Wewnętrzna baza wiedzy

Co to jest baza wiedzy?

Co to jest baza wiedzy? „Baza wiedzy to zbiór informacji na określony temat”.

Słownik Cambridge

Co to jest wewnętrzna baza wiedzy w LiveAgent?

Wewnętrzna baza wiedzy jest samoobsługowa dla Twoich pracowników. Jak wskazuje nazwa, jest wyświetlana tylko wewnętrznie. Oznacza to, że tylko Twoi pracownicy mogą ją wyświetlać. Wewnętrzna baza wiedzy (Knowledge Base) może być źródłem ważnych informacji o firmie. Może również poprawić wydajność, wydajność i wiedzę pracowników.

Jakie informacje możesz udostępniać w wewnętrznej bazie wiedzy?

Wewnętrzna baza wiedzy może obejmować:

  • Proces wdrażania
  • Rozliczenia / Fakturowanie
  • Informacje o firmie
  • Struktura organizacyjna
  • Aktualności o firmie – nagrody, wydarzenia
  • Bieżące promocje / wyprzedaże
  • Samoobsługa IT dla różnych działów (poradniki, samouczki wideo i nie tylko).

Jak możesz zorganizować swoją bazę wiedzy w LiveAgent?

Aby uporządkować swoją bazę wiedzy firmy , po prostu utwórz różne kategorie dla różnych tematów. Na przykład możesz utworzyć różne sekcje dotyczące procesu wdrażania, wiadomości firmowych i przewodników. Stworzy to strukturę, dzięki której Twoi pracownicy będą mogli łatwo znaleźć wszystkie potrzebne im informacje.

Ponadto możesz dodać opcję Forum i Sugestie / opinie dla każdej kategorii. Dzięki temu każdy agent ma dostęp do bazy danych z typowymi pytaniami i odpowiedziami, które zostały zadane przez innych agentów. To znacznie skraca czas potrzebny każdemu agentowi do rozwiązania problemu.

Jak utworzyć wewnętrzną bazę danych?

Wewnętrzna baza danych jest zwykle częścią bardziej złożonego oprogramowania, takiego jak oprogramowanie pomocy technicznej. W takim systemie można tworzyć zarówno wewnętrzne, jak i zewnętrzne bazy wiedzy.

Krok 1 – Zaloguj się / Utwórz konto LiveAgent

Pierwszym krokiem jest zalogowanie się na swoje konto LiveAgent . Jeśli go nie masz, możesz skorzystać z naszego 14-dniowego bezpłatnego okresu próbnego .

Krok 2 – Przejdź do Bazy wiedzy

Po zalogowaniu się po prostu przejdź do Bazy wiedzy, jak pokazano na poniższym zrzucie ekranu.

Krok 3 – Utwórz kategorie

Aby usprawnić organizację, twórz kategorie w oparciu o potrzeby i preferencje firmy. Kliknij Utwórz i wypełnij wszystkie niezbędne informacje.

Nie zapomnij wybrać dostępu wewnętrznego, jeśli chcesz, aby informacje były prywatne i dostępne tylko dla członków Twojej organizacji.

Krok 4 – Zacznij tworzyć

Po utworzeniu kategorii możesz zacząć wypełniać je treścią. Możesz tworzyć artykuły, fora lub kategorie sugestii.

Jeśli masz LiveAgent, przeczytaj naszą szczegółowy przewodnik po bazie wiedzy lub obejrzyj poniższą demonstrację wideo.

Youtube video: Knowledge Base / Customer Portal Demo | LiveAgent

Jakie są korzyści z wewnętrznej bazy wiedzy?

Korzyści obejmują:

  • Lepsza obsługa klienta
  • Poprawiona wydajność agentów
  • Wyższa sprzedaż
  • Lepszy wizerunek marki
  • Podwyższony poziom obsługi / wsparcia klienta
  • Wyższa produktywność
  • Lepsza wiedza pracowników

Przykłady z życia:

Proces wdrażania

Proces wdrażania może być czasem długi i żmudny, zwłaszcza jeśli nie masz odpowiedniego systemu zarządzania. Spójrzmy na przykład. Twoja firma przyjęła nowego członka działu obsługi klienta. W związku z tym należy upewnić się, że pracownik jest na bieżąco z informacjami, szkoleniami i strukturą organizacyjną firmy.

Najczęściej ilość nowych informacji / wiedzy jest dość stresująca dla nowego pracownika. Dlatego posiadanie wewnętrznej bazy danych może zapewnić płynne przejście agenta przez proces wdrażania. Będą tam wszystkie informacje, więc nowy agent może również wrócić i w razie potrzeby zastanowić się nad informacjami wewnętrznymi.

Nowe aktualizacje / informacje o firmie

Nawet doświadczony starszy agent obsługi klienta nie zna wszystkich odpowiedzi. Czasami pojawiają się aktualizacje marki, nowe promocje lub zmiany prawne, o których agent może nie wiedzieć. Kiedy jesteś w tarapatach i nie wiesz, gdzie znaleźć odpowiedź na swoje pytanie, pozostaje tylko jedno miejsce – wewnętrzna baza wiedzy. Wewnętrzna baza wiedzy umożliwia szybkie wyszukiwanie informacji. W rezultacie wszyscy agenci mogą zapewnić szybką i wysokiej jakości obsługę klienta.

Jak wybrać oprogramowanie do tworzenia wysokiej jakości wewnętrznej bazy wiedzy?

1. Zapisz potrzeby i preferencje swojej firmy

2. Poszukaj informacji w witrynach z recenzjami oprogramowania

3. Zawęź listę najlepszych programów pomocy technicznej

4. Porównaj cenę, funkcje, użyteczność i opcje dostosowywania

5. Zarejestruj się, aby otrzymać bezpłatne wersje próbne , przetestuj każde oprogramowanie i podejmij ostateczną decyzję.

Czy chciałbyś mieć własną wewnętrzną bazę wiedzy?

LiveAgent to rozwiązanie pomocy technicznej dla firm, które chcą poprawić obsługę klienta.

Nie znasz LiveAgent?

LiveAgent to działające w chmurze oprogramowanie pomocy i obsługi klienta, które pomaga firmom zapewnić doskonałą obsługę klienta, monitorować zadowolenie klientów i obniżać całkowity koszt obsługi klienta.

Mówiąc dokładniej, system wyświetla wszystkie zgłoszenia obsługi klienta w jednym miejscu. W ten sposób e-maile, połączenia, zapytania z mediów społecznościowych i czaty na żywo są wyświetlane w jednym interfejsie i równomiernie rozprowadzane między agentami obsługi klienta. W rezultacie każda firma korzystająca z oprogramowania help desk może efektywnie obsługiwać zapytania klientów z różnych kanałów wsparcia.

Youtube video: LiveAgent Product Tour

Chcieć wiedzieć więcej? Sprawdź wszystkie funkcje LiveAgent .

Chcesz stworzyć doświadczenie omnichannel?

LiveAgent oferuje bezpłatny 14-dniowy bezpłatny okres próbny tym, którzy chcą od razu poprawić obsługę klienta.

{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Co to jest wewnętrzna baza wiedzy?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Wewnętrzna baza wiedzy to przede wszystkim samoobsługa dla Twoich pracowników. W związku z tym jest wyświetlany tylko wewnętrznie. Na przykład może być źródłem ważnych informacji o firmie.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Jakie są zalety wewnętrznej bazy wiedzy?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Korzyści obejmują lepszą obsługę klienta, lepszą wydajność agentów i wyższą produktywność agentów.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Jak organizujesz swoją wewnętrzną bazę wiedzy?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Aby uporządkować wewnętrzną bazę wiedzy, po prostu utwórz kategorie dla każdego tematu. Na przykład proces wdrażania, wiadomości firmowe lub poradniki. Stworzy to strukturę, w której pracownicy będą mogli łatwo znaleźć potrzebne informacje.” } }] }

Inteligentne reguły

Automatyzacja sprzedaży przy użyciu systemów oferuje wiele korzyści, w tym większą produktywność, kontrolowany przepływ pracy, spójność marki, efektywne wykorzystanie zasobów i zwiększony przychód. LiveAgent oferuje szablony wiadomości e-mail i automatyzację scenariuszy, a Integrately ułatwia konfigurację reguł i integracji. Reguły biznesowe i program lojalnościowy to dodatkowe korzyści, które cieszą się dużą popularnością wśród klientów. Automatyzowana obsługa klienta pomaga skuteczniej rozwiązywać problemy klientów, ale ważne jest zachowanie interakcji międzyludzkiej.

Dołącz pliki do artykułów z bazy wiedzy. Wypróbuj funkcję LiveAgent – Załączniki w artykułach. Przeczytaj więcej na ten temat w artykule.

Załączniki w artykułach

Akademia LiveAgent to źródło informacji o obsłudze klienta, w tym automatyzacji, działu obsługi klienta, komunikacji i raportowaniu. Artykuły poruszają tematy takie jak rozwój umiejętności miękkich, psychologii klienta, segmentacji i zarządzania reklamacjami. Radzenie sobie z reklamacjami w sposób profesjonalny i grzeczny oraz komunikacja z klientami to kluczowe elementy sukcesu firmy. Oprogramowanie do czatu na żywo oferuje wiele korzyści dla firm, w tym zwiększenie satysfakcji klientów, obsługa 24/7 i możliwość analizy w dowolnym momencie. Obsługa klienta przez człowieka jest bardziej preferowanym rozwiązaniem niż chatboty, a 54% konsumentów oczekuje interakcji z ludzkimi przedstawicielami. Magazyn Refresher skupia się na millenialsach i młodych dorosłych i porusza tematy takie jak moda, technologia, sztuka i sport.

Asana

Automatyzacja obsługi klienta pozwala na skuteczniejsze rozwiązywanie problemów, szybszy czas odpowiedzi, zorganizowany przepływ pracy, utrzymanie klienta oraz zwiększoną sprzedaż i przychody. Jednym z narzędzi do automatyzacji obsługi klienta jest oprogramowanie pomocy technicznej, umożliwiające gromadzenie zapytań klientów z różnych kanałów komunikacji. Warto jednak pamiętać, że interakcja międzyludzka odgrywa kluczową rolę w zadowoleniu klientów.

Po kliknięciu identyfikatora zgłoszenia w wątku ze zgłoszeniem wyskakują szczegóły. Szczegóły zgłoszenia zawierają dodatkowe informacje.

Szczegóły zgłoszenia

LiveAgent to narzędzie do obsługi klienta, które oferuje wiele funkcji, w tym przycisk "Rozwiąż", który nadaje priorytet zgłoszeniom zgodnie z umowami SLA i zapewnia zwiększoną satysfakcję klienta. Dodatkowo, firma oferuje wsparcie i szkolenia oraz mechanizm uchylenia zgłoszenia, który umożliwia klientom otrzymywanie odpowiedzi nawet, gdy agenci obsługi są niedostępni. Możliwe jest również subskrybowanie newslettera i uzyskanie najnowszych informacji o aktualizacjach i zniżkach.

Nasza strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z niej, zakładamy, że wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookie zgodnie z naszą polityką prywatności. polityka prywatności i plików cookies.

×
Umów się na indywidualną rozmowę i zobacz, jakie korzyści LiveAgent może przynieść Twojej firmie.

Jesteśmy dostępni w wielu terminach

Umów się na demo