Co to jest wskaźnik wysiłków klienta?
Czy Twoi klienci są zadowoleni? Czy są zadowoleni z Twojej usługi i produktu? Możesz to zmierzyć za pomocą Customer Effort Score – CES. Jest to metryka, która pokazuje, jak Twoi klienci myślą o wysiłku, jaki muszą włożyć, aby wejść w interakcję z zespołem obsługi klienta i uzyskać rozwiązanie ich problemu.
Wybierz odpowiednie pytanie i zapytaj swoich klientów. Następnie oblicz procentowy wynik Customer Effort Score na podstawie odpowiedzi klientów. Sposobów na jego pomiar jest wiele, m.in. za pośrednictwem e-maili lub kwestionariuszy.
Frequently asked questions
Co to jest wskaźnik wysiłku klienta (CES)?
Wskaźnik wysiłku klienta (CES) to wskaźnik, który pokazuje, jak klienci Twojej firmy myślą o wysiłku, jaki muszą włożyć w interakcję z zespołem obsługi klienta i znalezienie rozwiązania ich problemu. Dzięki temu możesz przetestować skuteczność obsługi klienta.
Jak obliczyć wskaźnik wysiłku klienta (CES)?
Aby obliczyć Customer Effort Score (CES), wybierz odpowiednie pytanie i zaadresuj je do swoich klientów. Można to zrobić m.in. na podstawie ankiety. Najłatwiej jest, gdy klienci odpowiadają w skali od 1 do 10. Następnie dzielisz sumę ich odpowiedzi przez liczbę ankietowanych klientów i otrzymujesz ten stosunek.
Jak poprawić wskaźnik wysiłku klienta (CES)?
Aby poprawić swój wskaźnik wysiłku klienta (CES), zbierz swoich klientów w dedykowanej przestrzeni online. Dzięki temu będą mogli w łatwy sposób łączyć się z obsługą klienta, a także innymi klientami i ekspertami. Drugim pomysłem jest stworzenie bazy wiedzy, która pomoże Ci szybko i łatwo rozwiązać problemy klientów. Trzecim (i najważniejszym) sposobem jest sprawna obsługa klienta, która jest możliwa dzięki odpowiedniemu oprogramowaniu.
Expert note
Ocena wysiłku klienta (CES) to miara, która pokazuje jak łatwo klienci mogą wejść w interakcję z obsługą klienta i rozwiązać swoje problemy. Im niższy wskaźnik CES, tym obsługa klienta jest bardziej efektywna.

20 najważniejszych wskaźników klientów do zmierzenia
Poniżej znajduje się przegląd wskaźników obsługi klienta i wsparcia, które można śledzić w organizacji. Zapoznaj się z przeglądem i dowiedz się więcej.
Opinie klientów to niezbędny element biznesu, ponieważ pozytywne opinie wpływają na rozpoznawalność marki, a negatywne mogą zniszczyć biznes. Firma powinna skupić się na całościowym doświadczeniu klienta, a nie tylko na rozwoju produktu/usługi. Istnieje wiele sposobów na zbieranie opinii klientów, w tym wywiady osobiste i skorzystanie z oprogramowania do obsługi klienta. Wszystkie te informacje pomagają w ewoluowaniu i doskonaleniu się firmy. LiveAgent to kompleksowe rozwiązanie pomocy technicznej z ponad 180 funkcjami, które może pomóc w szybszej i bardziej skutecznej obsłudze klienta.
Wprowadzenie do docenienia klienta
Uznanie klienta można zdefiniować jako miarę wysiłków firmy wobec klientów. Przeczytaj więcej o tym, jak doceniać swoich klientów.
Jak przeprowadzić ankietę dla klientów
LiveAgent offers comprehensive technical support solutions with over 180 features to improve customer service. Building and maintaining good customer relations is crucial for business success and LiveAgent can help with faster and more effective customer support. A focus on collecting customer feedback and creating a positive experience is key. LiveAgent is a business solution for support and transfers data, with a loyalty program, VoIP partners and a blog for updates. Effective CRM strategy is important, with prioritization of customer service and transparency in actions leading to sales as a side effect, not a sole goal.