Kim są agenci czatu na żywo?
Live chat agents are employees that answer customer questions and queries through live chat. Live Chat is a function of help desk software. It is used in a lot of businesses to provide real-time answers to customer inquiries.

If you would like to learn more about how to improve your live chat support and customer satisfaction, read LiveAgent – Help desk software.
Jakie umiejętności muszą posiadać?
Agents have to be efficient with computers, be quick to respond, and have to have knowledge of any computer software used by your business, as well as your company’s products or services. Agents should strive to be helpful, communicate professionally, and close live chat sessions with customers politely.
In addition to all the above-mentioned skills, agents have to be able to multitask. Answering customer queries via live chat requires customer representatives to answer the customer promptly while looking up further information about the customer. Therefore, they can quickly research the customer’s issue, and then present a solution in a timely manner.
Jak szybko agenci czatu na żywo muszą odpowiadać klientom?
An agent is expected to respond to customer queries in under three minutes after they become an assignee to that ticket. However, the expected response time varies from industry to industry. Therefore, it’s important to look up industry benchmarks when setting response time expectations for your agents. You can set the response time in customer service software, such as LiveAgent.

If you would like to learn more, read LiveAgent – customer service software.
Dodatkowe wskazówki dotyczące poprawy wydajności agentów czatu na żywo
Agenci czatu na żywo zazwyczaj odpowiadają również na zapytania klientów z innych kanałów. Takich jak media społecznościowe lub e-mail. Oto kilka wskazówek, jak poprawić ich codzienną pracę, aby zwiększyć ich produktywność.
1. Test pisania dla agentów czatu na żywo
Live chat typing test is a great tool to test how effective is your customer service/support team. LiveAgent provides this test for free. As a result, you can improve your live chat agents’ skills as well as CX. Here is a free live chat typing test.

2. Oprogramowanie do obsługi klienta
A customer service system is a useful tool for any company dealing with customer inquiries across multiple channels. Furthermore, it allows your team to deal with customers effectively. No need to switch between interfaces anymore. Simply answer all customer inquiries from one Universal inbox.
Korzyści z oprogramowania do obsługi klienta:
- Increased profit
- Loyal customers
- Efficient live chat support workflow

Funkcje oprogramowania obsługi klienta dla lepszej obsługi czatu na żywo:
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 30-day free trial right away!
3. Portal klienta
Posiadając portal klienta z najczęściej zadawanymi pytaniami, poradnikami i filmami, możesz zapewnić całodobową obsługę klienta bez żadnych dodatkowych kosztów. Co więcej, obsługa klienta może skutecznie dostarczać informacji, kierując klientów do tych szczegółowych artykułów informacyjnych. Kolejną wielką korzyścią jest to, że operatorzy czatu na żywo mogą skoncentrować się na ważnych zapytaniach klientów, podczas gdy odpowiedzi na pytania informacyjne znajdują się w Twojej witrynie.

Try out LiveAgent for FREE
Provide the necessary work environment for your live chat agents. Try out stellar customer service software for free and improve your overall business.
Frequently asked questions
Who are live chat agents?
Live chat agents are employees of the customer service team who answer customer questions and inquiries via live chat. It is one feature of the support software and is used to get the customer a real-time response.
What are the tasks of a live chat agent?
The main task of a live chat agent is primarily to help customers. A live chat agent needs to be efficient on the computer to respond quickly to customer needs. Must have knowledge of the products and services offered by the company, as well as demonstrate great communication skills that will allow you to help customers when they have a problem, e.g. with the purchase or service of products. Additionally, the agent must be able to perform multiple activities simultaneously.
What live chat agents are not allowed to do?
Live agent may not perform tasks that are beyond the technical capabilities of live chat, as well as tasks for which they are not authorized and restricted by e.g. the law.
Uwaga eksperta
<p>Agenci czatu na żywo są kluczowymi pracownikami obsługi klienta, którzy pomagają klientom w czasie rzeczywistym. Muszą być wydajni, komunikatywni i skuteczni.</p>

Recenzja czatu na żywo LiveAgent
Chatra oferuje dobre narzędzia do komunikacji, ale jest droższy od konkurencji. LiveAgent również ma dobre funkcje, ale ma problemy z personalizacją i usuwaniem brandingu. Overall warto rozważyć LiveAgent dla obsługi klienta w mediach społecznościowych.
Idź ramię w ramię ze swoimi klientami
Opinie użytkowników wyrażają pozytywne opinie na temat LiveAgent, narzędzia do obsługi klienta pokonującego inne dostępne na rynku, zwiększającego efektywność i satysfakcję klientów.