Czym jest relacja z klientem?
Customer relationship - the way in which a business and its customers feel and behave towards each other over a period of time, and the effect of this on the business.
Relacja z klientem to szczególny rodzaj relacji. Zaczyna się, gdy klient zaczyna kontaktować się z Twoją firmą. Każda firma jest odpowiedzialna za budowanie satysfakcji i lojalności klientów. Każda interakcja klienta z firmą ma wpływ na klientów. Relacja obejmuje wsparcie sprzedaży, wsparcie techniczne i komunikację marketingową. Relacje z klientami można mierzyć satysfakcją klienta.
Korzyści z dobrych relacji z klientami:
- Przewaga konkurencyjna
- Utrzymanie klienta
- Lojalność klientów
- Zwiększone przychody
- Nowi Klienci
- Świadomość marki
- Satysfakcja konsumenta
Jakie są zasady dobrych relacji z klientami?
- Active listening
- Okazywanie empatii
- Spersonalizowane doświadczenie klienta
- Zrozumienie/poznanie swoich klientów — system CRM
Jak budować relacje z klientami?
Automatyzacja procesów
Aby zatrzymać klientów, Twoja firma musi wdrożyć procesy automatyzacji.
Podzielmy je na kategorie dla tego wyjaśnienia. Może istnieć „automatyka wewnętrzna” i „automatyka zewnętrzna”. Automatyzacja wewnętrzna ma na celu sprawne działanie procesów wewnętrznych. Na przykład dla różnych działów/agentów można ustawić Automatyczną dystrybucję zgłoszeń w LiveAgent. Pomaga to Twoim agentom wydajnie pracować.
Z drugiej strony tworzenie „zewnętrznej automatyzacji”, takiej jak e-mail marketing, może pomóc w utrzymaniu kontaktu z klientami. Oba procesy automatyzacji mają jedną wspólną cechę, a mianowicie pomagają zatrzymać klientów na różne sposoby.
Udostępniaj dane klientów różnym działom
Aby bezpiecznie udostępniać dane klientów, możesz skorzystać z oprogramowania do obsługi klienta. To oprogramowanie pomoże Ci utworzyć umowy SLA, reguły i nie tylko. W związku z tym informacje o klientach będą udostępniane tylko pracownikom/działom, którzy mają do tego prawo.
Spersonalizuj obsługę każdego klienta
Oto kilka sposobów na stworzenie osobistego doświadczenia klienta:
- Zadzwoń do klienta po imieniu
- Wykorzystaj dane klientów, aby uzyskać lepsze wrażenia klientów
- Zachowaj pozytywne nastawienie
- Opcja samoobsługi
Komunikuj się
Komunikacja jest kluczowa w każdym związku. Nie powinno więc Cię dziwić, że nie różni się to od relacji z klientami. Aby to ustalić, musisz komunikować się z klientami na wielu platformach. Na przykład; Facebook, Twitter, e-mail lub w prawdziwym życiu. Wszędzie masz szansę! Tutaj zwykle pojawia się Twoja obsługa klienta.
W jaki sposób oprogramowanie do obsługi klienta może pomóc w relacjach z klientami?
Obsługa klienta może mieć trudności z zajęciem się wszystkimi zapytaniami klientów. Ponadto muszą kontaktować się z klientami w różnych postach w mediach społecznościowych. Zatem posiadanie oprogramowania do obsługi klienta może pomóc im w ustaleniu ważności zgłoszeń. Poza tym nadal odpowiadam na posty z mediów społecznościowych lub innych platform.
Oprogramowanie obsługi klienta, takie jak LiveAgent, może automatycznie dystrybuować zgłoszenia. Twoja firma może ustawić swoje preferencje w oparciu o ich potrzeby. Zapewnia to kontakt z klientami, a także odpowiadanie na regularne zapytania klientów.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o LiveAgent, przeczytaj o wszystkich funkcjach.
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!
Frequently Asked Questions
Czym jest relacja z klientem?
Relacja z klientem to relacja między klientem a firmą. Rozpoczyna się, gdy klient zaczyna kontaktować się z firmą. Nie musi to być zakup – może to być reklama i pierwsza myśl klienta o firmie i jej produktach. Każda firma jest odpowiedzialna za budowanie tej relacji.
Jak budować relacje z klientami?
Komunikacja to podstawa budowania dobrych, jakościowych relacji z klientem. Ona jest kluczem. Zawiera język i sposób, w jaki firma komunikuje się z klientem. Kolejną ważną kwestią jest przekraczanie oczekiwań klientów. Jeśli tak się stanie, klient jest zadowolony i chce zostać stałym klientem. Trzecim pomysłem jest zadawanie klientowi pytań na temat firmy i pytanie o jego opinię. Klient rozumie wtedy, że jest ważny dla firmy. Docenienie klientów jest również niezwykle ważne.
Jak poprawić relacje z klientami?
Aby poprawić relacje z klientem, przede wszystkim spersonalizuj z nim komunikację. Klient musi czuć się indywidualistą, a nie „jednym z wielu”. Klient musi czuć, że jest traktowany jak człowiek. Niezwykle ważnym punktem jest nie tylko realizacja złożonych klientowi obietnic, ale także przekraczanie jego oczekiwań. Ważnym punktem jest również przejrzystość działań firmy.
Co to jest interakcja z klientem?
Interakcja z klientem jest kluczowa dla sukcesu biznesu. Wsparcie klientów poprzez innowacyjne metody, zarządzanie interakcjami i budowanie relacji może zwiększyć lojalność i zadowolenie klientów, co przekłada się na sukces firmy.
Obsługa klienta opiera się na personalizacji, uczciwości, oczekiwaniach, rozwiązaniu problemów, uproszczeniu obsługi i empatii. Aby poprawić jakość obsługi klienta, należy zrozumieć klienta, doskonalić obsługę klienta i polegać na regularnych opiniach klientów. Inwestowanie w doświadczenie klienta jest kluczowe, ponieważ ma wpływ na lojalność klientów i wydatki. Oprogramowanie do obsługi klienta, takie jak LiveAgent, może pomóc w szybkiej i skutecznej komunikacji z klientami.