Co to jest szkolenie z obsługi klienta?
Jeśli firmy mogą przekroczyć oczekiwania klientów, zapewniają doskonałą obsługę klienta. Szkolenie z obsługi klienta lub CST to działanie – uczenie przedstawicieli klienta, jak używać pozytywnego języka, odpowiadać z wartością lub komunikować się ze złym klientem.
Uczą się nowych umiejętności lub informacji o produktach lub usługach, aby zwiększyć satysfakcję i lojalność klientów. Przedstawiciele klientów stają się bardziej profesjonalni i wyszkoleni. Może również pomóc biznesowi zwiększyć sprzedaż, przychody i obniżyć koszty.
Frequently asked questions
Co to jest szkolenie z obsługi klienta?
Szkolenie z obsługi klienta (CST) to szkolenie dla pracowników organizacji mające na celu rozwój ich wiedzy, umiejętności i kompetencji, które zwiększą satysfakcję klientów. Każdy pracownik mający kontakt z klientem powinien przejść takie szkolenie, ze szczególnym uwzględnieniem zespołu obsługi klienta.
Kto powinien uczestniczyć w szkoleniach z obsługi klienta?
Każdy pracownik, który ma kontakt z klientem, powinien wziąć udział w szkoleniu z obsługi klienta. Niezależnie od tego, czy jest to osoba pracująca w zespole obsługi klienta, czy członek działu marketingu, czy też osoba pracująca w recepcji biura organizacji. Dzięki temu każdy ma podstawową wiedzę, która stawia organizację w oczach klienta jako profesjonalną i taką, która stawia klienta w centrum uwagi.
Jakie są rodzaje szkoleń z obsługi klienta?
Rodzaje szkoleń z zakresu obsługi klienta są świetne. Pierwszy to szkolenie prowadzone przez instruktora. Ta forma jest bardzo interaktywna i pozwala na rozmowę i dzielenie się wiedzą. Innym przykładem jest webinarium, które jest bardziej jednostronne, jednak uczestnicy zazwyczaj mogą zadawać pytania i prowadzić dyskusje w formie pisemnej. Kolejną formą jest e-learning, który można wypełnić samodzielnie w domu. Mentoring jest następny. W tym przypadku zwykle mamy do czynienia z pracą od 1 do 1. Ponadto mamy instrukcje, które wyjaśniają, jak wykonać zadanie, elektroniczny system wspomagania produktywności (EPSS), który pomaga pracownikom zdobyć umiejętności techniczne potrzebne do zapewnienia doskonałej obsługi klienta. .
Expert note
Szkolenie z obsługi klienta to proces przygotowania pracowników do rozmowy z klientami, rozwiązywania problemów i przekazywania informacji o produktach. Wyszkoleni przedstawiciele klienta są kluczem do doskonałej obsługi klienta.

Tekst składa się z różnych tematów związanych z obsługą klienta, w tym zorientowaniem na klienta, obsługą i wspieraniem klientów, doświadczeniem obsługi klienta i ankietą obsługi klienta. Również opisane są różne sposoby na docenienie klientów. Artykuł zawiera również informacje o firmie LiveAgent oraz jej usługach i funkcjach. Można się zapisać na demo lub subskrybować newsletter, aby otrzymywać najnowsze informacje o aktualizacjach i zniżkach.
Obsługa klienta to bezpośrednia interakcja między klientem a przedstawicielem firmy, kluczowy czynnik w budowaniu relacji i wizerunku marki. Aby zapewnić najlepszą obsługę, powinieneś mieć wiedzę na temat produktów i usług, wysłuchać klientów, komunikować się przyjaznym językiem i wykorzystać informacje zwrotne. Typowymi błędami są brak kompetencji, brak proaktywności, brak dostępności, nie słuchanie klientów i brak historii obsługi klienta.
Oprogramowanie do obsługi klienta staje się coraz ważniejsze dla firm, a klientom zależy na dobrym doświadczeniu obsługi. W tym celu wykorzystuje się różne narzędzia, w tym chatboty, systemy biletowe i działa pomocy. Ważne jest też gromadzenie informacji o klientach i integracja z platformami marketingowymi i sprzedażowymi. Automatyzacja powtarzalnych procesów, nagrania połączeń oraz możliwość zdobycia opinii od klientów również są wartościowe.
Wprowadzenie do docenienia klienta
Uznanie klienta można zdefiniować jako miarę wysiłków firmy wobec klientów. Przeczytaj więcej o tym, jak doceniać swoich klientów.