Co to jest CRM?
Zarządzanie relacjami z klientami, znane również jako CRM, oznacza strategie i technologie używane do zarządzania relacjami i interakcjami z klientami. Głównym celem CRM jest doskonalenie i analiza relacji biznesowych.
Informacje o klientach są pozyskiwane przez systemy CRM z różnych kanałów, takich jak strona internetowa, media społecznościowe, materiały marketingowe i inne. Możesz przechowywać sprzedaż, potencjalnych klientów, możliwości, dane kontaktowe i nie tylko. Zarządzanie relacjami z klientami ma również duży wpływ na Twoją firmę. Pomaga zbierać dane, zarządzać zespołem obsługi klienta i zwiększać satysfakcję klienta.
Frequently Asked Questions
Co oznacza skrót CRM?
Akronim CRM oznacza zarządzanie relacjami z klientami. Mówiąc najprościej, dzięki CRM firmy mogą zarządzać relacjami biznesowymi, danymi i informacjami z nimi związanymi.
Jakie są rodzaje CRM?
Istnieje kilka rodzajów CRM. Pierwszy to operacyjny CRM, który dzięki swoim możliwościom daje działom obsługi klienta, marketingu i sprzedaży możliwość lepszego działania i wspierania obecnych i przyszłych klientów. Drugi typ to oparty na współpracy CRM, który wspiera interakcje z dostawcami i dystrybutorami. Opiera się na udostępnianych danych o klientach. Kolejnym rodzajem jest analityczny CRM, dzięki któremu można analizować dane i na ich podstawie wyciągać odpowiednie wnioski. Ciekawym rodzajem jest strategiczny CRM, który w swoim zamiarze stawia klientów na pierwszym miejscu, wykorzystując dane o nich i aktualne trendy. Ostatni rodzaj to CRM służący do zarządzania kampaniami, dzięki któremu w efektywny sposób przeprowadzisz kampanie sprzedażowe i marketingowe.
Czy LiveAgent to CRM?
LiveAgent to narzędzie, które można zintegrować z CRM i wspierać jego działania. W LiveAgent możesz przechowywać dane klientów w polu informacji kontaktowych.
Chcesz zwięszyść szybkość reakcji?
Rejestracja na 14-dniowy darmowy okres próbny, aby uzyskać pełen dostęp do narzędzi. Uzyskaj pomoc techniczną bez ukrytych opłat.