Co to jest interakcja z klientem?
Interakcja między firmą a klientem zaczyna się, gdy ten ostatni rozpoczyna zgłoszenie. Zarejestrowane rozmowy telefoniczne, czat, tweet lub e-mail między klientem a firmą przed rozwiązaniem zgłoszenia odpowiadają liczbie interakcji klienta podanej w zgłoszeniu.
Najlepiej, aby zgłoszenie zostało rozwiązane po wstępnej komunikacji między klientem a firmą, aby zapewnić maksymalne zadowolenie klienta.
Frequently asked questions
Co oznacza interakcja z klientem?
Interakcja z klientem to relacja z klientem, która ma na celu zaspokojenie jego potrzeb i oczekiwań. Na tym jednak nie tylko powinno się to kończyć, ale powinno też przebiegać tak, aby budować długotrwałą relację z klientem.
Jakie są przykłady interakcji z klientami?
Przykładów interakcji z klientami może być tyle, ile jest klientów i ich indywidualnych przypadków. Ogólne przykłady to: rozmowa telefoniczna, odpowiadanie na komentarze w mediach społecznościowych, kontakt mailowy. W wyniku tych interakcji możliwe jest zbudowanie emocjonalnej relacji z klientem, wykorzystanie informacji zwrotnej od klientów oraz skupienie się przede wszystkim na potrzebach klienta. Innymi ciekawymi przykładami jest wykorzystanie sztucznej inteligencji, która może wspierać działanie. Niezwykle ważne jest również używanie uczciwego ludzkiego języka.
Czy interakcje z klientami są przechowywane w LiveAgent?
Interakcje z klientami są przechowywane w LiveAgent, aby agenci mogli z nich korzystać w razie potrzeby. LiveAgent wykorzystuje aplikacje mobilne, hybrydowe strumienie zgłoszeń i reguły automatyzacji, aby pomóc w automatycznej dystrybucji zgłoszeń.
Expert note
Interakcja z klientem to kluczowa relacja między firmą a klientem, która ma na celu zaspokojenie potrzeb klienta i zbudowanie długotrwałej relacji. Implementacja real-time interaction management poprawia poziom satysfakcji klienta.

Firma może wykorzystać bazę wiedzy lub portal klienta, aby udzielać klientom odpowiedzi w przypadku braku agentów. Zarządzanie zgłoszeniami jest kluczowe dla działu pomocy technicznej, a poprawa obsługi klienta może przyczynić się do poprawy doświadczenia klienta i zwiększenia lojalności. Uchylenie zgłoszenia to wykorzystanie bazy wiedzy lub portalu klienta, aby zmniejszyć obciążenie zgłoszeń. Wysoki współczynnik uchylenia zgłoszenia jest pożądany.
Konsultant ds. obsługi klienta
Opisano rolę kluczowych członków zespołu obsługi klienta w firmie, takich jak rzecznik marki, opiekun obsługi klienta, kierownik obsługi klienta oraz zgłaszający. Zaznaczono, że konsultanci ds. obsługi klienta odpowiadają za kontakt z klientami i są ważnym elementem obsługi klienta. Podano również, że ich praca wymaga umiejętności komunikacyjnych, interpersonalnych oraz znajomości oprogramowania komputerowego. W końcu, zamieszczono kilka pytań, w tym o obowiązki konsultanta, a także instrukcję, jak dodać jednego do systemu.
Własna a zlecona na zewnątrz obsługa klienta
Własna czy zlecona obsługa klienta? Przeczytaj i poznaj plusy i minusy obu rodzajów obsługi klienta w artykule Akademii LiveAgent.