Czym jest relacja z klientem?
Customer relationship - the way in which a business and its customers feel and behave towards each other over a period of time, and the effect of this on the business.
Relacja z klientem to szczególny rodzaj relacji. Zaczyna się, gdy klient zaczyna kontaktować się z Twoją firmą. Każda firma jest odpowiedzialna za budowanie satysfakcji i lojalności klientów. Każda interakcja klienta z firmą ma wpływ na klientów. Relacja obejmuje wsparcie sprzedaży, wsparcie techniczne i komunikację marketingową. Relacje z klientami można mierzyć satysfakcją klienta.
Korzyści z dobrych relacji z klientami:
- Przewaga konkurencyjna
- Utrzymanie klienta
- Lojalność klientów
- Zwiększone przychody
- Nowi Klienci
- Świadomość marki
- Satysfakcja konsumenta
Jakie są zasady dobrych relacji z klientami?
- Active listening
- Okazywanie empatii
- Spersonalizowane doświadczenie klienta
- Zrozumienie/poznanie swoich klientów — system CRM
Jak budować relacje z klientami?
Automatyzacja procesów
Aby zatrzymać klientów, Twoja firma musi wdrożyć procesy automatyzacji.
Podzielmy je na kategorie dla tego wyjaśnienia. Może istnieć „automatyka wewnętrzna” i „automatyka zewnętrzna”. Automatyzacja wewnętrzna ma na celu sprawne działanie procesów wewnętrznych. Na przykład dla różnych działów/agentów można ustawić Automatyczną dystrybucję zgłoszeń w LiveAgent. Pomaga to Twoim agentom wydajnie pracować.

Z drugiej strony tworzenie „zewnętrznej automatyzacji”, takiej jak e-mail marketing, może pomóc w utrzymaniu kontaktu z klientami. Oba procesy automatyzacji mają jedną wspólną cechę, a mianowicie pomagają zatrzymać klientów na różne sposoby.
Udostępniaj dane klientów różnym działom
Aby bezpiecznie udostępniać dane klientów, możesz skorzystać z oprogramowania do obsługi klienta. To oprogramowanie pomoże Ci utworzyć umowy SLA, reguły i nie tylko. W związku z tym informacje o klientach będą udostępniane tylko pracownikom/działom, którzy mają do tego prawo.
Spersonalizuj obsługę każdego klienta
Oto kilka sposobów na stworzenie osobistego doświadczenia klienta:
- Zadzwoń do klienta po imieniu
- Wykorzystaj dane klientów, aby uzyskać lepsze wrażenia klientów
- Zachowaj pozytywne nastawienie
- Opcja samoobsługi
Komunikuj się
Komunikacja jest kluczowa w każdym związku. Nie powinno więc Cię dziwić, że nie różni się to od relacji z klientami. Aby to ustalić, musisz komunikować się z klientami na wielu platformach. Na przykład; Facebook, Twitter, e-mail lub w prawdziwym życiu. Wszędzie masz szansę! Tutaj zwykle pojawia się Twoja obsługa klienta.
W jaki sposób oprogramowanie do obsługi klienta może pomóc w relacjach z klientami?
Obsługa klienta może mieć trudności z zajęciem się wszystkimi zapytaniami klientów. Ponadto muszą kontaktować się z klientami w różnych postach w mediach społecznościowych. Zatem posiadanie oprogramowania do obsługi klienta może pomóc im w ustaleniu ważności zgłoszeń. Poza tym nadal odpowiadam na posty z mediów społecznościowych lub innych platform.
Oprogramowanie obsługi klienta, takie jak LiveAgent, może automatycznie dystrybuować zgłoszenia. Twoja firma może ustawić swoje preferencje w oparciu o ich potrzeby. Zapewnia to kontakt z klientami, a także odpowiadanie na regularne zapytania klientów.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o LiveAgent, przeczytaj o wszystkich funkcjach.
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!
Frequently asked questions
Czym jest relacja z klientem?
Relacja z klientem to relacja między klientem a firmą. Rozpoczyna się, gdy klient zaczyna kontaktować się z firmą. Nie musi to być zakup – może to być reklama i pierwsza myśl klienta o firmie i jej produktach. Każda firma jest odpowiedzialna za budowanie tej relacji.
Jak budować relacje z klientami?
Komunikacja to podstawa budowania dobrych, jakościowych relacji z klientem. Ona jest kluczem. Zawiera język i sposób, w jaki firma komunikuje się z klientem. Kolejną ważną kwestią jest przekraczanie oczekiwań klientów. Jeśli tak się stanie, klient jest zadowolony i chce zostać stałym klientem. Trzecim pomysłem jest zadawanie klientowi pytań na temat firmy i pytanie o jego opinię. Klient rozumie wtedy, że jest ważny dla firmy. Docenienie klientów jest również niezwykle ważne.
Jak poprawić relacje z klientami?
Aby poprawić relacje z klientem, przede wszystkim spersonalizuj z nim komunikację. Klient musi czuć się indywidualistą, a nie „jednym z wielu”. Klient musi czuć, że jest traktowany jak człowiek. Niezwykle ważnym punktem jest nie tylko realizacja złożonych klientowi obietnic, ale także przekraczanie jego oczekiwań. Ważnym punktem jest również przejrzystość działań firmy.