Czym jest lojalność?
Lojalność definiuje abstrakcyjne uczucie, które jest miarą tego, jak lojalni lub wierni są Twoi klienci wobec Twojej firmy lub oferowanych przez Ciebie produktów. Im większa lojalność wobec marki wśród Twoich klientów, tym wyższy dla Ciebie przychód.
Dzieje się tak przede wszystkim dlatego, że marketing w większym stopniu opiera się na przekazie szeptanym niż na tablicach reklamowych. Jest tańszy i bardziej produktywny.
Aby zapewnić, że Twoi klienci pozostaną lojalni wobec Twojej firmy. Będziesz musiał potraktować swojego klienta priorytetowo. Ilekroć wprowadzasz zmianę w swojej firmie, zastanów się, czy Twój klient ją zaakceptuje, czy nie.
Frequently asked questions
Czym jest lojalność?
Lojalność sprzedażowa to chęć wielokrotnego powrotu do firmy. Klient lubi firmę, ma dobre doświadczenia z marką i gdy potrzebuje produktu z danej branży, wybiera konkretną firmę. Istnieje wiele powodów, dla których klient decyduje się wybrać konkretną markę i być jej lojalnym.
Jak ważna jest lojalność?
Lojalność klienta jest ważna, ponieważ klienci, którzy są zadowoleni i chcą ponownie kupić produkty i usługi marki, są głównym źródłem zysku. Lojalni klienci spędzają więcej czasu i pieniędzy na swojej ulubionej marce. Lojalność klientów sprzyja również silnemu poczuciu zaufania między marką a klientami. Co więcej, utrzymanie istniejącego klienta jest tańsze niż pozyskanie nowego, więc jest to zysk dla firmy.
Jak poprawić lojalność klientów?
Aby zwiększyć lojalność klientów, zapewnij im produkt, którego oczekują. Ważne, aby był zgodny z zamówieniem i wart swojej ceny. Dodatkowo możesz skorzystać z prostego systemu punktowego lub stworzyć rozbudowany program lojalnościowy, który zachęci do jeszcze większych zakupów. Świetnym pomysłem jest również zbudowanie użytecznej społeczności dla Twoich klientów poprzez stworzenie np. grupy na Facebooku. Świetna obsługa klienta jest również niezwykle ważna dla budowania lojalności i relacji.
Expert note
Lojalność to chęć wielokrotnego powrotu klienta do danej firmy. Zadowoleni klienci są bardziej skłonni do powrotu i bycia wiernymi marce.

Tekst opisuje znaczenie relacji z klientami i sposoby ich budowania. Wskazuje na konieczność oceny wymagań klientów oraz zapewnienia doskonałej obsługi. CRM to strategia zarządzania relacjami biznesowymi. Budowanie i utrzymywanie dobrych relacji z klientami jest kluczowe dla sukcesu firmy. Szczególnie ważna jest obsługa klienta na najwyższym poziomie oraz transparentność działań. Sprzedaż powinna być efektem ubocznym, a nie głównym celem.
Wprowadzenie do interakcji z klientem
LiveAgent to firma oferująca rozwiązania dla biznesu, takie jak centrum wsparcia i przenoszenie danych. Firma ma program lojalnościowy i partnerów VoIP. Zajrzyj na blog i subskrybuj newsletter, by być na bieżąco. Quality Unit, LLC jest właścicielem LiveAgent. W trakcie rejestracji dostaniesz dane do logowania.
Marketing szeptany to forma marketingu, która polega na dyskretnym promowaniu produktu lub usługi poprzez wywołanie dyskusji na dany temat w sposób etyczny i niedostrzegalny. Ostatecznym efektem powinny być rozmowy na temat marki lub produktu, co prowadzi do zwiększenia rozpoznawalności. Najlepszym narzędziem do generowania pozytywnego marketingu szeptanego są klienci, których należy poprosić o wypróbowanie produktu i opowiedzenie o nim oraz stworzyć przestrzeń do dyskusji. Dzięki narzędziom internetowym jest to forma marketingu bardzo skuteczna.
LiveAgent to kompletny zestaw narzędzi umożliwiających obsługę klienta, włącznie z mediami społecznościowymi, czatem na żywo, czatem wideo, rozmowami telefonicznymi, e-mailami, komunikacją za pomocą Slacka oraz możliwością stworzenia forum. Wysoka jakość obsługi jest kluczowa dla uzyskania zadowolenia klientów i lojalności, a LiveAgent oferuje wsparcie i przesyłanie danych, a także centrum wsparcia, dziennik zmian oraz program lojalnościowy.