Co to jest pomoc na czacie?
Poproś o pomoc dotyczącą zapytań, rozmawiając online z zespołem obsługi klienta. Agenci z łatwością i w czasie rzeczywistym odpowiedzą na Twoje prośby. Pomoc przez czat online to szybki sposób na zaspokojenie Twoich potrzeb.
Frequently asked questions
Co to jest pomoc na czacie?
Pomoc przez czat to forma synchronicznego przesyłania wiadomości. Agent i klient muszą być obecni w tym samym czasie. Zazwyczaj ten kanał komunikacji jest dostępny na stronach internetowych w postaci wyskakującego okna dialogowego. Dzięki temu agent może szybko udzielić informacji na nurtujące klienta pytanie.
Czy możesz zapewnić pomoc na czacie za pomocą LiveAgent?
Oczywiście LiveAgent zapewnia możliwość używania czatu jako narzędzia komunikacji z klientami. To obecnie jeden z najpopularniejszych kanałów komunikacji między klientem a marką.
Jakie są podstawowe zasady obsługi czatu?
Jest kilka zasad, o których należy pamiętać jako podstawowe zasady czatu. Pierwszym jest zachowanie poprawnej gramatyki i pisowni. Błędy powodują, że zespół obsługi klienta jest mniej kompetentny w oczach klienta. Inną zasadą jest jak najszybsza odpowiedź, dlatego ważne jest, aby podczas rozmowy agenci pisali szybko. Inną ważną zasadą jest niestosowanie akronimów i skrótów. Korzystanie z takich formularzy nie jest profesjonalne. Podobnie jest z pisaniem krótkich odpowiedzi „tak” i „nie”. Zawsze staraj się używać pełnych zdań. Gotowe odpowiedzi wspierają pracę zespołu obsługi klienta, ale nie wysyłaj ich bezmyślnie. Agenci powinni zawsze spersonalizować odpowiedź. Miło jest, gdy zwracamy się do klienta po imieniu. Klient czuje wtedy, że zespół serwisowy zwraca się do niego i nie należy do wielu.
Expert note
Wsparcie przez czat to niezbędny element dla firm chcących zapewnić szybką i skuteczną obsługę klientów. Zachowanie poprawnej gramatyki i pisowni oraz szybka odpowiedź to kluczowe zasady.

Firma może wykorzystać bazę wiedzy lub portal klienta, aby udzielać klientom odpowiedzi w przypadku braku agentów. Zarządzanie zgłoszeniami jest kluczowe dla działu pomocy technicznej, a poprawa obsługi klienta może przyczynić się do poprawy doświadczenia klienta i zwiększenia lojalności. Uchylenie zgłoszenia to wykorzystanie bazy wiedzy lub portalu klienta, aby zmniejszyć obciążenie zgłoszeń. Wysoki współczynnik uchylenia zgłoszenia jest pożądany.
Funkcja załączników w narzędziu LiveAgent pozwala na łatwe dodawanie plików do zgłoszeń, czatów, formularzy i artykułów. Obsługiwane są wszystkie typy plików, ale można ograniczyć ich typy i rozmiary w ustawieniach. LiveAgent umożliwia przeciąganie i upuszczanie plików oraz korzystanie z funkcji przeciągnij i upuść. Wszystko to ułatwia komunikację i przepływ pracy.
Dobry system zgłoszeniowy powinien mieć polityki SLA, kategorie, tagi i filtry, a także funkcje do pracy zespołowej i raportowania. Jest to kluczowe w zarządzaniu zgłoszeniami IT, pomagając agentom w ustalaniu priorytetów, szybkim rozwiązywaniu problemów i tworzeniu gotowych odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Dobre systemy oferują menedżerom i liderom zespołów możliwości raportowania i monitorowania zespołu. LiveAgent to narzędzie do zarządzania zgłoszeniami, które oferuje wiele przydatnych funkcji i darmową wersję próbną.