Komunikatory nie przestają cieszyć się ogromną popularnością, a WhatsApp zdobywa coraz większe znaczenie w obsłudze klienta i komunikacji z klientem. W tym artykule omówimy to, jak LiveAgent wykorzystuje WhatsAppa, by poprawić komunikację i ulepszyć ogólne doświadczenie klienta.
Dlaczego obsługa klienta LiveAgent korzysta z WhatsAppa
Używając WhatsAppa, Facebook Messengera czy podobnych aplikacji, klienci mają pewne oczekiwania co do prędkości odpowiedzi. Te komunikatory polegają na natychmiastowych interakcjach, dlatego klienci spodziewają się szybszych odpowiedzi niż w przypadku wiadomości e-mail. Z drugiej strony, większość klientów rozumie, że czas odpowiedzi będzie dłuższy niż w przypadku komunikacji przez czat na żywo.
Na przykład, rozmawiając z agentem obsługi klienta poprzez e-mail, musisz pisać długie wiadomości, zapewniając jak najwięcej informacji. Istnieje szansa, że wytłumaczysz wszystko za pierwszym podejściem, ale najczęściej otrzymujesz wiadomość z prośbą o pewien szczegół, który okazuje się przydatny.
Natychmiastowe wiadomości mają bardzo praktyczne zastosowanie, jeśli chodzi o rozwiązywanie zapytań klientów. Ten rodzaj komunikacji pozwala klientom wymieniać krótkie wiadomości zawierające częściowe informacje z przedstawicielami obsługi klienta. Mimo że rozmowa może zawierać większą liczbę wiadomości, przebiega bardziej naturalnie. Zazwyczaj rozmowy są też swobodniejsze, a wielu ludziom wydają się przyjaźniejsze i przystępniejsze.
Trzeba wziąć pod uwagę ten rządzący się własnymi zasadami sposób komunikacji, włączając aplikacje takie jak WhatsApp jako nowy kanał komunikacji z klientem.
Jakie są ograniczenia tego kanału?
Dzięki integracji WhatsAppa możesz otrzymywać wiadomości od klientów i odpowiadać na nie w ciągu 24 godzin. Jednak jeśli chcesz rozpoczynać nowe rozmowy lub odpowiadać na wiadomości po upływie 24 godzin, musisz utworzyć szablony wiadomości WhatsApp.
- Wiadomość od tego samego numeru (tego samego klienta) zawsze jest dołączana do tego samego zgłoszenia (takie samo zachowanie jak w aplikacji mobilnej WhatsApp), chyba że stare zgłoszenie z poprzednią komunikacją zostało usunięte.
- Strona (URL początkowe), z której rozpoczęła się interakcja lub z której pozyskano twoje informacje kontaktowe, nie jest określona (tak jak w przypadku czatu lub natywnego widżetu kontaktowego).
Oto nasz sposób działania
- Nasza strona internetowa posiada widżet czatu na żywo, jak również WhatsAppa i Facebook Messengera. Dzięki temu klienci mogą zdecydować, który kanał komunikacji preferują.
Mamy zintegrowane, oddzielne numery WhatsApp dla różnych działów sprzedaży, dzięki czemu klienci zawsze wiedzą, z kim się kontaktują.
- Agenci pracujący przy czatach mogą teraz wyświetlić wszystkie zgłoszenia utworzone poprzez kanał WhatsApp jednym kliknięciem filtru zgłoszenia na ekranie zgłoszenia.
Utworzyliśmy oddzielne SLA z jedną godziną na odpowiedzenie zarówno na pierwszą, jak i kolejną wiadomość.
Gdy zgłoszenie z WhatsAppa czeka na odpowiedź dłużej niż kilka godzin, ustawiliśmy regułę czasową powiadamiającą o tym agentów online, aby utrzymać szybki czas odpowiedzi i nie przekroczyć limitu 24 godzin.
Skonfigurowaliśmy szablony wiadomości WhatsApp, więc jeśli jakieś zgłoszenie przekroczy 24-godzinny limit, wciąż możemy skontaktować się z klientem przy użyciu wstępnie zdefiniowanych, zatwierdzonych szablonów wiadomości. To może być szczególnie przydatne w przypadku firm, które nie oferują obsługi klienta 24/7 tak jak my.
Nasz proces
- Zgłoszenia z WhatsAppa mają krótkie SLA, dlatego docierają do agentów szybciej niż zgłoszenia z innych źródeł. Jednak gdy zespół nie pracuje przy czatach, powinien odebrać zgłoszenia z WhatAppa przy użyciu filtru zgłoszenia (źródło=WhatsApp).
- Gdy tylko agent odpowie na zgłoszenie z WhatsAppa, powinien zostawić je w otwartej zakładce, żeby ten sam agent mógł odpisać, jeśli klient odpowie w krótkim czasie. Dzięki temu klient może cieszyć się płynniejszą komunikacją.
Integrate WhatsApp with your help desk and improve response time
Build customer relationships and get a competitive edge with our WhatsApp integration. Try our free 30-day trial today and improve your help desk!
Udostępnij ten artykuł
Firmy to zbiory kontaktów Twoich klientów, oferujące narzędzia do obsługi klienta, szablony, webinary i blog z informacjami na temat branży. LiveAgent pomaga w organizowaniu pracy poprzez zarządzanie kontaktami i obsługę klienta. Dostępne w różnych rozmiarach, oferuje także możliwość wypróbowania za darmo.
Agent to źródło informacji o obsłudze klienta, w tym automatyzacji, działu obsługi klienta, komunikacji i raportowaniu. Oprogramowanie do czatu na żywo oferuje wiele korzyści, a obsługa klienta przez człowieka jest preferowana. LiveAgent gwarantuje zadowolenie klientów i oferuje kompleksowe wsparcie.