Kim są agenci czatu na żywo?
Agenci czatu na żywo to pracownicy, którzy odpowiadają na pytania i zapytania klientów za pośrednictwem czatu na żywo. Live Chat to funkcja oprogramowania typu help desk. Jest używany w wielu firmach do udzielania odpowiedzi w czasie rzeczywistym na zapytania klientów.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak poprawić obsługę czatu na żywo i satysfakcję klientów, przeczytaj LiveAgent — oprogramowanie pomocy technicznej.
Jakie umiejętności muszą posiadać?
Agenci muszą sprawnie posługiwać się komputerami, szybko reagować i muszą znać oprogramowanie komputerowe używane przez firmę, a także produkty lub usługi firmy. Agenci powinni starać się być pomocni, komunikować się profesjonalnie i grzecznie zamykać sesje czatu na żywo z klientami.
Oprócz wszystkich wyżej wymienionych umiejętności, agenci muszą posiadać umiejętność wielozadaniowości. Odpowiadanie na pytania klientów za pośrednictwem czatu na żywo wymaga od przedstawicieli klienta niezwłocznego udzielania odpowiedzi klientowi podczas wyszukiwania dalszych informacji o kliencie. Dzięki temu mogą szybko zbadać problem klienta, a następnie w odpowiednim czasie przedstawić rozwiązanie.
Jak szybko agenci czatu na żywo muszą odpowiadać klientom?
Oczekuje się, że agenci odpowiedzą na zapytania klientów w czasie krótszym niż trzy minuty. Jednak oczekiwany czas reakcji różni się w zależności od branży. Dlatego ważne jest, aby przy ustalaniu oczekiwań dotyczących czasu odpowiedzi dla agentów sprawdzić wzorce branżowe. Możesz ustawić czas odpowiedzi w oprogramowaniu obsługi klienta, takim jak LiveAgent.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, przeczytaj LiveAgent — oprogramowanie do obsługi klienta.
Dodatkowe wskazówki dotyczące poprawy wydajności agentów czatu na żywo
Agenci czatu na żywo zazwyczaj odpowiadają również na zapytania klientów z innych kanałów. Takich jak media społecznościowe lub e-mail. Oto kilka wskazówek, jak poprawić ich codzienną pracę, aby zwiększyć ich produktywność.
1. Test pisania dla agentów czatu na żywo
Test pisania na czacie na żywo to świetne narzędzie do sprawdzenia, jak skuteczny jest Twój zespół obsługi klienta / wsparcia. LiveAgent udostępnia ten test za darmo. W rezultacie możesz poprawić umiejętności swoich agentów czatu na żywo, a także CX. Oto bezpłatny test pisania na czacie na żywo.
2. Oprogramowanie do obsługi klienta
System obsługi klienta to przydatne narzędzie dla każdej firmy zajmującej się zapytaniami klientów w wielu kanałach. Co więcej, pozwala Twojemu zespołowi skutecznie radzić sobie z klientami. Nie musisz już przełączać się między interfejsami. Wystarczy odpowiedzieć na wszystkie pytania klientów z jednej Uniwersalnej skrzynki odbiorczej.
Korzyści z oprogramowania do obsługi klienta:
- Zwiększony zysk
- Lojalność klientów
- Wydajny przepływ pracy z obsługą czatu na żywo
Funkcje oprogramowania obsługi klienta dla lepszej obsługi czatu na żywo:
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!
3. Portal klienta
Posiadając portal klienta z najczęściej zadawanymi pytaniami, poradnikami i filmami, możesz zapewnić całodobową obsługę klienta bez żadnych dodatkowych kosztów. Co więcej, obsługa klienta może skutecznie dostarczać informacji, kierując klientów do tych szczegółowych artykułów informacyjnych. Kolejną wielką korzyścią jest to, że operatorzy czatu na żywo mogą skoncentrować się na ważnych zapytaniach klientów, podczas gdy odpowiedzi na pytania informacyjne znajdują się w Twojej witrynie.
Try out LiveAgent for FREE
Provide the necessary work environment for your live chat agents. Try out stellar customer service software for free and improve your overall business.
Frequently asked questions
Kim są agenci czatu na żywo?
Agenci czatu na żywo to pracownicy zespołu obsługi klienta, którzy odpowiadają na pytania i zapytania klientów za pośrednictwem czatu na żywo. Jest to jedna z funkcji oprogramowania wsparcia i służy do uzyskania odpowiedzi klienta w czasie rzeczywistym.
Jakie są zadania agenta czatu na żywo?
Głównym zadaniem agenta czatu na żywo jest przede wszystkim pomoc klientom. Agent czatu na żywo musi być wydajny na komputerze, aby szybko reagować na potrzeby klientów. Musi posiadać wiedzę na temat produktów i usług oferowanych przez firmę, a także wykazać się świetnymi umiejętnościami komunikacyjnymi, które pozwolą Ci pomóc klientom, gdy mają problem, np. w przypadku z zakupem lub serwisem produktów. Dodatkowo agent musi być w stanie wykonywać wiele czynności jednocześnie.
Czego nie wolno robić agentom czatu na żywo?
Agenci czatu na żywo nie mogą wykonywać zadań, które wykraczają poza techniczne możliwości czatu na żywo, a także zadań, do których nie są upoważnieni i ograniczeni m.in. prawo.