Najlepsza obsługa klienta

Obsługa klienta to sposób, w jaki organizacja zajmuje się klientami przed, w trakcie i po sprzedaży, a także czynnościami związanymi z kontaktami z klientami.

Słownik Cambridge

Co to jest doskonała obsługa klienta?

Istnieje wiele sposobów zapewnienia najlepszej obsługi klienta. Konieczne jest jak najszybsze odpowiadanie na pytania klienta. Firma musi skupić się na budowaniu lojalnych i długotrwałych relacji, a nie tylko na sprzedaży. Przedstawiciele klientów powinni uważnie słuchać klientów i pomagać im. Muszą dbać o zadowolenie swoich klientów. To jest kluczowe. Przedstawiciele klientów również powinni zostać przeszkoleni. Muszą okresowo doskonalić swoje umiejętności i wiedzę.

Jakie jest 10 najlepszych metod obsługi klienta?

  • Mówienie przepraszam i dziękuję
  • Słuchaj
  • Zachęcaj do otrzymywania informacji zwrotnych i stosuj się do nich
  • Efektywnie zarządzaj czasem
  • Okaż empatię
  • Zidentyfikuj typy klientów
  • Odpowiadaj za pomocą czatu na żywo
  • Gromadzenie i wykorzystywanie danych klientów
  • Unikaj żargonu
  • Szkolenie przedstawicieli klienta

Jak możesz ulepszyć obsługę klienta dzięki oprogramowaniu do obsługi klienta?

Oprócz wspomnianych praktyk każda firma może dokonać jednego znaczącego usprawnienia. Posiadanie oprogramowania do obsługi klienta , takiego jak LiveAgent usprawnia codzienne działania związane z obsługą klienta.

LiveAgent tworzy wydajne środowisko zarówno dla Twoich przedstawicieli, jak i klientów. Gromadzi dane z różnych platform i wyświetla je w jednym interfejsie. Zwiększa utrzymanie klientów, ich satysfakcję, a także przychody firmy.

Wypróbuj LiveAgent ZA DARMO

Obsługuj wszystkie zapytania klientów z jednego interfejsu i od razu zacznij ulepszać obsługę klienta dzięki 14-dniowemu bezpłatnemu okresowi próbnemu.

Które firmy mają świetną obsługę klienta?

  • Google 
  • Chick-fil-A
  • Ikea
  • Amazon

W jaki sposób te marki zapewniają doskonałą obsługę klienta?

Jak widać, firmy są z różnych branż. Jednak wszyscy dążą do doskonałej obsługi klienta. Rzućmy okiem i zainspirujmy się każdą firmą.

Google zapewnia wyjątkowe korzyści dla pracowników w USA. Na przykład; darmowe posiłki w pracy, lekarze na miejscu, zabranie zwierzaka do pracy i nie tylko. Stwarza to środowisko o niskim poziomie stresu. Dzięki temu przedstawiciele klientów mogą być bardziej kreatywni i produktywni w tym samym czasie.

Chick-fil-A to znana sieć restauracji szybkiej obsługi. Jak zapewniają doskonałą obsługę klienta? Firma po prostu rozumie, że najpierw trzeba inwestować w swoich pracowników. Szkolenie pracowników może mieć ogromny wpływ. Obsługa klienta Chick-fil-A została oceniona jako najbardziej uprzejma. Oto, w jaki sposób bycie uprzejmym dało przewagę konkurencyjną Chick-fil-A .

IKEA skupia się i ostatecznie tworzy doświadczenie. IKEA zawsze dąży do poprawy jakości obsługi klienta. Spójrzmy na przykład. Twoja rodzina musi iść na zakupy mebli. Jeśli masz małe dzieci, IKEA umożliwia im zabawę w dziecięcym centrum zabaw podczas zakupów. Po zakupach możesz po prostu odebrać dzieci i udać się na miły rodzinny posiłek pod jednym dachem. Ta wygoda jest tym, co ostatecznie tworzy przykład doskonałej obsługi klienta . To duża część ogólnego zadowolenia firmy z obsługi klienta.

Wreszcie Amazon . Co daje Amazonowi świetne oceny satysfakcji z obsługi klienta? Pomyśl o tym, kiedy kupiłeś od Amazon i musiałeś zwrócić produkt. Jest duża szansa, że proces ten był dość szybki i łatwy. To jeden z wielu aspektów, w których obsługa klienta Amazon wyróżnia się.

{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: „Co to jest obsługa klienta?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Obsługa klienta to bezpośrednia interakcja między klientem a przedstawicielem firmy, z którą klient się skontaktował. Obsługa klienta jest kluczowym czynnikiem budowania relacji i wizerunku marki”. } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Jak zapewnić najlepszą obsługę klienta?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Istnieje wiele sposobów na podniesienie poziomu obsługi klienta w Twojej firmie. Powinieneś upewnić się, że masz szczegółową wiedzę na temat oferowanych produktów i usług. Powinieneś także wysłuchać swoich klientów i poprosić o ich skromną opinię. Nie zaszkodzi pamiętać o przyjaznym języku i formie komunikacji. Upewnij się, że Twój zespół może odpowiedzieć każdemu klientowi tak szybko, jak to możliwe, jak najlepiej wykorzystać informacje zwrotne, aby poprawić obsługę klienta i zbudować silne relacje z klientami – to się opłaci!” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Jakie są typowe błędy w obsłudze klienta?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “W obsłudze klienta zdarzają się błędy, które w dużym stopniu wpływają na odbiór przez klientów i ostatecznie skutkują znacznym spadkiem zysków firmy. Jednym z najczęstszych błędów w obsłudze klienta jest brak kompetencji w zespole odpowiedzialnym za obsługę klienta. Brak proaktywności agentów wobec potrzeb klientów jest często uznawany za najpoważniejszy błąd w procesach obsługi klienta. Brak dostępności dla klientów i szybkiego wsparcia (w tym braku działań wielokanałowych), jest to kolejna ostrzeżenie dla obsługi klienta. To, co może przynieść więcej szkody niż pożytku, to także nie słuchanie klientów, łamanie obietnic i zawodzenie ich. Jeśli nie ma historii obsługi klienta, zespołowi obsługi klienta trudno jest śledzić procesy w ramach obsługi klienta, co może skutkować niskim poziomem satysfakcji klienta. ” } }] }

FAQ

Co to jest obsługa klienta?

Obsługa klienta to bezpośrednia interakcja między klientem a przedstawicielem firmy, z którą klient się skontaktował. Obsługa klienta jest kluczowym czynnikiem w budowaniu relacji i wizerunku marki.

Jak zapewnić najlepszą obsługę klienta?

Istnieje wiele sposobów na poprawę poziomu obsługi klienta w Twojej firmie. Powinieneś upewnić się, że masz szczegółową wiedzę na temat oferowanych produktów i usług. Powinieneś także wysłuchać swoich klientów i poprosić o ich skromną opinię. Nie zaszkodzi pamiętać o przyjaznym języku i formie komunikacji. Upewnij się, że Twój zespół może odpowiedzieć każdemu klientowi tak szybko, jak to możliwe, jak najlepiej wykorzystać informacje zwrotne, aby poprawić obsługę klienta i zbudować silne relacje z klientami – to się opłaci!

Jakie są typowe błędy w obsłudze klienta?

Występują błędy w obsłudze klienta, które w dużym stopniu wpływają na odbiór przez klientów i ostatecznie skutkują znacznym spadkiem zysków firmy. Jednym z najczęstszych błędów w obsłudze klienta jest brak kompetencji w zespole odpowiedzialnym za obsługę klienta. Brak proaktywności agentów wobec potrzeb klientów jest często uznawany za najpoważniejszy błąd w procesach obsługi klienta. Brak dostępności dla klientów i szybkiego wsparcia (w tym braku działań wielokanałowych), jest to kolejna ostrzeżenie dla obsługi klienta. To, co może przynieść więcej szkody niż pożytku, to także nie słuchanie klientów, łamanie obietnic i zawodzenie ich. Jeśli nie ma historii obsługi klienta, zespołowi obsługi klienta trudno jest śledzić procesy w ramach obsługi klienta, co może skutkować niskim poziomem satysfakcji klienta.

Wróć do słownika Utwórz BEZPŁATNE konto

Nasza strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z niej, zakładamy, że wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookie zgodnie z naszą polityką prywatności. polityka prywatności i plików cookies.