Co to jest wskaźnik wysiłków klienta?
Czy Twoi klienci są zadowoleni? Czy są zadowoleni z Twojej usługi i produktu? Możesz to zmierzyć za pomocą Customer Effort Score – CES. Jest to metryka, która pokazuje, jak Twoi klienci myślą o wysiłku, jaki muszą włożyć, aby wejść w interakcję z zespołem obsługi klienta i uzyskać rozwiązanie ich problemu.
Wybierz odpowiednie pytanie i zapytaj swoich klientów. Następnie oblicz procentowy wynik Customer Effort Score na podstawie odpowiedzi klientów. Sposobów na jego pomiar jest wiele, m.in. za pośrednictwem e-maili lub kwestionariuszy.
Frequently Asked Questions
Co to jest wskaźnik wysiłku klienta (CES)?
Wskaźnik wysiłku klienta (CES) to wskaźnik, który pokazuje, jak klienci Twojej firmy myślą o wysiłku, jaki muszą włożyć w interakcję z zespołem obsługi klienta i znalezienie rozwiązania ich problemu. Dzięki temu możesz przetestować skuteczność obsługi klienta.
Jak obliczyć wskaźnik wysiłku klienta (CES)?
Aby obliczyć Customer Effort Score (CES), wybierz odpowiednie pytanie i zaadresuj je do swoich klientów. Można to zrobić m.in. na podstawie ankiety. Najłatwiej jest, gdy klienci odpowiadają w skali od 1 do 10. Następnie dzielisz sumę ich odpowiedzi przez liczbę ankietowanych klientów i otrzymujesz ten stosunek.
Jak poprawić wskaźnik wysiłku klienta (CES)?
Aby poprawić swój wskaźnik wysiłku klienta (CES), zbierz swoich klientów w dedykowanej przestrzeni online. Dzięki temu będą mogli w łatwy sposób łączyć się z obsługą klienta, a także innymi klientami i ekspertami. Drugim pomysłem jest stworzenie bazy wiedzy, która pomoże Ci szybko i łatwo rozwiązać problemy klientów. Trzecim (i najważniejszym) sposobem jest sprawna obsługa klienta, która jest możliwa dzięki odpowiedniemu oprogramowaniu.
Akademia LiveAgent to źródło informacji o obsłudze klienta, w tym automatyzacji, działu obsługi klienta, komunikacji i raportowaniu. Artykuły poruszają tematy takie jak rozwój umiejętności miękkich, psychologii klienta, segmentacji i zarządzania reklamacjami. Radzenie sobie z reklamacjami w sposób profesjonalny i grzeczny oraz komunikacja z klientami to kluczowe elementy sukcesu firmy. Oprogramowanie do czatu na żywo oferuje wiele korzyści dla firm, w tym zwiększenie satysfakcji klientów, obsługa 24/7 i możliwość analizy w dowolnym momencie. Obsługa klienta przez człowieka jest bardziej preferowanym rozwiązaniem niż chatboty, a 54% konsumentów oczekuje interakcji z ludzkimi przedstawicielami. Magazyn Refresher skupia się na millenialsach i młodych dorosłych i porusza tematy takie jak moda, technologia, sztuka i sport.
Zaloguj się do swojego konta LiveAgent
Czat na żywo i narzędzia self-service są ważne dla biznesów e-commerce, ponieważ pozwalają na zwiększenie satysfakcji klientów, zmniejszenie liczby zgłoszeń i kosztów wsparcia. LiveAgent to elastyczne i cenowo przystępne narzędzie samoobsługowe, które oferuje bazy wiedzy, FAQ, przewodniki rozwiązywania problemów i społeczności klientów. Oprogramowanie do obsługi doświadczeń klientów, takie jak LiveAgent, może pomóc firmom w zapewnieniu doskonałej obsługi klientów poprzez zdolność do skalowania komunikacji z klientami w różnych kanałach cyfrowych.