Co to jest CRM?
Zarządzanie relacjami z klientami, znane również jako CRM, oznacza strategie i technologie używane do zarządzania relacjami i interakcjami z klientami. Głównym celem CRM jest doskonalenie i analiza relacji biznesowych.
Informacje o klientach są pozyskiwane przez systemy CRM z różnych kanałów, takich jak strona internetowa, media społecznościowe, materiały marketingowe i inne. Możesz przechowywać sprzedaż, potencjalnych klientów, możliwości, dane kontaktowe i nie tylko. Zarządzanie relacjami z klientami ma również duży wpływ na Twoją firmę. Pomaga zbierać dane, zarządzać zespołem obsługi klienta i zwiększać satysfakcję klienta.
Frequently Asked Questions
Co oznacza skrót CRM?
Akronim CRM oznacza zarządzanie relacjami z klientami. Mówiąc najprościej, dzięki CRM firmy mogą zarządzać relacjami biznesowymi, danymi i informacjami z nimi związanymi.
Jakie są rodzaje CRM?
Istnieje kilka rodzajów CRM. Pierwszy to operacyjny CRM, który dzięki swoim możliwościom daje działom obsługi klienta, marketingu i sprzedaży możliwość lepszego działania i wspierania obecnych i przyszłych klientów. Drugi typ to oparty na współpracy CRM, który wspiera interakcje z dostawcami i dystrybutorami. Opiera się na udostępnianych danych o klientach. Kolejnym rodzajem jest analityczny CRM, dzięki któremu można analizować dane i na ich podstawie wyciągać odpowiednie wnioski. Ciekawym rodzajem jest strategiczny CRM, który w swoim zamiarze stawia klientów na pierwszym miejscu, wykorzystując dane o nich i aktualne trendy. Ostatni rodzaj to CRM służący do zarządzania kampaniami, dzięki któremu w efektywny sposób przeprowadzisz kampanie sprzedażowe i marketingowe.
Czy LiveAgent to CRM?
LiveAgent to narzędzie, które można zintegrować z CRM i wspierać jego działania. W LiveAgent możesz przechowywać dane klientów w polu informacji kontaktowych.
Oprogramowanie obsługi reklamacji
Oprogramowanie do obsługi reklamacji jest kluczowe dla efektywnej obsługi klienta. LiveAgent oferuje kompleksowe rozwiązanie wielokanałowej obsługi klienta. Skuteczne zarządzanie reklamacjami może przynieść korzyści biznesowe i poprawić relacje z klientami. Rozpocznij darmowy okres próbny i wypróbuj system już dziś.
LiveAgent oferuje narzędzia do obsługi klienta, integracje, wsparcie, przenoszenie danych i program lojalnościowy. Skuteczne rozwiązywanie problemów i szablony wiadomości e-mail są dostępne. Personalizacja e-maili i skonfigurowanie powiadomień na różne cele jest możliwe. LiveAgent umożliwia także zacieśnianie relacji z klientami poprzez e-maile z podziękowaniem. Negatywny wpływ pętli mailowych na efektywność komunikacji firmy jest również zauważalny. Dodatkowo, blog, szablony i webinar są dostępne dla bloggerów i osób poszukujących wiedzy.