Obsługa klienta to sposób, w jaki organizacja zajmuje się klientami przed, w trakcie i po sprzedaży, a także czynnościami związanymi z kontaktami z klientami.
Co to jest doskonała obsługa klienta?
Istnieje wiele sposobów zapewnienia najlepszej obsługi klienta. Konieczne jest jak najszybsze odpowiadanie na pytania klienta. Firma musi skupić się na budowaniu lojalnych i długotrwałych relacji, a nie tylko na sprzedaży. Przedstawiciele klientów powinni uważnie słuchać klientów i pomagać im. Muszą dbać o zadowolenie swoich klientów. To jest kluczowe. Przedstawiciele klientów również powinni zostać przeszkoleni. Muszą okresowo doskonalić swoje umiejętności i wiedzę.
Jakie jest 10 najlepszych metod obsługi klienta?
- Mówienie przepraszam i dziękuję
- Słuchaj
- Zachęcaj do otrzymywania informacji zwrotnych i stosuj się do nich
- Efektywnie zarządzaj czasem
- Okaż empatię
- Zidentyfikuj typy klientów
- Odpowiadaj za pomocą czatu na żywo
- Gromadzenie i wykorzystywanie danych klientów
- Unikaj żargonu
- Szkolenie przedstawicieli klienta
Jak możesz ulepszyć obsługę klienta dzięki oprogramowaniu do obsługi klienta?
Oprócz wspomnianych praktyk każda firma może dokonać jednego znaczącego usprawnienia. Posiadanie oprogramowania do obsługi klienta , takiego jak LiveAgent usprawnia codzienne działania związane z obsługą klienta.
LiveAgent tworzy wydajne środowisko zarówno dla Twoich przedstawicieli, jak i klientów. Gromadzi dane z różnych platform i wyświetla je w jednym interfejsie. Zwiększa utrzymanie klientów, ich satysfakcję, a także przychody firmy.
Wypróbuj LiveAgent ZA DARMO
Obsługuj wszystkie zapytania klientów z jednego interfejsu i od razu zacznij ulepszać obsługę klienta dzięki 14-dniowemu bezpłatnemu okresowi próbnemu.
Które firmy mają świetną obsługę klienta?
- Chick-fil-A
- Ikea
- Amazon
W jaki sposób te marki zapewniają doskonałą obsługę klienta?
Jak widać, firmy są z różnych branż. Jednak wszyscy dążą do doskonałej obsługi klienta. Rzućmy okiem i zainspirujmy się każdą firmą.
Google zapewnia wyjątkowe korzyści dla pracowników w USA. Na przykład; darmowe posiłki w pracy, lekarze na miejscu, zabranie zwierzaka do pracy i nie tylko. Stwarza to środowisko o niskim poziomie stresu. Dzięki temu przedstawiciele klientów mogą być bardziej kreatywni i produktywni w tym samym czasie.
Chick-fil-A to znana sieć restauracji szybkiej obsługi. Jak zapewniają doskonałą obsługę klienta? Firma po prostu rozumie, że najpierw trzeba inwestować w swoich pracowników. Szkolenie pracowników może mieć ogromny wpływ. Obsługa klienta Chick-fil-A została oceniona jako najbardziej uprzejma. Oto, w jaki sposób bycie uprzejmym dało przewagę konkurencyjną Chick-fil-A .
IKEA skupia się i ostatecznie tworzy doświadczenie. IKEA zawsze dąży do poprawy jakości obsługi klienta. Spójrzmy na przykład. Twoja rodzina musi iść na zakupy mebli. Jeśli masz małe dzieci, IKEA umożliwia im zabawę w dziecięcym centrum zabaw podczas zakupów. Po zakupach możesz po prostu odebrać dzieci i udać się na miły rodzinny posiłek pod jednym dachem. Ta wygoda jest tym, co ostatecznie tworzy przykład doskonałej obsługi klienta . To duża część ogólnego zadowolenia firmy z obsługi klienta.
Wreszcie Amazon . Co daje Amazonowi świetne oceny satysfakcji z obsługi klienta? Pomyśl o tym, kiedy kupiłeś od Amazon i musiałeś zwrócić produkt. Jest duża szansa, że proces ten był dość szybki i łatwy. To jeden z wielu aspektów, w których obsługa klienta Amazon wyróżnia się.
{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: „Co to jest obsługa klienta?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Obsługa klienta to bezpośrednia interakcja między klientem a przedstawicielem firmy, z którą klient się skontaktował. Obsługa klienta jest kluczowym czynnikiem budowania relacji i wizerunku marki”. } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Jak zapewnić najlepszą obsługę klienta?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Istnieje wiele sposobów na podniesienie poziomu obsługi klienta w Twojej firmie. Powinieneś upewnić się, że masz szczegółową wiedzę na temat oferowanych produktów i usług. Powinieneś także wysłuchać swoich klientów i poprosić o ich skromną opinię. Nie zaszkodzi pamiętać o przyjaznym języku i formie komunikacji. Upewnij się, że Twój zespół może odpowiedzieć każdemu klientowi tak szybko, jak to możliwe, jak najlepiej wykorzystać informacje zwrotne, aby poprawić obsługę klienta i zbudować silne relacje z klientami – to się opłaci!” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Jakie są typowe błędy w obsłudze klienta?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “W obsłudze klienta zdarzają się błędy, które w dużym stopniu wpływają na odbiór przez klientów i ostatecznie skutkują znacznym spadkiem zysków firmy. Jednym z najczęstszych błędów w obsłudze klienta jest brak kompetencji w zespole odpowiedzialnym za obsługę klienta. Brak proaktywności agentów wobec potrzeb klientów jest często uznawany za najpoważniejszy błąd w procesach obsługi klienta. Brak dostępności dla klientów i szybkiego wsparcia (w tym braku działań wielokanałowych), jest to kolejna ostrzeżenie dla obsługi klienta. To, co może przynieść więcej szkody niż pożytku, to także nie słuchanie klientów, łamanie obietnic i zawodzenie ich. Jeśli nie ma historii obsługi klienta, zespołowi obsługi klienta trudno jest śledzić procesy w ramach obsługi klienta, co może skutkować niskim poziomem satysfakcji klienta. ” } }] }FAQ
Co to jest obsługa klienta?
Obsługa klienta to bezpośrednia interakcja między klientem a przedstawicielem firmy, z którą klient się skontaktował. Obsługa klienta jest kluczowym czynnikiem w budowaniu relacji i wizerunku marki.
Jak zapewnić najlepszą obsługę klienta?
Istnieje wiele sposobów na poprawę poziomu obsługi klienta w Twojej firmie. Powinieneś upewnić się, że masz szczegółową wiedzę na temat oferowanych produktów i usług. Powinieneś także wysłuchać swoich klientów i poprosić o ich skromną opinię. Nie zaszkodzi pamiętać o przyjaznym języku i formie komunikacji. Upewnij się, że Twój zespół może odpowiedzieć każdemu klientowi tak szybko, jak to możliwe, jak najlepiej wykorzystać informacje zwrotne, aby poprawić obsługę klienta i zbudować silne relacje z klientami – to się opłaci!
Jakie są typowe błędy w obsłudze klienta?
Występują błędy w obsłudze klienta, które w dużym stopniu wpływają na odbiór przez klientów i ostatecznie skutkują znacznym spadkiem zysków firmy. Jednym z najczęstszych błędów w obsłudze klienta jest brak kompetencji w zespole odpowiedzialnym za obsługę klienta. Brak proaktywności agentów wobec potrzeb klientów jest często uznawany za najpoważniejszy błąd w procesach obsługi klienta. Brak dostępności dla klientów i szybkiego wsparcia (w tym braku działań wielokanałowych), jest to kolejna ostrzeżenie dla obsługi klienta. To, co może przynieść więcej szkody niż pożytku, to także nie słuchanie klientów, łamanie obietnic i zawodzenie ich. Jeśli nie ma historii obsługi klienta, zespołowi obsługi klienta trudno jest śledzić procesy w ramach obsługi klienta, co może skutkować niskim poziomem satysfakcji klienta.