Co to jest zarządzanie obsługą klienta?
CRM to zarządzanie zorientowane na klienta, podejście biznesowe charakteryzujące się aktywnym tworzeniem i utrzymywaniem długoterminowych relacji z klientami. Relacje te muszą być korzystne zarówno dla klienta, jak i firmy, co eliminuje nieetyczne zachowania wobec klientów.
Zarządzanie obsługą klienta jest czasami uważane za technologię baz danych wspomaganą przez proces gromadzenia, przetwarzania i wykorzystywania informacji o klientach firmy.
Frequently Asked Questions
Co oznacza zarządzanie obsługą klienta?
Zarządzanie obsługą klienta to proces zarządzania każdym aspektem związanym z obsługą klienta. Aby mieć nad tym kontrolę, dobrze jest mieć system, który zapewni kontrolę nad każdym krokiem klienta. Jest źródłem danych o klientach, ich liczbie i np. satysfakcji z zakupów i obsługi klienta.
Czy można zautomatyzować zarządzanie obsługą klienta?
Oczywiście istnieje możliwość zautomatyzowania zarządzania obsługą klienta. Na rynku jest wiele propozycji wspierających czynności, które nie muszą być wykonywane przez człowieka, ponieważ można je zautomatyzować. Dzięki temu zyskujemy czas, który możemy poświęcić na zarządzanie zasobami, które nie nadają się do automatyzacji - bardziej ludzkie i emocjonalne.
Jak poprawić jakość zarządzania obsługą klienta?
Jeśli chcesz podnieść jakość zarządzania obsługą klienta, zdecydowanie warto wprowadzić rozwiązania automatyzujące zarządzanie obsługą klienta. Kolejnym ważnym punktem jest słuchanie agentów, którzy są na pierwszej linii w kontaktach z klientami. Lepsze zarządzanie sprawia, że działają lepiej. Powinieneś także słuchać klientów, których opinia jest niezwykle ważna, ponieważ o nich chodzi w obsłudze klienta.
LiveAgent to oprogramowanie do obsługi klienta, oferujące partnerstwo, blog, subskrypcję newslettera i możliwość utworzenia konta. Darmowe konto dostępne. Obsługa klienta to kluczowa interakcja między klientem a firmą. Zapewnienie najlepszej obsługi wymaga szkolenia zespołu, dostępności i słuchania klientów. Szkolenie z obsługi klienta (CST) to szkolenie dla pracowników organizacji mające na celu rozwój ich wiedzy, umiejętności i kompetencji, które zwiększą satysfakcję klientów. Każdy pracownik mający kontakt z klientem powinien przejść takie szkolenie. Rodzaje szkoleń z zakresu obsługi klienta to szkolenie prowadzone przez instruktora, webinarium, e-learning, mentoring i instrukcje elektroniczne.
Relacje z klientami są kluczowe dla firmy. Budowanie lojalnych i zaufanych relacji poprzez doskonałą obsługę i wysokiej jakości produkty przynosi korzyści. Interakcja z klientem to budowanie relacji i zrozumienie klientów daje przewagę konkurencyjną. Najlepsza obsługa klienta wymaga szkolenia zespołu, dostępności i słuchania klientów.