Jak mogę zaoferować wsparcie techniczne?
Wsparcie techniczne na żywo może być dostarczane różnymi kanałami. Na przykład: e-mail, rozmowy telefoniczne lub czat pomocy technicznej online. Aby zapewnić doskonałe wsparcie techniczne, większość firm korzysta z oprogramowania Help Desk. Oprogramowanie help desk, takie jak LiveAgent, usprawnia komunikację z klientami i zapewnia zaawansowane narzędzia dla agentów pomocy technicznej.
Z jakich części składa się najlepsze oprogramowanie pomocy technicznej?
Każda firma otrzymuje codziennie mnóstwo e-maili. Dzięki LiveAgent Twoi agenci obsługi klienta online otrzymają równomiernie rozłożone zgłoszenia e-mail. Co więcej, możesz dostosować szablony wiadomości e-mail, aby zapewnić wydajny przepływ pracy za każdym razem, gdy otrzymasz powiadomienie o nowym zgłoszeniu e-mail.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, przeczytaj LiveAgent – Poczta.
Wsparcie techniczne Czat
Coraz więcej klientów woli kontaktować się przez LiveChat, aby szybciej uzyskać odpowiedź. Obecnie istnieje wiele przycisków czatu do wykorzystania w Twojej witrynie. Czym więc różni się czat LiveAgent? Cóż, przede wszystkim możesz zobaczyć, co pisze klient, jeszcze zanim to wyśle. Dzięki temu możesz przygotować się z wyprzedzeniem. Czy klient potrzebuje konkretnych dokumentów, wskazówek? Załącz dokument lub wyślij im linki. Chcesz przenieść klienta do innego działu? Łatwo z LiveAgent!
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, przeczytaj LiveAgent – Czat.
Połączenia głosowe
Odbierasz połączenia na telefon i komputer od klientów w tym samym czasie? LiveAgent może pomóc w kierowaniu połączeń na komputery agentów. Koniec z przełączaniem się między urządzeniami, obsługa połączeń z jednego interfejsu.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, przeczytaj LiveAgent – Połączenia.
Social media
Otrzymywanie pytań/zapytań dotyczących produktów/usług Twojej firmy w mediach społecznościowych, takich jak: Facebook, Twitter czy Viber? Dzięki LiveAgent możesz zintegrować te platformy SM i mieć pewność, że zawsze będziesz na bieżąco z wszelkimi problemami lub wątpliwościami. Kontakt z odbiorcami/klientami jest ważniejszy niż kiedykolwiek. Śledź i obsługuj swoją narrację SM za pomocą LiveAgent.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, przeczytajLiveAgent – Social Media.
Forum
Forum to świetny sposób na zapewnienie swoim klientom przestrzeni do wzajemnej pomocy. Dzięki LiveAgent możesz nie tylko utworzyć forum, ale także będziesz otrzymywać powiadomienia, gdy Twoi klienci na nim opublikują. Dlatego możesz natychmiast zająć się wszelkimi wątpliwościami.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, przeczytaj LiveAgent – Forum.
Formularz kontaktowy
Często obsługa klienta online dostaje dużo spamu. Jednym ze sposobów, aby temu zapobiec, jest zapewnienie klientom formularzy kontaktowych. W ten sposób adres e-mail obsługi klienta (biznesowy) jest „ukryty”. Ponadto otrzymujesz więcej informacji o klientach – istotne informacje, takie jak: imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, co ostatecznie pomaga zapewnić lepszą obsługę.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, przeczytaj LiveAgent – Formularze kontaktowe.
Rozmowy wideo
Obsługa klienta online może być czasami trudna. Możliwość pokazania lub poprowadzenia klienta przez rozmowy wideo online może być ogromną zaletą dla wielu firm. Koniec z kłopotami z wyjaśnianiem klientom problemów technicznych, po prostu udostępnij swój ekran i pomóż klientowi.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, przeczytaj LiveAgent – Połączenia wideo.
Opinie
Opcja opinii w LiveAgent to świetny sposób na poznanie opinii i obaw klientów. Może po prostu pomóc ci poprawić się każdego dnia. Dostosuj swój własny przycisk opinii w LiveAgent i każdego dnia stawaj się lepszy!
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, przeczytaj LiveAgent – Opinia.

Zainteresowany LiveAgent? Wypróbuj nasz 14-dniowy bezpłatny okres próbny i od razu zapewnij swoim klientom dostęp do wielu kanałów!
Inne funkcje LiveAgent, które poprawiają wsparcie techniczne na żywo:
- Zgłoszenia
- CRM
- Gotowe wiadomości/Predefiniowane wiadomości
- Reguły & SLA
- Uniwersalna skrzynka odbiorcza
- IVR
Czy wsparcie techniczne jest trudne?
Bycie agentem pomocy technicznej online jest trudną pracą, ponieważ wymaga mnóstwa cierpliwości i wiedzy. Poza tym często jest powtarzalny i niedoceniany, ponieważ klienci często bywają niegrzeczni i wymagający.
Co trzeba zrobić, aby zostać internetowym agentem pomocy technicznej?
Przedstawiciele wsparcia technicznego muszą mieć ogromną wiedzę na temat specyfikacji technicznych produktów i usług, które świadczą. Oprócz tego agenci wsparcia technicznego muszą posiadać umiejętności aktywnego słuchania i umiejętności obsługi ludzi. Muszą być w stanie zrozumieć, czego chce klient i być w stanie cierpliwie poprowadzić go w kierunku rozwiązania problemu.
Jakie umiejętności musi posiadać agent wsparcia technicznego online?
Agenci wsparcia technicznego muszą dobrze rozumieć produkt, który sprzedaje ich firma, aby mogli pomagać swoim klientom zarówno w prostych, jak i złożonych problemach.
Jak wspomniano powyżej, przedstawiciele klientów muszą również posiadać umiejętności aktywnego słuchania i umiejętności interpersonalnych. Korzystne jest również, jeśli agenci pomocy technicznej są wielojęzyczni. W ten sposób mogą zapewnić wsparcie większej liczbie klientów w więcej niż jednym języku.
Wreszcie, agenci muszą być w stanie pisać szybko i bez błędów. Duża szybkość pisania gwarantuje, że klienci szybko otrzymają odpowiedzi na swoje pytania. Zapewnia to satysfakcję klienta, a to z kolei poprawia retencję i przychody.
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!
Frequently asked questions
Co oznacza termin pomoc techniczna online?
Wsparcie techniczne to usługa, w ramach której firmy udzielają pomocy użytkownikom produktów technologicznych – zarówno urządzeń, jak telefonów czy komputery, ale także oprogramowanie. Ich celem jest pomoc użytkownikowi w rozwiązaniu określonych problemów z produktem.
Jakie są cechy wsparcia technicznego online?
Cechy pomocy technicznej online to przede wszystkim doskonała umiejętność rozwiązywania problemów, znajdowania ich przyczyn i zapewniania odpowiedniego rozwiązania. Ponadto niezwykle ważne są umiejętności komunikacyjne, które pozwalają na indywidualne i odpowiednie podejście do klienta. Ważna jest również elastyczność i nieprzywiązywanie się do utartych schematów.
Czy możesz zapewnić wsparcie techniczne online za pośrednictwem LiveAgent?
Oczywiście możesz zapewnić wsparcie techniczne online za pomocą LiveAgent. Umożliwia komunikację z klientami oraz dostarcza zaawansowane narzędzie dla agentów wsparcia technicznego. Możesz zarządzać wszystkimi kanałami komunikacji w jednym miejscu (poczta e-mail, czat na żywo, czat wideo, media społecznościowe itp.), możesz utworzyć centrum pomocy dla klientów i masz dostęp do raportów i historii komunikacji.
Expert note
Wsparcie techniczne online to usługa świadczona przez firmy, które pomagają użytkownikom w rozwiązywaniu problemów z produktami technologicznymi. Najlepiej realizowane poprzez oprogramowanie Help Desk.

Obsługa czatu na żywo to możliwość prowadzenia czatu tekstowego między klientem a zespołem pomocy technicznej przez Internet, co znacznie przyspiesza pracę zespołu obsługi klienta. Główne elementy obsługi czatu na żywo to łatwa komunikacja, interakcja z klientem i możliwość uzyskania niemal natychmiastowej odpowiedzi. LiveAgent zapewnia obsługę czatu na żywo, zawierając wszystkie potrzebne funkcje dla zespołów obsługi klienta.
LiveAgent oferuje pomoc na czacie, portal wsparcia i wsparcie społecznościowe, co przyczynia się do najwyższej jakości obsługi klienta w firmie. Portal wsparcia umożliwia łatwe i automatyczne wyszukiwanie informacji, a jego wygląd i styl można dostosować do firmy. Wsparcie społecznościowe, takie jak Facebook i Twitter, pozwala na budowanie pozytywnego wizerunku i zwiększenie zadowolenia klientów. Obsługa klienta online to pomoc online świadczona przez firmę swoim klientom, którzy korzystają z jej produktów lub usług.
Oprogramowanie pomocy technicznej
Oprogramowanie pomocy technicznej służy do zarządzania relacjami z klientami. Jest to platforma internetowa, na której Twoi agenci mogą rozwiązywać problemy klientów.
Tekst porusza tematykę obsługi klienta i samoobsługi w branży biznesowej. Wskazuje na popularność i potrzebę dostarczenia klientom narzędzi samoobsługowych, w tym bazy wiedzy. Podkreśla znaczenie szybkiej i poprawnej odpowiedzi na czacie oraz wykorzystanie oprogramowania pomocy technicznej do usprawnienia komunikacji i zarządzania danymi klientów. Wymienia też modele biznesowe oraz rozwiązania, w tym platformę LiveAgent, która pomaga w efektywnym zarządzaniu obsługą klienta.