Czym jest lojalność?
Lojalność definiuje abstrakcyjne uczucie, które jest miarą tego, jak lojalni lub wierni są Twoi klienci wobec Twojej firmy lub oferowanych przez Ciebie produktów. Im większa lojalność wobec marki wśród Twoich klientów, tym wyższy dla Ciebie przychód.
Dzieje się tak przede wszystkim dlatego, że marketing w większym stopniu opiera się na przekazie szeptanym niż na tablicach reklamowych. Jest tańszy i bardziej produktywny.
Aby zapewnić, że Twoi klienci pozostaną lojalni wobec Twojej firmy. Będziesz musiał potraktować swojego klienta priorytetowo. Ilekroć wprowadzasz zmianę w swojej firmie, zastanów się, czy Twój klient ją zaakceptuje, czy nie.
Frequently Asked Questions
Czym jest lojalność?
Lojalność sprzedażowa to chęć wielokrotnego powrotu do firmy. Klient lubi firmę, ma dobre doświadczenia z marką i gdy potrzebuje produktu z danej branży, wybiera konkretną firmę. Istnieje wiele powodów, dla których klient decyduje się wybrać konkretną markę i być jej lojalnym.
Jak ważna jest lojalność?
Lojalność klienta jest ważna, ponieważ klienci, którzy są zadowoleni i chcą ponownie kupić produkty i usługi marki, są głównym źródłem zysku. Lojalni klienci spędzają więcej czasu i pieniędzy na swojej ulubionej marce. Lojalność klientów sprzyja również silnemu poczuciu zaufania między marką a klientami. Co więcej, utrzymanie istniejącego klienta jest tańsze niż pozyskanie nowego, więc jest to zysk dla firmy.
Jak poprawić lojalność klientów?
Aby zwiększyć lojalność klientów, zapewnij im produkt, którego oczekują. Ważne, aby był zgodny z zamówieniem i wart swojej ceny. Dodatkowo możesz skorzystać z prostego systemu punktowego lub stworzyć rozbudowany program lojalnościowy, który zachęci do jeszcze większych zakupów. Świetnym pomysłem jest również zbudowanie użytecznej społeczności dla Twoich klientów poprzez stworzenie np. grupy na Facebooku. Świetna obsługa klienta jest również niezwykle ważna dla budowania lojalności i relacji.
Jak stworzyć program lojalnościowy dla klientów
Badanie pokazuje, że klienci preferują proste programy lojalnościowe, dostępne przez różne kanały. Nagrody powinny być cenne i łatwo dostępne, unikając pułapek i stale mierząc skuteczność. Programy lojalnościowe mogą być korzystne dla małych firm, a nagrody powinny być dostosowane do preferencji klientów.
Własna a zlecona na zewnątrz obsługa klienta
Wewnętrzna i zewnętrzna obsługa klienta mają swoje zalety i wady. Decyzja zależy od potrzeb, budżetu i rodzaju produktu firmy. LiveAgent oferuje kompleksowe oprogramowanie do obsługi klienta, wspierając firmy w efektywnej komunikacji z klientami.