checking instagram social media on phone

Zarządzanie mediami społecznościowymi checklista

Zarządzanie mediami społecznościowymi może być trudnym zadaniem dla każdej firmy. Biorąc pod uwagę liczbę sieci społecznościowych, trudno jest zorientować się, na których i w jaki sposób powinieneś się skupić.

Jest to łatwa w użyciu lista kontrolna do zarządzania wszystkimi profilami w mediach społecznościowych.

Znaczenie listy kontrolnej zarządzania mediami społecznościowymi

Przede wszystkim posiadanie listy kontrolnej zarządzania mediami społecznościowymi jest ważne, ponieważ zapewnia, że wszystkie twoje bazy są objęte. Stworzenie i przestrzeganie listy kontrolnej w mediach społecznościowych sprawi, że nie zapomnisz o krytycznych zadaniach związanych z zarządzaniem kontami.

Co więcej, usprawnia pracę, pozwalając skupić się na konkretnych zadaniach, które wymagają uwagi. W ten sposób możesz zapobiec marnowaniu czasu na czynności, które nie pomagają Ci osiągnąć Twoich celów.

Kto może skorzystać z listy kontrolnej zarządzania mediami społecznościowymi?

Lista kontrolna zarządzania mediami społecznościowymi ma zastosowanie do szerokiego grona osób, w tym:

  • social media managerów
  • zespołów marketingu
  • właścicieli przedsiębiorstw
  • ekspertów branżowych
  • zespołów social mediowych

Lista kontrolna zarządzania mediami społecznościowymi może być korzystna dla wszystkich, ponieważ może pomóc im w znacznie bardziej efektywnym zarządzaniu i prowadzeniu biznesowych kont w mediach społecznościowych. Dodatkowo listę kontrolną można wykorzystać do śledzenia postępów i mierzenia wyników.

Czy chcesz, aby Twoje media społecznościowe błyszczały? Oto jak to zrobić.

Przeglądaj listę kontrolną zarządzania mediami społecznościowymi dla codziennych, tygodniowych i miesięcznych zadań

Zarządzanie mediami społecznościowymi checklista

Jako menedżer mediów społecznościowych powinieneś rozpocząć dzień od sprawdzenia wszystkich swoich profili. Twoim obowiązkiem jest codzienne chodzenie po tych „rundach”, aby być na bieżąco z tym, co się dzieje i co może wymagać Twojej uwagi.

Dlaczego sprawdzanie wszystkich Twoich profili w mediach społecznościowych jest ważne?

Nadążanie za kontami w mediach społecznościowych jest dość oczywistą koniecznością. Dzięki temu zawsze będziesz na bieżąco z tym, co się dzieje.

Jak sprawdzać wszystkie swoje profile w mediach społecznościowych?

Pierwszą rzeczą do zrobienia jest rozpoczęcie rutyny. Sprawdzanie profili w mediach społecznościowych będzie częścią Twojego nawyku, więc poświęć trochę czasu na początku dnia, aby sprawdzić je przed czymkolwiek innym.

Wskazówka: jeśli to możliwe, rozpocznij ten proces wcześnie rano, aby zakończyć go przed rozpoczęciem dnia i rozpoczęciem pracy.

Każde konto musi być sprawdzane indywidualnie, w tym komentarze, wiadomości DM, udostępnienia i powiadomienia. Przygotuj pewien wzór, aby nigdy nie przegapić niczego ważnego.

Futurama Fry Facebook

Których narzędzi użyć do sprawdzenia wszystkich swoich profili w mediach społecznościowych?

  • narzędzia do zarządzania mediami społecznościowymi, takie jak Kontentino, Hootsuite lub Sprout Social

Jeśli ktoś poświęci czas na napisanie komentarza na Twojej stronie w mediach społecznościowych, poświęć trochę czasu na odpowiedź. Pokaż, że Ci zależy.

Dlaczego odpowiadanie na wszystkie komentarze jest ważne?

Jednym z głównych celów marketingu w mediach społecznościowych jest budowanie społeczności marki. Pozytywne komentarze pomagają budować Twoją reputację, a także pozostawać w kontakcie z odbiorcami.

Obraz, który tworzysz online, ma bezpośredni wpływ na Twoje ogólne wyniki. Brak odpowiedzi na komentarze klientów jest niedopuszczalne i może zaszkodzić reputacji Twojej firmy.

Jaki jest najlepszy sposób odpowiadania na wszystkie komentarze?

Dziękuj klientom za pozytywne recenzje. Nawet neutralne komentarze stanowią okazję do nawiązania kontaktu z klientami i promowania Twojej firmy.

Odnieś się do negatywnych komentarzy i spróbuj rozwiązać problem. Nawet jeśli nie zgadzasz się z opinią, zawsze powinieneś zachowywać profesjonalną postawę i nie dopuszczać do głosu emocji.

Połącz Facebooka z oprogramowaniem Help desk — LiveAgent

Których narzędzi użyć do odpowiadania na wszystkie komentarze?

  • Oprogramowanie do obsługi mediów społecznościowych od LiveAgent – ​​to omnichannel help desk, który zbiera wszystkie interakcje Twoich obserwujących z wielu kont i organizuje je w jednej skrzynce odbiorczej.

Jednym z najważniejszych aspektów zarządzania mediami społecznościowymi jest planowanie postów. Gwarantuje to, że Twoje konta pozostaną aktywne i nie przegapisz okazji do dotarcia do odbiorców.

Dlaczego ważne jest codzienne planowanie postów?

To jeden z najlepszych sposobów na utrzymanie stałej obecności w mediach społecznościowych. Co więcej, może zapobiec stagnacji na Twoich kontach.

Jak zaplanować posty w mediach społecznościowych?

Pierwszym krokiem jest zrozumienie grupy docelowej, kolejnym krokiem jest stworzenie treści spełniającej ich potrzeby i zainteresowania. Oznacza to pisanie angażujących postów w tonie i stylu, który ludzie z przyjemnością przeczytają. Dodaj także zdjęcia/filmy/infografiki, które przyciągną ich uwagę.

Jeśli utkniesz w poszukiwaniu pomysłów, możesz przeprowadzić burzę mózgów, obserwując trendy w mediach społecznościowych lub korzystając z narzędzi takich jak BuzzSumo. Ostatnim krokiem jest zaplanowanie treści w kalendarzu do późniejszej publikacji.

Ilustracja harmonogramu postów
źródło: postplanner.com

Których narzędzi używać do planowania postów?

  • narzędzia do planowania, takie jak Kontentino, które publikują zaplanowane posty w Twoim imieniu (planowanie zbiorcze)
  • kalendarz mediów społecznościowych, aby mieć wszystkie wersje robocze i posty w jednym miejscu i móc nimi łatwo zarządzać
  • szablony mediów społecznościowych, które pomogą Ci szybko tworzyć posty na różne platformy
  • BuzzSumo, aby znaleźć pomysły na treści

Sprawdź swoje wzmianki, aby zobaczyć, jakie emocje wywołuje Twoja marka, i sprawdź, czy nie ma pożarów do ugaszenia.

Dlaczego monitorowanie wzmianek jest ważne?

To jeden z najlepszych sposobów na uzyskanie opinii o Twojej marce i dowiedzenie się, co ludzie o Tobie mówią. Pomaga również zapobiegać wystąpieniu kryzysu i szybko reagować na wszelkie niekorzystne zdarzenia. W rezultacie możesz budować silniejsze relacje zarówno z obecnymi, jak i potencjalnymi klientami.

Jak monitorować wzmianki?

Automatyzacja procesu jest najlepsza, ponieważ w przeciwnym razie może być bardzo czasochłonna (jeśli Twoja marka ma duży rozgłos, nie można nawet sprawdzić ich wszystkich). Skorzystaj z narzędzia do monitorowania i twórz zapytania, które są regularnie monitorowane.

Jeśli masz możliwość skonfigurowania powiadomień w czasie rzeczywistym, zrób to, będziesz mógł szybko zareagować na każdą wzmiankę i zapobiec eskalacji sytuacji. W związku z tym będziesz sprawdzać tylko powiadomienia, które wymagają Twojej uwagi.

Wzmianki o monitorowaniu na Twitterze1
Starsze wzmianki za pomocą LiveAgent

Których narzędzi do monitorowania wzmianek?

  • narzędzia do zarządzania mediami społecznościowymi
  • wyszukiwarki mediów społecznościowych, takie jak Google Alerts
  • narzędzia do monitorowania mediów społecznościowych, takie jak Mediatoolkit, które pozwalają monitorować wszystkie wzmianki w jednym miejscu i szybko reaguj

Kolejnym ważnym zadaniem kierownictwa jest czytanie i odpowiadanie na wszystkie Twoje wiadomości. Oznacza to reagowanie na zapytania, skargi i inne wiadomości tak szybko, jak to możliwe.

Dlaczego ważne jest odpowiadanie na wiadomości?

Media społecznościowe to skuteczny kanał społecznościowy do obsługi klienta. Jednak w celu uzyskania pozytywnej obsługi klienta oczekuje się szybkiej reakcji.

Na dłuższą metę szybkie odpowiedzi mogą nie tylko pomóc w budowaniu relacji, ale także zwiększyć sprzedaż. Im jesteś bardziej responsywny i skoncentrowany na kliencie, tym większe prawdopodobieństwo, że klienci znów będą od Ciebie kupować w przyszłości.

Jak radzić sobie z odpowiadaniem na wiadomości?

Jeśli masz zbyt wiele wiadomości do obsłużenia, rozważ użycie narzędzi, które pomogą zautomatyzować ten proces. Możesz na przykład użyć uniwersalnej skrzynki odbiorczej LiveAgent, aby wszystkie wiadomości z różnych platform mediów społecznościowych trafiały do ​​jednej wspólnej skrzynki odbiorczej.
W ten sposób możesz mieć lepszą kontrolę nad swoimi kontami i efektywniej zarządzać odpowiedziami. Ponadto daje Ci przewagę nad konkurencją, ponieważ będziesz w stanie odpowiadać na wiadomości szybciej niż oni.

LiveAgent support system zgłoszeniowy

Których narzędzi użyć do odpowiadania na wiadomości?

  • LiveAgent – ​​jego uniwersalna skrzynka odbiorcza umożliwia łączenie różnych kanałów mediów społecznościowych i zarządzanie wszystkimi wiadomościami, e-mailami, czatami itp. w jednym miejscu.

Miej oko na to, co robią Twoi konkurenci i próbuj się od nich uczyć. Sprawdź, jakie treści publikują, jak często publikują i jakie reakcje otrzymują ich posty.

Dlaczego obserwowanie konkurencji jest ważne?

Sprawdzenie, co im odpowiada, to świetny sposób na zdobycie pomysłów na własną strategię w mediach społecznościowych. Ponadto może pomóc Ci zidentyfikować słabości konkurencji i znaleźć możliwości ich wyprzedzenia.

Jak obserwować konkurencję?

  • Śledź swoich konkurentów we wszystkich głównych sieciach społecznościowych – w tym na Twitterze, Facebooku, LinkedIn, Google+ i Instagramie.
  • Monitoruj aktywność w mediach społecznościowych konkurencji – użyj narzędzia takiego jak Hootsuite lub Sprout Social do śledzenia słów kluczowych i hashtagów, dając wgląd w to, o czym konkurenci mówią w Internecie.
  • Analizuj ich zawartość – sprawdź rodzaje publikowanych treści (posty na blogu, posty, historie IG, rolki, filmy itp.)
  • Utwórz arkusz kalkulacyjny z profilami mediów społecznościowych konkurencji, aby móc zbierać dane i regularnie je aktualizować.
przewijanie przez media społecznościowe - gif

Których narzędzi użyć do obserwowania konkurencji?

  • Narzędzia do monitorowania mediów społecznościowych, takie jak Mediatoolkit lub Mention, pozwalają śledzić wszystkie wzmianki konkurencji we wszystkich kanałach
  • arkusze kalkulacyjne, takie jak Arkusze Google lub Microsoft Excel

Użyj hashtagów, aby dopasować się do aktualnych trendów i zwiększyć widoczność swojej marki. Znajdź popularne hashtagi, które są odpowiednie dla Twojej niszy i używaj ich w swoich postach.

Dlaczego używanie popularnych hashtagów jest ważne?

Hashtagi zyskujące popularność mogą pomóc Ci dotrzeć do większej liczby odbiorców i być bardziej widocznym w internecie. Mogą również zwiększyć zaangażowanie i pomóc w rozwoju konta.

Jak znaleźć popularne hashtagi?

Istnieje kilka różnych sposobów znajdowania popularnych hashtagów. Jednym z nich jest użycie paska wyszukiwania na Instagramie lub innych platformach społecznościowych. Wpisz słowo kluczowe lub frazę, a zobaczysz wszystkie hashtagi, które są aktualnie używane przez osoby, np. Instagram.

Innym sposobem na znalezienie popularnych hashtagów jest sprawdzanie witryn takich jak Hashtagify, które umożliwiają wpisanie słowa kluczowego lub frazy i wyświetlenie wszystkich powiązanych hashtagów w czasie. Możesz także sprawdzić trendy na Twitterze, aby uzyskać bardziej ogólne informacje o tym, co jest obecnie popularne.

Hashtag ze słów
źródło: tłokbroke.com

Których narzędzi użyć do wyszukiwania popularnych hashtagów?

  • Hashtagify – pozwala znaleźć popularne hashtagi na dowolny temat
  • Twitter, Instagram i inne platformy mediów społecznościowych

Możesz zobaczyć, jak radzą sobie w czasie i odpowiednio dostosować strategię treści.

Dlaczego śledzenie słów kluczowych i fraz jest ważne?

Śledząc skuteczność słów kluczowych i fraz, możesz dowiedzieć się, które z nich działają na Ciebie, a które wymagają więcej uwagi. Ponadto może pomóc w dostosowaniu strategii treści i osiągnięciu lepszych wyników działań marketingowych.

Jak śledzić słowa kluczowe i wyrażenia?

Istnieje wiele bezpłatnych lub tanich narzędzi online do śledzenia słów kluczowych i fraz. Dostarczają dane na temat liczby wyszukiwań dla każdego słowa kluczowego lub frazy oraz dane, takie jak liczba konkurencyjnych stron i średni koszt kliknięcia.

Jeśli potrzebujesz bardziej szczegółowych danych lub chcesz śledzić słowa kluczowe i wyrażenia w wielu językach, możesz rozważyć płatną usługę. Zazwyczaj oferują one bardziej kompleksowe dane, w tym informacje o rankingach wyszukiwarek i ruchu.

Grafika słów kluczowych

Których narzędzi użyć do śledzenia słów kluczowych i fraz?

  • SEMrush umożliwia śledzenie skuteczności słów kluczowych i fraz w czasie, a także sprawdzanie poziomu konkurencji i tygodniowej liczby wyszukiwań

Co tydzień należy przeprowadzić dokładną analizę kluczowych danych i statystyk. Możesz wtedy zobaczyć aspekty, które działają na twoich kontach w mediach społecznościowych i co należy poprawić.

Dlaczego ważne jest cotygodniowe przeglądanie statystyk?

Daje Ci pełny obraz Twojej skuteczności i pomaga wykryć wszelkie negatywne trendy, zanim wymkną się spod kontroli. Nie zauważysz żadnych odchyleń od normy, jeśli nie będziesz regularnie analizować statystyk.

Jak przeglądać swoje statystyki?

Istnieje wiele różnych narzędzi i platform oferujących szczegółowy wgląd w Twoje wyniki. Jednak nie wszystkie były równie dobre.

Najlepszym sposobem analizy statystyk jest skorzystanie z platformy, która oferuje zarówno dane historyczne, jak i dane w czasie rzeczywistym. Dzięki temu możesz zobaczyć, jak Twoje konta radziły sobie w czasie, a także śledzić postępy swoich kampanii w czasie rzeczywistym.

Zarządzanie mediami społecznościowymi checklista

Których narzędzi użyć do przeglądania swoich statystyk?

  • Google Analytics
  • Statystyki Hootsuite

Raz w tygodniu powinieneś również spotkać się ze swoim zespołem, aby omówić swoje postępy w mediach społecznościowych. Pomoże to wszystkim pozostać na tej samej stronie i zidentyfikować wszelkie potencjalne problemy lub obszary poprawy.

Jak radzić sobie z ulepszaniem mediów społecznościowych?

Zwróć uwagę na trendy i zobacz, co ludzie robią w mediach społecznościowych.

Animacja przeglądu pulpitu LiveAgent

Których narzędzi użyć do wprowadzania ulepszeń?

To zależy od tego, gdzie należy wprowadzić zmiany. Pomocne mogą być jednak następujące narzędzia:

  • Oprogramowanie pomocy technicznej LiveAgent do zarządzania wiadomościami, odpowiadania na komentarze i monitorowania wielu kont
  • Kontentino lub inne narzędzie do zarządzania mediami społecznościowymi do kalendarza treści
  • Canva do tworzenia treść
  • Google Ads i Facebook Ads Manager do zarządzania wszystkimi reklamami

Dlaczego ważne jest przeprowadzanie cotygodniowych spotkań?

Spotkania ułatwiają współtworzenie całej strategii. To czas wymiany pomysłów i wątpliwości, a także informowania o postępach.

Kiedy takie spotkania się odbywają, co należy omówić?

  • ogólny postęp Twoich kampanii
  • wydajność każdej pojedynczej kampanii
  • postęp w określonych celach
  • problemy i wyzwania, z jakimi zmierzyliśmy się w ostatnim tygodniu
  • plany na nadchodzący tydzień
Ilustracja deski rozdzielczej Slack

Których narzędzi używać do prowadzenia spotkań?

  • Google Hangouts lub inne oprogramowanie do wideokonferencji do zdalnego organizowania spotkań
  • Zwolnienie do komunikacji między sobą
  • Asana do śledzenia codziennych zadań

Twoje wysiłki można zwiększyć, korzystając z marketingu influencerów. Stosowanie takich taktyk, jak przekaz szeptany i dowód społeczny, sprawia, że ​​ludzie są bardziej skłonni do kupowania Twoich produktów i/lub korzystania z Twoich usług.

Dlaczego warto kontaktować się z wpływowymi osobami z branży?

Możesz uzyskać dostęp do ich obserwujących, a tym samym promować swoje treści wśród szerszej publiczności, a także sprawić, że Twoja marka będzie bardziej widoczna i rozpoznawalna. Osoby, które śledzą influencerów, zwykle im ufają, więc takie powiązania mogą mieć ogromny wpływ na Twoją sprzedaż.

Jak nawiązać kontakt z wpływowymi osobami z branży?

Najpierw znajdź ich w mediach społecznościowych i zacznij śledzić ich konta. Aby osiągnąć najlepsze wyniki w marketingu influencerów, musisz mieć pewność, że pasują do Twojej marki i razem stworzycie naprawdę dobry duet.

Po nawiązaniu z nimi kontaktu poproś o współpracę, porozmawiaj o oczekiwaniach, ustal wszystkie warunki i utrzymuj dobry kontakt. Omów kampanię i daj im swobodę twórczą. Nie narzucaj zbyt wielu wskazówek, ponieważ znają swoich odbiorców i wiedzą, jak najlepiej do nich dotrzeć.

Muszę to wykorzystać na swoją korzyść GIF

Których narzędzi używać do łączenia się z influencerami?

  • Heepsy i NinjaOutreach to narzędzia, które wykorzystują sztuczną inteligencję, aby dopasować Twoją markę do najlepszych influencerów (jednak zawsze powinieneś sam weryfikować wyniki)
  • skontaktuj się z nimi za pośrednictwem mediów społecznościowych

Zawsze powinieneś oferować swoim odbiorcom szansę na zaangażowanie – czy to za pośrednictwem postów, relacji na Instagramie, czy jakiegokolwiek innego kanału.

Dlaczego kontakt z klientami jest ważny?

Poprawiając zaangażowanie w mediach społecznościowych, wzmacniasz relacje swojej marki z klientami i budujesz społeczność. To z kolei prowadzi do wzrostu lojalności wobec marki, rekomendacji szeptanych i sprzedaży.

Jak Twoja marka może być bardziej angażująca?

  • Regularnie monitoruj swoje konta i odpowiadaj na komentarze w odpowiednim czasie.
  • publikuj interesujące, angażujące treści, które przyciągną uwagę Twoich obserwatorów, nauczą ich i rozśmieszają
  • uczestniczyć w dyskusjach i odpowiadać na pytania obserwujących
  • obserwować i współpracować z innymi firmami w swojej branży
bardzo uprzejme witam Panią

Których narzędzi użyć do zaangażowania klientów?

  • treści angażujące, takie jak filmy lub rolki
  • sesje pytań i odpowiedzi lub ankiety dotyczące relacji na Instagramie
  • przesyłanie strumieniowe na żywo

Czy to koniec tygodnia? Usiądź i zrób listę zadań, które udało Ci się osiągnąć.

Dlaczego sprawdzanie cotygodniowego celu jest ważne?

Pomaga skoncentrować się na kampaniach i zapewnia odpowiedzialność. Widzenie swoich postępów może również Cię zmotywować.

Jak radzić sobie z odprawą cotygodniowych celów?

Cele tygodniowe powinny być konkretne, mierzalne i osiągalne. Powinny również być zgodne z Twoją ogólną strategią. Nawet najmniejsze kroki mogą dać ci wyobrażenie o tym, co udało ci się osiągnąć w ciągu ostatniego tygodnia i nad czym musisz popracować w nadchodzącym.

Śledź cele w notatniku

Których narzędzi używać do sprawdzania celów tygodniowych?

  • Oprogramowanie Asana to świetne narzędzie do śledzenia celów – daje możliwość tworzenia zadań i śledzenia ich postępów, a także wyznaczania terminów i mierzenia sukcesu tych zadań

Powinieneś zaplanować swoją kampanię co miesiąc, aby uzyskać pełny przegląd tego, co chcesz osiągnąć.

Dlaczego planowanie kampanii w mediach społecznościowych jest ważne?

Pozwala wyznaczać cele i mierzyć ich sukces. Bez strategii mediów społecznościowych możesz nie być pewien, co mierzyć lub jak śledzić swoje postępy.

Co należy uwzględnić w planie kampanii w mediach społecznościowych?

Plan kampanii powinien zawierać cel, grupę docelową, budżet, harmonogram i strategię. Na pierwszy rzut oka może się to wydawać dużo pracy, ale rozbicie procesu na wykonalne kroki ułatwi to. Jest kilka kluczowych etapów:

  • określ cele kampanii
  • określ swoich docelowych odbiorców
  • utwórz treści, które są dla nich odpowiednie
  • ustaw budżet i harmonogram
  • opracuj strategię, w jaki sposób osiągniesz swoje cele

Po wykonaniu tych kroków możesz rozpocząć wdrażanie planu kampanii. Nie zapominaj, że ważne jest regularne przeglądanie i korygowanie nadchodzących kampanii, ponieważ Twoje cele i docelowi odbiorcy mogą się zmieniać.

Świąteczna promocja LiveAgent na Facebooku

Których narzędzi użyć do planowania kampanii w mediach społecznościowych?

  • narzędzia do zarządzania mediami społecznościowymi
  • arkusze kalkulacyjne
  • szablony kampanii w mediach społecznościowych

Kalendarz treści może pomóc Twojej firmie zdecydować, jakie treści udostępniać i promować w kanałach mediów społecznościowych. Możesz go użyć do śledzenia nie tylko swoich postów, ale także wpisów na blogu, kampanii e-mailowych, a nawet tradycyjnej reklamy.

Dlaczego tworzenie kalendarza treści jest ważne?

Pomaga uporządkować wszystkie pomysły dotyczące treści i zaplanować z wyprzedzeniem. Plan treści pomaga również upewnić się, że wszystkie treści na Twoich kontach w mediach społecznościowych są zgodne z ogólną strategią marketingową.

Jak utworzyć kalendarz treści?

Kluczowe jest posiadanie odpowiedniego narzędzia – znajdź takie, które pomoże Ci usprawnić cały proces, a nie spowolnić go.

W najlepszych rozwiązaniach będziesz mieć dostęp do planowania zbiorczego oraz funkcji „przeciągnij i upuść”, aby łatwo zmieniać daty i zamówienia postów.

Po wybraniu narzędzia przeprowadź badanie treści, aby znaleźć pomysły. Zaangażuj swój zespół i zorganizuj wspólnie burzę mózgów — to najlepszy sposób na wymianę pomysłów i opracowanie ciekawych koncepcji.

Ilustracja kalendarza treści
źródło: planitpdq.com

Których narzędzi użyć do utworzenia kalendarza treści?

  • Kontentino – jest łatwe w użyciu i może naprawdę przyspieszyć przepływ pracy

Płatne reklamy umożliwiają dotarcie do odbiorców, którzy mogli wcześniej nie widzieć Twoich postów, zwiększając w ten sposób świadomość marki. Poza tym płatne spotkania towarzyskie to świetny sposób m.in. zwiększenie ruchu w Twojej witrynie. Strategie reklamowe muszą być jednak regularnie aktualizowane, aby były skuteczne.

Dlaczego aktualizacja strategii reklamowej w mediach społecznościowych jest ważna?

Stworzenie reklamy, która przyniesie natychmiastowy efekt, jest prawie niemożliwe, ponieważ ustalenie, co działa, a co nie, wymaga prób i błędów. Będziesz musiał wypróbować kilka ustawień, zanim znajdziesz idealne dla swoich reklam, dlatego regularne wprowadzanie wielu podejść i ich zmienianie zajmuje trochę czasu, ale jest niezbędne do osiągnięcia sukcesu.

Jak zaktualizować strategię reklamową w mediach społecznościowych?

Zaktualizowana strategia reklamowa w mediach społecznościowych powinna obejmować plan kierowania do odpowiednich odbiorców, wyboru odpowiednich kanałów i mierzenia wyników kampanii.

  • używaj różnych typów reklam (filmy, karuzele itp.)
  • kieruj do określonej grupy odbiorców (np. kierowanie na lokalizację, zainteresowania).
  • wybierz odpowiednie kanały (np. Facebook vs. LinkedIn)
  • zmierz wyniki swoich kampanii (za pomocą wskaźników takich jak wyświetlenia, kliknięcia i konwersje)
Simpsonowie gif

Których narzędzi użyć do aktualizacji strategii reklamowej?

  • Facebook Ads Manager – twórz i śledź reklamy, kieruj reklamy do określonych odbiorców i mierz wyniki swoich kampanii
  • Google Ads

W ramach swoich miesięcznych obowiązków powinieneś również przeprowadzić dokładny audyt mediów społecznościowych, aby śledzić swoje postępy i identyfikować obszary wymagające poprawy.

Dlaczego przeprowadzanie comiesięcznego audytu jest ważne?

Pozwala zidentyfikować mocne i słabe strony strategii mediów społecznościowych. Regularność ułatwi wykrywanie ułamków, zanim staną się większe.

Możesz skorzystać z audytu, aby zobaczyć, jak dobrze sobie radzisz, co należy zmienić i jakie priorytety należy rozwijać. Możesz także zobaczyć, jak dobrze jesteś przygotowany do korzystania z mediów społecznościowych.

Jak przeprowadzić audyt mediów społecznościowych?

Porównaj swoje aktualne dane z wynikami w przeszłości, aby ocenić, jak dobrze sobie radzisz. Czy któryś z Twoich postów lub kampanii ma lepsze wyniki niż pozostałe, a jeśli tak, to czym się one różnią?

Może się okazać, że Twoje konta nie są zgodne z ogólną strategią marketingową. Ponadto może się zdarzyć, że nie kierujesz reklam do odpowiednich odbiorców lub że Twoje treści nie współgrają z nimi.

Jakie są kluczowe wskaźniki, które należy monitorować?

  • wskaźnik zaangażowania
  • wyświetlenia i zasięg
  • udział w głosie
  • zaangażowanie obserwatorów
  • polecenia
  • współczynnik konwersji
  • współczynnik odpowiedzi
Ilustracja audytu mediów społecznościowych
źródło: sproutsocial.com

Których narzędzi użyć do przeprowadzenia audytu mediów społecznościowych?

  • Kontentino to świetne narzędzie do audytu kont w mediach społecznościowych – pozwala śledzić wydajność kont i identyfikować obszary, które wymagają poprawy
  • szablon audytu mediów społecznościowych ułatwia co miesiąc przeprowadzać audyt
  • arkusze kalkulacyjne, takie jak Arkusze Google lub Excel

Po zakończeniu audytu nadszedł czas na ustalenie przyszłych celów.

Dlaczego ustalanie celów jest ważne?

Aby wiedzieć, jaki kierunek należy obrać, jeśli chodzi o rozwój Twojej obecności w Internecie i tworzenie skutecznej strategii w mediach społecznościowych.

Co należy uwzględnić w procesie wyznaczania celów?

Proces powinien obejmować ustalanie celów SMART (konkretnych, mierzalnych, osiągalnych, odpowiednich i określonych w czasie) oraz określanie kluczowych wskaźników wydajności (KPI) do pomiaru ich sukcesu.

Regularnie sprawdzaj postępy swoich celów, aby wiedzieć, co należy poprawić lub zmienić, i motywuj swój zespół, wykonując małe kroki.

Cele SMART

Których narzędzi użyć do monitorowania celów w mediach społecznościowych?

  • Asana to świetne narzędzie do przydzielania zadań i monitorowania celów

Rozwój swojej obecności i biznesu w Internecie wymaga ciągłych ulepszeń, więc każdego dnia bądź lepszy.

Dlaczego wprowadzanie ulepszeń jest ważne?

Wprowadzanie ulepszeń w zarządzaniu mediami społecznościowymi jest ważne, ponieważ pomaga osiągnąć nowe wyżyny i osiągnąć sukces. Możesz ulepszyć swoją strategię, sposób korzystania z różnych platform i tworzone treści. Wprowadzając te zmiany, możesz lepiej połączyć się z odbiorcami docelowymi i stworzyć trwałe wrażenie.

Jak radzić sobie z ulepszaniem mediów społecznościowych?

Zwróć uwagę na trendy i zobacz, co ludzie robią w mediach społecznościowych.

Animacja przeglądu pulpitu LiveAgent

Których narzędzi użyć do wprowadzania ulepszeń?

To zależy od tego, gdzie należy wprowadzić zmiany. Pomocne mogą być jednak następujące narzędzia:

  • Oprogramowanie pomocy technicznej LiveAgent do zarządzania wiadomościami, odpowiadania na komentarze i monitorowania wielu kont
  • Kontentino lub inne narzędzie do zarządzania mediami społecznościowymi do kalendarza treści
  • Canva do tworzenia treść
  • Google Ads i Facebook Ads Manager do zarządzania wszystkimi reklamami

Wskazówki dotyczące mediów społecznościowych dotyczące bardziej efektywnego zarządzania kontami

  • Korzystaj z narzędzi usprawniających przepływ pracy

Wymieniliśmy wiele świetnych narzędzi, które naprawdę mogą Ci pomóc i zdecydowanie powinieneś je wypróbować.
Wiele firm popełnia jeden wielki błąd – nie inwestują w dobre narzędzia, ponieważ myślą, że w ten sposób zaoszczędzisz trochę pieniędzy. Nic nie może być dalsze od prawdy, ponieważ Twoi pracownicy mogą być znacznie bardziej produktywni, jeśli mają narzędzia, które mogą ułatwić im pracę.

Przyjrzyjmy się LiveAgentowi – bez jego pomocy technicznej musisz odpowiadać na każdą wiadomość na Facebooku, wiadomość DM, e-mail itp. jeden po drugim. Zajmuje to dużo czasu, który mógłbyś poświęcić m.in. Tworzenie treści. Dzięki odpowiedniemu narzędziu możesz zarządzać wszystkimi tymi biletami w jednej skrzynce odbiorczej, zwiększając w ten sposób produktywność i skracając czas reakcji.

  • Zainstaluj chatbota

Innym sposobem na przyspieszenie czasu odpowiedzi jest zainstalowanie chatbota. Facebook Messenger i WhatsApp to dwie najpopularniejsze platformy dla chatbotów, z ponad miliardem aktywnych użytkowników miesięcznie.
Wspaniałe w chatbotach jest to, że mogą pomóc Ci zautomatyzować niektóre zadania związane z obsługą klienta, takie jak dostarczanie informacji o Twoich produktach lub usług i odpowiadanie na często zadawane pytania. To nie tylko przyspieszy czas reakcji, ale także zwolni część czasu agentów obsługi klienta na skupienie się na bardziej złożonych zadaniach.

  • Użyj narzędzi do planowania postów

Narzędzie do planowania postów może być bardzo pomocne w zarządzaniu kontami w mediach społecznościowych. Pozwala wstępnie zaplanować swoje posty na wszystkie lub wybrane platformy, co jest bardzo wygodne, jeśli chcesz regularnie publikować treści, ale nie masz czasu, aby zrobić to ręcznie.

Dwa najpopularniejsze narzędzia to Kontentino i Hootsuite. Obie oferują bezpłatne wersje demonstracyjne, więc możesz je wypróbować bez żadnych zobowiązań.

  • Użyj inteligentnej automatyzacji

Inteligentna automatyzacja to świetny sposób na zaoszczędzenie czasu, uniknięcie kłopotów i zwiększenie wydajności. Na przykład dzięki regułom automatyzacji LiveAgent możesz automatycznie przesyłać zgłoszenia do innych działów, dodawać tagi, oznaczać je jako spam lub je rozwiązywać.

W ten sposób nie musisz tracić czasu na zadania, które można łatwo zautomatyzować, takie jak wielokrotne odpowiadanie na te same pytania.

  • Unikaj nadmiernego publikowania

Jeśli chodzi o zarządzanie mediami społecznościowymi, łatwo wpaść w pułapkę nadmiernego publikowania. Bardzo ważne jest, aby unikać nadmiernego publikowania, ponieważ może to mieć negatywny wpływ na Twoją markę.

Co stanowi nadmierne publikowanie? Cóż, to zależy od platformy mediów społecznościowych, z której korzystasz, i grupy docelowej.

Na przykład publikowanie więcej niż trzy razy dziennie na Twitterze może być uważane za nadmierne publikowanie, podczas gdy publikowanie sześć razy dziennie na Instagram Stories może być w porządku. Najlepszym sposobem, aby dowiedzieć się, jak często powinieneś publikować, jest przeprowadzenie badań i sprawdzenie, co działa dla Ciebie.

  • Wywołaj odpowiedzi

Jednym z celów mediów społecznościowych jest wywołanie odpowiedzi od twoich obserwatorów i wykorzystanie zarządzania społecznością. Twórz angażujące treści i umieszczaj przyciski wezwania do działania, aby zachęcić obserwatorów do odpowiedzi na Twoje posty.

Jeśli chodzi o media społecznościowe, bardzo ważne jest stworzenie społeczności wokół Twojej marki. Dobrym przykładem są grupy tematyczne, które tworzą niezwykle zaangażowane społeczności.

Podsumowanie listy kontrolnej zarządzania mediami społecznościowymi

Codziennie

  • Sprawdź wszystkie swoje profile w mediach społecznościowych
  • Odpowiedz na wszelkie komentarze
  • Zaplanuj posty
  • Monitoruj wzmianki
  • Odpowiedz na wszystkie wiadomości
  • Obserwuj swoich konkurentów
  • Odkryj popularne hashtagi

Raz w tygodniu

  • Śledź słowa kluczowe i frazy
  • Sprawdzaj statystyki
  • Przeprowadź spotkanie ze swoim zespołem
  • Połącz się z wpływowymi osobami z branży
  • Angażuj się z klientami
  • Sprawdź cotygodniowe cele

Raz w miesiącu

  • Zaplanuj swoją kampanię w mediach społecznościowych
  • Stwórz content kalendarz
  • Zaktualizuj swoją strategię reklamową w mediach społecznościowych
  • Wykonaj audyt mediów społecznościowych
  • Ustal swoje przyszłe cele
  • Dokonaj wszelkich niezbędnych ulepszeń

Wskazówki dotyczące mediów społecznościowych dotyczące bardziej efektywnego zarządzania kontami

  • Korzystaj z narzędzi usprawniających przepływ pracy
  • Zainstaluj chatbota
  • Użyj narzędzi do planowania postów
  • Użyj inteligentnej automatyzacji
  • Unikaj nadmiernego publikowania
  • Wywołaj odpowiedzi

Frequently asked questions

Ile czasu zajmuje zarządzanie mediami społecznościowymi?

Zależy to od ilości treści, którymi musisz zarządzać, i może się różnić w zależności od wielkości Twojej firmy i liczby posiadanych kont. Zarządzanie kontami w mediach społecznościowych zwykle zajmuje kilka godzin dziennie, więc jeśli musisz wydać więcej, rozważ zatrudnienie menedżera mediów społecznościowych lub kogoś odpowiedzialnego za to konkretne zadanie.

Która platforma mediów społecznościowych jest najlepsza dla moich odbiorców?

Różni się to w zależności od grupy docelowej, ale zalecamy korzystanie z różnych platform mediów społecznościowych, aby dotrzeć do jak największej liczby osób. Możesz przeprowadzić dokładną analizę odbiorców, aby zobaczyć, które platformy sprawdzą się najlepiej w Twoim przypadku. Możesz także użyć narzędzi takich jak Google Analytics, aby uzyskać statystyki odbiorców, a także dostosować do nich przekaz i kanał.

Jak zaplanować swój dzień jako menedżer mediów społecznościowych?

Możesz użyć kalendarza treści, aby zaplanować treści z wyprzedzeniem, pomagając upewnić się, że wszystkie Twoje konta są zgodne z ogólną strategią marketingową. Co ważniejsze, umożliwia przeciąganie & upuszczaj i planuj zbiorczo, co znacznie ułatwia pracę.

Ile czasu mała firma powinna spędzić w mediach społecznościowych w 2022 roku?

Nie można podać konkretnej liczby godzin, które mała firma powinna spędzić w mediach społecznościowych. W grę wchodzi wiele różnych czynników, w tym liczba osób zaangażowanych w zarządzanie. Można skrócić ten czas, korzystając z narzędzi mediów społecznościowych, takich jak LiveAgent i jego oprogramowanie pomocy technicznej, które umożliwia zarządzanie wszystkimi działaniami w mediach społecznościowych w jednym miejscu.

Jak możesz ulepszyć swoje treści w mediach społecznościowych?

Oto kilka wskazówek do naśladowania: Upewnij się, że wszystkie Twoje posty są odpowiednie i interesujące dla docelowych odbiorców. Dołącz wartościowe i unikalne treści, których nie można znaleźć na innych kontach w mediach społecznościowych. Publikuj regularnie, ale niezbyt często (nie chcesz przytłoczyć swoich obserwujących). Użyj obrazów i filmów, aby podzielić tekst i uatrakcyjnić posty. Wybierz mieszankę treści promocyjnych i niepromocyjnych. Upewnij się, że wszystkie linki działają poprawnie. Sprawdź, czy nie ma błędów ortograficznych i gramatycznych przed opublikowaniem swoich postów. Monitoruj komentarze i opinie swoich obserwatorów i odpowiadaj na nie. Śledź swoje analizy, aby zobaczyć, jak skuteczne są Twoje kampanie w mediach społecznościowych.

Zasoby powiązane

Nasza strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z niej, zakładamy, że wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookie zgodnie z naszą polityką prywatności. polityka prywatności i plików cookies.

×
Umów się na indywidualną rozmowę i zobacz, jakie korzyści LiveAgent może przynieść Twojej firmie.

Jesteśmy dostępni w wielu terminach

Umów się na demo