Wiele biznesów chce zwiększyć współczynnik konwersji, szukając nowych sposobów na zwiększenie ruchu na stronie. Ta metoda nie sprawdza się jednak w przypadku, gdy chcemy zatrzymać potencjalnych klientów.
Najlepszym sposobem na poprawienie współczynnika konwersji jest skupienie się na rozwijaniu Twojej strategii obsługi klienta. Świetnym przykładem jest wprowadzenie czatu na żywo i bieżące wsparcie dla kupujących.
Takie drobne zmiany mogą kompletnie przekształcić wyniki konwersji. Fakty to potwierdzają – firmy, które skupiały się na wsparciu klienta cieszą się o 11% wyższym współczynnikiem konwersji niż inne.
Automatyczne przekazywanie danych
Zapisując się, akceptuję Regulamin i warunki i Polityka prywatności.
Twój współczynnik konwersji to procent odwiedzających Twoją stronę, który wykonuje pożądaną akcję (zapisuje się na okres próbny, wykupuje subskrypcję, czy kupuje produkt).
Wysoki współczynnik konwersji pokazuje, że Twoja strategia marketingowa działa, a produkt jest łatwo dostępny na stronie.
Wskaźniki konwersji zależą od branży i modelu biznesowego. Trochę researchu pozwoli Ci na znalezienie dobrego punktu odniesienia. Świetnym źródłem są benchmarki branżowe Google Ads. Generalnie przyjmuje się, że dobry współczynnik konwersji jest na poziomie 2-5%.
Podniesienie współczynnika konwersji oznacza, że większa część ruchu na Twojej stronie kończy się podjęciem akcji, które wpływają na rozwój Twojego biznesu. Może to być równie dobrze wypełnienie formularza, lub kupienie produktu.
Niski współczynnik konwersji może być spowodowany następującymi problemami:
Nieefektywny projekt strony
Pomożemy Ci w migracji z innych systemów obsługi klienta.
Najlepszym sposobem na zwiększenie konwersji jest dopracowanie oferty. Jeśli klienci nie kupują tego, co proponujesz, może to znaczyć, że nie dostarczasz wystarczającej wartości w cenie, jaką podajesz.
Drugim krokiem jest optymalizacja strony.
– obniż przedział cenowy
– zwiększ funkcjonalność
– zaplanuj dodatkowe zachęty, takie jak np. darmowa dostawa
– przygotuj ofertę tak dobrą, że nie można jej odmówić
– testuj różne elementy
– wykorzystaj silne CTA
– przejrzyj teksty w nagłówkach, przyciskach i formularzach
– upewnij się, że wszystko się dobrze wyświetla na urządzeniach mobilnych
Prócz udzielania właściwych odpowiedzi klientom, musisz pamiętać o szanowaniu ich czasu. Jeśli chcesz przywiązać do siebie klientów, upewnij się, że wiesz o ich wcześniejszych zakupach i interakcjach z Twoją firmą, niezależnie od wykorzystanego kanału.
Takie przygotowanie pozwoli Ci na zachwycenie Twoich klientów, kiedy odezwą się z prośbą o wsparcie.
Twoi klienci są o jedno wyszukiwanie w Google od znalezienia alternatywnych ofert. Nie daj im powodów do odejścia!
Nie komplikuj niepotrzebnie procesu finalizacji zakupu. Unikaj zbyt wielu kroków, zbędnych pytań czy wymogu rejestracji przed kupieniem produktu.
Otwórz klientom wiele dróg kontaktu z Tobą i zapewnij w każdej z nich wsparcie na wysokim poziomie. Wykorzystaj bazy wiedzy, portale dla klientów i FAQ, aby mogli samodzielnie znaleźć odpowiedzi.
Pomagaj na bieżąco Twoim klientom. Odpowiedz na wszelkie pytania, jakie mogą im przyjść do głowy: rozmiary, koszty wysyłki czy sposób dostawy i przeprowadź ich przez lejek konwersji.
Twoi klienci mogą się wahać, czy do Ciebie napisać, ale jeśli zagadasz na czacie, prawdopodobnie zadadzą pytania które pomogą im podjąć decyzję o zakupie.
Badania wskazują, że widget czatu na Twojej stronie może podnieść wskaźnik konwersji o 27%. W zależności od branży, ten wynik może być o wiele wyższy. Koszt czatu na żywo jest marginalny – nie ma co się zastanawiać!
Skąd się bierze taki wpływ czatu na żywo na konwersję? Kupujący zazwyczaj mają sporo pytań, robiąc zakupy przez internet. Odpowiedzi interesują ich tylko przez ograniczony czas. Jeśli nie dostaną ich natychmiast, poszukają alternatyw i kupią interesujący produkt u konkurencji.
Jeśli Twoi klienci mają proste pytania, mogą w pierwszej kolejności szukać odpowiedzi na stronie. Kiedy jednak nie znajdą żadnych informacji, poczują się sfrustrowani i rozczarowani.
Zapewnij im specjalne miejsce, takie jak portal dla klientów, gdzie mogą zobaczyć odpowiedzi na często zadawane pytania (FAQ) o wysyłkę, rozmiary czy inne kwestie. Ten rodzaj wsparcia jest bardzo wartościowy. Nie wymaga wysiłku ze strony Twoich agentów, jednocześnie jest dostępny 24/7.
Jeśli widzisz potencjalnych klientów obecnych na stronie dłużej niż kilka minut, mogą czegoś szukać lub zastanawiać się nad zakupem u Ciebie. Rozwiewaj ich wątpliwości, zagadując do nich na czacie.
Możesz odpowiedzieć na ich pytania lub skierować do odpowiedniego działu.
LiveAgent łączy świetny czat na żywo, system obsługi zgłoszeń i automatyzację, które pozwalają nam na dostarczanie najwyższej jakości obsługi naszym klientom.
Peter Komornik, CEO
Sam świetny produkt nie wystarczy. Klienci często zostawiają firmy, ponieważ nie otrzymują dobrej obsługi. Chcą się czuć docenieni za współpracę z Twoją firmą. Żeby uniknąć churnu i zwiększyć konwersję, musisz postawić klienta w centrum zainteresowania.
Im bardziej Twoi klienci zadowoleni są z dostarczanej usługi, będą korzystać z niej częściej i kupować więcej.
Klienci, którzy nie są zadowoleni z obsługi, są o 50% bardziej skłonni do podzielenia się z innymi opinią w internecie.
Z LiveAgentem Twoje maile, czaty, rozmowy, wzmianki na mediach społecznościowych i wiadomości z innych kanałów znajdziesz w jednej uniwersalnej skrzynce odbiorczej.
LiveAgent pozwala Ci na stworzenie wielu wewnętrznych i zewnętrznych baz wiedzy wraz z FAQ, forami, artykułami i sugestiami.
Stwórz wirtualne call center, będące częścią Twojego wielokanałowego systemu help desk. LiveAgent zbiera w jednym miejscu rozmowy zarówno wirtualne jak i klasyczne połączenia telefoniczne.
„Jest tak bogaty w funkcje i pobił moją 5-letnią subskrypcję Zendesk. To bardzo duża wartość dla mnie jako właściciela małej firmy”. Albert
Po raz pierwszy wypróbowałem Zendesk, ale po godzinach konfiguracji i zrozumienia modelu cenowego zdałem sobie sprawę, że to nie dla mnie. Zamiast tego zacząłem używać LiveAgent i muszę powiedzieć, że do tej pory jestem bardzo zadowolony. System dostał dokładnie taką ilość konfiguracji jaką chcę i nie znalazłem jeszcze czegoś, czego nie da się zrobić. Samo wsparcie jest świetne i zwykle odpowiada na pytania w ciągu kilku minut”. Erik
„Przenieśliśmy się do LiveAgent z ZenDesk… i nie wrócimy… To niesamowicie przystępna cena i zawsze pomocny zespół wsparcia, który pomaga nam 24×7. Po drugie, zaawansowany poziom automatyzacji, który dosłownie zastąpił naszą potrzebę Zapier, ponieważ istnieje duża liczba integracji. Dodatkowo udostępniają tak wiele aliasów e-mail, aby zbyt łatwo się z nimi połączyć”. Aaron
„My i nasi klienci ciągle mieliśmy problemy z ZenDesk, ale po zapoznaniu się z różnymi opcjami, wybraliśmy LiveAgent na podstawie opinii użytkowników i jego ceny”. Adam
„Korzystałem z ZenDesk przez lata i byłem zmęczony tymi „zgłoszeniowymi” e-mailami i że nie mogę załączać plików do moich e-maili, tylko wysyłać linki. Co lubię w LiveAgent: wysyła e-maile (nie zgłoszenia), mogę dołączać pliki, organizuje przepływ wiadomości e-mail łatwiej niż w ZenDesk, mogę czatować i zarządzać wiadomościami e-mail z tego samego okna. Ponadto LiveAgent obsługuje arkusze kalkulacyjne w swoich wiadomościach e-mail i ma świetny zespół wsparcia.” Vlad
„Przeszliśmy na ten system po wielu latach korzystania z ZenDesk. Funkcjonalność jest niesamowita: formularze kontaktowe, czat na żywo, bazy danych, integracja z sieciami społecznościowymi – wszystko w jednej usłudze, a wszystkie te moduły są dobrze przemyślane i kompetentnie ze sobą współdziałają. Podobało mi się, że usługa działa stabilnie nawet na platformach mobilnych (po ZenDesku to dla nas ogromny plus).” Olga
„Próbowałem różnych rozwiązań, w tym Zendesk, Freshdesk i innych. Potem znalazłem LiveAgent. Świetne narzędzie, dobry stosunek jakości do ceny, łatwość obsługi, świetne wsparcie i pomoc we wdrożeniu. A teraz, po kilku latach użytkowania, wciąż jest to najlepszy wybór dla narzędzie wsparcia, które mogliśmy zrobić.” Michal
„Korzystałem z wielu innych systemów pomocy technicznej, takich jak LiveZilla, Zopim, Zendesk, Freshdesk, Desk.com itp. LiveAgent pokonał je pod każdym względem ze względu na ceny, funkcje, obsługę klienta i funkcje mobilne”. Harrison
Połącz Twoje konta na mediach społecznościowych z LiveAgent i odpowiadaj na komentarze pod Twoimi postami, wiadomości prywatne i Tweety bezpośrednio z LiveAgent. Wyeliminuj potrzebę śledzenia i zajmowania się kilkoma kontami przez zintegrowanie ich z LiveAgent. Facebook, Twitter, Instagram i Viber to pełnoprawne kanały wsparcia klienta. Upewnij się, że jest ono tak szybkie i efektywne jak to tylko możliwe.
Miej oko na Twój dział wsparcia klienta, usługę, jaką zapewniasz, i zadowolenie klientów. Zobacz, kto ma kontakt z Twoją firmą i jak bardzo są z tego zadowoleni. Skup się na danych, znajdź pola do ulepszeń i buduj na Twoich silnych stronach. Uprzyjemnij pracę w Twojej firmie wykorzystując grywalizację.
Stwórz portale klienta, aby mogli z jednego miejsca edytować swoje dane kontaktowe, realizować płatności i zgłaszać problemy. Zbudowanie funkcjonalnego portalu klienta zmniejszy obciążenie zgłoszeniami i zapewni Twoim klientom wsparcie 24/7/365 – nawet wtedy, gdy Twoi konsultanci są offline.
Z ponad 180 funkcjami, więcej niż 40 integracjami i nieskończonymi możliwościami personalizacji, narzędzie łatwo dostosowuje się do Twoich wymagań.
LiveAgent to zaawansowany system help desk który pomoże Ci poprawić jednocześnie Twoją obsługę klienta i wskaźnik konwersji. Wszystko to za bardzo konkurencyjną cenę – szczególnie przy tak szerokiej funkcjonalności, jaką oferuje. Przetestuj LiveAgent już dziś – nie musisz podpinać karty kredytowej!
Czy wiesz, co łączy Huawei, BMW, Yamahę i O2? LiveAgent – bingo!
Cieszymy się, z Twojej niedawnej rejestracji w LiveAgent.
Zaraz po zainstalowaniu konta, wyślemy na Twój adres e-mail wiadomość z danymi do logowania.
Aby uzyskać dostęp do swojego konta bezpośrednio stąd, nie zamykaj tego okna.
Po zakończeniu procesu, wyślemy Ci e-mailem dane do logowania.
Nasza strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z niej, zakładamy, że wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookie zgodnie z naszą polityką prywatności. polityka prywatności i plików cookies.
Jesteśmy dostępni w wielu terminach