryzować rutynowe czynności, a ankietowanie klientów może pomóc zwiększyć zadowolenie klientów i lojalność wobec firmy.