Jak rozwijać się i skalować w biznesie to często omawiane strategie wśród przedsiębiorców. Strategia rozwoju może przypominać odnoszące sukcesy przedsiębiorstwo z zewnątrz, ale jest to strategia biznesowa zwiększania skali, która zwiększa wydajność i jest najbardziej dochodowa. Skuteczność komunikacji obsługi klienta jest kluczowym elementem strategii biznesowej zwiększania skali.
Komunikacja z klientami przybiera różne formy, ponieważ zależy zarówno od czynników zewnętrznych, jak i wewnętrznych. Oba te typy komunikacji wymagają systemu operacyjnego do przesyłania wiadomości.
Idealnym i ekonomicznym rozwiązaniem, które zapewnia jeden z najlepszych zwrotów z inwestycji dla każdego przedsiębiorstwa, jest oprogramowanie do czatu na żywo.
Jak to się dzieje?
Czytaj dalej, aby się dowiedzieć.
Historia czatu na żywo rozpoczęła się kilkadziesiąt lat temu, ale był postrzegany tylko jako narzędzie pomocnicze. Ostatnie lata dowiodły potencjału w zakresie marketingu, sprzedaży i konwersji i są obecnie uznawane za cenny atut współczesnego biznesu. Taki, który jest nie tylko uważany za wymóg, ale jest to, czego klienci oczekują od firmy w zakresie obsługi klienta.
Czym więc jest oprogramowanie do czatu na żywo i jak wygląda?
Czat na żywo to mała interaktywna ikona, zwykle w formie przycisku osadzona w witrynie, zwykle w Dolnym prawym rogu. Celem czatu na żywo jest pomoc w odpowiadaniu na zapytania wszystkich odwiedzających witrynę w w czasie rzeczywistym .
Wszystkie funkcje czatu na żywo obsługują dostosowywanie, w tym przycisk. Utrzymanie spójnego wizerunku marki i stylu jest istotną częścią reputacji firmy w Internecie.
Możesz wybrać gotowy projekt przycisku z galerii przycisków czatu ,
jego położenie i animacja ,
lub możesz utworzyć zupełnie nowy przycisk czatu , wpisując własny kod.
Dzięki czatowi na żywo możesz rozpocząć rozmowę z klientem w oknie czatu, kontynuować czat wideo lub załączać i wysyłać pliki, a wszystko to w tym samym interfejsie.
To, co sprawia, że oprogramowanie czatu LiveAgent jest spersonalizowanym doświadczeniem, to fakt, że jest obsługiwany przez przedstawiciela człowieka, a nie przez chatbota. Podając po prostu swoje imię i nazwisko, agenci mogą zapewnić klientów, że po drugiej stronie znajduje się prawdziwa osoba.
Z badań wynika, że chociaż popularność chatbotów rośnie, 54% konsumentów online w samych Stanach Zjednoczonych oczekuje interakcji z chatbotami, aby negatywnie wpłynąć na jakość ich życia.
Wraz z rozwojem i innowacjami technologii, usługi dla klientów muszą się dostosować. Czat na żywo jest najbardziej preferowanym kanałem komunikacji dla pokolenia milenialsów, ale to nie znaczy, że nie ma szerszych implikacji i nie może zaspokoić innych grup demograficznych.
Na przykład użytkownicy mobilni rzadziej przekształcają się w klientów, jeśli przeglądając stronę po stronie, muszą zadzwonić lub wysłać e-mail, jeśli potrzebują pomocy.
Niespełnienie wymagań klientów dotyczących lepszej obsługi spowoduje wysoki współczynnik odrzuceń i negatywne komentarze. Telefon i poczta e-mail nie zostaną w najbliższym czasie całkowicie zastąpione, ale dodanie czatu na żywo w witrynie może przynieść jeszcze więcej pozytywnych efektów dla Twojej firmy.
Standardowe kanały komunikacji, takie jak telefon i e-mail, mają pewne ograniczenia. Możliwości czatu na żywo rozszerzają rolę kanału komunikacyjnego od reaktywnego do proaktywnego wsparcia i umożliwiają wygodną obsługę klientów.
Podsumowanie korzyści dla przedsiębiorstw:
W przeciwieństwie do telefonu lub poczty e-mail agenci czatu na żywo mogą obsługiwać wiele rozmów jednocześnie. Aby nie przeciążać Twojego wsparcia i zapewnić wydajną usługę, administratorzy mogą ustawić liczbę aktywnych czatów i maksymalny limit kolejki w ustawieniu.
Zamiast losowego przydziału, jak to bywa w przypadku pomocy telefonicznej lub e-mailowej, dystrybucja czatu ustawia automatyczne kierowanie czatu do odpowiedniego działu, zespołu lub określonego agenta.
Trzy predefiniowane, oparte na umiejętnościach opcje tras gwarantują, że każdy klient otrzyma odpowiednią usługę dla swojego typu zapytania.
Dzięki naszemu hybrydowemu systemowi obsługi zgłoszeń każda sesja czatu lub wiadomość jest konwertowana na zgłoszenia i zapisywana w uniwersalnym, współdzielonym w pudełku. Dzięki wbudowanemu CRM agenci mają dostęp do historii interakcji i nie tracą czasu na przeglądanie notatek lub e-maili . Wszystkie niezbędne informacje są uporządkowane, gotowe i dostępne przez cały czas.
Jedną z najważniejszych i uniwersalnych funkcji, proaktywnego zaproszenia do czatu, jest wyskakująca wiadomość wyskakująca w określonym czasie, która pojawia się na stronie internetowej jako spersonalizowane zaproszenie lub wprowadzenie. Poprzez monitorowanie aktualnego adresu URL czatu na żywo odwiedzających , możesz wyciągnąć pomocną dłoń. Agenci mogą tworzyć pojedyncze lub wiele zaproszeń lub całkowicie je wyłączyć, jeśli wszyscy agenci są zaangażowani w inne czaty.
Aby zapewnić jeszcze bardziej osobisty charakter obsłudze klienta, korzystaj jednocześnie z wideo i czatu. Skonfiguruj go w taki sam sposób, jak przycisk czatu, umieszczając przycisk wideo czatu na żywo na określonych stronach witryny.
Strategia wzrostu nie przyniesie rezultatów bez wiarygodnej listy potencjalnych i klientów. Wdrażając formularz kontaktowy, możesz zbierać i uzyskiwać dane kontaktowe dotyczące potencjalnych klientów, takie jak imię i nazwisko, adres e-mail lub numer telefonu. Możesz znaleźć kilka projektów w galerii .
Agenci mogą dostosować swój przepływ pracy, ręcznie dodając tagi do określonych słów lub fraz lub pozwolić systemowi robić to automatycznie z każdą otrzymaną wiadomością.
Pozwala na wkład i informacje zwrotne od klientów oraz ranking wydajności agenta, ogólną satysfakcję z sesji czatu,
lub opcję udostępnienia transkrypcji rozmowy na czacie.
Agenci prowadzący sesje czatu muszą posiadać określone cechy i umiejętności oraz przestrzegać wskazówek i zasad etykiety czatu .
Można to osiągnąć poprzez szkolenie, ale sami agenci mogą korzystać z niektórych funkcji czatu na żywo, aby zapewnić doskonałą obsługę klienta.
Aby przygotować się do czatu, agenci mogą uzyskać informacje o odwiedzających witrynę, takie jak adres IP, kraj lub lokalizacja, które strony przeglądają lub ile czasu tam spędzają. Aby uzyskać jeszcze bardziej proaktywne podejście, agenci mogą połączyć te funkcje z proaktywnym zaproszeniem do czatu i przygotować szablony czatu z góry.
Na podstawie wyników monitorowania czat na żywo umożliwia wysyłanie spersonalizowanych powitań lub wiadomości powitalnych w preferowanym języku klienta za pośrednictwem widżetów z możliwością dostosowania języka .
Podczas rozmowy na czacie agent może obserwować, co pisze klient i przygotować odpowiedź, zanim zdąży nawet wysłać wiadomość. Ta funkcja jest opcjonalna, ale jest niezbędna dla każdego agenta, który woli być o krok przed klientami.
Gotowe odpowiedzi przyspieszają czas odpowiedzi, dzięki korzystaniu z zapisanych i wstępnie zdefiniowanych krótkich odpowiedzi tekstowych na najczęściej zadawane pytania. Mogą być dostosowywane i używane przez różne działy, aby zachować spójność odpowiedzi w całym przedsiębiorstwie.
Chociaż czatowanie służy głównie do celów zewnętrznych, agenci mogą również korzystać z czatu wewnętrznego. Czat wewnętrzny usprawnia pracę zespołową i zaangażowanie we wszystkich działach.
Aby uzyskać wgląd w wydajność obsługi klienta, czatu na żywo obsługuje raporty obsługi klienta .
Na podstawie raportów, agenci lub poszczególne zespoły mogą być wynagrodzane lub ich poziom umiejętnościmoże być uwzględniany w grywalizacji obsługi klienta.
Wiele firm niechętnie wdraża czat na żywo ze względu na przekonanie, że integracja jest trudna. Prawda jest odwrotna. Nie musisz mieć żadnego doświadczenia w programowaniu ani być wykwalifikowanym programistą, aby zintegrować czat na żywo ze swoją witryną.
Zintegrowanie przycisku czatu na żywo ze swoją witryną jest szybkie i proste. Po zarejestrowaniu się i otrzymaniu loginu do konta LiveAgent wystarczy skopiować i wkleić krótki HTML kod .
To wszystko – nie ma potrzeby pobierania żadnego dodatkowego oprogramowania. Jeśli jednak chcesz możesz przeprowadzić integracje z oprogramowaniem innych firm , aplikacjami lubwtyczkami WordPress poprawiające jakość obsługi klienta. Jest w pełni obsługiwany przez integrację Native lub Zapier.
Ochrona danych i cyberbezpieczeństwo Twojej firmy i klientów to priorytet numer jeden dla każdego przedsiębiorstwa, które chce być postrzegane jako wiarygodne, godne zaufania i przyciągające lojalną bazę klientów. Połączone funkcje zabezpieczeń LiveAgent zapewnią bezpieczeństwo wszystkim Twoim klientom.
Oto niektóre funkcje zabezpieczeń LiveAgent:
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o oprogramowaniu do czatu na żywo, przejdź do naszej strony Akademii, aby uzyskać dodatkowe informacje, sprawdź naszportal obsługi klienta
Czat na żywo nie jest jedynym niezbędnym narzędziem do realizacji wizji prawdziwie zorientowanego na klienta i dochodowego przedsiębiorstwa . Przyciąganie i angażowanie klientów w wielu kanałach jest kluczem do uzyskania korzyści, przychodów i przewagi nad konkurencją.
Czat na żywo to tylko część kompleksu systemu help desk która obejmuje ticketing, call center, zarządzanie mediami społecznościowymi i wiele więcej.
Kompletne help desk solutionrozwiązanie help desk i jego funkcje umożliwiają obsłudze klientaosiągnięcie wyższej produktywności i znakomitych wyników.
Live chat software is one of the best ROI communication solutions for enterprises. It is a web-based tool for instant messaging between the business and the customers
In comparison with a phone or email support, live chat delivers - reduced average waiting time, lowest-customer effort, decreased volume of incoming messages, and increased engagement
Any sized enterprise will find live chat features to be user-friendly and efficient for marketing, sales, conversion, and retention strategies. The core features are:<br> Universal inbox<br> Proactive chat invitation<br> Video chat<br> Contact form<br> Tags<br> The post-chat survey
Agents must follow the rules of chat etiquette in order to deliver a positive experience. For that reason, they can utilize features such as Monitoring online visitors, Multi-language chat, Real-time typing-view, Canned responses, or Internal chat. The managers can observe the performance report of each agent and implement gamification for rewarding agents for their performance
After receiving login details for your LiveAgent account, you can integrate the live chat button on your website by copying and pasting a short HTML code. No additional software is required, but additional integrations are supported.
LiveAgent provides combined security features for the safety and security of all its clients and subscribers:<br> BAN IPs<br> 2-step verification<br> HTTPS Encryption<br> Multiple Data Centers<br> GDPR<br> API security
Alternatywa dla Heska - LiveAgent
LiveAgent jest uznawany jako doskonałe narzędzie do komunikacji z klientami. Użytkownicy doceniają łatwość obsługi i funkcjonalność, a także jego efektywność w przyśpieszeniu i usprawnieniu obsługi klienta. Narzędzie umożliwia agentom zapewnienie lepszego i dokładniejszego wsparcia, dzięki czemu wzrasta satysfakcja klientów i sprzedaż. LiveAgent został także postrzegany jako opłacalne rozwiązanie, które pomaga w obsłudze dużej liczby zgłoszeń serwisowych za pośrednictwem różnych kanałów.
LiveAgent to narzędzie help desk i self-service oferujące kompleksową obsługę klienta, w tym czat na żywo, centrum telefoniczne i obsługę mediów społecznościowych. Narzędzie posiada ponad 179 funkcji i ponad 40 integracji oraz niemal nieograniczone opcje dostosowania. LiveAgent był najczęściej i najwyżej ocenianym rozwiązaniem help desk dla małych firm w latach 2019-2020, a ponad 21 tysięcy biznesów wybrało to narzędzie. Oferuje on elastyczne i bogate w funkcje narzędzie self-service w rozsądnej cenie, bez długoterminowych umów i ukrytych opłat.
Narzędzie otrzymywania zgłoszeń
Zwiększ zadowolenie klientów poprzez system obsługi zgłoszeń i zapewnienie wygody przez różne kanały komunikacji. Statystyki pokazują, że 80% konsumentów oczekuje szybkiej i skutecznej pomocy w obsłudze klienta. Warto też zadbać o szkolenie agentów i personalizację rozmów.
Alternatywa dla HelpSpot - LiveAgent
Firma LiveAgent otrzymała wiele pozytywnych opinii od użytkowników, którzy chwalą jej funkcjonalność i łatwość obsługi. Klienci zauważyli poprawę jakości obsługi dzięki zintegrowanym kanałom komunikacji, takim jak e-mail, media społecznościowe i telefon. Wprowadzenie LiveAgenta pomogło wielu firmom osiągnąć cel zwiększenia satysfakcji klientów i sprzedaży.
Cieszymy się, z Twojej niedawnej rejestracji w LiveAgent.
Zaraz po zainstalowaniu konta, wyślemy na Twój adres e-mail wiadomość z danymi do logowania.
Aby uzyskać dostęp do swojego konta bezpośrednio stąd, nie zamykaj tego okna.
Po zakończeniu procesu, wyślemy Ci e-mailem dane do logowania.
Nasza strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z niej, zakładamy, że wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookie zgodnie z naszą polityką prywatności. polityka prywatności i plików cookies.
Jesteśmy dostępni w wielu terminach