Wersja próbna

Language switcher

–Hidden comment

Use attributes in format region_from and region_to= to change the languages showing in language switcher.
Available regions are:
europe_from europe_to
asia_from asia_to
mideast_from mideast_to
america_from america_to

Example:
europe_from=0 europe_to=22 will put all languages (ordered in language switcher settings) from 1 to 21 to Europe region:
asia_from=22 asia_to=25 will put all languages from 23 to 24 (so only 2) into Asia region.

Psychologia klienta

Zachowanie konsumentów to badanie osób i firm oraz jak wybierają produkty lub usługi. Celem badania zachowań konsumenckich jest lepsze zrozumienie psychologii konsumenckiej. Co więcej, motywacje związane ze sprzedażą firmy potencjalnym klientom.

Kiedy zrozumiesz swoich konsumentów, będziesz w stanie dostosować wszystkie aspekty swojej działalności do potrzeb konsumentów. W związku z tym możliwość dostosowania kampanii marketingowych, prezentacji sprzedażowych i odpowiedzi obsługi klienta.

Kiedy naprawdę zrozumiesz swojego konsumenta, możesz nawet zacząć aktywnie przewidywać. Na przykład; czego potrzebują, aby podjąć decyzję, którą chcesz, aby podjęli. Oznaczałoby to większą sprzedaż i lepszą retencję dla Twojej firmy.

Psychologia konsumenta obejmuje szereg tematów, w tym:

  • jak konsumenci wybierają między różnymi produktami, usługami i markami
  • badania zachowań konsumenckich – zakupy w sklepie lub online
  • wpływające aspekty kampanii marketingowych, takie jak sformułowanie, projekt, umiejscowienie i czas

Hello Bar zrozumienie psychologii konsumenta jest niezbędne do odniesienia sukcesu. Wyskakujące okienka mogą wydawać się najmniejszym aspektem marketingu. Stanowią jednak idealne pole do gry w celu uzyskania wglądu w zachowania klientów. Dlaczego? Ponieważ są proste i łatwe do przetestowania.

Zanurzmy się w naszych największych wynosach z zakresu psychologii konsumenckiej. Pochodzą one z ponad dekady testowania kampanii lead generation w Hello Bar, firmie Neil Patel.

Psychologia konsumenta na wynos

Na wynos nr 1: Nie ignoruj drobiazgów. Najdrobniejsze szczegóły mogą wywołać zachowania konsumenckie.

Nawet najdrobniejszy szczegół w kampanii marketingowej, prezentacji sprzedaży lub wiadomości wsparcia może wysłać wiadomość do odbiorców.

Kolor tła strony internetowej lub grafiki może wydawać się nieistotny. Jednak może to mieć kluczowe znaczenie, jeśli chodzi o doskonalenie interakcji klienta z grafiką.

Na przykład użyliśmy funkcji testowania A/B Hello Bar, aby przetestować dokładnie to samo wyskakujące okienko z tylko jedną zmianą: kolorem tła.

Kiedy wróciły wyniki, opcja B przekonwertowała się znacznie lepiej niż wersja z białym tłem. Różnica w konwersjach wyniosła 3,6% tylko z samego koloru tła!

Na wynos? Kolor ma znaczenie. Podobnie jak inne szczegóły. Widzieliśmy podobne wyniki po zmianach tak małych, jak dodanie wykrzyknika lub zmiana litery na wielką.

Po prostu dostosuj kolor przycisku, przeredaguj wiadomość lub dodaj emotikon. Dzięki nim możesz całkowicie zmienić sposób, w jaki Twój konsument interpretuje Twoją markę. W ten sposób będzie on podejmował związane z tym zachowania.

Na wynos nr 2: konsumenci zawsze pytają, Co to oznacza dla mnie?

Jako przedstawiciel firmy zawsze motywują Cię wyniki, które Twoja firma zobaczy w wyniku Twoich działań lub być może następnej oceny wyników.

Ale jeśli chcesz, aby Twoje wysiłki się liczyły, przestań skupiać się na tym, co w tym jest dla Ciebie, a zamiast tego zastanów się, co jest w tym dla Twojego klienta. (Uwaga, spoiler: jest to tajemnica leżąca u podstaw całej psychologii konsumenckiej).

Oceniając, czy użyć Twojego produktu, a nawet wejść w interakcję z Twoją firmą, Twoi konsumenci prawdopodobnie myślą:

1. Co to dla mnie?

2. Co otrzymam korzystając z tego produktu lub usługi?

3. Jaka opcja da mi najwięcej za pieniądze i czas, które inwestuję w tę praktykę?

Twój klient musi zobaczyć wyraźną i przekonującą korzyść z korzystania z Twoich usług lub produktów.

W Hello Bar wielu członków naszej społeczności używa wyskakujących okienek. Na przykład; do zbierania adresu e-mail lub numeru telefonu od odwiedzających ich witrynę. Większość konsumentów nie jest chętna do rozpowszechniania swoich danych osobowych i otwierania skrzynek odbiorczych.

Aby skłonić ludzi do konwersji w wyskakującym okienku i przesłania swoich informacji jako lead, musimy zastanowić się, jaką wartość uzyska ta osoba w zamian za przekazanie swojego adresu e-mail.

W tym miejscu wkraczają magnesy prowadzące. Wprowadzają cenne zasoby, takie jak szczegółowe przewodniki, e-booki z limitowanymi wydaniami i niestandardowe rabaty, aby dodać trochę skórki do gry.

Nasze badania zachowań klientów wykazują następujące korzyści płynące z wysokiej jakości magnesów wiodących o dużej wartości:

  • Poradniki – współczynniki konwersji między 1-3%.
  • Kupony prowadzą do konwersji między 5-10%.
  • Oferty interaktywne, takie jak szansa na wygranie karty podarunkowej, prowadzą do konwersji między 15-30%.

Aby pozostać na dobrej drodze, zadaj sobie pytanie, z jaką wartością odejdzie ten konsument? Jeśli nie możesz odpowiedzieć na to pytanie, Twój konsument nie będzie zainteresowany.

Na wynos nr 3: Użyj niedostatku jako wyzwalacza. Działa – wielki czas.

Im mniej zasobów, tym więcej konsumentów go poszukuje. Tak jak nasi poprzednicy przed nami, szukający najlepszej żywności w lesie, dzisiejsi konsumenci szukają najlepszych ofert. Istnieje pewien pośpiech, który wiąże się ze znalezieniem dobrej oferty. Dzieje się tak zwłaszcza wtedy, gdy czują się szczęśliwi, że ją znaleźli lub, co jeszcze lepiej, wygrali/zarobili ją.

Chcesz zachęcić swoich konsumentów do działania? Przyciągnij ich uwagę niewielką ofertą, która jest dostępna tylko przez określony czas lub określoną liczbę osób. Na pewno ich zwabisz i wywołasz zachowania konsumenckie, których szukasz.

Czy zastanawiałeś się kiedyś, jak eBay stał się rynkiem online, jakim jest dzisiaj? Stało się to dzięki użyciu liczników czasu i wojen licytacyjnych – wyzwalaczy, które grają na tym samym poczuciu pilności i niedostatku.

Ostateczne wnioski, aby ulepszyć Twój biznes dzięki zachowaniu konsumentów

Dzięki testowaniu wyskakujących okienek nauczyliśmy się wielu ważnych rzeczy. Jak na przykład; znaczenie drobnych szczegółów, cennych ofert i dodatkowej pilności. Ale najważniejszą radą (jeśli chodzi o psychologię konsumenta) jest to, że każda firma ma całkowicie unikalną publiczność. Każda publiczność składa się z zupełnie wyjątkowych osób.

To, co skłania odwiedzających jedną firmę do robienia zakupów jak szaleńcy, może sprawić, że klienci innej firmy będą biegać po wzgórzach.

Psychologia konsumenta zawsze wraca do testów i rozmów. Aby zoptymalizować swój biznes i procesy pod kątem maksymalnego zadowolenia konsumentów, przetestuj A/B każdą wiadomość, którą tam zamieścisz. Niezależnie od tego, czy testujesz wyskakujące okienka A/B, szablony obsługi czy wiersze tematu wiadomości e-mail. W końcu znajdziesz „co” w „co działa najlepiej”.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Następnie zapoznaj się ze szczegółowym artykułem o teorii obsługi klienta .

Odkrywaj na własną rękę

Aby znaleźć „dlaczego” zachowania konsumentów, następnym krokiem jest bezpośrednia rozmowa z konsumentem. Tutaj wkracza LiveAgent i zespół obsługi klienta. Przetestuj wszystko, czego się uczysz w naszej akademii bezpośrednio w LiveAgent.

Try out LiveAgent for FREE

Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!

FREE TRIAL
{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Co obejmuje psychologia konsumenta?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Psychologia konsumenta obejmuje różne tematy, takie jak; w jaki sposób konsumenci wybierają między różnymi produktami/usługami/markami, badania zachowań konsumenckich – zakupy w sklepie lub online, lub wpływające aspekty kampanii marketingowych, takie jak sformułowanie, projekt, umiejscowienie i czas.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Jakie są zachowania konsumenckie?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Zachowania konsumentów to badanie osób i firm oraz sposobu, w jaki wybierają produkty lub usługi.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Jaki jest cel zachowania klienta?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Celem badania zachowań konsumenckich jest lepsze zrozumienie psychologii konsumenckiej. Ponadto, aby znaleźć motywacje, które kierują się sprzedażą Twoich produktów/usług potencjalnym klientom.” } }] }
Wróć do Akademii Utwórz BEZPŁATNE konto

Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privacy and cookies policy.